Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:06

Freggle_Edge schreef:
Mijn werk telefoon heet PPF, vond dat zo raar bedacht van mijn collega.
Stapt mijn zoon in de auto, ziet in het scherm PPF en zegt: He, Prins PetFoods

Geniaal, dat ik daar zelf niet opgekomen was :+

Werk je bij Prins?

En dat van dat tanken klopt inderdaad niet bij iedere auto. Mijn auto heeft het ook niet kloppend.

Maar bij veel auto's is het wel zo inderdaad :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:07

jorika1986 schreef:
connie64 schreef:
vandaag achter gekomen,als je kijkt naar je benzinemeter in je auto,aan welke kant staat dat dat tekentje van een benzinepomp?
aan die kant zit dus ook de opening van de tank van je auto ;)

Geldt niet voor alle auto's maar bij de meeste gaat deze vlieger inderdaad op.

bij mij niet... idd.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:57

Leprycorn schreef:
Freggle_Edge schreef:
Mijn werk telefoon heet PPF, vond dat zo raar bedacht van mijn collega.
Stapt mijn zoon in de auto, ziet in het scherm PPF en zegt: He, Prins PetFoods

Geniaal, dat ik daar zelf niet opgekomen was :+

Werk je bij Prins?

Nog wel ja, al bijna 1 jaar met heel veel plezier. Maar er is een hele leuke nieuwe uitdaging op mijn pad gekomen, daarom ga ik vanaf 1 maart Prins verlaten. Maar dat even terzijde. ;)

Bij mijn nichtje viel van het weekend het kwartje wat laat. Die ging alvast in mijn auto zitten om op te warmen. De auto werd alleen niet warm terwijl ze toch het contact had aangezet, ze was helemaal verbaasd. Intussen wel lekker radio aan, telefoontje opladen etc. En daar stonden we dan, met een lege accu. -O-

Musiess

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:19

Waarom deed ie niet warm worden dan?

(Ik heb ook een auto..) dus lach me nket uit :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:29

Ik gok omdat ze wel het contact aan had maar de auto nog niet gestart :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:34

Verwarming geeft warme lucht die vrijkomt van de motor. Dus als je de auto niet aanzet, kan er ook geen warme lucht gegenereerd worden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:41

Idd, motor niet gestart en wel gezellig de accu leeg getrokken. Ze schaamde zich dood. Ik kon er wel om lachen. :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:10

Oooh Freggie, die is gewoon te leuk _O- _O- _O-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:30

dees_daan schreef:
Morrie schreef:
en iemand van de facilitaire dienst bij ons die snoepjes neerzet om de dag mee door te komen :+

Blue monday is volgende week pas, heel veel mensen waren een week te vroeg.

Uugh. Dacht ik hem gehad te hebben, komt 'ie nog eens. Dát is pas een blue monday

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:35

Dat HoReCa staat voor Hotel, Restaurant en Cafe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:00

Ik ben met het bijlezen even blijven steken op pagina 66 over K9/Canine, maar dat doet me denken aan een grappig verhaal. Ik heb een aantal jaren geleden namelijk stage gelopen in een dierenwinkel, ergens in een Drents dorpje. Er kwam een vrouw naar me toe (met een Drents accent), die vroeg: "Heb je ook Royal Kanien?". Dus ik dacht; 'kanien'? Misschien konijn? Dus ik met haar naar de afdeling konijnenvoer. Zegt ze -lichtelijk aangebrand-; "Nee, ik bedoel ROYAL KANIEN!" Dus ik de leidinggevende er bij halen. Bedoelde ze blijkbaar het katten/hondenvoer merk Royal Canin :') _O-

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:15

Anoniem schreef:
Ik ben met het bijlezen even blijven steken op pagina 66 over K9/Canine, maar dat doet me denken aan een grappig verhaal. Ik heb een aantal jaren geleden namelijk stage gelopen in een dierenwinkel, ergens in een Drents dorpje. Er kwam een vrouw naar me toe (met een Drents accent), die vroeg: "Heb je ook Royal Kanien?". Dus ik dacht; 'kanien'? Misschien konijn? Dus ik met haar naar de afdeling konijnenvoer. Zegt ze -lichtelijk aangebrand-; "Nee, ik bedoel ROYAL KANIEN!" Dus ik de leidinggevende er bij halen. Bedoelde ze blijkbaar het katten/hondenvoer merk Royal Canin :') _O-

Dat sprak ik ook áltijd uit als royal kanien -O-

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:42

Ben ik nou zo dom dat ik het alsnog uitspreek als royal kanien? Heb op verschillende dierenartspraktijken gewerkt en heb het nog nooit iemand op een andere manier horen uitspreken.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:50

Ik heb dit verhaal al eens in een ander topic gepost, maar is voor hier ook misschien leuk.

