Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:22

Nemurin schreef:
De cloaca is zeg maar wat wij zouden krijgen als bij ons die scheidingswand van weefsel niet genoeg inzakt om aparte uitgangen te maken. Vrouwen hebben zelfs 3 uitgangen.
Vogels komen helemaal niet zo ver, want dat weefselwandje is niet ingezakt bij hen.

Wij hebben op de kinderboerderij hele kleine kipjes die voor hun maat behoorlijk grote eieren leggen, leek me nog erger dan bij de gemiddelde kip!
Denk dat het als een bevalling voelt. En dat dan iedere dag!

Gelukkig leggen ze niet iedere dag maar om de dag

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:23

SteffiiY schreef:
de mop met ik mis je en de sluipschutter snap ik niet :o

Hij heeft zijn vrouw gemist (als zijnde: misgeschoten).

xSCWx

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:46

Ik kom er net achter dat je blauwe druiven niet kan eten. Maar dat het bloemetjes zijn.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:51

Spirit schreef:
lieniminnie schreef:
Ik kwam er ook pas laat achter dat poezen ook altijd gecastreerd worden.. alleen dat het anders word genoemd :D

Mannetjes en vrouwtjes kunnen allebei gesteriliseerd of gecastreerd worden.
Castratie is het verwijderen van de testikels of het verwijderen van de eierstokken. Steriliseren is het onderbreken van de zaadleiders of de eileiders.
Dus het klopt niet dat (zoals vaak gezegd wordt) mannetjes altijd worden gecastreerd en vrouwtjes altijd worden gesteriliseerd. :P

Als het al uitgelegd is, sorry, heb niet alles gelezen. O:)

Bij castratie bij poezen/teven wordt ook de baarmoeder verwijderd!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:51

xSCWx schreef:
Ik kom er net achter dat je blauwe druiven niet kan eten. Maar dat het bloemetjes zijn.

Trapte ik ook in. Ik dacht namelijk ook gewoon de blauwe druiven (paarse) i.p.v. de groene. En die kun je wel eten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:53

Ja heel gemeen, mijn moeder lachte me heel hard uit :Y)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:21

leintje_ schreef:
Mijn vader noemt Pocahontas altijd Pakmehandtas. Ik snapte vorig jaar de grap pas. :')

Haha mijn vader precies hetzelfde :') Alleen kwam ik er iets eerder achter haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:47

Wat is dat toch met vaders! Die van mij noemde Pocahontas altijd Pokkehandtas

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:12

Mossel schreef:
Nemurin schreef:
De cloaca is zeg maar wat wij zouden krijgen als bij ons die scheidingswand van weefsel niet genoeg inzakt om aparte uitgangen te maken. Vrouwen hebben zelfs 3 uitgangen.
Vogels komen helemaal niet zo ver, want dat weefselwandje is niet ingezakt bij hen.

Wij hebben op de kinderboerderij hele kleine kipjes die voor hun maat behoorlijk grote eieren leggen, leek me nog erger dan bij de gemiddelde kip!
Denk dat het als een bevalling voelt. En dat dan iedere dag!

Ah dan hebben wij abnormale kippen, we hebben er 3 en ik heb toch echt iedere dag 3 eitjes.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:13

joyce2 schreef:
Wat is dat toch met vaders! Die van mij noemde Pocahontas altijd Pokkehandtas

Zal wel mannenhumor zijn. :')

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:22

Ik zag nooit bij het batman logo dat het een vleermuis was, zag altijd een mondje met tanden ...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:39

Ik zag er nooit wat in dacht dat het een grappig figurtje was :')
nu ik erop google zie ik idd een vleermuis
Laatst bijgewerkt door Smallheal op 20-01-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:40

joyce2 schreef:
even opgezocht:

Anniko kreeg landelijke bekendheid bij RTL4, waar ze vanaf 1992 de doordeweekse en de zondagochtenduitzendingen van Telekids en het programma Cartoon Express presenteerde. Dit begon als studiowerk, maar nam haar later de hele wereld over om bijzondere dieren te bekijken in een samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Voor de oudere kinderen presenteerde Anniko op zondagochtend na de Cartoon Express Teleteens.

Edit: En wat dacht je van de tv programma's als De Grote Meneer Kaktus Show en Alles Kids? Dat vond ik ook altijd leuk!

DE GROTE MENEER KAKTUS SHOW! _/-\o_
dat was er een paar jaar gelden nog op, geniaal dat :')

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:48

Nemurin schreef:
Spirit schreef:
Mannetjes en vrouwtjes kunnen allebei gesteriliseerd of gecastreerd worden.
Castratie is het verwijderen van de testikels of het verwijderen van de eierstokken. Steriliseren is het onderbreken van de zaadleiders of de eileiders.
Dus het klopt niet dat (zoals vaak gezegd wordt) mannetjes altijd worden gecastreerd en vrouwtjes altijd worden gesteriliseerd. :P

Als het al uitgelegd is, sorry, heb niet alles gelezen. O:)

Bij castratie bij poezen/teven wordt ook de baarmoeder verwijderd!

Toch niet altijd?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:55

_Nadia_ schreef:
Mossel schreef:

Ah dan hebben wij abnormale kippen, we hebben er 3 en ik heb toch echt iedere dag 3 eitjes.

