Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:30

Ik heb vandaag al 3 glazen water gedronken! En dan niet inplaats van iets anders maarecht extra. Wat een geweldige tip om dat te doen elke keer als je naar het toilet bent geweest. Dat zorgt er toch voor dat ik een liter water op een dag zal drinken.

Ik realiseer me ook dat ik niet goed ontbijt en dat we heel onregelmatige tijden hebben om te eten (ene keer eten we om half 6 's avond en de andere keer om half 9). Dat ga ik dus ook weer beter doen. Ik heb alleen echt geen vast dagritme (vriend werkt in ploegen) en zou daar dus wel tips voor kunnen gebruiken.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:44

Ik heb cambridge gedaan je moet heel goed afbouwen en niet terug vallen in oude gewoontes!!

Ja komkommer en auguren in zuur (dus niet zoet/zuur) kan je eigenlijk onbeperkt eten zijn er nog mee moet ik even op pc opzoeken morgen zitten na genoeg geen koolhydraten of vetten in

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:17

iew dat vind ik zo vies die dingen in zo'n potje. Als mijn vriend ervan eet kan ik al over mn nek gaan als het aan tefel is of als er een leeg potje op het aanrecht staat. bah bah bah

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:19

Ik heb vandaag denk ik een liter op. En dat is al heel knap voor mijn doen. :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:26

als ik een halve liter water/vocht binnen heb gekregen is het veel :+

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:31

Heb het niet gered om op maandag even een korte samenvatting te geven, was wat laat van het werk...maar hier dus mijn mini-verslagje van de eerste dag.
Ik ben een ontzettende emo-eter en vooral 's avonds alles wat maar lekker is en vooral tussendoortjes.
Vandaag had ik een best spannende dag qua werk, maar ben niet gaan emo-eten :=
Vandaag echt (voor mijn doen) heel netjes gedaan:
O: 2 x cracker met paté (I know, is vet, maar kan niet helemaal op mager hoor ;-)
T: -
L: 2 x brood met rookvlees
T: -
A: (bij gebrek aan tijd ivm werk) 2 x snee brood met balkenbrij (ik heb zitten genieten)
Water drink ik altijd al, heb standaard een fles in de koelkast staan en drink daar ook uit (niet uit een glas, want dan drink ik echt te weinig water) en de nodige koffie en een kopje thee.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik vanaf een uurtje of tien behoorlijk begon te knorren.
Morgen ga ik kijken voor wat tussendoortjes en morgenavond ga ik zelf nasi maken, want 2 sneetjes brood voor avondeten is dus niet voldoende.

P.S. mijn weegschaal (die ik al maanden niet had betreden) liet me vanmorgen duidelijk zien waarom het nu genoeg is.......pfffffffff, ben je gelijk wakker hoor met zulke cijfertjes (ga het getal ook nog niet vermelden, pas als ik er heel wat kilootjes af heb).

Oeps mini-verslagje is wat langer geworden :o ..........welterusten en allemaal weer suc6 morgen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:50

je moet ook echt wel tussendoortjes eten hoor iejoor, dit is te weinig.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 02:12

Popcorn ik trouwens net zo slecht als chips he!

Rookvlees is wel arm.

Ik probeer tussendoortjes te mijden miss een drink boulion maar meer niet

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 02:18

Wat eten er veel mensen vlees op brood/cracker! Was dat nou niet juist een combinatie die niet zo goed is? Ik weet het niet zeker hoor... ik eet ook geen vlees dus heb me er niet zo mee bezig gehouden.
Na brood met kaas ben ik trouwens altijd moe. Weet iemand hoe dat kan?

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:20

Ik snap er niet veel van.

Ik woog zondagavond 96,6.
Vanmorgen gewogen: 93.8!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:25

wooh

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:12

:D Dag een gelukt om niet te snoepen. (koekjes, chips)

1 tarwe boterham met chocolade pasta (lust niets anders)
1 beker koffie

lunch was een krentenbol. Met een glas magere melk.

Spagettie als avond eten. En eenmaal opgeschept geen twee drie maal :o

Water gedronken na elk wc bezoek. Drink normaal altijd heel erg weinig.

Nog niet gewogen, misschien is de eerste oliebol er al vanaf :P

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:15

Steffie89 schreef:
Eefske schreef:
Ik had de vorige keer last van een vieze smaak in m'n mond omdat ik in ketose was. Ook niet fijn maar wel een teken dat je koolhydraten aan het verbranden bent :j

Zeer koolhydraatarme diëten (minder dan 100 gram per dag) kunnen ook een probleem veroorzaken, namelijk stapeling van ketonzuren (ketose). Wanneer iemand niet voldoende energie inneemt om aan de behoeften van het lichaam te voldoen, breekt het lichaam vetten af. Hierbij produceert het lichaam ketonzuren. In kleine hoeveelheden worden ketonzuren gemakkelijk door de nieren uitgescheiden zonder symptomen te veroorzaken. In grote hoeveelheden kunnen deze echter leiden tot misselijkheid, vermoeidheid, slechte adem en nog ernstigere symptomen, zoals duizeligheid (als gevolg van uitdroging) en hartritmestoornissen (als gevolg van een verstoord elektrolytenevenwicht).