Ik werkte in de horeca. Redelijk net restaurantje. Kwamen mensen binnen, dus ik vroeg netjes of ze gereserveerd hadden. "Ja, wij zijn rot mensen". Dus ik een beetje verbaasd geantwoord, "nou dat zal best wel meevallen haha!" Die meneer opnieuw "ja, maar wij zijn echt rotmensen"! Dus ik een vond het ondertussen niet meer zo grappig en heb weer iets geantwoord dat ik dat echt niet geloofde hoor. Uiteindelijk na 5x zeggen dat zij echt rotmensen waren ging bij mij het lampje branden dat dit hun naam was. Ik schaamde me dood, gelukkig konden ze er na 10 min mee lachen..

Zo nog een keer in hetzelde restaurantje. Ik had toen een collega, en wij verkochten een notencoupe als dessert. Wij noemden dit onder ons tweeën altijd een nuttek*t (even vertaald voor de niet limburgers; een vieze k*t). Hij kwam eten met zijn ouders en een van zijn ouders bestelde dus de notencoupe. Ik heel serieus met miin notencoupe naar tafel, "en dan heb ik hier de nuttek*t". En na 2 min ofzo besefte ik pas wat ik eigenlijk gezegd had waarop ik aan tafel zeg "ooohhh wat erg, sorry!! Ik bedoel natuurlijk de notencoupe!" En toen nog het ergste, zij hadden blijkbaar niet eens gehoord dat ik dat zei en heb ik mezelf nog veraden ook. Was ik gewoon weggelopen had niemand ooit geweten wat ik had gezegd. Als ik deze collega tegenkom liggen we nog altijd in een deuk!

En zo heb ik van het werk heeel veel dingen waarbij het muntje pas wat later viel ik kan ze nu alleen even niet bedenken. Lang leve horeca :+

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:52

Connie schreef:
Ben ik nou zo dom dat ik het alsnog uitspreek als royal kanien? Heb op verschillende dierenartspraktijken gewerkt en heb het nog nooit iemand op een andere manier horen uitspreken.

Ik spreek het uit als kenin. Op zijn engels.. Bij kanien moet ik inderdaad aan een kanienchen denken. Konijn dus haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:24

Volgens mij spreken ze het in de reclame van Royal Canin zelf ook uit als 'kanien'. :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:26

Jolien87 schreef:
Volgens mij spreken ze het in de reclame van Royal Canin zelf ook uit als 'kanien'. :o

Klopt. Zo hoor je het ook uit te spreken. Het is een Frans bedrijf :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:30

Joliieeenn schreef:
Connie schreef:

Ik spreek het uit als kenin. Op zijn engels.. Bij kanien moet ik inderdaad aan een kanienchen denken. Konijn dus haha

Hoezo op zijn Engels? Dat bedrijf is toch Frans ? :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:32

Joliieeenn schreef:
Connie schreef:

De uitspraak hoort op zijn frans indd.

Ik zeg overigens ook kanien :+ De ie moet zachter, het zou geloof ik een beetje moeten klinken als Canehn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:08

_O-

Vannacht was ik een beetje ziek. Dus ik lag wakker. En toen herinnerde ik me een topic op bokt waarbij gebruikersnamen werden besproken en dat iemand toen '69' achter haar naam had en dat achteraf wel genant vond. En toen dacht ik aan summer of 69, van Bryan Adams. En toen dacht ik :oo :oo :oo
Zou het niet gewoon alleen braaf over het jaartal gaan, maar gewoon over een zomer vol s*ks?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:42

Royal Canin spreek je idd op z'n Frans uit.
Rwajal Kanein (met gesmoorde n op het einde) als je het fonetisch wil.
Kanien zou kloppen als er Canine stond.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:22

Oh gelukkig, niet jaren voor l*l gestaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:52

Haha nee klopt, zo hoor je het ook uit te spreken. Maar dat wist ik dus niet :') Kwartje viel pas heel laat :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:53

Ja zou inderdaad wel raar zijn als zelf de reclame van het bedrijd het verkeerd uit zou spreken :+
Die zeggen ook gewoon royal kanien (op zn lekker nederlands :') )

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:06

Sheran schreef:
_O-

Vannacht was ik een beetje ziek. Dus ik lag wakker. En toen herinnerde ik me een topic op bokt waarbij gebruikersnamen werden besproken en dat iemand toen '69' achter haar naam had en dat achteraf wel genant vond. En toen dacht ik aan summer of 69, van Bryan Adams. En toen dacht ik :oo :oo :oo
Zou het niet gewoon alleen braaf over het jaartal gaan, maar gewoon over een zomer vol s*ks?

Ja dus :oo

"When Adams appeared on The Early Show in 2008, he was asked about "Summer of '69" and its lyrical meaning. Adams confirmed the songwas about sex and making love in the summertime."