Om de 24-28 uur legt een kip een ei. Aangezien je vaak maar 1 of 2 keer per dag gaat kijken kan het dus soms anders lijken. :)

Edit: volgens mij wordt het pas een castratie genoemd bij een vrouwelijk dier als je echt de baarmoeder mee verwijdert. Ik dacht altijd dat steriliseren bij een mannelijk dier inderdaad het doorhalen van de zaadleiders inhield, en bij een vrouwelijk dier het weghalen van de eierstokken.
Maar ik kan me vergissen... We zijn er hier zelf ook nog niet uit, maar iedereen heeft het altijd over een ovariohysterectomie - ofwel baarmoeder en eierstokken verwijderen. Of dat dan ook vertaald kan worden als "de castratie" weet ik dan weer niet.
Stom dat ze me dat dan weer niet leren.
Laatst bijgewerkt door Nummus op 20-01-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:55

ik was als 7 jarige net geemigreerde meid helemaal van slag op m'n nieuwe school. zat net 2 weken erop en woonde in California USA.

Juf vroeg me waar mijn backpack was ( rugzak) en ik maar zoeken naar m'n badpak in de veronderstelling dat we gingen schoolzwemmen :=

kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe verbaasd ik was toen we vervolgens naar huis gingen :=

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:00

Fiffill schreef:
Ik snapte nooit wat "ftw" (for the win) betekende. Las in mijn hoofd altijd een soort "wtf" (what the f*ck) maar dan anders, namelijk fat the wack (ja uitgesproken op zijn Nederlands) :') ging gewoon automatisch en ik doe het nog steeds ondanks dat ik nu wel weet wat het betekend.

Dat doe ik ook nog steeds! :')

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:01

Nemurin schreef:
Edit: volgens mij wordt het pas een castratie genoemd bij een vrouwelijk dier als je echt de baarmoeder mee verwijdert. Ik dacht altijd dat steriliseren bij een mannelijk dier inderdaad het doorhalen van de zaadleiders inhield, en bij een vrouwelijk dier het weghalen van de eierstokken.
Maar ik kan me vergissen... We zijn er hier zelf ook nog niet uit, maar iedereen heeft het altijd over een ovariohysterectomie - ofwel baarmoeder en eierstokken verwijderen. Of dat dan ook vertaald kan worden als "de castratie" weet ik dan weer niet.
Stom dat ze me dat dan weer niet leren.

Ik studeer zelf ook diergeneeskunde, en ik weet het eigenlijk ook niet precies. :D Dacht dat het was zoals ik schreef, en soms dan idd ook de baarmoeder er uit. Maar ik ga dat denk ik volgend semester allemaal leren. :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:03

Wij hadden het zeg maar over OF een sterilisatie of een OVHX (ovariohysterectomie) bij voortplanting dit jaar.

Ik DENK nu dus dat het gewoon is zoals ik zeg, maar als je toch de buik openlegt kun je beter ook de baarmoeder eruit halen is de theorie erachter, want die kan door allerlei omstandigheden gaan ontaarden of ontsteken.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:04

[Alshetgoedis]Voorzover ik me kan herinneren was het vroegah enkel de eierstokken, aan de andere kant is het al een open-buik-operatie dus volgens mij wordt tegenwoordig steeds meer de baarmoeder er ook uitgehaald. Dit omdat pyometra's alsnog voorkomen als de eierstokken verwijdert zijn. [/Alshetgoedis]

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:08

Nu je het zegt, dat van die open buik operatie en dan meteen de baarmoeder er uit halen heb ik idd ook gehoord. :j Kan wel kloppen dus wat Creatas zegt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:10

Yup dat is ook wat ik begrepen heb Creatas, ik probeerde het alleen in lekentaal uit te leggen.
Ik stem wel voor een cursus normale-taal-spreken voor ik mijn opleiding afrond zeg, jeeeeeetje.

Pyometra kan ook een indicatie zijn om dan baarmoeder terwijl het een zak pus is alsnog te verwijderen en dan meteen de eierstokken maar mee te nemen om mammatumoren te voorkomen.

En ondanks dat de link bij konijnen niet op die manier gelegd is, is er bij mijn niet-gecastreerde voedster toch een stel kwaadaardige tumoren in haar melkpakketten geconstateerd in september.
Of de baarmoeder ook meedoet, weten we niet, maar dat zullen we merken. Ik ga haar niet nog eens laten opereren want de eerste keer was ze doodongelukkig.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:14

Het is heel simpel hoor: bij een castratie wordt er iets verwijderd uit het lichaam, dat kunnen testikels zijn, of eierstokken, of evt. ook een baarmoeder. Bij een sterilisatie wordt een verbinding onderbroken, maar dus niets verwijderd.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:21

Ja, dat meende ik dus ook.
Maar je wil niet weten hoe ingewikkeld ze er op de opleiding over doen! _O-

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:25

Siggy schreef:
Het is heel simpel hoor: bij een castratie wordt er iets verwijderd uit het lichaam, dat kunnen testikels zijn, of eierstokken, of evt. ook een baarmoeder. Bij een sterilisatie wordt een verbinding onderbroken, maar dus niets verwijderd.

Nemurin schreef:
Ja, dat meende ik dus ook.
Maar je wil niet weten hoe ingewikkeld ze er op de opleiding over doen! _O-

Net zei je nog dat je dacht dat bij sterilisatie de eierstokken werden verwijderd. :P