Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:11

Heino schreef:
Wendy89 schreef:
Ik ga straks voor de eerste keer ooit in mn leven stemmen :p ga samen met mn jongere zusje.. Gaan we daar even staan als 2 malloten die er de ballen verstand van hebben 8)7

Ik ga in ieder geval PVV stemmen :)

Ik snap dat niet, waarom ga je stemmen als je zelf zegt dat je er de ballen verstand van hebt? Het gaat om het besturen van een land hoor, niet om het kopen van een ijsje :?

Ik bedoel dat ik de ballen verstand heb over hoe het stemmen moet bij het lokaal ;)
Heb me natuurlijk wel verdiept in de partij! ;)

Edit: inderdaad M3lisss, dat bedoelde ik :)
Laatst bijgewerkt door Wendy89 op 09-06-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:11

Heino schreef:
Toch omgeslagen naar PVV goyha? Hoezo dat?

Grrr, mijn vriend is nu net naar een sollicitatiegesprek en heeft míjn stempas meegenomen ipv de zijne... (hingen samen op het prikbord). Dus ik moet nog even wachten tot ie terug is :P

"Heino" het opkomen voor de dieren met flinke straffen heeft mij uiteindelijk toch overghaald om PVV te stemmen.Maar ook het stoppen van de miljoenen naar het buitenland,laat ze eerst de mensen die hier armoede hebben maar helpen.Nederlanders naar de voedselbank!zo'n welvarend landje en toch armoede!
Heb echt heel lang getwijfeld of het SP of PVV word.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:16

gohya schreef:
.Nederlanders naar de voedselbank!zo'n welvarend landje en toch armoede!

Maar veel landen kennen zo'n voedselbank niet eens, waardoor ze weken geen eten hebben. Da's pas armoede vind ik :)

Ja ik wist idd dat je twijfelde, vandaar dat ik me afvroeg wat de doorslag nu gegeven heeft ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:17

M3lisss schreef:
Beetje jammer weer zo'n reactie...

Waarom nou weer jammer? Als ze het meteen duidelijker had verwoord had ook niemand er over kunnen vallen ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:18

gohya schreef:
Mijn zoon gaat niet stemmen,dus heb ik gevraagd of ik zijn stem mag hebben.
Vind het zonde om die stem niet te gebruiken.
Mijn dochter stemt ook PVV en me vriend ook geloof ik óf SP.

Je mag wel een stem via volmacht voor een ander uitbrengen, maar je mag niet vragen of je een ander zijn stem mag hebben. Dat is verkiezingsfraude en is strafbaar :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:18

Alles moet de eerste keer zijn ;)

Je komt binnen, geeft pas en oproepkaart af, wordt gecheckt, je krijgt een stembiljet.
Loopt naar je stemhokje, vouwt biljet open, pakt rood potlood, maakt het rondje rood op diegene die je kiest.
Vouwt biljet in elkaar, nog een keertje dubbel en stopt het in de stembus :D

Zo gepiept :))

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:22

Heino schreef:
M3lisss schreef:
Beetje jammer weer zo'n reactie...

Waarom nou weer jammer? Als ze het meteen duidelijker had verwoord had ook niemand er over kunnen vallen ;)

Of je vraagt gewoon eerst wat er precies word bedoeld voordat je er gelijk bovenop duikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:23

PattyOosten schreef:
gohya schreef:

Je mag wel een stem via volmacht voor een ander uitbrengen, maar je mag niet vragen of je een ander zijn stem mag hebben. Dat is verkiezingsfraude en is strafbaar :P

Dat dus! :j

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:24

gohya schreef:
"Heino" het opkomen voor de dieren met flinke straffen heeft mij uiteindelijk toch overghaald om PVV te stemmen.Maar ook het stoppen van de miljoenen naar het buitenland,laat ze eerst de mensen die hier armoede hebben maar helpen.Nederlanders naar de voedselbank!zo'n welvarend landje en toch armoede!

Idd!!! Schandalig dat er hier mensen van de voedselbank moeten leven.
Ze gaan wel mensen in andere landen helpen en weet ik het, terwijl er hier zat mensen die het ook hard nodig hebben.
Misschien niet zo hard als in andere landen, maar daar kennen ze bijna niet anders.

Tallie1979

Ik ben tussen de middag braaf mijn stem uit gaan brengen :) PVV heeft de mijne gekregen :D

RoodZonnetje

M3lisss schreef:
Of je vraagt gewoon eerst wat er precies word bedoeld voordat je er gelijk bovenop duikt.

Tja, mes snijdt aan twee kanten.

M3lisss

True :D
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 09-06-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:25

take_one schreef:
gohya schreef:

Ze gaan wel mensen in andere landen helpen en weet ik het, terwijl er hier zat mensen die het ook hard nodig hebben.
Misschien niet zo hard als in andere landen, maar daar kennen ze bijna niet anders.

