Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:32

bruintje123 schreef:
Mijn ervaring,
ja er kan dettol in.
werkt het? nee. Was het maar zo simpel :P

Helpt niet? Dit hele recept niet? Dan ga ik t niet maken.

Wel een recept wat werkt?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:43

SavannahNx schreef:
Als je vader bijvoorbeeld Duits is, komt er dan op het paspoort van het kind bij nationaliteit Duitse te staan of gewoon Nederlandse? Of is dat alleen als je in Duitsland dan ook bent geboren?

Je nationaliteit is het land waarin je geboren bent

Al ben je 100% Nederlands en je word geboren in Turkije ben je een Turk. Voorbeeldje

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:47

Kabayo schreef:
SavannahNx schreef:
Als je vader bijvoorbeeld Duits is, komt er dan op het paspoort van het kind bij nationaliteit Duitse te staan of gewoon Nederlandse? Of is dat alleen als je in Duitsland dan ook bent geboren?

Al ben je 100% Nederlands en je word geboren in Turkije ben je een Turk. Voorbeeldje

Naar mijn weten is dit wat gecompliceerder. Ik heb geleerd dat alleen je alleen door geboorte of adoptie door nederlandse ouders of de derde generatie de nederlandse nationaliteit krijgt.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:18

Minoes schreef:
_Mar3 schreef:
Hormonen, welke deo je gebruikt?
Anti-perdisant werkt tegen het zweten, sinds ik dat gebruik heb ik er een stuk minder last van(ik zweette ook als ik het koud had). Anti-transparant deed mij zowaar nog meer zweten.

Welke anti perspirant gebruik jij?
Ik gebruik nu inderdaad anti transpirant maar hier zweet ik gelijk doorheen..

Emma, welke variant van odorex gebruik jij?

Ik heb gewoon een roller van de HEMA, de wit met blauw(normale, de foto wil niet laden), kost niks (€1,25) en gaat lang mee. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:41

PanamaD schreef:
bruintje123 schreef:
Mijn ervaring,
ja er kan dettol in.
werkt het? nee. Was het maar zo simpel :P

Helpt niet? Dit hele recept niet? Dan ga ik t niet maken.

Wel een recept wat werkt?

Neeh dat soort dingen werken niet of heel kort. De geuren vervliegen snel. Dettol tast op termijn de vetlaag en dus de waterdichtheid van je paard aan.

Beter duw je ze onder de kraan en laat je ze daarna rollen.
Voor muggen en dazen kun je beter gewoon uit de winkel kopen.

PanamaD

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:07

Laten rollen is ook tijdelijk gezien ze snel droogd en zand er zo vanaf valt.

Dazenspray uit de winkel heeft hier bewezen dat het niet werkt vandaar mijn 'zelfprobeersel'

Dankje van de tip van de dettol. Dan spuit ik het niet vaak op der rug / boven billen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:24

PanamaD schreef:
Laten rollen is ook tijdelijk gezien ze snel droogd en zand er zo vanaf valt.

Dazenspray uit de winkel heeft hier bewezen dat het niet werkt vandaar mijn 'zelfprobeersel'

Dankje van de tip van de dettol. Dan spuit ik het niet vaak op der rug / boven billen.

Biologische dazenspray van de winkel? Daar zit vooral veel niks in, meer een geurspray. Voor goede bestrijding is deet of een ander echte bestrijder nodig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:28

Geurspray is nadrukkelijk niet "niets", maar geeft geuren waar insecten niet van houden.
Ik maak het doorgaans zelf - praat mij geen flauwekul "dat er niets in zou zitten".

(Nee, ze gaan er niet dood van. So what? Nadat een insect is gestorven aan insecticide is het gif echt de wereld nog niet uit.
...was dat maar zo: "naar beest dood, probleem klaar".)

Ik wrijf het extra in de staartpunt in, en een beetje in de manen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:34

Kabayo schreef:
SavannahNx schreef:

Zo werkt het Britse recht, wie geboren is op Britse bodem is 'British by birth'. Zoals mijn neef die in Hong Kong ter wereld kwam. Voor de Nederlandse wet heeft hij Nederlandseouders en dus volautomatisch Nederlander.

Ik meen dat de US of A dit systeem gehandhaafd heeft. (Born in the US of A: dan ook staatsburger.)

Heel erg veel landen, inclusief Nederland en vrijwel de hele EU kent deze denkfiguur NIET.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:54

SavannahNx schreef:

Er zijn 2 stelsels (uit mijn hoofd dus correct me if i'm wrong). Het nationaliteitsbeginsel en het territorialiteitsbeginsel. Het nationaliteitsbeginsel (dit heeft Nederland!) houdt in dat als je Nederlandse ouders hebt, dan krijgen de kinderen automatisch ook de Nederlandse nationaliteit, ongeacht waar je geboren wordt. Als een land het territorialiteitsbeginsel aanhangt, dan verkrijgt diegene de nationaliteit van het land waar diegene wordt geboren.
Duitsland heeft ook het nationaliteitsbeginsel. Als je Nederlandse ouders hebt en geboren wordt in Duitsland, dan heb je dus de Nederlandse nationaliteit.
Hoe het echter zit met Duitse vader/Nederlandse moeder dat zou ik voor je kunnen nazoeken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:55

