Het weertopic deel 17 !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:34

Hier waait het ook flink, moet vandaag nog weg, ik pak dan de auto maar.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:36

nou ik kom uit boxtel en mijn vriend uit vught.. gister avond nog even gezellig met een aantal vrienden buiten gestaan. toen het begon te donderen en regen zijn we nog even gebleven en toen zijn we opweg naar het huis van mijn vriend gegaan. we moesten ongeveer 5 km rijden. we waren net weg toen het enorm begon te hozen. het leek wel of we met een waterkanon beschoten werden. zn busjes werd echt letterlijk opzij geduwd door de harde wind met regen. je kon nog geen meter vooruit kijken. overal op de weg stonden auto's stil. toen we vught in wilde rijden ging dat haast niet bijna alle wegen waren afgesloten met omgevallen bomen. echt overal waar je keek lagen bomen op auto's of ze sloten gewoon wegen af. ook liep het water niet meer weg waardoor er zo'n 15 tot 20 cm water op de weg lag. het weer was echt niet normaal! ook kregen we te horen dat er 2 doden zijn gevallen waarvan 1tje door een boom die op een auto viel waarbij de man opslag dood was, maar ik weet niet of dit klopt kan het nergens terug vinden.
ik ben vanmorge terug gereden naar boxtel en ook hier is het echt een ramp geweest overal zie je bomen die ze van de wegen hebben getrokken en takken met blaadjes die nog half op de weg liggen. het lijkt wel of er een orkaan is langgeweest :O...

SteffiiY

Re: Het weertopic deel 17 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:37

Het weer is hier ook een beetje grauw.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:43

meklabo schreef:
nou ik kom uit boxtel en mijn vriend uit vught.. gister avond nog even gezellig met een aantal vrienden buiten gestaan. toen het begon te donderen en regen zijn we nog even gebleven en toen zijn we opweg naar het huis van mijn vriend gegaan. we moesten ongeveer 5 km rijden. we waren net weg toen het enorm begon te hozen. het leek wel of we met een waterkanon beschoten werden. zn busjes werd echt letterlijk opzij geduwd door de harde wind met regen. je kon nog geen meter vooruit kijken. overal op de weg stonden auto's stil. toen we vught in wilde rijden ging dat haast niet bijna alle wegen waren afgesloten met omgevallen bomen. echt overal waar je keek lagen bomen op auto's of ze sloten gewoon wegen af. ook liep het water niet meer weg waardoor er zo'n 15 tot 20 cm water op de weg lag. het weer was echt niet normaal! ook kregen we te horen dat er 2 doden zijn gevallen waarvan 1tje door een boom die op een auto viel waarbij de man opslag dood was, maar ik weet niet of dit klopt kan het nergens terug vinden.
ik ben vanmorge terug gereden naar boxtel en ook hier is het echt een ramp geweest overal zie je bomen die ze van de wegen hebben getrokken en takken met blaadjes die nog half op de weg liggen. het lijkt wel of er een orkaan is langgeweest :O...

Ik vond de krantenkop hier ook wel heftig met die auto in Vught onder een boom en dan een kindje van nog geen één die bijna een boom op zijn bedje kreeg aan de Heiweg. Ik heb ontzettend te doen met die mensen! Heb je net je huis klaar na een renovatie, krijg je er maar liefst 2 bomen op! Hopelijk zijn ze goed verzekerd en ze hebben gelukkig hun kindje nog!
In Hurwenen is 99 mm gevallen. Hier viel het gelukkig mee, maar hier is het ook goed nat. :j Voor de rest was het hier een schouwspel aan de hemel. We hebben lang naar buiten zitten kijken in de richting van Drunen/ Heusden. Daar heeft het vannacht ook gespookt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:46

Loulou, was dat in Heesch! Dat ziet er ook niet mals uit!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:49

vanacht ingeslagen bij ons, stond natuurlijk voor het raam , bats, trillen en iedereen gelijk statisch, vonken en bam, alle stroom uit. voor bij ons op het weiland ERGENS ingeslagen. CV is stuk, lampen .etc. etc. de hele buurt zonder stroom. internet telefoon alles is weg,

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:49

Bewolkt, maar heerlijk afgekoeld. Gelukkig geen rare dingen gebeurt hier in Elst.
Paardje heeft het ook allemaal goed doorstaan. :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:50

Beetje onweer en regen gehad vannacht, maar ik kon er gewoon door slapen, dus zo erg was het niet. Helaas. :+ Nu bewolkt en veel wind

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:51

Hier nog een filmpje.
Ging echt tekeer gisteravond met de bliksem.
View My Video

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:53

idefix4 schreef:
meklabo schreef:

Ik vond de krantenkop hier ook wel heftig met die auto in Vught onder een boom en dan een kindje van nog geen één die bijna een boom op zijn bedje kreeg aan de Heiweg. Ik heb ontzettend te doen met die mensen! Heb je net je huis klaar na een renovatie, krijg je er maar liefst 2 bomen op! Hopelijk zijn ze goed verzekerd en ze hebben gelukkig hun kindje nog!
In Hurwenen is 99 mm gevallen. Hier viel het gelukkig mee, maar hier is het ook goed nat. :j Voor de rest was het hier een schouwspel aan de hemel. We hebben lang naar buiten zitten kijken in de richting van Drunen/ Heusden. Daar heeft het vannacht ook gespookt.

