Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:01

Wat bepaalt of je een mooie zangstem hebt? Toon, techniek, klankkleur? Wanneer wordt het mooi? Hoorde een klassiek stuk en bedacht het Me ineens.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:05

Ik denk al die dingen bij elkaar en dan is het nog een kwestie van smaak :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:07

licht er denk ik ook aan wat voor een muziek/zangkunst je moet doen.
Met death metal lijkt me het niet zo van belang _O- als ik dat soms hoor :oo

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:11

En toch schijnt goed grunten een hele technische aangelegenheid te zijn :j Helemaal als je daarna nog in staat wilt zijn om te kunnen praten :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:13

Liselot schreef:
En toch schijnt goed grunten een hele technische aangelegenheid te zijn :j Helemaal als je daarna nog in staat wilt zijn om te kunnen praten :)

Jup :j goed grunten moet je echt leren en aanleg voor hebben, anders is je stem na een jaar gewoon stuk.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:32

En goed of niet goed kunnen zingen ligt ook nog eens heel veel aan smaak inderdaad!
Al vraag ik me soms af.. sommige mensen vind ik echt héél vals zingen maar andere blijven volhouden dat het zuiver is.
Is dat dan omdat ze het serieus zuiver vinden, of dat persoon aardig vinden.. hmm..

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:43

Zuiver of niet is geen discussie over te voeren, wanneer dat wel is, dan kan een van de 2 het gewoon niet goed horen :+
Zuiver of niet is gewoon een feit, maar daarnaast is het inderdaad wel vaak smaak of je iemand wel of niet mooi vind zingen.
Ook is zuiverheid te trainen, een mooie stem niet.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:46

Wat ik me afrvaag, ik kijk elke dag om half 7 masterchef, nu dus ook weer.
Maar het begint dus om half 7, dan is om 5 over half 7 alweer reclame (ja echt, heb de tijd in de gaten gehouden.) En daarna pas weer om 5 over 7 ongeveer. En om half 8 afgelopen.
Waarom ingodsnaam al na 5 minuten reclame? Waarom niet dat uur in gelijke stukken delen?
Is daar een reden voor?
Laatst bijgewerkt door Chasingmood op 09-07-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:48

amkeVH schreef:
Zuiver of niet is geen discussie over te voeren, wanneer dat wel is, dan kan een van de 2 het gewoon niet goed horen :+
Zuiver of niet is gewoon een feit, maar daarnaast is het inderdaad wel vaak smaak of je iemand wel of niet mooi vind zingen.

Even een voorbeeldje, 'Rikki' uit gtst (Robin Martens) vind ik bijvoorbeeld vaak gewoon vals zingen.
En dan ook gewoon echt onzuiver. Maar er zijn een aantal mensen van overtuigd dat het toch echt zuiver is..

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:53

Yasmijntje schreef:
amkeVH schreef:

Even een voorbeeldje, 'Rikki' uit gtst (Robin Martens) vind ik bijvoorbeeld vaak gewoon vals zingen.
En dan ook gewoon echt onzuiver. Maar er zijn een aantal mensen van overtuigd dat het toch echt zuiver is..

Ik moest het inderdaad even anders verwoorden. 1 persoon kan wel zuiver en vals zingen.
Alleen vals is vals en zuiver is zuiver.
Rikki (of robin) zingt inderdaad erg vaak vals, ik vind haar ook geen fijne stem hebben (dat is een mening).

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:56

Citaat:

Owwww helemaal mee eens! Van mij hoeft ze echt niet te zingen in de serie ( haar acteer werk vind ik nou ook niet echt om naar huis te schrijven :j )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:40

amkeVH schreef:
Wat ik me afrvaag, ik kijk elke dag om half 7 masterchef, nu dus ook weer.
Maar het begint dus om half 7, dan is om 5 over half 7 alweer reclame (ja echt, heb de tijd in de gaten gehouden.) En daarna pas weer om 5 over 7 ongeveer. En om half 8 afgelopen.
Waarom ingodsnaam al na 5 minuten reclame? Waarom niet dat uur in gelijke stukken delen?
Is daar een reden voor?

tactisch..

reclame tussen programma's gebruiken mensen vaak als plaspauze.. als je een programma laat starten voor de reclame, dan heb je kans dat mensen niet meer weglopen.

dus start, dan reclame is effectiever voor de 'verkoop' dan reclame gevolgd door een programma..

ik weet niet of het nog steeds zo is, maar een aantal jaar geleden was reclametijd tijdens een programma ook duurder om te kopen, dan de reclameblokken tussen programma's in. (enige die duurder waren zijn de reclame blokken rondom prime time nieuws)

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:32

Meestal zijn de reclame ook de sponsors van het programma.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:38

dat zijn de reclames die direct grenzen aan een programma.. maar het blok aan het begin is een normale lengte reclame blok, met gewone adverteerders..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:46

Mensen zappen ook met reclame tussen de programma's dus starten ze liever en dan daarna gelijk reclame.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:06

Waarom zit een ronde pizza in een vierkante doos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:11

claudiadvx schreef:

Makkelijker om te stapelen, te vervoeren ect.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:12

claudiadvx schreef:

"Pizza’s zitten in vierkante dozen omdat die makkelijker te vouwen zijn"

(Bron : Willem wever :) )

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:12

Ronde doos stapelt niet lekker en is zo lastig vouwen denk ik :P

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:13

denk dat het lastiger is om een ronde doos te maken, en dat een vierkante ook minder afval produceert.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:14

Ja, maar waarom dan geen vierkante pizza? :Y)

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:16

Waarom kan je in je dromen niet om hulp roepen?

Jara

Omdat het ontzettend lastig is om zo'n ronde deegbol vierkant te krijgen..

madelene

het deeg is enorm elastisch, en door het draaien in de lucht gaat de elasticiteit er voor een groot gedeelte uit en trekt hij niet naar binnen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:30

amkeVH schreef:

Het mooie is dat daar zeker wel een discussie over te voeren is. 'We hebben nu eenmaal afgesproken om een octaaf in 12 stukken te verdelen op een bepaalde manier. Wanneer een toon de 'juiste frequentie heeft, namelijk die van één van de 12 hele of halve tonen, vinden 'we' die zuiver. Het enige feitelijke daaraan is de frequentie van de toon die je hoort. De rest berust puur op afspraken.

Die afspraken kunnen nogal uiteenlopen afhankelijk van plaats, tijd en instrument. Zoek voor de gein eens op 'reine stemming' (intervallen zijn gebaseerd op (elkaars) boventonen) of 'gelijkzwevende stemming' (alle 12 intervallen zijn gelijk). Sommige instrumenten (blaasinstrumenten zonder ventielen bijvoorbeeld) kunnen alleen boventonen spelen en klinken dus vals wanneer ze samen spelen met gelijkzwevend gestemde instrumenten.

Die laatste twee voorbeelden gelden allebei alleen voor een verdeling in 12 intervallen. In allerlei Oosterse muziekstijlen bestaan ook verdelingen in kwarttonen, die wij hier in het Westen als vals zouden bestempelen.