Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:23

das zwaar irritant zeg.. :=

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:14

Ik kreeg gister een telefonisch bestelling door.

Ik: 'Goeieavond met .....' (naam v/d frietttent)
Zij: 'Spreek ik met de frietboer'
Ik: 'Ja, zeg 't maar'
Zij: 'Willen jullie er even 4 kroketten en 2 friet er in gooien. We zijn er over tien minuten'
Ik was totaal verbaasd over deze manier van bestellen. Heb gezegd dat ze er maar beter een kwartier van konden maken. Ik kan er zowiezo niet tegen als mensen zeggen dat ze er over tien minuten zijn. Soms is het gewoon ongelovelijk druk en kan 't wel een half uur duren. Dan gaan wij geen uitzondering maken.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:21

neej dat zijn ook gewoon vervelende klanten !

ik heb heel vaak de situatie:
Klant: 'weet u waar de eieren staan?'
Ik:'eh'
Klant:'ow ik heb ze al wat dom ik stond er gewoon voor echt heel erg bedankt he , duizendmaal dank'
Ik:....

dan doe ik niet eens wat meestal denk ik alleen maar en dan zien ze het dus zelf maar dan word je helemaal doodgegooid met bedankjes tetwijl je nisk deed

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:36

Sani schreef:
Wij hebben daar een code voor. :j
Wij vragen alleen om de cijfers van de postcode. Ik stel dan de vraag "Mag ik de cijfers van uw postcode noteren?"
Het grappige is dat sommige mensen het hele rijtje opdreunen. :')
cijfers, letters, huisnummer.

Ik begin echt steeds minder respect te ontwikkelen voor bellende mensen aan de kassa.
Met name wanneer ze al het spul neerkwakken, de pinpas al 10x door de automaat hebben gehaald, voordat je uberhaupt iets kan scannen en dan nog verwachten dat je even snel opschiet. :\

ik stond gister in de media markt in a msterdam, vroegen ze ook naar me postcode, maar ik ben dat zoo zat.. dat ik altijd de postcode van een van me best vrienden in doetinchem opgeef, ze blijven me elke keer weer heel raar aan staan kijken..

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:19

Nou geen rare opmerking van een klant maar van mij...
Ik werk bij een Dierenartsenpraktijk. Voorvalletje op mijn werk vanavond:
Mensen kwamen vanavond met een kip langs met luchtwegproblemen. Nou ik zit altijd met spreekuur in de wachtkamer dus krijg niets mee van wat er in de spreekkamers gebeurt. Nou mensen met de kip kwamen weer terug in de wachtkamer bij mij:
Ik: en hoe is het gegaan met de kip?
Meneer: nou ja hij heeft een prikje gekregen
(ik denken dat ie prikje kreeg voor beter maken)
Ik heel enthousiast: oke nou mooi! Mag ik hem eens zien, ben wel benieuwd! (hij zat in doos)
Ik trek die doos open, ligt die kip dus dood in de doos.
Ik schaamde me zo kapot, direct mn excuses maar aangeboden.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:00

Aii. die is wil banketstaaf anita1987 .
maarja kon jij ook niks aan doen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:34

Ik moest zondag werken in de supermarkt, dus ik zeg de klant gedag en scan alle artikelen, wat er nog aardig wat waren.
Ik vraag of hij meespaart met de messenactie? Klant: Nee.
Ik vraag of hij meespaart met de koopzegels? Klant: Nee.

Ik: Dan wordt het *noemt bedrag*.
Klant: Valt daar over te onderhandelen?
Ik: Vandaag niet meneer.

Mwuahaha.
Volgens mij komt ie dat elke week wel een keer vragen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:43

@ Anita 1987: Ik moet er ongewild zo om lachen... Echt een blunder := Vond de man het niet erg?

