Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:47

Bij het CBR in dordrecht waren ook alle praktijk examens af gelast ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:50

Zo ik heb ook gelest. Auto is uitgerust met winterbanden, ABS en Tracking Control, dus niks geen geschuif. Heb best lekker gelest en vond het toch fijn om in de sneeuw gereden te hebben.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:57

sjaslique schreef:
Zo ik heb ook gelest. Auto is uitgerust met winterbanden, ABS en Tracking Control, dus niks geen geschuif. Heb best lekker gelest en vond het toch fijn om in de sneeuw gereden te hebben.

Betekend niet per definitie dat je niet schuift he ;)

Bij mijn ''voor'' rijles vandaag ook ABS, tracktion Control en winterbanden, maar gegleden hebben we hoor hahaha! Was wel komisch hahaha

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:26

Lieffiefi schreef:
sjaslique schreef:

Betekend niet per definitie dat je niet schuift he ;)

Bij mijn ''voor'' rijles vandaag ook ABS, tracktion Control en winterbanden, maar gegleden hebben we hoor hahaha! Was wel komisch hahaha

Ja je glijdt altijd wel iets inderdaad, maar de kont schuift niet zo erg als 'normaal'. En ow ja tracking control moet tracktion control zijn...beetje domme fout. Haha.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:34

Zooooo net mijn 7e rijles gehad. Voor het eerst in het donker en meteen met een lading sneeuw erbij. Nét nadat het weer gesneeuwd had dus het lag er allemaal nog :')
Ging gelukkig allemaal goed, krijg het steeds meer door, ook met kijken enzo!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:55

Mij lijkt het juist wel fijn om met dit weer te lessen.. heb je dat ook meteen gehad en dan weet je tenminste wat je moet doen..

Maandag/Dinsdag theorie :=

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:09

@_Patriciaa: Ja dat vond ik dus ook! Hardstikke fijn :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:21

Succes met je theorie Patricia :)

Heb vandaag voor het eerst in de sneeuw gereden, gewoon op gevoel, er is niets gebeurd. :=

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:08

Ben vandaag ziek thuis van mn werk.. heb koorts..
Hoop dat het vanavond over is, moet morgen nml werken & heb maandag en dinsdag dan cursus.. :=

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:39

Nou heb morgen, dinsdag en woensdag ochtend rijles, omdat ik woensdag examen heb... maar heb zo'n heel stek vermoeden dat dat waarschijnlijk toch niet door gaat.. :\
morgen maar even overleggen met mijn rijinstructeur, die heeft ma-di-wo examens staan dus die weet vast al wel meer.
Zou er wel enorm van balen, want vrees dat het dan pas volgend jaar wordt dat ik kan afrijden.. :\ tussen kest en nieuwjaar rijd mijn instructeur niet.

Maargoed morgen dus les, heb nog niks gehoord dus vermoed dat dat gewoon doorgaat, ben benieuwd.

Weet iemand trouwens of je dat ergens kan vinden welke examens doorgaan? of hoor je dat echt pas op het moment zelf, want anders kan ik beter 2 lessen verplaatsen... het is al duur genoeg allemaal :=

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:44

Magic_lover, Geen idee of dat ergens te vinden is Misschien even googlen? Ik zou inderdaad ook gewoon die lessen verplaatsen dan!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:54

Ik denk dat mijn les morgen niet door gaat.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:58

hallo allemaal, ik meld me hier ook vorige week 18 geworden gelijk een les gehad.. ging super goed.

