Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sani schreef:Wij hebben daar een code voor.
Wij vragen alleen om de cijfers van de postcode. Ik stel dan de vraag "Mag ik de cijfers van uw postcode noteren?"
Het grappige is dat sommige mensen het hele rijtje opdreunen.
cijfers, letters, huisnummer.
Ik begin echt steeds minder respect te ontwikkelen voor bellende mensen aan de kassa.
Met name wanneer ze al het spul neerkwakken, de pinpas al 10x door de automaat hebben gehaald, voordat je uberhaupt iets kan scannen en dan nog verwachten dat je even snel opschiet.
Szan schreef:@ Anita 1987: Ik moet er ongewild zo om lachen... Echt een blunderVond de man het niet erg?
Afgelopen zaterdag had ik een moeilijke situatie op m'n werkIk werk achter de kassa in een winkel, en wij hebben verschillende kassablokken door de winkel verspreid staan. Het zijn 3 blokken van elk 2 kassa's. Nu stond ik dus zoals altijd bij de hoofdkassa, en naast mij werkte m'n collegaatje heel hard. Ze is nog redeiljk nieuw, ze werkt er nu 2 maandjes. Ze kan het al prima, maar het was zaterdag beredruk! Daar snapte ik sowieso niets van, want de regen viel de hele dag met bakken uit de hemel
Maar dat terzijde.. De rijen waren dus enorm lang. We werkten zo snel en netjes als we konden. Toen was bij mij een man aan de beurt om zijn spijkerbroek af te rekenen. Maar, hij had bij mijn collegaatje naast me die broek net al afgerekend en hij had een klacht over haar..
Hij kocht een broek voor een X aantal euro's. Er zat een kortingssticker op, dus er zou 30% van de prijs afgaan. De kassa geeft automatisch in een keer die prijs inclusief korting weer, dus met de 30% er al af. De man had vantevoren aan mijn collegaatje gevraagd of de korting er al af was. Ze had gezegd van wel, want dat is altijd zo. En nu immers ook
Maar wat bleek, de kassa gaf een verkeerd prijsje aan.. De broek kostte X euro's, de kassa gaf prijs Y aan, maar er moest heus nog 2 euro af. Heel stom, maar van dat merk staan er wel meer van die foutjes in de kassa. Dus dat moet je even narekenen, want dat merk klopt dus meestal nét niet qua prijsHad m'n collegaatje niet gedaan dus, waarschijnlijk in haar zenuwen (vanwege de lange rij) niet aan gedacht. Dus de man begon heel rustig en netjes (dat dan weer wel, bewust sociaal
) aan mij te vertellen dat onze winkel wel klanten afschrikte als we mensen zoals haar achter de kassa zetten, en dat dit niet een incident was maar dat hij haar continu al andere personeelsleden had moeten bellen om dingen na te vragen, en dat ze haar werk dus niet goed deed, enzovoorts.. en het rotste was dat hij nog gelijk had ook, in mijn ogen dan
Dus ik heb heel netjes geantwoord dat het wel meevalt, en dat ze nieuws is, en ik heb het rustig (hij bleef immers ook heel beleefd) voor haar opgenomen. Ze stond er nota bene naast, dus ze kon alles horen
Dat was echt niet fijn....
Dat moest ik eventjes kwijt![]()
Ploegie19 schreef:Kwam laatst een ontzettend brede kerel binnen, twee koppen groter als mij. Vol met tattoo's. Net zo'n biker ofzo.
Gaat zitten, dus ik zeg goedenavond, hier heeft u de menukaart.
Kan ik iets te drinken voor u inschenken?
vraagt ie om een FristiVolgens mij keek ik m aan alsof ik een geest was,
alleen zo'n grote kerel en dan een Fristi vragen
milatje schreef:Ik moest zondag werken in de supermarkt, dus ik zeg de klant gedag en scan alle artikelen, wat er nog aardig wat waren.
Ik vraag of hij meespaart met de messenactie? Klant: Nee.
Ik vraag of hij meespaart met de koopzegels? Klant: Nee.
Ik: Dan wordt het *noemt bedrag*.
Klant: Valt daar over te onderhandelen?
Ik: Vandaag niet meneer.
Mwuahaha.
Volgens mij komt ie dat elke week wel een keer vragen.
Polaris schreef:Ploegie19 schreef:Kwam laatst een ontzettend brede kerel binnen, twee koppen groter als mij. Vol met tattoo's. Net zo'n biker ofzo.
Gaat zitten, dus ik zeg goedenavond, hier heeft u de menukaart.
Kan ik iets te drinken voor u inschenken?
vraagt ie om een FristiVolgens mij keek ik m aan alsof ik een geest was,
alleen zo'n grote kerel en dan een Fristi vragen
Herkenbaar, zo hebben wij bij ons restaurant ook vergaderzalen,
en daar kunnen de mensen zelf drankjes uit de koeling halen.
En wat was laatst het meest gedronken drankje door een aantal netjes in pak gestoken stoere mannen?
Chocomel
Ik ben altijd geneigd er een rietje in te doen als volwassen mensen dat bij mij bestellen