Afgelopen zaterdag had ik een moeilijke situatie op m'n werk :n Ik werk achter de kassa in een winkel, en wij hebben verschillende kassablokken door de winkel verspreid staan. Het zijn 3 blokken van elk 2 kassa's. Nu stond ik dus zoals altijd bij de hoofdkassa, en naast mij werkte m'n collegaatje heel hard. Ze is nog redeiljk nieuw, ze werkt er nu 2 maandjes. Ze kan het al prima, maar het was zaterdag beredruk! Daar snapte ik sowieso niets van, want de regen viel de hele dag met bakken uit de hemel :') Maar dat terzijde.. De rijen waren dus enorm lang. We werkten zo snel en netjes als we konden. Toen was bij mij een man aan de beurt om zijn spijkerbroek af te rekenen. Maar, hij had bij mijn collegaatje naast me die broek net al afgerekend en hij had een klacht over haar.. :n Hij kocht een broek voor een X aantal euro's. Er zat een kortingssticker op, dus er zou 30% van de prijs afgaan. De kassa geeft automatisch in een keer die prijs inclusief korting weer, dus met de 30% er al af. De man had vantevoren aan mijn collegaatje gevraagd of de korting er al af was. Ze had gezegd van wel, want dat is altijd zo. En nu immers ook :j
Maar wat bleek, de kassa gaf een verkeerd prijsje aan.. De broek kostte X euro's, de kassa gaf prijs Y aan, maar er moest heus nog 2 euro af. Heel stom, maar van dat merk staan er wel meer van die foutjes in de kassa. Dus dat moet je even narekenen, want dat merk klopt dus meestal nét niet qua prijs :+ Had m'n collegaatje niet gedaan dus, waarschijnlijk in haar zenuwen (vanwege de lange rij) niet aan gedacht. Dus de man begon heel rustig en netjes (dat dan weer wel, bewust sociaal :D ) aan mij te vertellen dat onze winkel wel klanten afschrikte als we mensen zoals haar achter de kassa zetten, en dat dit niet een incident was maar dat hij haar continu al andere personeelsleden had moeten bellen om dingen na te vragen, en dat ze haar werk dus niet goed deed, enzovoorts.. en het rotste was dat hij nog gelijk had ook, in mijn ogen dan :n Dus ik heb heel netjes geantwoord dat het wel meevalt, en dat ze nieuws is, en ik heb het rustig (hij bleef immers ook heel beleefd) voor haar opgenomen. Ze stond er nota bene naast, dus ze kon alles horen :n Dat was echt niet fijn....
Dat moest ik eventjes kwijt :+

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:46

Nou gelukkig ging het 'maar' om een kip, dus de mensen waren er niet zo aan gehecht, zal je met een kat oid niet moeten gebeuren.
vond achteraf wel dat die man en zijn zoon me heel raar aankeken toen ik blij vroeg of ik in de doos mocht kijken :+
Tja kan er gelukkig nu ook wel om lachen..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:50

Szan schreef:
@ Anita 1987: Ik moet er ongewild zo om lachen... Echt een blunder := Vond de man het niet erg?

