Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:46

Ik had je idd ook doorverwezen naar de dichtsbijzijnde pinautomaat. Vind het gigantisch asociaal om nog 2 dagen te wachten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:09

Had je idd niet beter kunnen doen, die 2dagen wachten. Maarja.

Vanavond komt er iemand voor m'n dekje die ik te koop had staan. Lijkt me wel een vriendelijk iemand (:

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:03

Ik zelf ooit zoiets vervelends gehad dat eigenlijk mijn schuld was (of in ieder geval, een fout van de kant van de verkoper, en ik was die verkoper op dat moment)

Ik had stickers oid verkocht aan iemand via internet, maar die persoon woonde in NL, ikzelf ben Belg. Geen punt, ik heb een vriend die in NL woont dus ik kan via binnenlandse tarieven versturen, wat natuurlijk erg fijn is. Ik had de koper al gemeld dat de verzending langer kon duren want ik moest wachten tot ik weer in NL was. Dus ik het eerstvolgende weekends met die brief naar m'n vriend en hij zou 'm voor me op de post doen later die week. Nou, allemaal prima. Geloof dat vriend in eerste instantie die brief al wat laat had gepost, maar uiteindelijk was alles in orde. Krijg ik een aantal dagen nadien een ontiegelijk kwade mail dat de brief en stickers wel waren aangekomen, maar dat de brief niet gefrankeerd was en de koper zelf de portkosten had moeten betalen.
Nou, ik verhaal gaan halen bij vriend, was meneer vergeten die brief te frankeren, kwast 8)7 Uitgebreid m'n excuses aangeboden aan die vrouw en gezegd dat m'n vriend de kosten terug zou storten (was immers niet mijn fout dat hij die postzegel vergat :+ )

Is dan gelukkig wel goedgekomen, maar ik kan me voorstellen dat dat een enorm slechte indruk maakt op een koper. Lijkt wel alsof ik het gewoon probeer en als ik ermee wegkom is dat leuk meegenomen en heb ik verzendkosten betaald gekregen die ik nooit heb gebruikt.
Vriend is overigens ook zeker geen slecht ventje, alleen wat... onhandig soms :P

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:06

Hier weer ineens heel veel reacties van verschillende mensen, vervolgens een week radiostilte, alsof het afgesproken is :+

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:00

@haiti
Ik woon ook niet in NL maarals ik iets verkoop, dan handel ik het zelf af, je moet met zaken doen zelf de regie in handen houden vind ik.'t nu om iets kleins en jehebt het keurig opgelost ,maar kan me de reactie van koper wel voorstellen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:05

Ik vergeet mijn "zweep-verhaal" helemaal!

Ik had ooit eens wat paardenspullen op MP staan waaronder ook een dressuurzweep. Mailde er een man of hij veel gebruikt was....dus ik nog een serieuze reactie terug gegeven dat ie nog in goede staat was. Ik dacht in mijn naïviteit dat ie wilde weten of de zweep nog netjes was.
Toen kreeg ik een mail terug of je er hard mee kon slaan......toen had ik al zoiets van :? :')
Na nog wat heen en weer gemail met de meest rare vragen, vroeg ie dus of ik hem voor een x bedrag wilde komen slaan met die zweep _O-
Heb maar vriendelijk bedankt......Al had ik er denk ik meer geld voor gekregen dan al die spullen bij elkaar gewoon verkopen haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:02

Ik heb weer een goede MP ervaring :j
Set van 4 3in1 beschermers, nieuw hartstikke duur, voor een klein prijsje over kunnen nemen. Alles supersnel afgehandeld. Beschermers vandaag binnengekregen en ze zijn echt nog zo goed als nieuw! Super dus.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:41

Ik verkoop bijna niks op dit moment...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:53

K had ook weer iets aparts;
Ik had interesse in een paard dat te koop aangeboden werd op MP
Aangezien er geen telnr bij stond, even een mailtje gestuurd met wat vragen en de vraag om het telnr. Zodat iknog telefonisch contact op kon nemen.. Niks meer gehoord, in dezelfde advertentie wordt inmiddels een ander paard te koop aangeboden en t paard waar ik op reageerde is er af. Kleine moeite om dan even terug te laten weten dat het paard niet meer beschikbaar is lijkt mij?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:27

