[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:56

Berdien schreef:
Ik ben gisteren teruggegaan van Zwolle naar Groningen, intercity van kwart over één. Meestal is dat één, overvolle, trein. Maar nou :oo drie gekoppelde treinstellen, zeeën van ruimte en op tijd! Whoehoehoe!

Mazzelaar :D

Wij hadden vanochtend een conducteur die zijn leven niet meer zeker was geloof ik :P. Onze trein sluit net (of soms net niet dus) aan op een trein richting Rotterdam en verder. Bijna iedereen moet die trein hebben. Vandaag waren we wat trager dan normaal en we kwamen dus precies op het station aan op het moment dat de andere trein eigenlijk moest vertrekken. Enfin, de conducteur van andere trein blies op zijn fluitje (andere conducteur stond in deuropening) precies op het moment dat de deuren bij onze trein opengingen. Dus die hele horde uit onze trein (denk aan 2 bomvolle arriva treinstellen die dezelfde trein willen halen) vloog werkelijk op de andere trein af en sprongen allemaal de coupé in... ik zag de conducteur nog net opzij springen :P. En toen moesten ze wel even wachten totdat iedereen was ingestapt (want zo'n horde houd je niet tegen...of het nu wel of niet mag)

Tja, ik heb wel gelachen vanmorgen. Vooral het hoofd van de conducteur sprak boekdelen toen de hele horde op hem afkwam...echt zo'n hoofd van 'heb ik dat weer' :P

Anoniem

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:57

Arme conducteur :') was dat op Dordt of niet? :))

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:58

yeps :j (herkenbaar :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:59

Whaha, nouja niet alleen in Dordt heb je dat soort taferelen, maar Rotterdam CS kan er ook wat van :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:05

Dat geloof ik best ja :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:34

Toen wij ook drie kwartier vertraging hadden op Rotterdam CS maandag, kwam de conducteur langs toen we eindelijk wegreden. Hij stapte ook echt de coupe binnen met de woorden: "Hallo dames en heren, ik kom niet voor de kaartjes, maar heeft u misschien iets te vragen of op mij te schelden?!", en dat met een brede glimlach ;) Toen viel de vertraging weer een beetje mee. Wordt wel blij van mensen die zo vrolijk en aardig blijven als er wat tegen zit :))

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:42

Nou zo had ik laatst ook mazzel met mijn overstap op Amersfoort, staat normaal 3 minuten voor, was nu ingelopen tot 1. :P
Ik stapte de trein uit, rende naar de overkant, stapte in met dat de conducteur op z'n fluitje blies. Lucky!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:04

MarrieLeen schreef:
Nou zo had ik laatst ook mazzel met mijn overstap op Amersfoort, staat normaal 3 minuten voor, was nu ingelopen tot 1. :P
Ik stapte de trein uit, rende naar de overkant, stapte in met dat de conducteur op z'n fluitje blies. Lucky!

Op Amersfoort heb ik ook altijd van die krappe aansluitingen.. Altijd zo stressvol als ik weet dat ik in A'foort moet overstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:09

Amersfoort had ik altijd 5 minuten :j

Maar daar kom ik nu niet zo vaak meer :\

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:08

Nouja, meestal kien ik het zo uit dat ik niet hoef over te stappen, maar terug naar Gouda komt het nog weleens voor. Maar is nog niet fout gegaan. *klopt af*

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:09

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:15

zap schreef:
Berdien schreef:
Ik ben gisteren teruggegaan van Zwolle naar Groningen, intercity van kwart over één. Meestal is dat één, overvolle, trein. Maar nou :oo drie gekoppelde treinstellen, zeeën van ruimte en op tijd! Whoehoehoe!

Mazzelaar :D

Wij hadden vanochtend een conducteur die zijn leven niet meer zeker was geloof ik :P. Onze trein sluit net (of soms net niet dus) aan op een trein richting Rotterdam en verder. Bijna iedereen moet die trein hebben. Vandaag waren we wat trager dan normaal en we kwamen dus precies op het station aan op het moment dat de andere trein eigenlijk moest vertrekken. Enfin, de conducteur van andere trein blies op zijn fluitje (andere conducteur stond in deuropening) precies op het moment dat de deuren bij onze trein opengingen. Dus die hele horde uit onze trein (denk aan 2 bomvolle arriva treinstellen die dezelfde trein willen halen) vloog werkelijk op de andere trein af en sprongen allemaal de coupé in... ik zag de conducteur nog net opzij springen :P. En toen moesten ze wel even wachten totdat iedereen was ingestapt (want zo'n horde houd je niet tegen...of het nu wel of niet mag)

Tja, ik heb wel gelachen vanmorgen. Vooral het hoofd van de conducteur sprak boekdelen toen de hele horde op hem afkwam...echt zo'n hoofd van 'heb ik dat weer' :P

haha zie het helemaal voor me _O- ben wel blij dat ik verder nooit hoef over te stappen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:49

