Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:55

jeetje wat een verhaal!
Dit soort dingen mogen toch niet gebeuren?
Misschien heel makkelijk gezegd: verplicht opnemen, hij heeft duidelijk hulp nodig en heel snel!

Heel veel sterkte!

Anoniem

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:33

Damn Lasorda, wat een enorme terugslag weer...
Sterkte meid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:35

Jeetje Lasorda...wat ontzettend rot! Getsie meid... Een hele dikke :(:)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:02

:(:) :(:) :(:) Sterkte meid

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:06

Wat is dit vreselijk zwaar voor alle partijen... haast bovenmenselijk dat je je staande houdt. Ik kan niks meer zeggen dan de lege woorden 'heel veel sterkte' maar ik meen het vanuit mijn hart, stuur positieve energie jullie kant op.. Ik hoop dat jij ook ergens, bij iemand terecht kunt met jóuw verdriet.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:56

Sterkte! Ik weet niet wat we voor jou kunnen doen of betekenen. Maar wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:07

zo ik heb ook overal kippenvel.
wat verschrikkelijk.
heel sterkte voor jullie allebei. :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:09

Wat een klote bericht zeg :(:)
Heel veel sterkte...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:16

Oh bah meis, wat moet het moeilijk zijn om je man zo te zien worstelen en zelf zo met die tweestrijd in je hoofd te lopen. Ik bewonder je kracht en de liefde, trouw en begrip die je hebt voor je man.
Ik wens je alle sterkte en wijsheid van de wereld toe en blijf hopen dat dat kleine sprankje hoop en wil aanwezig blijft bij je man. Ik wilde zó dat ik iets voor je kon doen en iets van de last van je schouders kon nemen (en als dat kan, dan ook zeker niet aarzelen om er om te vragen hoor!).

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:17

Enorm veel sterkte meid, vind het zo vreselijk knap hoe jij je staande houd !!

Lisetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:20

Ik hoopte netzoals de rest op een mooi berichtje, en ik houd je topic in de gaten maar dit is toch wel een zware tegenvaller. Ik gun het jullie zo om uit dit diepe dal te komen en het zonnetje te zien schijnen.
Wat ben jij sterk zeg, dat je je zo staande houd. Ik heb echt bewondering voor je.
Met heel mijn hart hoop ik dat het voor je man (en jou natuurlijk, en niet te vergeten jullie mannetje) snel weer bergopwaarts gaat, en dat er toch binnenkort een doorbraak in zit en dat het beter gaat.
Heeel veel sterkte toegewenst!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:50

Y;( :(:)
Wilde je even een bloemetje sturen... wat een verschrikkelijke tijd moeten jullie met z'n drietjes doormaken!
Ik denk aan jullie, en wens het allerbeste!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:07

Dank jullie allemaal.

De psych zag het meteen aan hem, vond hem er afgevlakt uit zien.
Hij maakt zich ook zorgen, maar vindt het nu te vroeg voor mijn man om die laatste stap te nemen.
Eerst de orthopeed een kans geven, dat hebben ze afgesproken.
De tegenvallende revalidatie is in ieder geval een belangrijke trigger geweest in deze terugval.

Het grote voordeel ten opzichte van een jaar geleden is dat we nu al in het circuit zitten
en weten waar we aan moeten kloppen voor hulp; de lijnen zijn kort.
Weer een nieuw recept meegekregen voor weer een ander pilletje.
We gaan er dit weekend pas mee beginnen omdat het stevige bijwerkingen kan hebben
en het belangrijk is dat ik dan thuis ben en we geen afspraken hebben staan.
Tot die tijd gaat de Seroquel omhoog.

Ik vind het af en toe wel bloedje eng hoor, hij zit weer zo dicht bij het randje.
Ik merk dat ik m'n dingen weer zo begin te regelen dat hij niet zo lang alleen thuis is.

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:14

Lasorda,
Ik lees vanaf het begin al mee. Bericht viel voor mij op omdat ik toen zelf net afscheid had genomen van mn ex. Ook hij zag het leven niet meer zitten. Alleen wist niemand er vanaf...
Ik vind het onwijs knap van je hoe je alles doet, enorm respect!!!!!
Kan me je dubbele gevoel ook goed voorstellen. Het is moeilijk accepteren als iemand het leven niet meer ziet zitten... Je wilt ze zo graag helpen!
Ik wil je heeeel veeeel sterkte wensen en alle kracht die je nodig bent!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:55

Pfffft , je zit gewoon op een bom nu en zit min of meer te wachten op de knal waarvan je hoopt dat die niet komt :=

Dit ga jij toch ook niet eeuwig trekken ?

Anderen beslissen nu steeds voor hem dat hij het nog een kans moet geven , even dit afwachten , even dat afwachten...en elke keer is het weer een teleurstelling eigenlijk. Jullie hebben al zoveel geprobeerd maar puntje bij paaltje ben je nu eigenlijk nog weinig opgeschoten en zit je nog steeds aan te modderen en te hopen dat die bom niet afgaat.

Is het misschien toch geen optie om 1 en ander nu eens bloedserieus aan te gaan pakken (niet dat je nu niks deed hoor , zo bedoel ik het niet :) ) en hem op te laten nemen in de hoop dat er dan een doorbraak komt ? Of zie je een opname niet als hetgene dat een doorbraak voor elkaar kan gaan krijgen en denk je dat hij / jullie daar alleen maar ongelukkiger van worden ?

