model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hasiinaaax

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:38

Ik heb er niet echt een beeld bij haha, maar volgens mij is het meer iets wat jezelf alleen ziet en wat anderen niet opmerken ;)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:39

Dat maakt het idd lastig Dinniej..... je werkt al model meestal met monstercollecties en dat is vaak maat 36....
Ik heb het vroeger parttime gedaan, naast mn 'gewone' werk en toen ben ik visagie gaan doen, vond ik leuker....heb nu geen tijd meer met 6 paarden op concours.....
Fulltime modellenwerk is leuk, maar je moet er wel tegen kunnen, de wereld is hard en Nee hoor je vaak en dat moet je niet persoonlijk aantrekken dan is het niets voor je....

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:43

Dat kan ik me voorstellen idd, je ziet ook wel vaak bij van die modellenprogramma's op tv dat dat wereldje heel hard is.

Ik wil er eerst überhaupt meer mee gaan doen als hobby, want zoals ik bij m'n voorstelrondje noemde heb ik één keer een shoot gedaan en verder nooit. Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen.. Is het slim om gewoon een shoot bij een fotograaf te kopen, of bestaan er hobbyfotografen die ook echt verstand van poses enzo hebben die het voor de lol willen doen? Ik heb echt werkelijk nog geen idee.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:00

Er zijn heel veel goede fotografen die een tfp shoot me je willen doen. Dus voor de 'lol' en portfolio gebruik.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:05

'Goede', dat is een leuke discussie. Wanneer ben je een goede fotograaf en wanneer niet? Als ik mensen zie met apparatuur van duizenden euro's (fullframe camera's, beste glaswerk op de markt) en die op Tv of soms zelf op P schieten .. Dan voel ik me toch vrij slim :P Daarnaast kun je tegenwoordig met Photoshop zoooo enorm veel achteraf doen. Nee, goede fotografen en 'TFP shoots' gaan niet echt in 1 regeltje samen :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:18

Hihi, misschien heel blond, maar wat is P en TFP? Ik ben echt nog heel erg een nieuweling. :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:21

Camera heeft allemaal standen, Automatisch, P, Tv, Av, M. Als je een beetje je instellingen kent (wat een beetje fotograaf wel 'moet' weten) fotografeer je eigenlijk op M. P is zo goed als automatisch, stelt de camera alles zelf in.

TFP is Time For Print :) Dus je staat model, krijgt de foto's van de shoot. Geen enkele partij betaald of krijgt betaald.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:39

Okay, ik geloof dat ik het aardig snap. Bedankt voor de uitleg!

Ik snap alleen niet waarom bij TFP dan geen enkele partij betaald krijgt. Als ik het goed begrijp zijn het foto's die niet nabewerkt zijn en meteen klaar zijn, maar dat staat toch los van het feit of er wel of niet betaald wordt?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:54

Nee :) 't Is gewoon een shoot, foto's worden bewerkt en die krijg je. Dat is het punt bij TFP. Geen enkele partij krijgt betaald of betaald, is een 'gratis' samenwerking. Portfolio materiaal dus.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:17

Hoi, ik lees al een tijdje mee, maar zou me ook graag eens melden hier.

Ik heb geen ambitie om echt model te worden, maar ben sinds kort begonnen met her en der een shoot doen, omdat ik het wel leuk vind om wat foto's te hebben. Ik heb er nu 4 gedaan, waarvan ik van een de resultaten nog niet heb. Paar voorbeelden:

http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... 7ede61.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... fbebb7.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... 2e037d.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... 4ca556.jpg
Uitprobeerseltje voor samenwerking met een houtkunstenaar:
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... 494b63.jpg

Ik zou trouwens graag meteen willen inhaken op wat Courses zegt over TFP en goede fotograven. Naar mijn ervaring willen goede fotografen (neem bijvoorbeeld een die meer dan genoeg werk heeft en voor 500 euro per shoot nauwelijks zijn bed uit komt + resultaat is ernaar natuurlijk) vaak graag ook hun eigen ideeën uitwerken en doen hiervoor TFP shoots. Bij klanten moet je toch meestal werken met wat zij willen en dankzij TFP kunnen ze hun eigen stukje creativiteit kwijt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:29

Ligt er echt aan wat voor fotograaf je voor je hebt Eleandra :) Welkom verder, misschien dat je nog wat over jezelf kan vertellen? Een fotograaf die de hele dag alleen maar gezinnen fotografeert, ja. Maar fotografen die altijd met eigen ideeën werken en modellen etc, die doen niet snel TFP :)

Maar ja .. Tegenwoordig kun je voor 15 euro bij het nichtje van de buurvrouw haar vriendin een 'leuke' shoot laten doen, dus wat dat betreft :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:40

De fotograaf in kwestie reist de wereld rond voor allerlei shoots en vindt gezinnen niet leuk, dus dat doet hij ook niet. Voor een gezin krijg je trouwens volgens mij ook gemiddeld geen 500/1000/?? euro :P Hij vindt het gewoon leuk om af en toe weer eens met een onervaren model en helemaal zijn eigen ideeën te werken. Maar het is zeldzaam hoor, geef ik je wel gelijk in.

