Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:22

Je moet bij marktplaats optie bieden uitvinken. Bij marktplaats als je een advertentie zet, dan is optie bieden al ingeschakeld door marktplaats zelf, en vaak vergeten mensen dit uit te vinken, vandaar dat er soms een vaste prijs gevraagd wordt, en toch optie bieden ingeschakeld is.

Amaris

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:40

Ik zou dat nooit uitschakelen.

Mooi toch als ik denk dat iets 50,- waard is maar mensen blijken bereid er 100,- voor te willen geven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:47

Dat vind ik ook!

Zelf bied ik niet wanneer er bijvoorbeeld ergens staat vanaf 50,00 en ik het graag wil hebben. Ik stuur dan een direct mailtje met een bod van 50,00. Dan is de kans kleiner dat iemand er overheen biedt :P

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:20

Weetje waar ik ook zooo moe van wordt, mensen die niet lezen.
Ik heb een hoofdstel te koop zonder sperriem, staat in de advertentie en je kunt het ook zien op de foto,
gaan mensen bieden en als ik dan akkoord ga, dan zeggen ze waarom staat de sperriem niet op de foto enz.
en dan hebben ze opeens geen interesse meer..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:24

Joh Kimbeerly, dat is een algemeen probleem, dat mensen niet lezen. Ik werk bij een postorder bedrijf, en ik heb al sinds ik hier begon, 10 jaar geleden, de opdracht de catalogus zó vorm te geven, alsof alle mensen dom zijn, blind zijn etc. Alles moet duidelijk te zien zijn op de eerste foto, want je kunt de details er 10 keer onder schrijven, mensen lezen niet en wij krijgen de artikelen retour.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:25

Kentaro schreef:
Zelf bied ik niet wanneer er bijvoorbeeld ergens staat vanaf 50,00 en ik het graag wil hebben. Ik stuur dan een direct mailtje met een bod van 50,00. Dan is de kans kleiner dat iemand er overheen biedt :P

Doe ik ook! Dan mail ik dat ik het voor dat bedrag over wil nemen :j

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:36

Kentaro schreef:
Dat vind ik ook!

Waarom bel of mail je dan niet direct met de verkoper dat je het graag wilt overnemen? Of bedoel je dit ook met je post?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:37

Dat bedoeld ze ook ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:38

Volgens mij bedoelt ze dit ook , dat ze de verkoper mailt dat ze het wil overnemen ipv te bieden.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:41

Aha. Ik dacht al :D

Zelf heb ik dat trouwens weleens gehad. Mensen bieden de vraagprijs en laten vervolgens niets meer van zich horen. Andere, wel serieuze kopers, denken dan dat het geen zin heeft en ik blijf met de spullen zitten.
Erg onfatsoenlijk... :(

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:44

ik vind het altijd zo raar dat als er BIJVOORBEELD bij de prijs staat 7,50 euro en dan bieden mensen 7,40!
voor die 10 cent!
ik bedoel kom op! zeg dan gewoon dat je akkoord gaat!
nog best storend dan wil je dat en dan denk je ja je mag bieden om de prijs lager te krijgen en dan kan je net zo goed akkoord gaan!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:45

Dat heb ik ook gedaan met een collectie Rooi Oortje's boeken,die verkoper wou 50,-
Dus ik gelijk gemaild,ook geschreven dat ik serieus was en gelijk het geld wel wou overmaken nadat ik zijn gegevens ook had.
Alles prima in orde,kreeg het pakket binnen (mopperende postbode want het woog wel 25kilo)
en even later zag ik dat er 60,- op geboden was :+ De verkoper had z'n advertentie nog niet verwijderd/gewijzigd.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:10

Ik had dus een deken ontvangen, wie niet waterdicht was en waar veel meer schuren in zaten dan vermeld.
dus ik een mailtje gestuurd, nou je wilt niet weten wat ik terug kreeg, ga het hier niet eens neer zetten.
Jeetje sommige mensen snap ik echt niet, is het nou zo moeilijk om gewoon eerlijk te zijn als er iets aan mankeerd.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:06

Bij MP is het zo dat als je de prijs invoerd je het beiden moet UITvinken.
Ik denk dat heel veel mensen dit vergeten.
Bij bieden vanaf kun je geen zichtbare prijs invoeren, en krijg je in het overzicht bieden te zien.
Ook komt je advertentie helemaal onderaan bij het sorteren op prijs.

Dus door een prijs in te vullen wordt je advertentie beter gevonden.

Persoonlijk sla ik de advertenties met bieden vaak over, wil gewoon snel kunnen zien waar ik aan toe ben.

@ Kimbeerly ben wel benieuwd wat de verkoper er op reageerde?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:10

Ik moest niet zeuren, ik moest blij zijn met zo'n deken, ik was ondankbaar, ik had voor dat geld niet veel moeten verwachten en ga zo maar door. En stug volhouden dat de deken waterdichts was, nou ik heb er een emmer water overheen gegooid en de deken was aan de binnenkant zeiknat.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:01

Kimbeerly schreef:
Ik moest niet zeuren, ik moest blij zijn met zo'n deken, ik was ondankbaar, ik had voor dat geld niet veel moeten verwachten en ga zo maar door. En stug volhouden dat de deken waterdichts was, nou ik heb er een emmer water overheen gegooid en de deken was aan de binnenkant zeiknat.