Ik heb er van gehoord :j
Gelukkig doe ik absoluut niet aan koolhydraatarme diëten. Ik kan niet zonder m'n pasta's :=

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:15

frgheaven schreef:
Ik snap er niet veel van.

Ik woog zondagavond 96,6.
Vanmorgen gewogen: 93.8!

Het beste is wel om telkens op dezelfde tijd van de dag je te wegen :)
Want er kan degelijk verschil in zitten. Wil niet zeggen dat je nog gewoon 96,6 bent, maar misschien wel 's avonds zwaarder/(lichter) dan de 93,8.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:16

Ik ben nu lekker mijn bordje brintapap aan het verorberen *juk* :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:23

Inderdaad savonds weeg je meer als sochtends! Dat is altijd zo! Ik heb vrijdag ochtend op de weegschaal gestaan en daar schrok ik me ook rot.

Ik kon vanmorgen niet Ontbijten had me verslapen maar wel gelijk een beker water op het werk gepakt :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:24

Malenka schreef:
Wat eten er veel mensen vlees op brood/cracker! Was dat nou niet juist een combinatie die niet zo goed is? Ik weet het niet zeker hoor... ik eet ook geen vlees dus heb me er niet zo mee bezig gehouden.
Na brood met kaas ben ik trouwens altijd moe. Weet iemand hoe dat kan?

Kipfilet is wel erg mager toch dat kan je toch gewoon nemen?

Ik denk dat ik uit het werk de zonnebank onder duik en daarna even lekker weer is naar de sportschool ga sinds maanden!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:43

Steffie89 schreef:
Flying_Angel schreef:
@steffie89 wat studeer jij? haha je weet er zoveel vanaf!

Voeding en dietetiek :D

Leuk dat je in het topic zit! Heb al wat tips van je gezien die handig zijn :D +:)+

heb lekker tomaatjes en komkommer als tussendoortjes, hoop 6 kleine maaltijden per dag vol te houden ipv 1 grote (avond) en verder 2 andere (kleine) eetmomenten.
Heb al ontbijt op en zit nu met een beker fruitmelk en een glas thee voor m'n neus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:51

Ik ga ook meedoen, en omdat ik ECHT wil afvallen plaats ik hier ook gewoon alle gegevens. Liever zou ik dat niet doen, maar dit maakt het confronterender voor mij en ik denk dat ik daardoor beter zal presteren.

Ik ben 22 jaar, best wel lang (1,83). Vanochtend stond ik op de weegschaal en ik dacht: nooooooo! :oo Zo zwaar ben ik echt nog nooit geweest.
De afgelopen 3 jaar heb ik namelijk regelmatig een keer bijgehouden wat ik woog, maar dit was toch wel echt het toppunt. Vanochten woog ik n.l. 90,1 :oo :oo :oo en dat betekent een BMI van 17.

Ik voel me echt walgelijk!

Vanaf nu is het AFGELOPEN met vet eten, slechte tussendoortjes en troostvoedsel. ;)

Heb net een bakje yoghurt op met twee eetlepels lijnzaad erdoor.

Oja, ook wel handig om op te schrijven wat mijn streefgewicht is. :) Het líefst 75 kilo, maar voor nu eerst de 80 maar eens zien te halen. ;)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:06

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Gisteren netjes aan mijn schema gehouden dus vandaag weer gemotiveerd.

o: bakje vruchtenyoghurt (mager) met kellogs
t: kellogs mini break
l: volkorenboterham met 30+kaas, krentenbol (halvarine)
t: appel
a: gebakken krieltjes, tartaar en sperzieboontjes (zonder mayo :-()
t: beker optimel en een mandarijn

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:15

Hallo allemaal

ik meld me hier ook even. heb helaas dit topic nu pas gespot, maar wil ook mega graag afvallen. ik ben bijna 28 jaar en ben zowel bij mijn eerste als mijn tweede dochter 40 kg aangekomen! de verloskundigen stonden voor een raadsel en hebben bij mijn tweede dochter samen met een dieetiste een schema opgesteld, maar ook dat mocht niet baten. na mijn eerste dochter had ik het er met 3 jaar weer af, maar toen kwam nummer 2 :P en dus hoppa de 40 kg er weer bij. en dit keer wil het er een stuk moeilijker af (of misschien komt het omdat ik weer wat ouder ben en het me ietsjepietsje minder interesseert). ik ben dus van 75--> 115--> 75--> 115 en nu zit ik op 92. ik heb dus nog iets van 15 kg te gaan. ik had deze week nog uitgetrokken om alle restjes van de feestdagen op te eten :o en mijn scriptie vrijdag in te leveren :roll: en dan maandag te beginnen met het dokter Frank dieet. Heb nog niet alle pagina's doorgelezen maar zijn hier al meningen over geschreven (zo ja welke pagina ongeveer) en zo niet: wie heeft er ervaring mee?

vind het heerlijk om het allemaal zo een beetje samen te doen. geeft een mens weer moed!

