Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mijke_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:39

c_esther schreef:
Ja, ik hoorde al bij hema zwolle waren ze 1+1 gratis.. gek inderdaad. maarja, 50 cent is nog niet duur haha,

Ik werk ook bij de Hema, en wij hebben al het overgebleven sintsnoepgoed gewoon allemaal zelf met het personeel opgegeten, ook een manier om er vanaf te komen :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:39

Zorg dat je de volgende keer een gloeiend hete kop koffie vast hebt en dan de goeie kant op schr(m)ikken.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:41

Nou, ik ben meestal wel tevreden over mijn baas, maar met dit soort dingen..
Ik ga die man gewoon ontlopen, en hij hoeft nog maar 1x wat te doen en ik ga naar z'n huis toe met mijn paard, die man is al bang van een hond :')
wordt dus tijd om paardlief verkeersmak te maken, en anders gaan mijn lieve ''oh zo enge'' hondjes maar mee

edit; koffie en vleeswaren snijden, koelingen bijvullen, brood snijden o.i.d. gaat hem niet worden!

Naskapower

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:50

Ik heb dit weekend bij Speedfest en Distortionfest gevrijwilligd.
Heb achter de bar gestaan, bij de verkoop van het drinken.

regelmatig waren er mensen die probeerden om mij te slim af te zijn (pech voor ze, ik doe al zo'n 5 jaar kassa)

Jack Daniels Cola mix (voorgemixt) was 2,5 munten. Die munten waren lastig te breken dus meestal deed ik dat, Wil die man weglopen terwijl ik een halve munt in m'n hand heb. Snel z'n drank afgepakt. Duurde best wel even voordat die genoeg had, en toen liet hij nog een halve munt te veel liggen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:29

Wij hebben ook zoon stoorzender van een klant lopen.
Hij kent me bij me voornaam omdat dat op het bonnetje vermeld word. Altijd handig als een kassa niet goed is aangeslagen. Die man van rond de 50, gaat met zijn moeder van 72 naar de winkel en vraagt elke keer, nu al 8 keer, of ik met m mee naar huis wil. Mijn simpele antwoord is dan ook: Ik heb al een prachtig huis waar ik woon, en daar ga ik niet weg.
Gaat hij zielig lopen doen en zeggen dat hij in een hondenhok woont...Jaa doeii!! Daar trap ik toch niet in.

Er is ook nog een verwaande klant bij. Die komt met de uitgangsdeur naar binnen. (Jaja, altijd) Praat in moeilijk nederlands zwaar dialect tegen mij dat hij iets moet hebben. Zeg ik vriendelijk: Daarmee kan ik u niet verder helpen, dus bel ik mijn collega. Collega komt er aan. Gaat hij vloeken dat hij naar achteren moet lopen voor zijn product. Ja sorry meneer, maar zelfs de koningin zou dat zelf moeten doen. Dit zeg ik niet, maar denk ik wel.
Terug bij de kassa aan gekomen. En natuurlijk ook nog mijn kassa, heerlijk! Vooral omdat hij ook niet zo fris ruikt. Sla ik hem aan. En altijd, diezelfde reactie: Zo duur?...Vloekerde vloekvloek. Vraag ik netjes: Gaat het zo mee? Of wilt u een tasje? zegt die man eerst: Gaat wel mee. En nog geen 10 sec. later: Krijg ik geen tasje? vloeker de vloek vloek. Ik netjes tas er om doen. Wens hem een prettige dag, krijg geen anwtoord terug en gaat via de uitgang, dat nog wel, naar buiten.
En altijd...Klanten die achter hen staan, trekken hun neus op van de lucht. En zeggen standaart tegen mij: Het ligt niet aan jou hoor....! Wat een verwaande man is dat.

