Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:15

Liti, wat een mooie kleertjes!! Helemaal mijn smaak, vooral qua (pastel) kleuren.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:30

Goeie deal dus mich! +:)+

Lief dat pakje van jollein!

Dat zijn nog eens goeie vangsten bij een kringloop! Toch eens beter kijken als ik er ben, meestal is het niks maar je weet maar nooit blijkbaar.

Omdat hier zoveel verschillende mensen zitten... Welke autostoel groep 2/3 hebbe jullie? Jongste gaat komende maanden wel uit de maxi cosi groeien dus willen oudste doorschuiven naar maatje groter. Wil zo zoetjes aan vast eens rondkijken (en hopelijk ergens een goeie aanbieding meepikken, tips zijn welkom O:) ) want moeten er 2 dus dat wordt weer een flinke aderlating...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:45

@tamara: wij hebben de maxi cosi titan pro gekozen. Ben je in een keer klaar tot ze geen stoeltje meer hoeven.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:17

Tamara wij hebben een Römer en hebben die voor de tweede auto op MP gekocht, scheelde heeeeel veel geld.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:54

Wat betreft aanbiedingen voor autostoeltjes, heeft prenatal binnenkort niet weer mama dagen? Is toch in februari altijd?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 07:59

Mavelle schreef:
Wat betreft aanbiedingen voor autostoeltjes, heeft prenatal binnenkort niet weer mama dagen? Is toch in februari altijd?

Ja klopt maar dat vind ik nog haast geen korting, 20% := Was sowieso niet van plan om voor het meest fancy model te gaan dus dan heeft die korting ook weinig om het lijf...

Welke hebben jullie Ryder? Ook maar eens kijken op MP idd. Zit jullie oudste dan nu volledig met de gordel vast? Voelt nog ergens zo gek, zo groot :')

Mir das bij ons dus te laat :+ Althans manneke zit nu in de maxi cosi en als oudste doorschuift hebben we ook een maxi cosi tobi en een Axiss in de auto klaarstaan. Dus zonde om dan een nieuw systeem te kopen vanaf baby..

Keet wat is het idee precies? Kan het niet helemaal goed zien maar misschien wel leuke voor op verlanglijstje.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 08:39

Pantykous schreef:
Liti en Kaka, doe mij eens wat tips dan? :D

In Zutphen 2e hands
Het geheim van mooie dingen
Geluksvogels
Appel en ei
Eigenzinnig

En als ik dan naar Zutphen ga combineer ik dat met meerdere marktplaats adresjes

Weetje wat het is in Zutphen daar wonen een hele hoop antroposofische en geitenwollensokken hippies (schaar ik mezelf ook onder). Die kopen allemaal van die Bio kleding, en zijn nogal van samen zullen we alles delen en vanwege het millieu re-use/recycle, daarom werken 2e hands winkels daar zo goed en de doorloop is in die winkels heel groot en zo vind je dus gray label, of mini rodini voor het uitkiezen in zo'n winkel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:52

Goede tip Keet, leuk spul dat Berg Moov +:)+ Wordt niet meer gemaakt lijkt het...?

Michelle weer goed geslaagd, heeft zich precies lang genoeg ingehouden tot de perfecte buggy langskwam, haha :D

En een lief roze pakje, leuk inderdaad!

Qua autostoel staat hier veiligheid voorop dus zo lang mogelijk achterwaarts. Meneer kan met bijna 4 nu nog net in onze achterwaartse stoeltjes, ik denk dat dit het laatste jaar is dat hij daar nog goed in zit :)

We hebben al 2 vooruit stoeltjes maar je kind alleen met de originele autogordel vastzetten vind ik echt levensgevaarlijk.... daar vind ik hem echt nog te klein voor. Daar kruipen ze zo onder vandaan joh :oo Moet je je kind constant in de gaten houden en corrigeren dan ofzo...?

Je ziet ook vaak foto's dat ze er helemaal uit zakken, zeker als ze in slaap vallen. En dat wordt dan op Facebook ofzo geplaatst met een tekst in de trant van kijk eens hoe moe ze zijn na een dagje uit. En niemand zie zich er blijkbaar zorgen om maakt dat dat kind door de hele auto heen gaat als er plotseling geremd moet worden ofzo -O-

Maar er zijn volgens mij voor groep 2/3 (echt goede doorgroeistoelen) ook niet veel opties met nog geïntegreerde gordeltjes...?

Hier dus zo lang mogelijk nog lekker stevig in het achterwaartste stoeltje, kan hij ook lekker op de bijrijdersstoel :D Met die vooruit stoeltjes kan dat niet meer goed.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:58

Hier maxi cost pearl , oudste zit er op zijn 3.5 jaar nog in al begint het krap te worden, dus binnenkort volgende stoel.
Jongste zit nog in maxi cosy, dinsdag naar kind e gezin, als hij 9 kg weegt kan hij dan over naar de pearl.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:32

Parena ik weet niet hoe jouw kind zich gedraagt in de auto maar mijn zoon zit al een hele poos in de gordel vast en blijft daar netjes in zitten en zakt absoluut niet weg, ook niet als hij slaapt. Nu is hij ook lang en jouw zoon denk ik erg klein (gezien de kledingmaten die jij noemt, mijn zoon is nog geen 3,5 en is groot voor zijn leeftijd, draagt 116), maar als ze te groot worden voor de stoel die na de eerste MC komt is een te kleine stoel echt onveiliger dan een stoeltje dat netjes op maat is.

