Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steffie89 schreef:Eefske schreef:Ik had de vorige keer last van een vieze smaak in m'n mond omdat ik in ketose was. Ook niet fijn maar wel een teken dat je koolhydraten aan het verbranden bent
Zeer koolhydraatarme diëten (minder dan 100 gram per dag) kunnen ook een probleem veroorzaken, namelijk stapeling van ketonzuren (ketose). Wanneer iemand niet voldoende energie inneemt om aan de behoeften van het lichaam te voldoen, breekt het lichaam vetten af. Hierbij produceert het lichaam ketonzuren. In kleine hoeveelheden worden ketonzuren gemakkelijk door de nieren uitgescheiden zonder symptomen te veroorzaken. In grote hoeveelheden kunnen deze echter leiden tot misselijkheid, vermoeidheid, slechte adem en nog ernstigere symptomen, zoals duizeligheid (als gevolg van uitdroging) en hartritmestoornissen (als gevolg van een verstoord elektrolytenevenwicht).
frgheaven schreef:Ik snap er niet veel van.
Ik woog zondagavond 96,6.
Vanmorgen gewogen: 93.8!
Malenka schreef:Wat eten er veel mensen vlees op brood/cracker! Was dat nou niet juist een combinatie die niet zo goed is? Ik weet het niet zeker hoor... ik eet ook geen vlees dus heb me er niet zo mee bezig gehouden.
Na brood met kaas ben ik trouwens altijd moe. Weet iemand hoe dat kan?
Steffie89 schreef:Flying_Angel schreef:@steffie89 wat studeer jij? haha je weet er zoveel vanaf!
Voeding en dietetiek
Wuis schreef:Ik ga ook meedoen, en omdat ik ECHT wil afvallen plaats ik hier ook gewoon alle gegevens. Liever zou ik dat niet doen, maar dit maakt het confronterender voor mij en ik denk dat ik daardoor beter zal presteren.
Ik ben 22 jaar, best wel lang (1,83). Vanochtend stond ik op de weegschaal en ik dacht: nooooooo!Zo zwaar ben ik echt nog nooit geweest.
De afgelopen 3 jaar heb ik namelijk regelmatig een keer bijgehouden wat ik woog, maar dit was toch wel echt het toppunt. Vanochten woog ik n.l. 90,1![]()
![]()
en dat betekent een BMI van 17.
Ik voel me echt walgelijk!
Vanaf nu is het AFGELOPEN met vet eten, slechte tussendoortjes en troostvoedsel.
Heb net een bakje yoghurt op met twee eetlepels lijnzaad erdoor.
Oja, ook wel handig om op te schrijven wat mijn streefgewicht is.Het líefst 75 kilo, maar voor nu eerst de 80 maar eens zien te halen.
Sabin_e schreef:Ik zag net een reclame van het product 'Alli afslankpil'. Heeft iemand van jullie hier verstand van of ervaring mee?