Afgelopen zaterdag had ik een moeilijke situatie op m'n werk :n Ik werk achter de kassa in een winkel, en wij hebben verschillende kassablokken door de winkel verspreid staan. Het zijn 3 blokken van elk 2 kassa's. Nu stond ik dus zoals altijd bij de hoofdkassa, en naast mij werkte m'n collegaatje heel hard. Ze is nog redeiljk nieuw, ze werkt er nu 2 maandjes. Ze kan het al prima, maar het was zaterdag beredruk! Daar snapte ik sowieso niets van, want de regen viel de hele dag met bakken uit de hemel :') Maar dat terzijde.. De rijen waren dus enorm lang. We werkten zo snel en netjes als we konden. Toen was bij mij een man aan de beurt om zijn spijkerbroek af te rekenen. Maar, hij had bij mijn collegaatje naast me die broek net al afgerekend en hij had een klacht over haar.. :n Hij kocht een broek voor een X aantal euro's. Er zat een kortingssticker op, dus er zou 30% van de prijs afgaan. De kassa geeft automatisch in een keer die prijs inclusief korting weer, dus met de 30% er al af. De man had vantevoren aan mijn collegaatje gevraagd of de korting er al af was. Ze had gezegd van wel, want dat is altijd zo. En nu immers ook :j
Maar wat bleek, de kassa gaf een verkeerd prijsje aan.. De broek kostte X euro's, de kassa gaf prijs Y aan, maar er moest heus nog 2 euro af. Heel stom, maar van dat merk staan er wel meer van die foutjes in de kassa. Dus dat moet je even narekenen, want dat merk klopt dus meestal nét niet qua prijs :+ Had m'n collegaatje niet gedaan dus, waarschijnlijk in haar zenuwen (vanwege de lange rij) niet aan gedacht. Dus de man begon heel rustig en netjes (dat dan weer wel, bewust sociaal :D ) aan mij te vertellen dat onze winkel wel klanten afschrikte als we mensen zoals haar achter de kassa zetten, en dat dit niet een incident was maar dat hij haar continu al andere personeelsleden had moeten bellen om dingen na te vragen, en dat ze haar werk dus niet goed deed, enzovoorts.. en het rotste was dat hij nog gelijk had ook, in mijn ogen dan :n Dus ik heb heel netjes geantwoord dat het wel meevalt, en dat ze nieuws is, en ik heb het rustig (hij bleef immers ook heel beleefd) voor haar opgenomen. Ze stond er nota bene naast, dus ze kon alles horen :n Dat was echt niet fijn....
Dat moest ik eventjes kwijt :+

Hmm erg vervelende situatie, maar ik kan snappen dat je alles nog niet helemaal weet na 2 maanden en dat je nog weleens ''beginnersfoutjes'' maakt. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:56

Precies, niet meer dan logisch.. maar aangezien het kassateam voor de zaterdagen in de winkel nu enkel bestaat uit nieuwe hulpkrachten die er max. 2 maanden werken (alleen ik werk er al langer) is het een beetje frustrerend :n En zo zonde voor haar! Want daarna ging helemaal alles fout terwijl ze normaal alleen een incidenteel foutje maakt, en dat hebben we allemaal wel eens denk ik... :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:59

Ja, maargoed ik ben van mening dat je van die ''stresssituatie's'' ook wel enorm veel leert.
Ik werk dan zelf in een grote supermarkt met enorm drukke dagen en tja, dan stress je 'm ook wel even zelfs al werk je er al anderhalfjaar. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:02

Daar zit ook weer wat in :))
Vond het vooral ook zo dubbel omdat die man in zekere in gelijk had, maar dat het nu net een ongelukkig moment was waarop hij haar aan het werk zag.. en ja, iedereen in de rij inclusief mijn collegaatje zelf kon meeluisteren... dat was niet zo tactisch :')

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:30

Echt wat een geweldige uitspraken hier!
Ik werk in een restaurant, dan heb je ook vaak leuke uitspraken en rare momentjes.

Kwam laatst een ontzettend brede kerel binnen, twee koppen groter als mij. Vol met tattoo's. Net zo'n biker ofzo.
Gaat zitten, dus ik zeg goedenavond, hier heeft u de menukaart.
Kan ik iets te drinken voor u inschenken?
vraagt ie om een Fristi :P Volgens mij keek ik m aan alsof ik een geest was, :P alleen zo'n grote kerel en dan een Fristi vragen :P

Hebben ook vaak buffetten in de zaal.
Ik Meneer, wilt u ook soep?
Hij Alleen als jij ook mee eet
Ik meneer, ik heb net gegeten, toch bedankt
Hij Dan scheelt dat weer, kunnen we tenminste in een keer door naar mijn huis

*eehhhh*

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:51

Ik had bij de deli bij de AH ook af en toe van die klanten dat je denkt... keep on walking ;)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:21

Ploegie19 schreef:
Kwam laatst een ontzettend brede kerel binnen, twee koppen groter als mij. Vol met tattoo's. Net zo'n biker ofzo.
vraagt ie om een Fristi :P Volgens mij keek ik m aan alsof ik een geest was, :P alleen zo'n grote kerel en dan een Fristi vragen :P

