Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:40

Njen schreef:
Ik wil echt zo graag mijn rijbewijs :+ Ik krijg alweer me derde instructeur en zit eraan te denken om nog maar een les extra per week te gaan nemen, maar nu hebben ze weer een instructeur te weinig dus :roll: Me ma vond al dat ik maar bij een ander moest gaan lessen, maar mijn examen is hier al betaald en heb examengarantie dus...

Jeutje zeg ! Je 3e instructeur ?? Dat is ook vervelend zeg.. Balen dat je examen dan ook al betaald is!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:42

siskeh schreef:
@njen: ahhh wat een soap zijn jou rijlessen aant worden!
tis voor jou niet al te handig, maar je hebt wel weer wat te vertellen op bokt!

Hihi, nou ik denk dat ze liever niets bijzonders op bokt heeft te vertellen dan dit ;)

M'n examen wordt/is als het goed is aangevraagd ! Maar hoorde dat er weer een nieuwe aanvraag procedure is..dus ben benieuwd (zou volgens het cbr de wachtlijsten moeten verminderen, yeah right ; leer mij dat piep cbr kennen +:)

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:46

Ik meld me ook hier! Heb vandaag m'n theorie examen gehaald, dus op naar mn TTT :D

Vind het maar eng :o

d_ruiter

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:53

gefeliciteerd!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:59

Wat hebben jullie ineens veel gepraat!
Echt super balen MissBonny :(:) Maar ik denk dat je voor de volgende keer wel wat minder zenuwachtig zal zijn aangezien je over de rest wel een fijn gevoel had?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:05

Jah, mijn eerste instructeur is opgestapt na officieel een meningsverschil(begint voor zijn eigen hoorde ik dus via via), de 2de die wordt binnenkort geopereerd en de derde hopelijk krijg ik die vrouw, had ik ook voor mijn proefles. Anders blijft de rijschoolhouder over(die wil liever geen les geven) of een andere man, maar die vinden het erg belangrijk om indruk op leerlingen te maken door vollop de rem te trappen dus :+

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:06

Ik weet niet meer wie het vroeg. Maar bij ons is rijbewijs aanvragen 30 euro en met spoed 30 extra, dus 60 euries!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:19

ik heb um dan wel woensdag al gehaald, maar om mensen moed te geven zal ik mijn verslagje even neerzetten. Dan weten mensen dat het niet allemaal vlekkeloos hoeft te verlopen om je examen te halen.

Ik ben er extra vroeg heengegegaan, omdat ik een zenuwpees ben. Heb nog even met instructrice in de auto zitten praten over vanalles en nogwat en ben daarna wat gaan drinken. Daarna werden we opgeroepen en hebben even met de examinator zitten praten. Mijn instructrice gaf meteen aan dat ik bloednerveus was en heel erg op zag tegen het zelfstandig rijden (woon pas net in deze omgeving, dus ken nauwelijks de weg daar, kon dus ook niet zelfstandig bij het CBR komen, wat waarschijnlijk wel zou moeten...). Gelukkig kon ik een compromis sluiten met de examinator en heeft hij me zelfstandig terug naar Warmond laten rijden (had examen in leiden), door me de borden te laten volgen (amsterdam tot de snelweg, die en die afslag, en in Warmond rechtsaf). Dat ging hartstikke super, ook de snelweg (was gelukkig niet zo druk, vind de snelweg nogal eng om in te voegen als het druk is.)
Toen kwam ik in warmond, begon de ellende. Moest de eerste weg links, maar kon hem niet vinden en reed er toen totaal voorbij. Geen probleem, gewoon de volgende gepakt.
Toen de stopproef, maar toen hij het goed en wel zei was ik voorbij het (grootste) gat en de rest vond ik te allemaal te klein. Heb hem dus maar stom aan het einde neergezet. Voelde me al totaal dramatisch, dat kon al niets mee rworden. Was ook compleet gespannen ineens. Hij gaf aan dat het geen probleem was, het liet niet zien dat ik de auto niet onder controle had ofzo, dus we zouden die stopproef gewoon vergeten. Toen ik hem opnieuw moest doen ging het wel super. De zenuwen zaten er vanaf dat moment natuurlijk 100% in...
Moest ik nog ergens tussendoor keren op een mini-smal straatje vol bomen en auto's.... Ik was niet blij, dat kan ik je verzekeren...
Toen kwam het grootste drama. Ik kwam achter een bestelbusje met geblindeerde ramen terecht, op een weg met tegenliggers en fietsers op de rijbaan. Helaas ging die bestelbus constant op het laatste moment naar links, waardoor ik slecht overzicht had. Toen hij dus ineens naar links ging voor een fietser, wilde ik mee naar links (fietser inhalen), maar kreeg ik net een tegenligger. Ik moest dus vol op de rem (en de examinator remde mee...) oliebol, dat was mijn rijbewijs dus...
Verder geen drama's (nog meer kon ik echt nie hebben hoor...), kwam wel in de laatste rotonde voor het CBR een rouwstoet tegen. Dacht echt even dat het opzet was, maar geen lichten, geen vlaggetjes... Ben er dus kei-hard doorheen gereden (voor hetzelfde geld hoorde ze niet eens bij die lijkenwagen...). Heb wel op het CBR tegen de examinator gezegd dat ik gestopt was als ze vlaggetjes of iets anders herkenbaars hadden... Drama alom dus.
De examinator vond echter dat ik zelf de situatie had opgelost en dus alles goed onder controle had. Ik had genoeg afstand van die bestelbus (maar had meer mogen zijn in deze situatie) en ik had er natuurlijk niet achteraan mogen gaan zonder eerst te kijken, maar omdat ik het zelf had opgelost vond hij dat ik toch geslaagd was. Je kan je voorstellen dat ik het niet geloofde :P

Heb de vrijdag erop mijn instructrice een grote bos bloemen gebracht, ze heeft flink voor me gepraat in de auto (hij vroeg aan haar of hij mij moest laten slagen of niet...). Heb onder behoorlijk vreemde omstandigheden gelest (eerste instructeur overleed heel plotseling, de man van de instructrice die ik erna kreeg), dus wilde haar toch eventjes laten zien dat ik erg blij met haar was!

