Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:34

Zou ik doen, waar je nu doorheen gaat is te erg.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 12:05

Ik ga het weer vragen aan de gynaecoloog en gelukkig staat de huisarts achter me. Dus hopelijk kunnen we het oplossen. Ik heb nog geen afspraak. De doorverwijzing is bij de gynaecoloog en ik word gebeld voor een afpsraak. Hoor ik komende week niks bel ik zelf. Ik ga niet meer afwachten iedere keer.

Vandaag zijn we begonnen aan de afrastering voor aan de straat. Alle hoek palen aan de voorkant staan erin. Het plan is om morgen alle tussen palen, gaas en draad te doen. De hele straat kant in een kleine 250 meter.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 15:04

Ha herkenbaar, wij zijn ook met de heining bezig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 15:38

Wel fijn met grof materieel. Hoeveel palen moeten er hoe diep worden geplaatst?

Wel grappig dat skelet. Van wie heeft hij dat?
Ik hoop trouwens dat ze alles bij je willen verwijderen zodat je ellende over is

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 21:19

Karuna de hoekpalen totaal 8 maar 4 er nu in gaan 60 cm diep. Iedere 7 meter komt er een tussen paal. Dus dat zijn er al 20 alleen aan de straatkant. Dan moeten we nog helemaal rond.

Noah doet dingen op zijn eigen manier. Ik was wel nieuwsgierig maar wist echt niet alles wat Noah nu weet. YouTube met videos over het zonnestelsel, vlaggen van alle landen en het menselijk lichaam zijn natuurlijk wel handige dingen om te leren.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 07:51

Aan de straat is de grond behoorlijk hard dus we zijn niet klaar maar wel weer wat gedaan. Palen erin. Gladde draad op de grond en 1.05m. Draad kan namelijk strak getrokken worden. Kippengaas niet en dat hebben we wel nodig met kleine hondjes.
De buurman kan nu niet meer zo makkelijk bij ons over het erf in ieder geval. Weet niet of ik dat hier gezegd maar de eerste dag dat we er waren kwam de buurman vanaf achter zijn tuin onze paddock achter hem. Dumpt daar een hoop tuinafval (aan de hoop te zien niet de eerste keer) en rijd door onze paddock naar de straat. Toen mijn man bij hun aanbelde kreeg hij ip zn donder van zn vrouw. We hebben afgesproken dat hij het nu kan laten liggen dan maken we straks een grote stook hoop. Maar ik vind het wel fijn als straks de hele omheining staat en hij gewoon er niet meer op kan. Tenzij hij netjes door de poort komt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:11

Dat ziet er strak en netjes uit. Draad als dit blijft ook beter strak. Komt er ook een stroomdraadje nog of is het perceelte groot? Verbaasd me wel dat 60 cm de grond in genoeg is om stevig te staan. Ik hield altijd minimaal 1 meter aan en 1,20 boven de grond en iedere 3 tot 5 meter een paal. Wij hadden thuis van die gesplitste natuurstammen die handmatig moesten. Later ronde palen en een grondboor. Hier in frankrijk hebben ze van die gesplitste stammen. Vroeger met een gat om de draad door te voeren ook.

Wat betreft de buurman, deed hij dat ook bij de vorige bewoner of is het een geval de grens is niet duidelijk ik kan er maar vanaf zijn?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 09:04

60 cm zou voldoende moeten zijn voor de hoekpalen. Nee alleen het kippengaas komt hier bij maar wordt dan wel aan de draad bevestigd. Geen stroom hier dit is de erf grens. De paarden wei komt 2 meter hier vandaan. Die krijgen wel stroom.
Er staat nog een stukje oud en rot waar de draad inderdaad door de palen gaat maar maakt het wel lastiger als we in de toekomst een paal zouden moeten vervangen.

Ik heb geen idee of de buurman afspraken had met de vorige mensen. De zoon van de voige eigenaar woonde in dit huis. De buurman zei vorige week wel dat hij dat stuk achter zn huis wilde kopen maar dat er te veel voor gevraagd werd. Ik ben daar blij mee want wij willen het niet verkopen. Maar goed ik zie hem er we voor aan dat hij het nog wel een keer vraagt. Hij weet in ieder geval heel goed waar de grens is maar hij is ook de channel easement hebben en die is van het waterschap. Dus of we nu samen afval stoken of niet want dat vind ik prima. Hij moet gewoon voorlangs door de poort komen.

Edit ik ben het met je eens hoor hoe dieper hoe beter. Wat betreft de afstand wij hebben de palen 7 meter uit elkaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:20

Zo weer even bijgelezen ik ben niet dagelijks op bokt. Maar wat een ellende zeg met je baarmoeder. Hel lijkt wel of ze je als proefpersoon gebruiken terwijl er ook snellere definitieve oplossingen zijn. Maar wellicht zijn ze 'bang' voor een snelle overgang.

Wordt een knap hek! Schiet lekker op! Al een caravan gevonden?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 20:52

Dank he Mer. De bedoeling is wel dat ik mijn eierstokken houd dus dan zou ik nog niet in de overgang gaan. Ik weet niet wat ze denken maar de huisarts zei zelf ja misschien is de hele flora wel in de war met al die antibiotica en vervolgens schrijft hij een andere (combinatie met penicilline) voor. Ik wacht een paar dagen of ze bellen voor een afspraak anders ga ik ze zelf bellen.