Herkenbaar, zo hebben wij bij ons restaurant ook vergaderzalen,
en daar kunnen de mensen zelf drankjes uit de koeling halen.
En wat was laatst het meest gedronken drankje door een aantal netjes in pak gestoken stoere mannen?
Chocomel :')
Ik ben altijd geneigd er een rietje in te doen als volwassen mensen dat bij mij bestellen :P

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:05

milatje schreef:
Ik moest zondag werken in de supermarkt, dus ik zeg de klant gedag en scan alle artikelen, wat er nog aardig wat waren.
Ik vraag of hij meespaart met de messenactie? Klant: Nee.
Ik vraag of hij meespaart met de koopzegels? Klant: Nee.

Ik: Dan wordt het *noemt bedrag*.
Klant: Valt daar over te onderhandelen?
Ik: Vandaag niet meneer.

Mwuahaha.
Volgens mij komt ie dat elke week wel een keer vragen.

Laatst vertelde iemand mij over een kennis die dat altijd doet, hij heeft heel wat geld bespaard over de jaren! Maar dat ging denk ik niet om levensmiddelen hihi bij ons in de Bart Smit proberen ze het ook vaak.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:38

Mag dit topic ook andersom?
Ik werk als account manager en zit veel aan de telefoon. Een tijdje terug vertelde een klant dat zijn leidinggevende de griep had, en dat hij dus nog geen beslissing had kunnen maken over een eventuele aankoop.
Bel ik laatst terug, en het eerste dat ik vraag is: 'Hoe is het met je zieke baas?'

Oink. Mijn collega lag echt onder zijn bureau van het lachen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:51

Polaris schreef:
Ploegie19 schreef:

Herkenbaar, zo hebben wij bij ons restaurant ook vergaderzalen,
en daar kunnen de mensen zelf drankjes uit de koeling halen.
En wat was laatst het meest gedronken drankje door een aantal netjes in pak gestoken stoere mannen?
Chocomel :')
Ik ben altijd geneigd er een rietje in te doen als volwassen mensen dat bij mij bestellen :P

ik vraag juist om een rietje erbij :Y)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:41

nou net ook weer klaar met werken en ook weer een lastige situatie gehad (ik stond bij schoonmaakmiddelen)
Klant: gablalanehejen (echt zo uitgesproken ) (ondertussen druk gebarend naar de schuursponsjes)
ik: Sorry kunt u dat nog eens herhalen a.u.b.
Klant: gablalanehejen
ik:sorry what do you want(dan begin ik in het engels)
Klant: kourfa nog drukker naar het prijskaartje wijzen )
Ik:Sorry i dont understand
Klant: wijst nog een keer op het naam kaartje en neemt me dan drukgebarend mee naar de kassa
bij de kassa aangekomen hij uit beelden dat het een andere prijs aan gaf op de kassa.
dus ik het kassa personeel gezegt dat het verkeerd in de kassa stond maar dat duurde ook echt 10 min voor dat ik die man snapte :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:53

Vervelend is dat :=

Er komen bij ons ook best wel wat polen. Als ze dan engels proberen te spreken kan ik me ook nog wel aardig redden. Maar in het pools raden wat ze willen is redelijk onmogelijk.
Zo kwam er een keer een jonge man, druk gebarend en in het pools aan het brabbelen. Uit eindelijk ging hij een kip na doen, inclusief geluiden.
Ik: Aha... Chicken?
Hij: Heel hard knikken en yesyesyes zeggen. Vervolgens een rondje maken met zijn handen.
Ik: Uhm... Eggs?