Dat is idd niet netjes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:23

Wat een onbeschofte mensen heb je toch!

Ik bedoelde inderdaad direct een mailtje :D
Maar dan nog heb je van die mensen.... Ik had dat dus een keer gedaan. Wordt er op de advertentie ook dat bedrag geboden. Eerst hoorden we gewoon niets meer. Na lang door gaan, kreeg ik een berichtje dat er nog iemand geïnteresseerd was en als ik meer zou bieden, kon ze kijken wie het hoogst ging :( Normaal zou ik zeggen, steek het maar in je .... :o Maar dit was precies iets wat gewoon haast niet meer te krijgen was en ik dus echt heel graag wilde :P

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:25

nou ik lees dingen dat ik denk wow..
maar ik heb iets mee gemaakt.

ik had 3 kleine kittens op marktplaats gezet, binnen 10 minuten 20 reacties.
met daar een hele rare reactie tussen: dat een man de katjes wel wou hebben dat het een lekker tussendoortje zou zijn voor zijn slangen..
dat ga je toch niet zeggen? en als dat nog niet genoeg was moest hij er ook bij zetten of hij ze gratis kon krijgen want hij kon ze niet tegelijk voeren dus moest hij ze tijdelijk eten geven en dat kosten hem ook al geld :S waar haal je het lef vandaan...:S:S

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:26

Dat is helaas bekend van kittens op marktplaats :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:33

wilmatj: Zet ze desnoods voor een hogere prijs op marktplaats dan je er voor wilt hebben. Dan krijg je vaak sirieuzere reacties.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:50

Dav schreef:
Dat heb ik ook gedaan met een collectie Rooi Oortje's boeken,die verkoper wou 50,-
Dus ik gelijk gemaild,ook geschreven dat ik serieus was en gelijk het geld wel wou overmaken nadat ik zijn gegevens ook had.
Alles prima in orde,kreeg het pakket binnen (mopperende postbode want het woog wel 25kilo)
en even later zag ik dat er 60,- op geboden was :+ De verkoper had z'n advertentie nog niet verwijderd/gewijzigd.

zoiets had ik ook wel eens!
had ik iets gekocht en opgehaald bied er iemand hoger:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:02

Kittens eindigen vaak als slangenvoer ja.
Ik heb in het verleden wel kittens aangeboden op MP en bokt; 50 euro hoor! Incl. enting, ontworming en ontvlooiing. Uiteindelijk zijn ze allemaal gebleven, maar dat terzijde :+

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:18

Ik heb me ook iets raars meegemaakt!
Ik wilde een bontje voor onder het zadel hebben, dus ik op mp gezocht..
En ja er stond een paar straten van mijn school vandaag een bontje te koop.
Ik gemailt, of ik het dan ergens doordeweeks kon halen ivm dat ik dan op school ben en direct kan komen ophalen. Was allemaal goed, adres gegeven, samen met een vriendin van mij daar heen gegaan.
Aangebeld, opeens deed dat meisje open, ze was ziek, ofzo, kwam nog al gehaast over.. maar goed. ik had alleen briefje van €20 bij me, dus ik moest dat even gaan wisselen bij de ah omdat zij geen wisselgeld had. Dus ik zeg heel logischerwijs: dan ga ik het geld wisselen, en dan kom ik ht brengn en geef jij mij het bontje. Zij nee nee neem maar mee want ik voel me niet goed en dan gooi je het geld maar door de brievenbus. Dus ik dacht, ok als jij dat zo wilt.
Dus ik naar de ah, geld gewisseld, in een proefwerkplaadje gevouwen en door haar brieven bus geduwd met als opdruk:''Geld bontje''.
Kom ik thuis, opeens een mailtje:'' denk je er wel aan om het geld in de brievenbus te gooien?''
Daarna nog een mail:''Zo werkt het niet he! ik wil nu mijn geld hebben!''
Dus ik: ik heb het geld in jou brievenbus gegooid zoals jij het gezegd had, en ik ben niet gek. je moet erzelf voor zorgen dat je dat geld uit de brievenbus haalt. Als dat gestolen is kan ik er niks aan doen, en bovendien heb ik tal van getuigen die mij het geld hebben zien wisselen en ook passanten die mij het geld bij jou in de brievenbus hebben zien duwen.
En toen heb ik er nooit meer iets van gehoord.... gelukkig maar!!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:22

Je kuntut altijd proberen he, of je iemand gek krijgt :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:27

annepaardoes schreef:
wilmatj: Zet ze desnoods voor een hogere prijs op marktplaats dan je er voor wilt hebben. Dan krijg je vaak sirieuzere reacties.

ja vroeg er 40 euro voor. en dan nog zo'n reactie.
uiteindelijk maar aan vrienden gegeven:P :Y)