Hm, ik ging vandaag maar om het zekere te nemen via Roosendaal en Den Bosch naar Utrecht toe.. Kom ik Den Bosch, zou de trein naar Utrecht 5 minuten vertraging hebben :n Daarna riepen ze om dat het een kwartier was, daarna een half uur, en toen zeiden dat die trein helemaal niet meer reed := Dikke paniek, maar 5 minuutjes later kwam de trein gewoon rustig het station binnenrijden en konden we naar Utrecht.. lekker vaag weer allemaal :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:54

Ik had vertraging vanochtend :(, gelukkig wel net m'n aansluiting gehaald. En m'n fietsslot was dichtgevroren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:56

Szan, en tussen Rotterdam en Utrecht is er niets uitgevallen of te laat gekomen vandaag :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:56

Unwritten schreef:
Szan, en tussen Rotterdam en Utrecht is er niets uitgevallen of te laat gekomen vandaag :+

Had toch via die kant moeten gaan... ik kies ook altijd de verkeerde kant he :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:05

Szan schreef:
Hm, ik ging vandaag maar om het zekere te nemen via Roosendaal en Den Bosch naar Utrecht toe.. Kom ik Den Bosch, zou de trein naar Utrecht 5 minuten vertraging hebben :n Daarna riepen ze om dat het een kwartier was, daarna een half uur, en toen zeiden dat die trein helemaal niet meer reed := Dikke paniek, maar 5 minuutjes later kwam de trein gewoon rustig het station binnenrijden en konden we naar Utrecht.. lekker vaag weer allemaal :')

Szan schreef:
Unwritten schreef:

Had toch via die kant moeten gaan... ik kies ook altijd de verkeerde kant he :=

Terwijl spoormensen altijd via Den Bosch naar Utrecht gaan vanaf Roosendaal _O- _O- . Die kant is doorgaans een stuk minder storingsgevoelig en minder druk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:05

:))

Ik vond het wel een hele fijne uitkomst dat de treinen weer normaal deden vandaag. Ik was nu lekker snel thuis via Utrecht :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:06

Lol. :P

Ik heb vandaag eindelijk chipkaart geactiveerd. *\o/*
Was bij de AH in de stad, kon 'm zo activeren, niks geen rij. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:11

Inoterry schreef:
Terwijl spoormensen altijd via Den Bosch naar Utrecht gaan vanaf Roosendaal _O- _O- . Die kant is doorgaans een stuk minder storingsgevoelig en minder druk :D

Maar ik hoef maar een keer over te stappen als ik via R'dam ga, en anders twee keer (kom uit Goes, dus overstappen in Roosendaal en Den Bosch). En daar ben ik te lui voor :)) En ik hoef dan geen kwartier in de kou te wachten op Den Bosch :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:44

Unwritten schreef:

Wel! Ik zat nl in de trein naar Rotterdam en die had vertraging :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:47

Jij bent een uitzondering dan :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:54

Nou ik zou nu verplicht op school moeten zitten, maar bij woerden was een technische storing... -O-
We stonden al in gouda, werd eerst omgeroepen dat we even daar moesten blijven wachten tot we naar woerden konden want door problemen daar waren er daar momenteel teveel treinen dus konden we er niet langs. Toen werd het, we gaan terug. Veel mensen die de trein weer uit rende maarja voor mij had dat toch niet echt nut, voordat ik in een bus zou passen en voordat ik dan op school zou zijn zou het al afgelopen zijn, of je moet dan met de trein via schiphol ofzo maarja dat duurt ook veel te lang :+

Toen stond ineens op het bord op het perron naast onze trein den haag, dus allemaal mensen in de stress die er weer uit wilden (ik ook :P ) Toen werd er weer omgeroepen dat we naar rotterdam terug zouden gaan, iedereen plofte weer neer.
Toen duurde het nog even, maar uiteindelijk was ik een uur nadat ik wegging van alexander daar ook weer terug, en normaal is naar gouda maar 10 min...

m'n vader zei dat ik een klacht in moest dienen maar hoe werkt dat dan?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:55

Kan iemand voor mij opzoeken waar je in Leeuwarden automatisch opladen op je ov-chipkaart kunt activeren? Ons internet ligt er weer af en mobiel wil hij de pagina niet openen...dit werkt echt niet goed op mijn humeur

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:39

SimoneDV, waarover wil je een klacht indienen dan? Kan je ook weinig aan doen, die storing..

Ik had idd donderdag ook die storing, maar gelukkig net het laatste stukje.
Was om iets voor half 10 op het station, en tien voor 10 kwam de eerste sprinter. :)

Toen op Utrecht 's middags viel de trein naar Enschede uit, dus ik in de trein naar Zwolle, ging op Amersfoort het achterste treinstel ineens toch wel naar Enschede, wat een gedoe. :P

En gisteren half uur vertraging gehad door kapotte deuren en een ontbrekende machinist. :')
Maar verder een prima reis gehad hoor. :Y)

Was trouwens echt niet normaal, liepen mensen te schelden donderdag joh tegen die conducteurs, dan denk ik echt: Jemig, alsof zij er wat aan kunnen doen.. :?
Was juist een super aardige conducteur die ons een beetje op de hoogte hield, praatje maakte enzo..