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:52

Goeiemorgen Toppers!
Iedereen is al weer super goed bezig vandaag! :D
Nou ik ook :j Gister is super bevallen en vond het niet echt moeilijk!
Moet alleen straks maar naar de winkel voor wat goeie tussendoortjes :D
Dit wordt mijn dag van vandaag!

O: 1 volkoren boterham met kalkoenfilet, 2 met ham en tomaat, 1 glas met verse sinasappelsap, 1 glas water
T: 2 schijven meloen, 1 glas water
L: vruchtenyoghurt met cruesli, 1 beker melk, 1 glas water
T: Ontbijtkoek zonder suiker enz, 1 beker thee zonder suiker zonder melk
A: Sla met kipfilet, 1 glas cola light, 1 glas water
T: 1 mandarijn, 1 appel, 1 glas water

Wel handig om het 's ochtends te beginnen dan kun je jezelf er makkelijker aan houden! :D
Iemand ook bekend met de 30 dagen afslak kuur van yves rocher?

Iedereen weer super veel succes gewenst voor vandaag!! :D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:53

Wuis schreef:
Ik ga ook meedoen, en omdat ik ECHT wil afvallen plaats ik hier ook gewoon alle gegevens. Liever zou ik dat niet doen, maar dit maakt het confronterender voor mij en ik denk dat ik daardoor beter zal presteren.

Ik ben 22 jaar, best wel lang (1,83). Vanochtend stond ik op de weegschaal en ik dacht: nooooooo! :oo Zo zwaar ben ik echt nog nooit geweest.
De afgelopen 3 jaar heb ik namelijk regelmatig een keer bijgehouden wat ik woog, maar dit was toch wel echt het toppunt. Vanochten woog ik n.l. 90,1 :oo :oo :oo en dat betekent een BMI van 17.

Ik voel me echt walgelijk!

Vanaf nu is het AFGELOPEN met vet eten, slechte tussendoortjes en troostvoedsel. ;)

Heb net een bakje yoghurt op met twee eetlepels lijnzaad erdoor.

Oja, ook wel handig om op te schrijven wat mijn streefgewicht is. :) Het líefst 75 kilo, maar voor nu eerst de 80 maar eens zien te halen. ;)

hoi hoi
sorry maar als je een bmi van 17 heb dan heb je ondergewicht
kijk even naar dit tabbeletje of je het goed heb uit gerekend
ook handig voor de andere mensen die hier lijnen

De body mass index (afgekort BMI) of quetelet-index is een manier om op basis van de lengte en het gewicht te bepalen of de persoon overgewicht heeft. Deze index geldt voor personen ouder dan 20 jaar. De waarde van de index is gemaakt uit de formule: gewicht van de persoon (in kilogram) gedeeld door het kwadraat van de lengte (in meter).

:: Voorbeeld
Iemand is 85 kg en heeft een lengte van 170 cm. Het kwadraat van de lengte is dan 1,7 x 1,7 = 2,89.
De BMI is dan 85 gedeeld door 2,89 = 29,4
En wat dit betekent zie je in onderstaand lijstje.

Ga nu direct uw BMI berekenen.

:: Waarden
BMI waarde Resultaat
Minder dan 20 Te laag lichaamsgewicht
Tussen de 20 en 25 Goed gezond gewicht
Tussen de 25 en 27 Licht overgewicht
Tussen de 27 en 30 Matig overgewicht
Tussen de 30 en 40 Ernstig overgewicht
Boven de 40 Overgewicht met ernstig gezondheidsrisico

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:55

Sabin_e schreef:
Ik zag net een reclame van het product 'Alli afslankpil'. Heeft iemand van jullie hier verstand van of ervaring mee?

Ik gebruik het! Een vriendin van mij is er ook veel mee afgevallen. Het is geen wonderpil hoor, maar ik at eerst weinig en bleef op mn gewicht, ik kan nu gewoon eten (wel gewoon gezond) en val daarmee af. Die vriendin van mij is ook zo gestopt en kwam niet aan. Je moet er natuurlijk wel gewoon voor werken. en het is GEEN aanrader om heel vet te gaan eten :D !

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:04

Als ik mijn bmi uit reken zit ik op een bmi van 21.6.

Alleen zo voel ik me totaal niet :=

Nou ik begin zo aan me tussen doortje mandarijn :D en om 12 uur aan me boterhammetjes!