Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jodym schreef:degene die de theorie hebben gehaald, gefeliciteerd!
ik mag volgende week,
ben alleen heel slecht in dat gevaar-herkenning
iemand tips?
Tis gewoon goed kijken naar de plaatje en de omgeving van wat je ziet, en mijn broertje heeft zijn theorie nu in 3x gehaald...
en dan examens oefenen, en inderdaad op punten waar je niet goed scoort nog beter leren

(rijd soms al auto om te oefenen
)
Was leeuuk! 

En ik was op de grote ring van hasselt aan het rijden en achter me reed een vrachtwagen maar ik moest stoppen en zag in mijn spiegel dat ie niet aan het opletten was, dus ik rem en hij niet
Dan toch maar effe doorgebolt en toen schrok die op en remde hij ook en ben ik ook geremd maar toen stond ik dus wel voorbij het licht... Maar instructeur zei datk goed gereageerd had 
Ik schrok van iets wat langs me gebeurde en vergat te schakelen
ineens zegt die "wel doorschakelen he" en ik dacht echt van "oh ja! schakelen!"
Toen ik het voelde mis gaan ik meteen "dankjewel!" en hij begon meteen te lachen
SuperLiesje schreef:Tips voor gevaarherkenning:
Kijk eerst naar je snelheid, en dan naar dingen in je omgeving (binnenspiegel)
Bij direct gevaar: remmen
Bij een redelijk overzichtelijke situatie die je niet helemaal vertrouwt: gas los (dus snelheid minderen en voorbereid zijn om bijvoorbeeld alsnog te remmen)
Bij een overzichtelijke situatie, waarbij geen direct gevaar dreigt, en waar je voldoende ruimte hebt om de snelheid die je rijd te blijven rijden of om bijvoorbeeld uit te wijken: niks doen
Heel simpel. En als je nagaat dat je maar 12 van de 25 goed moet hebben, appeltje eitje toch? Het moet je gewoon lukken om minstens de helft goed te hebben.Gestelde vragen gevaarherkenning: 25
Goed beantwoord: 18
Foutief of niet beantwoorde vragen per onderwerp:
JG: 6 KG: 1
Gestelde vragen verkeersregels en inzicht: 40
Goed beantwoord: 38
Foutief of niet beantwoorde vragen per onderwerp:
J: 1 M: 1
Staat bij mij ook op de achterkant
Ik kick op de snelheid
Heerlijk op de snelweg.. ik rij echt te vaak te hard 

Unwritten schreef:Kath, leuk is het he?Ik kick op de snelheid
Heerlijk op de snelweg.. ik rij echt te vaak te hard
Ik ga van de week langs de opticien, mn ogen zijn aan het verslechteren, dus ik vrees dat ik voor mn examen nog aan de bril zit.. voor dichtbij, ik kan mn meters nauwelijks meer lezen
En alle theoriegeslaagden.. Gefeliciteerd!
Ineens kreeg ik mijn km's in het oog... Toch maar ff gas wat gelost
ik rij wel eens 150.. en dan denk ik.. goh wat gaat de rest langzaam
Rij-instructrice heeft een nieuwe auto
Ik ben begonnen met lessen in haar VW Touran (grote lompe auto
) En moet vanaf nu verder lessen in haar nieuwe knalgroene ford fiesta, die veel "heftiger" reageert
Ik vond het heel spannend, maar instructrice vond dat ik het super deed
Wat een vooruitgang vergeleken met de 'oude' Fiësta!
Vind de nieuwe Ka ook een snoepje
Maar moet zeggen dat ik mijn hele nieuwe Seat Ibiza ook helemaal niet erg vind. Ziet er precies hetzelfde uit als deze, alleen dan anders geel: http://photocarsonline.com/blog/wp-cont ... _ibiza.jpg