Ik heb een hele tijd terug een kast verkocht. In mei heb ik hier veel reacties op gehad, uiteraard ook weer mensen die vervolgens niets meer van zich lieten horen. Krijg ik net ineens een reactie op een mail met of ik hem nog had :') en ik maar denken dat ze me laten zitten hahahaha

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:17

staroo schreef:
@haiti
Ik woon ook niet in NL maarals ik iets verkoop, dan handel ik het zelf af, je moet met zaken doen zelf de regie in handen houden vind ik.'t nu om iets kleins en jehebt het keurig opgelost ,maar kan me de reactie van koper wel voorstellen.

Er was een reden dat dat toen niet was gelukt. Meestal deed ik het ook zelf, maar dat weekend kon het niet/hadden we geen tijd/was ik er zelf niet, waardoor hij het dus moest doen. En ja, dat liep mis _O- Soms gaf ik hem gewoon spullen mee, als ik dat weekend niet naar NL ging. Anders moesten mensen 2 weken wachten oid voordat ze het object kregen, en dat kon ik niet maken vond ik. Is overigens ook maar 1 keer fout gegaan :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:02

jeetje hier op bokt kunnen ze er ook wat van
had een geel dekje en een met een vlinder al 6 keer verkocht ,
om vervolgens nadat je je gegevens geeft niks meer te horen ....
hopelijk is het gele dekje nu wel verkocht...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:34

Ik zocht een goed geluidsysteem voor me feest die ik afgelopen week heb gehouden. Ik heb contact gehad met mensen via marktplaats en kwam tot het besluit om 25km naar die mensen toe te rijden om het geluidsysteem te halen omdat ze het voor een gunstige prijs weg deden. Daar aangekomen stond alles netjes klaar maar de mevrouw kon ons niet laten horen of het geluidsysteem het deed want ze miste een kabeltje. Mevrouw vertelde dat ze niet wist of ie het deed of niet omdat ze het nog nooit gebruikt had en cadeau had gekregen. Ik aangeboden om het toch te kopen van haar en haar gewoon te betalen maar wel met de afspraak dat als ze me belazerd had ik het terug zou brengen en me geld terug wilde.

Dat wou ze niet en haar oplossing was dat ik maar even 25km terug naar huis ging rijden een kabeltje ging regelen zodat ik bij hun kon luisteren of die het goed deed of niet 8)7 . Dus mijn vriend zegt zo: ja leuk maar we hebben geen abonnement op de shell :n . Toen zei ze dat de verkoop niet doorging en we konden vertrekken -:(-

Die dag dus 50km gereden voor jan banketstaaf..... het heeft me geld gekost en heb er niks aan overgehouden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:47

Heb net een vliegendeken een week vastgehouden voor iemand die steeds beloofde te betalen. Uiteindelijk nog steeds niks ontvangen en reageert ook niet meer. -:(- Heb hem er dus maar opnieuw op gezet.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:59

Ik heb nu 2x gehad deze week dat mensen op artikelen bieden. Dus ik ga akkoord, stuur m'n gegevens etc en je hoort niets meer.

Verder 1tje die een week later reageert dat die het geld over zal maken, ben benieuwd....

Ben nu echt voornemens om het bieden maar helemaal uit te zetten.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:18

annastasia schreef:
Ik heb nu 2x gehad deze week dat mensen op artikelen bieden. Dus ik ga akkoord, stuur m'n gegevens etc en je hoort niets meer.

Verder 1tje die een week later reageert dat die het geld over zal maken, ben benieuwd....

Ben nu echt voornemens om het bieden maar helemaal uit te zetten.

