Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Qua tassen: die smerige blikken die je krijgt als je vraagt of je er mag zitten en dan vooral met een diepe zucht en in slowmotion de tas weghalen. Laatst floepte per ongeluk de opmerking eruit dat als ze een grotere string zou kopen, het leven een stuk fijner zou zijn.
Ik ben maar gaan staan omdat zij het gewoon vertikte haar tas weg te halen na mijn eerste beleefde vraag.eigenlijk had ik er vol bovenop moeten zitten.
Marjoow schreef:Bij metro en tram gaat het wel anders. Die piepen de hele tijd als de deur dicht gaat en daar zit geen menselijke controle op. Bij de trein duurt het vaak ff voordat de deuren na het fluitsignaal daadwerkelijk dicht zijn zodat je als je hard rent er nog net in kan springen. Bij tram en metro is dat gewoon niet mogelijk.
verootjoo schreef:purny schreef:Dat vind ik pas asociaal. Als diegene haar tas niet weg wil halen geeft je nog niet het recht om er op te gaan zitten
Als diegene geen kaartje heeft gekocht voor haar tas welwaarom heeft een tas recht op een gratis zitplek en een betalende passagier niet
Marjoow schreef:Bij metro en tram gaat het wel anders. Die piepen de hele tijd als de deur dicht gaat en daar zit geen menselijke controle op. Bij de trein duurt het vaak ff voordat de deuren na het fluitsignaal daadwerkelijk dicht zijn zodat je als je hard rent er nog net in kan springen. Bij tram en metro is dat gewoon niet mogelijk.
Gloa schreef:Bij die oude ic rijtuigen met draai/klapdeuren haalde niemand het in zn hoofd om er nog in te springen want dan was je van top tot teen blauw.
xRaisin schreef:Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand hun tas niet weghaalde als ik dat vroeg hoor?
Ik vind het ook een kleine moeite om te vragen. Zelf heb ik ook mijn tas meestal naast me. Ik haal het wel weg als het druk wordt of ik zie dat iemand er wil gaan zitten. Soms ben ik een gedachte weggezakt of kijk ik op mijn telefoon en heb ik niet altijd door dat we gestopt zijn en er mensen instappen. Als ze dan gewoon vragen of ik mijn tas wel wil doen, is dat zo gebeurd. Zou het dan ook niet waarderen als iemand dan zomaar op mijn tas (dus ook mijn laptop) gaat zitten...
Gloa schreef:Maar ik moet eerlijk zeggen dat de fluit ook op die manier wordt gebruikt. Van kom we gaan zo dus schiet nog even op. Het personeel moet ook een mentaliteitsverandering krijgen van fluiten is gewoon de deuren dicht en niet meer even op die te late reiziger wachten.
friendly schreef:Zolang je niemand hindert mag van mij de tas waar je wilt. Doe ik zelf ook maar....houdt dan wel als een havik in de gaten of iemand er wilt gaan zitten en haal dan ook bij voorkeur voordat het gevraagd wordt je tas weg. Als je inderdaad niemand naast je wilt hebben of iets dan moet je niet op drukke tijden reizen of zelf maar gaan staan.