Zou afgelopen vrijdag ook les hebben maar ging niet door wegens het weer, erg jammer. ik moet 25 januari voor me theorie in leeuwarden om 11 uur, wie moet nog meer rond die tijd?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:35

Heb gister voor het eerst in onze eigen auto gereden. Wat rijdt benzine anders en geen stuurbekrachtiging. Moest erg wennen. Gewone rijden ging prima. Alleen achteruitrijden ging niet. Nooit geleerd om gas te geven bij het achteruitrijden. Dus wel lastig als je dat nooit hebt geleerd. Dus het van de opritafrijden heeft mijn pa gedaan want hij bleef maar afslaan:O

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:59

Is dat nu een groot verschil met en zonder stuurbekrachtiging?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:35

:j stuurbekrachting maakt een hoop verschil. ik rij nu ook in een benzine auto zonder stuurbekrachtiging. in het begin was het echt k u t. vooral als je langzaam rijdt en moet sturen(denk aan parkeren, of wegrijden uit een parkeervak) is het véél zwaarder. maar als het rolt dan rolt het, en is het niet heel veel anders.

Ik dacht ook niet te kunnen wennen eraan, maar het is nu eigenlijk heel normaal geworden :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:44

En met gewoon bochten en rotondes? Want ja als ik m;n rijbewijs heb.. koop ik een goedkoop autootje en vaak hebben die geen stuurbekrachtiging :P

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:42

magic_lover meestal hoor je dat pas als je op het CBR bent, dat was bij dit jaar wel het geval dat ik dat pas daar hoorde op 7 januari.

Een tip als je les hebt in deze dagen gewoon wel gaan lessen hier leer je namelijk een heleboel met de sneeuw

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:45

Ja wil zeker een keer lessen met de sneeuw, als mijn instructeur dan tenminste lessen geeft, maar heb nog niks gehoord dus volgens mij gaat het gewoon door.

Maar vindt het dan een beetje zonde om deze week 3 lessen te nemen, terwijl mijn examen zeer waarschijnlijk niet doorgaat :=
dat ik dat beter terug kan zetten naar 1x. maar dan is het dus wel vervelend dat je het pas bij het CBR hoort of het doorgaat of niet.. :\

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:31

Naar wat ik begreep van m'n instructrice last het CBR heel snel examens af bij sneeuw/gladheid Dus ik denk dat er een grote kans is dat het niet doorgaat.. Maar ja je zult natuurlijk ook even af moeten wachten wat het weer doet...
Morgen als je les heb gewoon even overleggen met je instructeur anders...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:36

Ja zal ik idd even doen, ze heeft voor morgen en dinsdag ook nog examens gepland staan, dus als die niet doorgaan zit er ook een dikke kans in dat die van mij woensdag ook niet doorgaat denk ik.

Die sneeuw moet gewoon weg, veel beter :Y) :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:38

Mijn instructeur zei dat ze je gewoon naar het CBR laten komen en dat ze je daar vertellen of het doorgaat of niet. Maar met sneeuw rijden ze vaak niet. Misschien met je instructeur een afspraak maken dat je korter dan 24 uur van te voren les kan afzeggen? Dan kun je kijken naar het weerbericht maandagavond ofzo en als het blijft sneeuwen je les voor dinsdag afzeggen. Scheelt toch weer 40 euro.

Ik had vrijdag ook gelest met sneeuw. Even een minislipcursus gedaan. Was echt leuk :Y)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:42

Ja dat die sneeuw gewoon weg is, is het beste!! ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:00

de sneeuw mag dinsdag wegblijven, anders kunnen we strax niet met de bus naar gebouw voor mn thorieexamen :P
maar woensdag mag het er weer zijn, want dan heb ik rijles, en dan kan ik oefenen in de sneeuw :P

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:10

magic_lover schreef:
Maar vindt het dan een beetje zonde om deze week 3 lessen te nemen, terwijl mijn examen zeer waarschijnlijk niet doorgaat :=
dat ik dat beter terug kan zetten naar 1x. maar dan is het dus wel vervelend dat je het pas bij het CBR hoort of het doorgaat of niet.. :\

3 lessen deze week is ook wel zonde ja als je examen niet doorgaat
Ik baalde ook vreselijk toen ik hoorde dat het examen niet doorging, het was wel een BE examen