En over mezelf.. Mijn naam is Miri, ik ben 19 jaar oud en ben de afgelopen 2 jaar een beetje aan het lummelen en wereldreizen geweest. Momenteel zit ik op een ranch in Tsjechië en in September ga ik Psychologie studeren. Fotocamera's vind ik inmiddels best lief, maar tot grote frustratie van mijn filmmakende vriend, ben ik nog steeds panisch voor filmcamera's. :D Mocht iemand nog iets willen weten, vertel ik dat natuurlijk graag.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:46

Eleandra schreef:
De fotograaf in kwestie reist de wereld rond voor allerlei shoots en vindt gezinnen niet leuk, dus dat doet hij ook niet. Voor een gezin krijg je trouwens volgens mij ook gemiddeld geen 500/1000/?? euro :P Hij vindt het gewoon leuk om af en toe weer eens met een onervaren model en helemaal zijn eigen ideeën te werken. Maar het is zeldzaam hoor, geef ik je wel gelijk in.

En over mezelf.. Mijn naam is Miri, ik ben 19 jaar oud en ben de afgelopen 2 jaar een beetje aan het lummelen en wereldreizen geweest. Momenteel zit ik op een ranch in Tsjechië en in September ga ik Psychologie studeren. Fotocamera's vind ik inmiddels best lief, maar tot grote frustratie van mijn filmmakende vriend, ben ik nog steeds panisch voor filmcamera's. :D Mocht iemand nog iets willen weten, vertel ik dat natuurlijk graag.

Maar ik had het over fotografen in 't algemeen :) Niet over een fotograaf in kwestie :)

Ranch in Tsjechie? Dat is wel super tof! Tot wanneer zit je daar?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:48

via www.dutchheaven.nl kan je heel makkelijk contacten leggen met visagisten/fotografen etc.... daar wordt heel veel TFP gedaan en een enkele keer staat er een serieus iets tussen...

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:29

Ik ga mee met Eleandra, ik ken ook meerdere fantastische fotografen met veel ervaring en genoeg werk die wél aan TFP doen. Zal misschien net jouw ervaring zijn Courses, dat degene die jij kent die TFP doen niet bepaald geweldige fotografen zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:01

Sorry dat ik jullie topic binnen kom vallen. :=

Als opvolging van de studiomeeting in Den Bosch gaan we er nog eentje doen. Dit keer iets kleiner, want 6 modellen/fotografen was iets too much. :') Dit keer niet in een officiele studio, maar ergens in een keet/schuur waar we dit keer terecht kunnen. Misschien dat er mensen interesse hebben om model te staan? := Hou er wel rekening mee dat modellen uitgekozen zullen worden uit de aanmeldingen. :=
[FM] Studiofotomeeting | Mensenmodellen gezocht | Aalsmeer | juli

Foto's Den Bosch:
https://plus.google.com/photos/11003791 ... 7819608017

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:07

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:45

Bagheera_206 schreef:
Sorry dat ik jullie topic binnen kom vallen. :=

Als opvolging van de studiomeeting in Den Bosch gaan we er nog eentje doen. Dit keer iets kleiner, want 6 modellen/fotografen was iets too much. :') Dit keer niet in een officiele studio, maar ergens in een keet/schuur waar we dit keer terecht kunnen. Misschien dat er mensen interesse hebben om model te staan? := Hou er wel rekening mee dat modellen uitgekozen zullen worden uit de aanmeldingen. :=
[FM] Studiofotomeeting | Mensenmodellen gezocht | Aalsmeer | juli

Foto's Den Bosch:
https://plus.google.com/photos/11003791 ... 7819608017

Heb je een := verslaving? :+ Haha.

Leuk ik ga het topic eens bekijken.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:53

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:03

Als ik toch eens 20cm groter was... :D

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:04

Als ik toch nog eens 10 jaar jonger was :+

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:29

Haha lekker stel zijn we! Ik ben trouwens ook te oud :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:57

Ik ben te lang xD

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:03

ingeschreven bij Flow models :) bedankt dots!
Het is inderdaad handig om zulke dingen hier op te geven.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:00

Ik ben geschikt! heb alleen jammer genoeg dit weekend regiofinales en selecties :(