Het is het hem vooral dat ik me afvraag hoe lang deze situatie voor jou nog haalbaar is voordat je hier aan onderdoor gaat , die onzekerheid en angst die er toch zijn :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:58

Ik heb zelf een vriendin in dit schuitje, inmiddels voor de zoveelste keer opgenomen. Thuis blijven aanmodderen schiet indd niet op...opnemen misschien ook niet maar vaak komen ze dan wel uit dat dal door eerst nog eens extra diep te gaan.

Ik zou dit persoonlijk op een gegeven moment niet meer trekken...dadelijk ga jij er nog dik aan onderdoor en zit je met dubbel op problemen... Voorkomen dat hij dit wil kan je niet en hij moet zelf willen. Mijn vriendin wil wel maar kan niet meer...ik heb me er dan ook bij neergelegd als ze het niet meer aankan dan gebeurd het toch. Hoe graag je dat ook niet wilt.

Sterkte!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:18

Ik denk persoonlijk dat een verplichte opname hier niks aan gaat helpen. Meneer heeft duidelijk open gestaan voor alle hulp, knokt ontzettend hard, maar het moet ook een keer genoeg zijn. Wil je hier echt nog jaren mee aanmodderen? (niet naar TS gericht maar naar mensen die over opname praten)

@TS: Heel erg veel sterkte. Mag ik vragen waar jullie bij de psych lopen? (mag ook per pb)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:19

Nee thuis mee aanmodderen, dan kan je beter helemaal ophouden met alles en maar afwachten tot de dag dat het genoeg is... waar TS dan helemaal aan onderdoor gaat en er is ook een kind in het spel..?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:21

Dat klopt, maar geloof me, opname gaat niks doen. Dat gaat het hooguit nog langer rekken zodat TS en haar zoon, EN haar man nog langer moeten lijden. Op een gegeven moment is het klaar.

(ik spreek hier even uit een stukje eigen ervaring waar ik verder niet op in wil gaan, maar wel een vergelijkbare situatie)
Desalnietemin heb ik onmens veel respect voor TS en haar man, want wat zijn jullie een vechters!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:22

Maar dat is ook wat ik hiervoor zei. Als het klaar is is het klaar... Vriendin van me is een keer klaar met vechten.... Ze wil steeds wel maar elke keer opnames omdat het niet meer gaat. Ik weet dat er een dag komt dat ik slecht nieuws krijg, maar wanneer dat is, is de vraag. Pfff krijg er weer kippenvel van....momenteel zit ze weer in opname.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:27

Dan bedoelen wij inderdaad hetzelfde :j mijn reactie was ook het meeste naar de persoon bovenaan de pagina overgins :o
Jij ook heel veel sterkte!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:34

Oke, ik dacht naar mij omdat ik iets over opname gezegd had ;) Thanks.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:50

Pff wat zal je het hard hebben, wist niet dat een euthanasieverklaring voor deze situatie kon.
Wel goed voor hem.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:07

Volgens mij bestaat die ook niet...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:10

ik begrijp je situatie volkomen. heb gelijkaardige verhalen hier... ik kan wel zeggen dat hier verplichte opname niet zou geholpen hebben. Dan was ik zijn vertrouwen wel helemaal kwijt geweest. Het enige dat enig verschil maakte is dat ik mijn vriend ben blijven steunen , niets achter zijn rug besloten heb dat op hem betrekking had en telkens opnieuw heb aangegeven dat ik hem heel goed begrijp. heb telkens herhaald dat ik zijn levensverhaal ken en dat, als er iemand echt wel voldoende reden heeft om het op te geven, hij het echt wel is. Dat meen ik ook. Tegelijk zei ik er ook altijd bij (en ik ben hier ook echt honderd procent van overtuigd) dat ik WEET dat er WEL nog goeie dingen voor hem in de toekomst liggen; dat hij wel een intelligente man is die de moeite waard is en die zijn plaats echt wel zal kunnen vinden. heb ook altijd duidelijk gezegd dat ik wel voor ons twee zou vechten als het nodig was en dat ik er alles aan zou doen om voor ons een toekomst te verzekeren die goed was.
het enige wat ik kon doen was blijven herhalen dat hij op mij kon vertrouwen om ons (en vooral hem dan) er wel uit te leiden. Altijd begrip opgebracht dat hij de uitweg niet meer zag, maar hem er van verzekerd dat die er wel was; ookal zag hij het met de beste wil van de wereld niet meer.

en inderdaad, vaak heb je dan nog een keer een tegenslag er bovenop; dat kan zelfs een kleinigheid zijn, maar je kan er dat nu echt niet meer bij hebben. je voelt als partner de bui al hangen en vreest voor het ergste... en dan is het vechten en hopen op een omkeer in de situatie...en als je denkt dat het niet meer erger kan, komt er nog wat bij...

een omkeer is er bij ons gelukkig gekomen; in de zin dat we dan toch een huis gevonden hebben en we dus sinds lange tijd weer een echte 'thuis' tegemoet gaan. ik hoop dat dat al voldoende rust brengt hier, maar hij blijft mentaal wel kwetsbaar natuurlijk...