Geloof me, dan gaan ze via de mail bieden! _O-

Ik heb afgelopen week 3 goede markplaats ervaringen! Maar het ging onderandere om studieboeken, dat is dan ook wel een ander object dan paardenartikelen! Maar toch fijn om te merken dat het ook nog goed kan gaan!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:54

Ik vind het zelf veel prettiger om via de mail te handelen, en niet via het bieden.
Vind ik dus echt gedoe..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:53

bij mij zouden ze een singel op komen halen.
ze kwam niet opdagen, reden : tijd vergeten
nieuwe afspraak gemaakt , weer niet komen opdagen
mailtje teruggestuurd met zoiets als , omdat je WEER niet je afspraken bent nagekomen
zet ik hem weer op MP als je nog interesse hebt mail je maar dat mail ik je terug waneer het MIJ
uitkomt dat je hem komt halen ( vorige mails was het ik kom het op ... om ... halen , mail maar als je ECHT niet kan )
nooit meer iets van gehoord.

grrrrrrrr geef hem nog liever gratis weg dan het aan zo iemand te verkopen ! ! !

daarin tegen is het eigenlijk altijd goed gegaan met de andere afspraken
dus ik heb niets te klagen :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:17

Ik heb nu een leuke reactie, heb mijn bank verkocht via Marktplaats.
Kreeg net een mail met bijlage, ik dacht meteen nee he wat nu weer.......
Maar het was juist een mail dat ze zo blij met de bank zijn en een foto van de kids die op de bank hangen. :D
Vond ik echt leuk!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:27

Ik had iets te koop gezet van 25 euro.

kreeg ik een brutale mail: mag ik je gegevens? dan stort ik 10 euro en stuur je het op naar....(adres)...

Hahaha, ik heb gezegd nee ik stuur niets op, ik blijf bij mijn vaste prijs van 25 euro.

en na een paar keren over en weer toch nog verkocht voor 25 euro.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 01:12

Ik kreeg een bod van 50 euro op een dressuurzadel met een (zadel is kaal voor die prijs) nieuwprijs van 1995,- :') Zadel is in zeer goede staat, compleet met singel, beugels en riemen.

Zal ze geboden hebben op 1 van de beugelriemen? :o?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:30

Had pas al wat geschreven over paardenboxen, de hoogste bieder geweest in de advertentie, op een gegeven moment een e-mail er aan gewaagd, was in eens het spul verkocht o.v.b.
Nu is de advertentie aangepast en gereserveerd, mochten de afspraken niet na worden gekomen gaat het bieden weer overnieuw in :o? ...... Dan kan hij toch ook de vraag bij mij neerleggen aangezien ik de hoogste bieder nog altijd ben of ik nog belang heb na die datum of zie ik het zo raar?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:02

Echt de meest gekke verhalen komen voorbij..

Ik had wat vissen gratis af te halen gezet op marktplaats. Krijg daar altijd veel reacties op, zo ook van een man hier uit de buurt. Die wilde er graag een paar komen ophalen.
Diezelfde avond nog zou hij langskomen om 8 uur. Aangezien wij zelf op mijn vaders huis paste, en ik naar stal moest, zou mijn vriend zorgen dat hij even langs huis ging om 8 uur.

Om 10 voor 8 krijg ik een boos mailtje van de man dat er niemand open deed! Ik heb mijn vriend gebeld, die was om 5 voor 8 bij ons thuis en er was niemand. Kortom die man kwam 10 minuten te vroeg em toen was er nog niemand thuis.
Heb netjes teruggemaild dat we om 8 uur hadden afgesproken en er toen ook gewoon iemand was, en of hij een nieuwe afspraak wilde maken. Kreeg een kwade mail terug dat hij het belachelijk vond dat hij voor niks gekomen was en hij de vissen niet meer hoefde te hebben.....

Rare mensen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:18

OMG, dan wacht je toch gewoon even netjes... Sommige mensen snappen er echt niets van he...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:27

Heb een ES pad te koop, wordt aardig op geboden.
VP is 45,-, bied er iemand 43,- dus een mail gestuurd dat degene de pad mag overnemen voor 49,75 incl verzenden.

Krijg ik net terug dat het bod incl verzenden was _-:(