Elk weekend krijg ik wel eens te horen bij het afrekenen: Ik biedt de helft.
Of: Is de korting er al af? (Doet de computer 9 van de 10 keer...)
Of: Kan ik nog korting krijgen, terwijl er uit gelegd is dat er geen extra kortingen gegeven worden.

En 1 keer zo ver gehad. Nieuwe klantenpas was ingevoerd. Ik was nog geen 4 weken aan het werk, wist nog maar de helft van het rijlen en zijlen. Maar toch op mijn best mijn best doen. Mijn baas haalt netjes om 10 voor 5 zijn lade eruit, en om 5 voor 5, 5 minuten voor sluitingstijd wordt het druk. Ja dan kan je de kassa er al niet meer tussen doen. Dat werkt gewoon niet. 8 klanten in de rij achter de kassa. Om 5 over 5 eindelijk zo ver met de laatste klant bezig te zijn, dacht ik. Komt er nog eens een klant binnen. En die klant gaan uitgebreid lopen shoppen. Met een kar vol komt ze aan om 17.15. Moet ik ook nog in mijn 1tje alle spullen van de volle kar op de toonbank zetten. Want klant had het te druk met haar telefoon. Ik netjes alles aan slaan. Kijken of ik niets heb gemist. Heeft ze producten waar geen code op staan die ik moet opzoeken krijg je naar je hoofd, terwijl ze nogsteeds getrouwd is met haar mobiel: Nou gaat wel lekker hier he? Gaat wel mooi hier he? Leuke winkel!! Jij had hier niet eens mogen werken?! Je hebt er geen verstand van. Ik netjes op 17.25, de winkel is al 25 minuten aan het sluiten, uit leggen wat het probleem is krijg je dit: Ik kom hier voor het eerst, maar ook nooit meer. Dit personeel is K.u.T. Jij kan je werk niet doen...Lekkere boel hier. Waar is je baas? Nouja, mijn baas naar ons toe. Alles uit leggen... Vrouw helemaal boos. Ik nog 1 keer checen of ik alles wel heb gehad. Ging geloof ik om stuk of 18 artikelen, dus de toonbank stond enorm vol. Kon ik hem ook nog zelf inruimen, want daar had ze ook geen behoefte meer in. Vergeet ik de korting aan te slaan. Ze had betaald. Pin automaat zei ook nog eens dat hij zijn werk niet meer wou doen...Dus 17.35 was de klant weg.
Was ik inprincipe al 35 minuten vrij geweest. No problem no problem. Wij alles schoonmaken. Belt ze ons op, dat ik maar ontslagen moet worden...en ga zo maar even 10 minuten door, vul zelf maar in zeg maar zo. Mijn baas komt naar me toe, ik trillen als een chiuaua. zegt hij: Ze was wel een verrekte vervelende verwaande klant. Jij hebt je best gedaan...enne...geen zorgen, maandag komt ze terug en ga ik wel weer een discussie aan. Niet van wakker liggen, jij hebt je best gedaan.
En om 17.50 konden we eindelijk de deuren sluiten.

Nou mensen respect als je dit allemaal hebt gelezen hoor....
Kan er nu wel om lachen maar toen? Stond het huilen nader dan lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:31

Pfoe dat snap ik. Fijne reactie van je baas. :D Ik krijg vooral reacties op mijn haar. :') En dat ik meer moet lachen, maar dat is gewoon mijn concentratie gezicht xd Kan ik echt helemaal niks aan doen.

Bah, sommigen hier hebben echt horrorklanten. Ik kan me er zelf aan storen wanneer mensen amper nederlands kunnen. Natuurlijk kunnen ze daar niets aan doen (Buitenlanders oid) maar als ze vervolgens heel geirriteert gaan doen als ik het niet in een keer versta... doe dan iig je best om het uit te spreken.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:02

Het is toch eigenlijk bizar dat je als werknemer soms zoveel gevloek en asocialiteit moet accepteren omdat de klant koning schijnt te zijn...

