Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodym

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:30

degene die de theorie hebben gehaald, gefeliciteerd!
ik mag volgende week,

ben alleen heel slecht in dat gevaar-herkenning
iemand tips?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:22

Jodym schreef:
degene die de theorie hebben gehaald, gefeliciteerd!
ik mag volgende week,

ben alleen heel slecht in dat gevaar-herkenning
iemand tips?

Ik heb van mijn broertje gehoord dat bij elke twijfel hij had bij gevaarherkenning hij gas los had gezegt, en bleek dat ie bij elke twijfel nog goed had ook ;) Tis gewoon goed kijken naar de plaatje en de omgeving van wat je ziet, en mijn broertje heeft zijn theorie nu in 3x gehaald...

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:33

ik heb net mijn boekjes binnen. hoe pakken jullie dat theorie leren aan?

ik heb zelf al wel testen gedaan en oefenexamens. kan ik dara het best mee doorgaan en dan alles wat ik fout heb gaan leren? of toch beter eerst alles doorlezen, en dan examens maken en fouten leren, of echt gewoon boek uit je hoofd gaan leren?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

Tips voor gevaarherkenning:

Kijk eerst naar je snelheid, en dan naar dingen in je omgeving (binnenspiegel)

Bij direct gevaar: remmen
Bij een redelijk overzichtelijke situatie die je niet helemaal vertrouwt: gas los (dus snelheid minderen en voorbereid zijn om bijvoorbeeld alsnog te remmen)
Bij een overzichtelijke situatie, waarbij geen direct gevaar dreigt, en waar je voldoende ruimte hebt om de snelheid die je rijd te blijven rijden of om bijvoorbeeld uit te wijken: niks doen :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:42

@ zij:

Ik zou iig 1 keer je boek helemaal goed doorlezen :) en dan examens oefenen, en inderdaad op punten waar je niet goed scoort nog beter leren :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:20

Goedenmiddag :wave:

Mag ik mee komen kletsen, A.s. woensdag heb ik zo'n testles, om te zien wat ik kan e.d. en wat voor pakket ze mij aanraden.
Ik ga een 10 daagse cursus doen bij Van Buuren in Zwolle :j
Maar moet eerst mijn theorie nog even halen, die vind ik nog lastiger dan de praktijk :)) (rijd soms al auto om te oefenen :o)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:15

@ zij; ik zou wel het hele boek iig 1x doorlezen. ik pakte per dag een paar hoofdstukken, anders is het zoveel.
en veel van die toetsen maken, van fouten leer je ook veel!

ik heb echt zo'n zin om overmorgen weer te gaan rijden! voor t eerst over de snelweg, en dan in 'grote stad' rijden. (word mn 2e les)
zal dan mn instructeur eens aan de tand voelen hoeveel lessen hij denkt nodig te hebben om mij examen klaar te maken :)

iemand nog gelest vandaag?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:18

Vandaag de eerste echte rijles gehad :D Was leeuuk! :')

Heb 120 mogen rijden! Yeah! (niet echt snelweg overigens maar wel een kort stuk waar het mocht) Alleen zo effe voorbij die 90 gaan was eng :D

Het was wel leuk!

Ook op een berg vertrokken, ging meteen goed :j En ik was op de grote ring van hasselt aan het rijden en achter me reed een vrachtwagen maar ik moest stoppen en zag in mijn spiegel dat ie niet aan het opletten was, dus ik rem en hij niet := Dan toch maar effe doorgebolt en toen schrok die op en remde hij ook en ben ik ook geremd maar toen stond ik dus wel voorbij het licht... Maar instructeur zei datk goed gereageerd had :=

Een keer ging het mis met schakelen :') Ik schrok van iets wat langs me gebeurde en vergat te schakelen :o ineens zegt die "wel doorschakelen he" en ik dacht echt van "oh ja! schakelen!"
En een keer heeft hij ingegrepen omdat ik de rem niet zo snel vond :o Toen ik het voelde mis gaan ik meteen "dankjewel!" en hij begon meteen te lachen :')

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:32

SuperLiesje schreef:
Tips voor gevaarherkenning:

Kijk eerst naar je snelheid, en dan naar dingen in je omgeving (binnenspiegel)

Bij direct gevaar: remmen
Bij een redelijk overzichtelijke situatie die je niet helemaal vertrouwt: gas los (dus snelheid minderen en voorbereid zijn om bijvoorbeeld alsnog te remmen)
Bij een overzichtelijke situatie, waarbij geen direct gevaar dreigt, en waar je voldoende ruimte hebt om de snelheid die je rijd te blijven rijden of om bijvoorbeeld uit te wijken: niks doen :)