Ja we hebben caravan gekocht. Een 3 asser dus groot. Het heeft zowel voor als achter een slaapkamer. We gaan de keuken eruit halen of in ieder geval het gas fornuis. Ik wil niet dat Noah ideeen gaat krijgen. De huidige eigenaar is alle spullen eruit aan het halen. Het was namelijk best een handige schuur. Update daarvoor komt later als we hem gaan ophalen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 08:20

Jeetje wat een werk die palen _/-\o_ en ik vind 10 palen in de klei zetten al veel... Die buurman is wel brutaal hoor, jeetje, bizar. Geef hem 1 vinger...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:42

O ja, heel herkenbaar. Het eerste wat wij bij nieuwe huizen doen, is poort maken en waar nodig hek of heining. We hebben meestal lieve buren gehad, maar ook bij lieve buren is het niet fijn als je net onder de douche staat en ze staan ineens in je keuken te roepen waar je bent. Bij het eerste huis in Frankrijk hadden we 2 buurmannen en die kwamen 's morgens al "koffie" drinken. Ze kwamen dan om een neut die ze thuis niet kregen van hun vrouw. Echt erg, ze vroegen gewoon heb je niet wat sterkers dan koffie. Op een gegeven moment zei ik gewoon dat ik niets in huis had. Maar ze bleven komen. Kostte veel tijd. Altijd gezellig hoor, maar ja, je wilt ook gewoon verder. Dat gingen we dan ook doen, verdergaan en dan stonden ze gewoon te kijken en te beppen. Ook gezellig, maar toch poorten gemaakt. Kwamen ze ook nog wel, maar minder vaak, want ik hield hem vaak op slot, onder het mom dat de hond kon ontsnappen anders. En als je buurman dan zoals bij jou zijn grenzen niet kent, is een heining wel heel erg fijn!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 09:59

O nee Monique ik hoop dat onze buren dat niet komen doen. Af en toe mogen ze best op de koffie komen maar niet ongevraagd. En inderdaad al helemaal niet met een buurman die zn erf grens ineens niet meer kent onder het mom van ik wil dit toch kopen. Dus inderdaad de omheining komt eerst.

Hahahatsjoe het is inderdaad een werk. En we gaan nog wel wat dagen bezig zijn met de omheining. Dit weekend trouwens even niet want het word weer 41 graden. Dus we gaan binnen wat verven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:59

O wil hij dat stuk kopen? En dan maar gelijk alvast zijn vuil daar gooien. Maar het is nu toch van jullie?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 11:08

Ja het is van ons. Hij heeft verschillende keren geprobeerd het te kopen van de vorige eigenaar. Het ligt dan ook recht achter zijn grond. Aan ons heeft hij het nog niet direct gevraagd maar wel gelijk aangeven dat hij Heeft geprobeerd het te kopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 11:20

Zouden jullie het kunnen missen? Levert wel leuk geld op die je dan kan stoppen in de opbouw van je nieuwe stek

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 11:33

Eventueel kunnen we het missen maar we willen het graag gebruiken om hooi te groeien voor de paarden. En nu verkopen is nadelig omdat we het net zelf gekocht hebben. Want dan betalen we 15% gain tax. Het is dus niet de bedoeling als een investeerder iets te kopen en dan gelijk voor meer te verkopen. Op de lange termijn kunnen we het wel verkopen als we willen en blijkbaar als je 60 jaar of ouder bent betaal je helemaal geen belasting.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:22

Goed dat je daar inderdaad ook een hek omheen zet, dat het maar duidelijk is...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:09

De buurman had de hele bouwkavel kunnen kopen. Dat heeft hij niet gedaan, dus zijn kans is verkeken. Zo te horen vindt zijn vrouw dat ook. :)

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 08:58

Inderdaad de buurman had alles kunnen kopen. Dus nu komt er gewoon een hek. Verder wil ik geen problemen maken hoor. Liever dat we gewoon normaa met elkaar om kunnen gaan.

Vandaag hoefde ik niet te werken. Dus ik kon rustig aan doen in de ochtend en heb Atari wen rondje gereden.
Afbeelding

Daarna kon ik natuurlijk niet laten toch naar de bouwmarkt gereden voor verf en het huis klaar gemaakt om te verven. Gordijnen eraf, alles nog eens schoon gemaakt. Vanavond ga ik niks meer doen. Behalve een warm bad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 09:45

Zo! Jij bent lekker actief geweest!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 10:15

Fanatiek !

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 05:06

Met hulp van Liselotte. Plinten, deurposten en raamposten eerste laag wit en deuren grijs. In de keuken dat is. Ik voel me niet heel best en iedere keer omhoog en omlaag voor plinten enzo helpt niet. Dus morgen weer verder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ideeën voor de schouw zijn welkom. Ik denk niet dat de witte verf op de stenen hitte bestendig is. Helaas zijn het geen rode bakstenen met de grotere grijze. Over verven met hitte bestendige verf of de steen blootstellen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:00

Zou het oververven met hittebestendige verf, dat wit is wel mooi.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:22

Lekker bezig en balen dat je er zo'n last van hebt.

Ik zou de schouw gewoon oververven met hittebestendige verf.