Zou je als werknemer in een bedrijf klanten mogen aanspreken (uiteraard netjes!) op dit soort gedrag? Net zoals door blijven bellen bij het afrekenen enzo... Lijkt me ontzettend moeilijk en misschien ook wel niet gewenst door het bedrijf, maar dan denk ik ook, je moet toch een soort 'statement' kunnen maken? Zovan: zo gaan we niet met elkaar om!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:09

Een collegaatje van mij wacht tot de klant zijn telefoon weg legt voordat ze het geld aanneemt, ze zegt altijd: 'wij moeten hun respectvol behandelen, dan moeten ze dat ook terug doen'
stel je voor dat wij achter de kassa gaan zitten bellen en zo ons werk doen, dat kan toch ook niet?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:13

Wij hebben vroeger een winkel gehad, vervelende klanten werden door ons netjes de deur gewezen. Ook onze verkoopsters hadden dat gerust mogen doen, ook al haalden ze liever mij of mijn man erbij.
Gelukkig kwam dat maar heel weinig voor.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:14

Bellen aan de kassa is zo irritant!
Ik ga dan óf heel actief bijverkopen :+ of zeg geen woord. Mag beide van mijn baas.

1x heb ik gehad dat ze stond te bellen voor de kassa maar ik was nog bezig. Dus ging ik daar maar mee door. Zegt een vriendin: moet je haar niet helpen?. Waarop ik zei: ik heb altijd geleerd dat je iemand niet mag storen tijdens het bellen. Meisje wist niet hoe snel ze op moest hangen :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:21

wat is bijverkopen?
dit is echt een domme opmerking denk ik..

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:27

@annnepannne, dingen die bij de kassa liggen aanbieden, en zo proberen extra te verkopen

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:32

oh werk jij toevallig bij de claire's? daar doen ze ook altijd zo irritant met het kassakoopje ofzo, vre-se-lijk. :+

wij hebben trouwens een aantal weken geleden een klant gehad die naar het kaartje wat voor het schap hangt om de prijs aan te geven keek, en daar de uitprintdatum van dat kaartje op zag staan en ze zei: 'dit product is al lang over de datum' en ze bleef maar door gaan terwijl het gewoon houdbaar was tot januari 2013,
mevrouw haar voorstel: elke keer als er nieuwe vracht komt nieuwe kaartjes uitprinten met de datum erop zodat het wel klopt.
collegaatje van mij antwoord: sorry, maar dat is echt te veel werk en daar gaat onze baas niet aan beginnen.
mevrouw: nee maakt niet uit hoor meid, kan jij ook niks aan doen dat je baas alles verkeerd doet!
wij hebben ons kapot gelachen, hoe kan je zo DOM zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:47

De shell doet dat ook, hun kassa aanbieding, of je 2 repen chocolade voor 1 euro bij je benzine wil. Heb weleens gevraagd of dat echt werkt, en ja het werkt echt...

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:06

klopt, bij de hema moeten we het ook doen.. volgens mij bij heel veel winkels.. maar ja het werkt echt.. ik vond het in het begin onzin.. maar als je de juiste producten aanprijst, werkt het super

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:07

ik vind het altijd zo opdringerig, gelukkig hoeft het bij de supermarkt niet *\o/*

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:12

Vanmiddag een klant, moest 20 euro nog wat betalen, geeft een briefje van 20 en zegt; 'De grootste helft heb je al'

toen zat ik ook even van uhm, dat klopt niet helemaal wat u nu zegt :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:12

ligt er heel erg aan hoe je het vraagt... en het is een heel goede verkoop techniek..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:17

c_esther schreef:
ligt er heel erg aan hoe je het vraagt... en het is een heel goede verkoop techniek..