Dat het niet overeenkomt met jouw keuze betekent niet dat het gelijk niks is ;)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:46

Ik ben de laatste dagen flink aan het inslaan op de exclusieve kinderkleding fb groep! Zag volgens mij ook pantykous langskomen maar ik was net te laat voor haar items hihi.

Heb o.a. Tiny cottons romper blauw met alpaca’s, mini rodini shirt ducks en mingo legging streepjes te pakken ook aan t bieden op gray label salopette. Wil ook nog heeeel graag de mingo duck green velvet legging in maat 1/2 maar daar ben ik steeds te laat of overboden.

Tita ohh die carlijnq <3 mocht Sam die niet meer passen houd ik me aanbevolen!:D

Liti wat een mooie score! Ik kom graag in zutphen om te winkelen maar kende niet alle winkels, dank voor de tips!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:02

Nee wordt niet meer gemaakt. Maar verschijnt wel eens op marktplaats.
Berg Moov is constructie speelgoed. Leeftijd 5 tot 12 maar als papa of mama bouwt kunnen ze er zoet mee spelen. Is stevig en stabiel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:28

Ryder schreef:
Parena ik weet niet hoe jouw kind zich gedraagt in de auto maar mijn zoon zit al een hele poos in de gordel vast en blijft daar netjes in zitten en zakt absoluut niet weg, ook niet als hij slaapt. Nu is hij ook lang en jouw zoon denk ik erg klein (gezien de kledingmaten die jij noemt, mijn zoon is nog geen 3,5 en is groot voor zijn leeftijd, draagt 116), maar als ze te groot worden voor de stoel die na de eerste MC komt is een te kleine stoel echt onveiliger dan een stoeltje dat netjes op maat is.

Inderdaad en dan nog over comfortabel voor het kind maar te zwijgen als de stoel te klein is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:30

Ryder schreef:

Uiteraard moet je geen te kleine stoel nemen, dat spreekt voor zich, echt wonderlijk als je denkt dat ik liever een kind in een te kleine stoel zet :P

Maar die gewone autogordel die beweegt natuurlijk gewoon mee als kind naar voren wil of voorover in slaap valt. Het stikt van de foto's online waarbij je dat ziet gebeuren bij kinderen en IK vind dat echt levensgevaarlijk :j En dat is het ook gewoon.

Ik zag dat er nog wel hier of daar een restje van de Moov te koop is Keet maar Marktplaats is altijd leuk natuurlijk! Ik vraag me wel af of een kind van 12 er nog fatsoenlijk mee kan rijden, of dat die dan eigenlijk al wat te groot zijn en het meer voor een kleiner broertje / zusje oid bouwen dan? Of zou dat meevallen? Sowieso echt heel leuk spul zeg +:)+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:32

Ja de bouwwerken zijn best groot dus een 12 jarige zal op sommige wel kunnen. Maar verder is het gewoon ook een uitdaging om het in elkaar te zetten net als lego of mecano

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:40

Mijn vriend heeft de jongens aangekleed vanochtend. Zo stoer <3
Adidasjes, tumble broekjes, z8 trui en z8 vestje, h&m petjes voor de foto

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:00

Wat een stoer stel inderdaad :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:11

Onze autostoel heeft om de stoel heen een systeem waar je de gewone gordel in ‘hangt’ en die beweegt niet mee... dus overal is aan gedacht ;) duurder model had overigens een eigen gordel maar dat vond ik onzin, ik rijd zelf ook niet achteruit met extra gordel :+

Wat schattig reusje <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:32

Ryder schreef:
Onze autostoel heeft om de stoel heen een systeem waar je de gewone gordel in ‘hangt’ en die beweegt niet mee... dus overal is aan gedacht ;) duurder model had overigens een eigen gordel maar dat vond ik onzin, ik rijd zelf ook niet achteruit met extra gordel :+

Wat schattig reusje <3

Onze stoel ook heeft de gordel ook zo. Stond hoog in de teste van de CB en ANWB.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:41

Welke stoelen zijn dat? Heb me er totaal nog niet in verdiept maar klinkt wel goed!

Wat een knap stel zo reusje <3

Ik heb ook een zoekopdracht uitgezet op MP voor dat Moov. Gaaf spul!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:55

Dat zou onze stoel ook moeten doen, maar in de praktijk vind ik dus dat het niet echt goed werkt :=
We hebben in principe 2 zeer goede stoeltjes gekocht voor bij oma en in de auto van pappa. Daarom valt het me ook zo tegen...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:25

Bij die van ons ook en stoel hangt vast met isofix. Dus daar ook geen beweging in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:28

Ik zal vragen. Is inderdaad ook met iso.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:31

Jammer dat jouw stoeltjes dan niet goed zijn maar dat betekent niet dat alle andere stoeltjes niet goed zijn. ;)
Hier idd ook met isofix.

Anyway over kleding, ik vind het heerlijk nu al die zomercollecties te zien, voor een beetje voorjaarsgevoel <3

De foto die LH (van AW 2019) plaatste is ook leuk trouwens, ze mixen daar kleuren op de zakken en met streepjes op de boorden. Heel leuk, zo blijft het basic maar wordt het wel iets meer uitgesproken! Ben benieuwd naar hun zomercollectie.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:37

De kleuren op de zakken zijn wel tof! Maar de gestreepte boorden vond ik minder omdat je dan de raw edge verliest en die vind ik juist zo fijn van de LH kleding.