En blijkbaar was dat ook goed. Na een kwartier hints spelen kwamen we erachter dat hij eieren zocht. _O-

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:59

@Judith_: moehahahaha! Dank je voor deze lachstuip! Ik lig helemaal dubbel. Zie het ook al voor me, zo'n klant die de vogeltjesdans aan het doen is tussen de rekken, omdat ie eieren nodig heeft. Hahaha! Heerlijk!
Ik merk met mijn werk als accountmanager ook vaak dat klanten op een date zitten te azen. Als je mekaar een paar keer door de telefoon spreekt (ik ben altijd reuze enthousiast, daarom verkoop ik ook vrij veel) nodigen ze je ook uit voor etentjes enzo. Dat is raar joh! Terwijl ze je je nog nooit gezien hebben! Misschien ben ik wel pas 15 ofzo :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:14

Ik als klant draai het ook even om.
Ik moest laatst bij de bank zijn. Er zijn daar twee loketten. De ene was bezig met een klant, dus vraag ik aan de andere: Heb je even of ben je nog bezig met iets? Waarop hij antwoordt: Als u bedoelt of ik even tijd heb....... ja hoor dat heb ik wel. En dan die toon :(. Ik heb al vaker overhoop gelegen met die &(#%*(#&%. Ik vroeg het gewoon heel netjes en met een lach op mijn gezicht.
Of als je als klant zijnde iets niet kan vinden in een supermarkt. Je vraagt: Goedemorgen/middag weet jij misschien waar dat of dat ligt? En wat gebeurt er? Helemaal niets, ze praten gewoon verder met hun collega.
Meestal gaat het wel goed hoor en moet ik meestal lachen in de supermarkt. Van die klanten die zo chaggi rondlopen snap ik ook niets, het hoort er gewoon bij.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:46

Wij hebben vaak verwarde klanten aan de telefoon. (Werk bij dierenartsenpraktijk)

Ik: Goedemorgen DAP... met Anita..
Klant: Ja ik wou graag de oren even laten uitspuiten
Ik: Heeft u een momentje, dan pak ik het agenda er even bij.. Oke wanneer wou u langskomen met de hond?
Klant: Met de hond? Ik moet MIJN oren laten uitspuiten!
Ik: ooo dan belt u toch echt verkeerd, dan moet u de Huisarts hebben, wij zijn een dierenartsenpraktijk!
Ik: Maar we willen u ook wel even behandelen hier op tafel hoor ;)
Klant: Laatmaar... >;)

Laatst nog een klant in de winkel, arme man, hij zocht medicijnen. Kon meneer niet vinden in de PC en hij wist al helemaal niet waarom hij hier ook alweer was, hij moest iig medicijnen hebben. Hij was gestuurd door de vrouw van mijn baas.
Dus heb m'n baas maar gebeld, bleek dat meneer Alzheimer had en wel vaker in de war was. Heb hem maar snel naar de apotheek gestuurd.

Nog eentje van een collega aan de telefoon:
Collega: Goedemorgen met die en die
Klant: Ja mevrouw, goedemorgen, ik heb een probleem.
Klant: Ik kan er niet meer tegen, mijn kat is zooo lief, kan er echt niet meer tegen. Ik ga hem nu uit het raam gooien.
Collega (altijd zo sceptisch als wat ;)): Nou dan moet u dat doen.
Klant: Maar beseft u dan wel dat het uw schuld is dat ik hem uit het raam gooi?! Dan is het uw schuld!

We weten nog niet of de meneer nou meenes was of dat ie gewoon een grap uithaalde, hij klonk aardig serieus :=

Sommige mensen...:(

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:20

Ik had de verzekering aan de telefoon, omdat mijn zadel is gestolen. Moet ik de nieuwprijs van het zadel achterhalen. Maar ze snapte niet helemaal waarom ik aangifte deed..
Verzekeringmevrouw: 'Dus dan moet u de nieuwprijs van het zadel achterhalen'
Ik: 'Oke, dat zal ik proberen, maar wat als dat niet lukt?'
Verzekeringmevrouw: 'Dan moet er een profesionel naar komen kijken'
Ik: 'Ja, maar zadel is gestolen, dus als de profesionel dan gelijk mijn zadel meeneemt, dan is het probleem opgelost :+ '
Verzekeringmevrouw: 'Owja..'