Inderdaad, op die manier bedacht ik de antwoorden ook :j Heel simpel. En als je nagaat dat je maar 12 van de 25 goed moet hebben, appeltje eitje toch? Het moet je gewoon lukken om minstens de helft goed te hebben.
Wanneer er geen obstakels, verkeer en zijwijgen zijn is het antwoord bijna altijd al 'niets'...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:03

Weet iemand van jullie wat de afkortingen op het uitslagformulier betekenen?
Dit staat er:

Code
Gestelde vragen gevaarherkenning: 25
Goed beantwoord: 18

Foutief of niet beantwoorde vragen per onderwerp:
JG: 6  KG: 1

Gestelde vragen verkeersregels en inzicht: 40
Goed beantwoord: 38

Foutief of niet beantwoorde vragen per onderwerp:
J: 1  M: 1

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:04

Ik mag donderdag weer, van 5 tot 7 uur. Dat zijn dan m'n derde en vierde les, en dan gaan we ook de snelweg op :D

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:42

Klaas, bij mij staat op de achterkant van dat formulier wat die afkortingen betekenen ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:49

Ja :) Staat bij mij ook op de achterkant ;)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:55

Dat werd al gemeld door iemand in een ander topic, maar bedankt in ieder geval! haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:34

Kath, leuk is het he? :D Ik kick op de snelheid :Y) Heerlijk op de snelweg.. ik rij echt te vaak te hard :')

Ik ga van de week langs de opticien, mn ogen zijn aan het verslechteren, dus ik vrees dat ik voor mn examen nog aan de bril zit.. voor dichtbij, ik kan mn meters nauwelijks meer lezen :?

En alle theoriegeslaagden.. Gefeliciteerd!

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:48

Gefeliciteerd geslaagden!

Mijn rijles ging vandaag wel oke, ik moest iets minder gehaast rijden en me gewoon goed concentreren en dan zou het hopelijk wel goedkomen.
Had ook het gevoel dat het allemaal niet zo hard ging.
Ben dit weekend van friesland naar limburg en vice versa gereden bij iemand anders in de auto, zij reden tussen de 120 en 160 steeds, dan voelt het in de stad toch indd wel weer langzaam als je dan zelf 50 rijd :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:08

Unwritten schreef:
Kath, leuk is het he? :D Ik kick op de snelheid :Y) Heerlijk op de snelweg.. ik rij echt te vaak te hard :')

Ik ga van de week langs de opticien, mn ogen zijn aan het verslechteren, dus ik vrees dat ik voor mn examen nog aan de bril zit.. voor dichtbij, ik kan mn meters nauwelijks meer lezen :?

En alle theoriegeslaagden.. Gefeliciteerd!

Ik was ook rustig tegen 130 aan het tuffen :') Ineens kreeg ik mijn km's in het oog... Toch maar ff gas wat gelost :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:20

:') ik rij wel eens 150.. en dan denk ik.. goh wat gaat de rest langzaam _O-

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:21

Gefeliciteerd geslaagden! :D

Ik had vanmorgen ook weer les. Ging wel redelijk goed alleen hij ging allemaal rotvragen stellen waar ik bijna geen antwoord op wist. :') Ik moet echt meer op borden gaan letten want ik merk dat ik die echt over het hoofd zie.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:21

Pff.. ik had net weer les :) Rij-instructrice heeft een nieuwe auto :P Ik ben begonnen met lessen in haar VW Touran (grote lompe auto :P) En moet vanaf nu verder lessen in haar nieuwe knalgroene ford fiesta, die veel "heftiger" reageert :P Ik vond het heel spannend, maar instructrice vond dat ik het super deed :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:34

Ooooo de nieuwe Ford Fiesta, nu ben ik wel jaloers hoor, dat is echt mijn droomauto :+:

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:35

Same here! :oo Wat een vooruitgang vergeleken met de 'oude' Fiësta! :oo Vind de nieuwe Ka ook een snoepje :+:

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:40

Leus (één van de grootste rijscholen hier)lest ook met allemaal nieuwe Ford Fiesta's. Vind het ook erg leuke auto's! :j Maar moet zeggen dat ik mijn hele nieuwe Seat Ibiza ook helemaal niet erg vind. Ziet er precies hetzelfde uit als deze, alleen dan anders geel: http://photocarsonline.com/blog/wp-cont ... _ibiza.jpg :9

Morgen komt mijn theorie boek eindelijk. En dan echt hard leren, want anders komt het er nooit van. :+

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:41

Ik vind de Ford C-max ook lekker rijden! :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:43

Ik vind de nieuwe Mazda 3 trouwens ook een erg leuke auto!