Past_Simple schreef:
SavannahNx schreef:

Er zijn 2 stelsels (uit mijn hoofd dus correct me if i'm wrong). Het nationaliteitsbeginsel en het territorialiteitsbeginsel. Het nationaliteitsbeginsel (dit heeft Nederland!) houdt in dat als je Nederlandse ouders hebt, dan krijgen de kinderen automatisch ook de Nederlandse nationaliteit, ongeacht waar je geboren wordt. Als een land het territorialiteitsbeginsel aanhangt, dan verkrijgt diegene de nationaliteit van het land waar diegene wordt geboren.
Duitsland heeft ook het nationaliteitsbeginsel. Als je Nederlandse ouders hebt en geboren wordt in Duitsland, dan heb je dus de Nederlandse nationaliteit.
Hoe het echter zit met Duitse vader/Nederlandse moeder dat zou ik voor je kunnen nazoeken.

Ah okee! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:40

Als een van je ouders staatsburger is in een ander land kan je er wel voor kiezen om bij geboorte een kind ook te registreren in het andere land en dus een dubbel paspoort aan te vragen. In de VS krijgen kinderen dit idd als ze geboren worden op Amerikaans territorium, ook als allebei je ouders gewoon Nederlands zijn en toevallig op vakantie zijn bijvoorbeeld.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:00

Is er iemand the 'the discovery' heeft gezien en hem snapt en me uit kan leggen?

Ik snap het voor een deel, maar niet volledig en ik weet niet of wat ik er denk van te begrijpen goed is :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:47

Om verder te gaan op dit nationaliteits-ding, best interessant. Ik ben Nederlands. Mijn vriend is Pakistaans van origine met ook Zweedse nationaliteit (dus paspoort). Ik hoop ook naar Zweden te gaan verhuizen. Zweeds nationaliteit hoeft niet persé zolang alles in de EU blijft. Stel (stel :') ) we krijgen ooit kinderen, welke nationaliteit(en) zouden deze dan (kunnen) krijgen?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 07:50

Ik moet zeggen dat ik er weinig over kan vinden. Misschien is het zo dat, wanneer jouw vriend Zweed is en jij hebt al x jaar een verblijfsvergunning dat je dan kunt kiezen voor je kind. Elk land is anders dus in dit geval weet ik het niet zeker.

Zag hier iets voorbij komen dat je de nationaliteit aanneemt van het land waar je geboren bent, dat is in elk geval onwaar,

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:56

NinaCharlie schreef:
Zag hier iets voorbij komen dat je de nationaliteit aanneemt van het land waar je geboren bent, dat is in elk geval onwaar,

Niet in elk geval dus. Wanneer ze met haar Pakistaans-Zweedse partner woonachtig is in Zweden, daar geregistreerd staat, en vervolgens op vakantie in de VS een kind uitpoept, dan heeft dat kind recht op de Amerikaanse nationaliteit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:18

Het is toch ook zo als je in een vliegtuig bevalt, het kind de nationaliteit krijgt van het land waar je boven vliegt? Dat is mij eens verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:58

Dus als je boven zee vliegt krijg je de nationaliteit van Atlantis ofzo? :')

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:15

Kabayo schreef:
Het is toch ook zo als je in een vliegtuig bevalt, het kind de nationaliteit krijgt van het land waar je boven vliegt? Dat is mij eens verteld.

Nope, nationaliteit van het vliegtuig. Of het land waar het vliegtuig vanuit vertrokken is.
Maar ook dit verschilt weer per land..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:16

Ik dacht ook de nationaliteit van het land waar je boven vliegt/ wiens luchtruim het is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:11

Weet iemand of er ook instructiefilms zijn voor pubers over hoe je een wc rol moet verwisselen,was in wasmand doen enz.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:14

Britta31 schreef:
Weet iemand of er ook instructiefilms zijn voor pubers over hoe je een wc rol moet verwisselen,was in wasmand doen enz.

Kun je het niet stapsgewijs opschrijven? Dat deden mijn ouders altijd

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:17

Dat is ook een idee.Wel in Jip en Janneke taal natuurlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:20

Haha
loop naar je slaapkamer.
Kijk eens op de grond. Ook onder je bed.
Pak daar de spullen die in de was moeten bij elkaar.
Gebruik je ogen en kijk eens wat voor kleur de kleding heeft.
Stop dan de gewenste kleur in de gewenste mand.

Ik zou het wat anders aanpakken.
Ligt het niet in de mand word het ook niet gewassen.
Heb je na een poosje niets meer om aan te trekken ga je maar met vieze of stinkende kleding naar school.
Of niet dat shirt wat je zo graag wilde.
Niet toegeven omdat je je daarvoor schaamt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:21

Overal post-its met instructies op plakken! Op alle vieze was een postit, op vuile vaat een postit, op een lege wc-rol een postit. Of juist overal een postit voor plakken alsof het een museumstuk is :D