Nou, is toch juist netjes dat we die voedselbank hebben? Da's wel even wat anders dan Biafra-kindjes die sterven aan aids of uitdroging door gebrek aan schoon water :+

take_one

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:26

Ja het is zeker fijn dat die bestaat!! Maar het hoort niet te hoeven....

RoodZonnetje

take_one schreef:

Dus dat maakt het minder erg? Ik heb liever dat iedereen gewoon dagelijks een boterham heeft, en niet de een een pluk gras en de ander biefstukjes.

M3liss; tja tis toch zo :P Als iedereen nou meteen duidelijk is hoeven anderen (zoals ik :P) zinnen niet fout op te vatten :)

M3lisss

Maar is het niet krom dat mensen die nog niet eens fatsoenlijk voor hun eigen eten kunnen zorgen, wel mee moeten betalen aan het eten voor anderen?

Heino, ik kan niet anders dan je gelijk geven :P
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 09-06-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:27

PattyOosten schreef:
gohya schreef:

Waar staat dat dat het strafbaar is?
Moet ik nu dan de cel in?hahaha grapje hoor.

"Heino" de andere landen zijn geen welvarende landen,vandaar ook geen voedselbanken daar,al zouden die er wél moeten zijn.Nederland is een rijk land,ze zouden geen voedselbanken nodig moeten hebben hier.Maar ook veel voedselbanken moeten ermee stoppen hoor,vanwege geen subsidie,minder aanvoer van voedsel.

Ik stem PVV en iemand anders mag daar best iets negatiefs over zeggen!
Ik voel me echt niet aan gevallen hoor en voel me er ook geen racist door.
Bokkers negeer het dan als je het niet wil horen,maak je lontje wat langer.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:27

Heino schreef:
M3lisss schreef:

Tja, mes snijdt aan twee kanten.

Okee, misschien had ik het iets duidelijker moeten verwoorden en had jij een iets minder felle reactie kunnen geven.. Opgelost ;)

Succes allemaal met stemmen vandaag! :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:28

Ik vind het krijgen van een andermans stem eigenlijk ook not done. := Zou dat zelf ook nooit toelaten

Anoniem

M3lisss schreef:
Maar is het niet krom dat mensen die nog niet eens fatsoenlijk voor hun eigen eten kunnen zorgen, wel mee moeten betalen aan het eten voor anderen?

Heino, ik kan niet anders dan je gelijk geven :P

Kom op, hoeveel betalen we nou pp wérkelijk voor de mensen in arme landen?? Niet genoeg voor een pot pindakaas en een wit brood hoor :n

take_one

Heino schreef:
take_one schreef:

Dus dat maakt het minder erg? Ik heb liever dat iedereen gewoon dagelijks een boterham heeft, en niet de een een pluk gras en de ander biefstukjes.

M3liss; tja tis toch zo :P Als iedereen nou meteen duidelijk is hoeven anderen (zoals ik :P) zinnen niet fout op te vatten :)

Ik had ook liever gehad dat iedereen in de wereld fatsoenlijk eten en drinken had, maar dat is nu eenmaal niet zo.
En ik vind dat als je aan de leiding staat in een land, dat je eerst je eigen land op orde moet hebben.

Je gaat je toch ook niet ergens mee moeien als je je eigen dingen niet op een rijtje hebt.
Is misschien kort door de bocht oke maar zo hoeft het gewoon allemaal niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:29

take_one schreef:

Ik vind het heel naar dat er hier in ons welvarende land mensen deels van de voedselbank afhankelijk zijn. Maar om nu te zeggen dat mensen in ontwikkelingslanden niet anders gewend zijn, en we daarom best kunnen stoppen met alle ontwikkelingshulp gaat natuurlijk veel te ver. Een goede stap zou zijn om het ontwikkelingsgeld in ieder geval bij de mensen terecht t elaten komen die het nodig hebben, en niet bij het (corrupte) regime in dat land. En dan denk ik bijvoorbeeld aan microkredieten aan de bevolking aldaar, of zoals al werd geopperd, het aanleren van hoe je precies een waterput slaat, zodat de plaatselijke bevolking er zelf mee aan de slag kan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:29

gohya schreef:
"Heino" de andere landen zijn geen welvarende landen,vandaar ook geen voedselbanken daar,al zouden die er wél moeten zijn

En dat kan dus alleen met hulp van andere, welvarende landen ;)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:30

Eens met Take_one,
De wereld is nu eenmaal hard. En als de economie straks écht instort blijft er ook niet veel over om aan DDW landen te schenken..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:30

Het is ook niet verkeerd om andere mensen in een ander land te helpen, maar zorg dan eerst dat het hier op orde is. :)