Das mijn zussie en ze zijn heeeel blij dat de kleine er nog is!! Dat huis komt allemaal wel

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:54

Faruba schreef:
Woww Loulou,gave foto's zeg!! Zelf gemaakt??

nee helaas niet zelf gemaakt :P heb ze 'gejat' van rtlnieuws.nl daar kun je als bezoeker van de site foto's uploaden/insturen van het weer van afgelopen avond/nacht

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:55

In Groningen hadden we een pittige onweersbui van half 11 's avonds tot ongeveer 1 uur vannacht. En veel regen, maar echte overlast volgens mij niet. Nu regent het ook weer....

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:06

jeetje mina, gister avond toen ik voor het laatst op bokt keek waren er nog maar 21 pagina's, en nou al in de 70.... :wow:

maar indd, degenen die dachten dat noordgroningen ook wat mee zou krijgen, had inderdaad gelijk! :j

't is hier nog steeds vies benauwd buiten, en alleen maar regen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:13

Olga: Heel veel sterkte voor je zus! Wat een ongelooflijk triest verhaal vond ik dat. Wel super dat je tantezeggertje zo'n enorme beschermengel op de schouder heeft zitten.

Melis: Geen internet? :+ Sterkte joh! Dat is ook niet mals. Gelukkig is het huis zelf heel gebleven. Ik las al dat er in Apeldoorn 3 huizen zijn afgebrand. 2 zijn er onbewoonbaar verklaard. Waar zit jij ergens??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:15

Hier viel de rest van de nacht gelukkig nog mee,... maar zonder stroom zitten met al die flitsen en het noodweer was ook verre van grappig :=

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:17

Da's hier ook niet ver vandaan. Zaten jullie ook zonder stroom dan? Ik geloof dat we echt geluk hebben gehad hier.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:23

hier waait het maar verder is het droog.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:31

idefix4 schreef:
Da's hier ook niet ver vandaan. Zaten jullie ook zonder stroom dan? Ik geloof dat we echt geluk hebben gehad hier.

:j wij hebben van 21.15 tot 22.30 zonder stroom gezeten!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:32

dan is onweer enzo wel weer creapy!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:41

Destino schreef:
quartel schreef:
Bij alle buren zijn de schuren vol gelopen......
wij hebben 2 jaar terug een nieuwe schuur gezet en die gelijk opgehoogd dus nu droog :D
Het water haalde op een haar na de voordeur.
Mijn kat wilde niet naar binnen dus die heb ik later in paniek onder een struik vandaan geplukt.
Een boom omgewaaid in een buurtuin :(:)

verder mag ik helemaal niet mopperen _/-\o_

Dan heb je echt wel geluk gehad zeg, als ik naar de foto van het water in je straat kijk!
Stond de Emmalaan eigenlijk ook onder water of viel dat mee?

Ik moest vanmorgen over de emmalaan leerdam uit........
wat een bende!!!!!!
Het hele achterste deel van de Emmalaan was bezaaid met afgebroken takken en omgevallen bomen :wow:
De rotonde zag je nog maar net.......
Waar het glazen huis stond......zie je 3 bomen van boven naar beneden in 2 delen gespleten.
De weg was redelijk onbegaanbaar.
Nu om 11.30 uur zijn de gemeente werkers nog steeds hard aan het werk en nog steeds op de Emmalaan!!!!!
Het is echt chaos in Leerdam..........spectaculair hoor <<)
In Beesd trouwens ook slalommen over de weg vanwege takken.
Ik zag bomen van wel 2m dik die onderaan bij de stronk gewoon afgebroken waren..........bizar

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:18

Het is hier heerlijk!!! Beetje grauw, maar dat mag de pret totaal niet drukken! <3

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:21

Zon is doorgekomen :D t ziet er goed uit buiten...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:37

meklabo schreef:

mijn vriend was gisteren avond wege wachten in vucht....was pas om half 12 thuis.....was een ramp daar.
hier viel het al bij al gelukkig mee en zit maar een paar km van vucht vandaan.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:50

in zeeland is het meegevallen. mn moeder zei dat het vanacht nog fiks had geonweert maar ik ben dr zo doorheen geslapen. *langleve de valeriaan tabletjes* ik heb dus helaas niks meegekregen en nu is het wisselend bewolkt/ zonnig

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:50

djuulsie schreef:
Zon is doorgekomen :D t ziet er goed uit buiten...

Vond persoonlijk het onweer mooier. *\o/*