Het kan een geweldige verkoop techniek zijn, als je er goed in bent. Gewoon een kassajufrouw die vraagt 'wilt u onze weekaanbieding er nog bij?' werkt eigenlijk nooit in mijn ervaring.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:21

hoe meot je eht dan vragen? dit MOET u kopen? :))

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:23

Heeeel veel omzet komt uit de bijverkoop :=

Wij moesten zeggen wilt u misschien een nootje proeven (zodat ze de zak misschien kochten die erbij staan)
Of wilt u misschien nog een blablabla voor maar 1 euro.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 12-12-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:24

Jolandaa schreef:
hoe meot je eht dan vragen? dit MOET u kopen? :))

Nee. Maar je kunt bijvoorbeeld proberen een link te leggen tussen wat ze al kopen en het kassakoopje. Bij de claire's zouden ze je kunnen vertellen dat de nagellak die ze als kassakoopje hebben vast mooi past bij het sjaaltje wat je om hebt of de oorbellen die je koopt. Bij de shell kunnen ze zeggen "wij hebben nu een weekaanbieding, 2 repen chocolade voor €1,-. Lekker voor onderweg".

Je moet proberen een link te maken tussen de klant en je aanbieding. Wat wil een klant? Persoon A die bij de shell langs de snelweg staat heeft op dat moment hele andere behoeftes dan persoon A die bij de claire's staat op koopavond, en weer andere behoeftes dan persoon A die bij de AH loopt. Je moet je inleven in de klant, en van daaruit proberen te verkopen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:25

Wij hadden ook wel eens 'kassakoopjes' maar die lagen gewoon in de manden voor de kassa of op een hoekje op de toonbank met een duidelijke actie prijs sticker erop. Hoefde klanten er gelukkig niet naar te vragen.

Bij de winkel tegenover ons zijn ze dat dus wel verplicht, ik was met een vriendin en we kochten 1 zakje kerstversiering a 75 cent. Vraagt de kassajongen; Wil u ons kassakoopje er ook bij? Deze raceauto is deze week maar 5 euro! .. Euuh... :roll:

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:31

Ik ben heel slecht in bijverkopen. Duurde even voordat ik ook echt vroeg of iemand een tas van 15cent erbij wilde.
Soms is het ook wel heel fijn, want veel mensen willen dan na het afrekenen toch nog een tas oid. En bij speelgoed en kerstkaarten vergeten mensen ook vaak de batterijen of decemberzegels. Sommigen vinden het dan weer fijn dat het gevraagd word.
Stond pasgeleden in de v&d met een boek aan de kassa. Werd eerst gewezen op de wijnglazen in de actie en toen op de borden en bestek van de actie. Vervolgens werd er ook nog gevraagd of ik wel zeker wist dat ik alleen het boek wilde...
Dat vind ik echt een vreselijke manier van bijverkopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:33

Kayleigh__ schreef:
Ik ben heel slecht in bijverkopen. Duurde even voordat ik ook echt vroeg of iemand een tas van 15cent erbij wilde.
Soms is het ook wel heel fijn, want veel mensen willen dan na het afrekenen toch nog een tas oid. En bij speelgoed en kerstkaarten vergeten mensen ook vaak de batterijen of decemberzegels. Sommigen vinden het dan weer fijn dat het gevraagd word.
Stond pasgeleden in de v&d met een boek aan de kassa. Werd eerst gewezen op de wijnglazen in de actie en toen op de borden en bestek van de actie. Vervolgens werd er ook nog gevraagd of ik wel zeker wist dat ik alleen het boek wilde...
Dat vind ik echt een vreselijke manier van bijverkopen.

Terwijl als dat meisje een gesprek met je begonnen was over "Goh, wat een leuk boek koop je, ik heb het ook gelezen, het is erg goed. Is het een cadeautje voor de feestdagen? Nee? Oh, heb je verder nog wel plannen? Diner met de familie? Gezellig! We hebben nog mooie wijnglazen in de aanbieding, misschien iets om over na te denken?" dat je dan later die week nog wel een keer was teruggekomen voor die wijnglazen.