Ik betaalde overigens 45 euro voor mijn rijbewijs, zonder spoed (den haag)

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:44

Missbonny: Jeetje wat balen zeg!!! Zeker als het verder zo goed ging. Hopelijk kun je snel weer terecht!
Secricible: Jij hebt zeker geluk gehad!! :D
Marlous: Gefeliciteerd met je theorie!!
Anniekskie: Spannend, ik duim voor je!

Ik mag morgen dan eindelijk mn rijbewijs ophalen. Heb stiekem al wat gereden op het pad richting mijn paard, maar daar komt zelden iemand ;) Morgen ochtend ophalen en daarna meteen een stuk rijden naar een stagegesprek *D Ben benieuwd hoe dat gaat. Kan niet wachten hem eindelijk op zak te hebben!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:23

JEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!! Moest eigenlijk morgen mijn rijbewijs ophalen, maar was vandaag al even wezen kijken of die er al was!! en jaa! Hij was er!!! Heb meteen vriendin van t station opgehaald met de auto (wat ook met de fiets kon :P )

Het enige nadeel, is dat mn ouders morgen op vakantie gaan voor een week, tsja, met de auto :S
Nog een week niet rijden!

Heb m ook al een week geleden gehaald, maar ik heb wel geluk gehad met mn examinator. Ik heb vrijwel niks hoeven doen. MOest een tijdje op een weg blijven rijden, toen zei hij sla hier maar rechtsaf. Dus ik rechtsaf, dat was een parkeerterrrein van de begraafplaats, zonder vakken en helemaal leeg. Hoe simpel is het om daar te parkeren? :P Toen zei hij, zie je daar die toren? Rijd daar maar heen. Nja, dat was 2e rechts, 3e links. TOen was ik er. Mocht ik weer terug naar CBR. Jemig, dat was echt simpel. Had ook geen fouten gemaakt. Moest alleen iets eerder invoegen bij een kruispunt waar ik voorrang moest verlenen, maar dat was niet heel erg..

Gefeliciteerd iedereen verder... En Secicrible, je had wel een relaxte examinator dan!! Echt goed ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:30

Hoi allemaal :D :D

Ik heb mijn theorie en TTT gehaald, en ga volgende week op mijn verjaardag afrijden :P
Ik vind het heel spannend, maar het rijden gaat opzich best goed en volgens mijn instructrice moet het goedkomen...
Nou bij mijn 1e wedstrijd had ik Bach rescue spray gebruikt en werd ik 1e, dus dat ga ik nu mooi weer gebruiken :=

Leuk om zo jullie verhalen ook te lezen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:31

ja, hij was echt relaxed, wat ik erg prettig vind. Ben jaren behandelt voor faalangst, dus was heel bang dathet fout zou gaan. Ben de dag ervoor ook ziek thuis gebleven, zo nerveus was ik.
Ben wel eerlijk, denk dat ik het ook wel verdiend had uiteindelijk, heb geen moment laten zien dat ik de auto niet onder controle had, maar ik had wel heel veel pech, zowel ik als met de situatie (hartstikke lekker weer, dus iedereen te voet, iedereen laat auto's staan). Hij heeft het me ook echt niet gemakkelijk gemaakt, moest over het universitair terrein heen, rond lunchpauze op een warme woensdag, het was hartstikke druk, hartstikke lastig om al die studenten in de gaten te houden die zich nergens wat van aantrekken, maar was blij dat hij niet super streng was...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:00

@missbonny; bálen!!
@njen; ik heb ook 3 instructeurs gehad.. :\ elke keer paar lessen kwijt voordat hij eenmaal door had waar 't nog niet zog oed ging enzo..
heb ook 2 leswagens gehad.

mijn bolletje staat sinds zaterdag stil, goed he..
lig met een gekneusd hoofd thuis dus zal maar niet gaan autorijden _O-

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:43

@ iedereen die geslaagd is gefeliciteerd!!

@ Naaltje...Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

Ga zo maar even naar mijn werk. FF wat doen :=
Word vanmiddag om 1 uur opgehaald. Kan ik nog ff lessen. En alles rustig aan doen. Heb toch wel een beetje de kriebels nu!

Ik spreek jullie vanavond :wave:

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:55

Naaltje: Ojee, dat komt toch niet door de auto he?! :(:) Beterschap, hopelijk kun je snel weer in je Bolletje stappen!!
Anniekskie: Gelukkig kun je nog wat afleiding zoeken op je werk. Succes!!!!

Ik ga zo mn rijbewijs ophalen *\o/*
Moet eerlijk bekennen dat ik het nu toch wel spannend vind om voor het eerst helemaal alleen de weg op te gaan :D

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:57

@ Nainkey dat is harstikke spannend. Vooral als je het drukke verkeer op gaat zoeken.

Gelukkig ben ik niet zo een zenuwpees dus in de auto tijdens het examen had ik alleen last van gezonde spanning. Ik moest 2 clusteropdrachten doen, een stop opdracht en file parkeren bij de mac donalds. Ging allemaal goed gelukkig. Enige minpunten waren de bochts iets te ruim nemen en op de snelweg te dicht op een vrachtwagen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:26

naaltje heeft onder d'r paard gelegen ;) niet comfortabel hoor :=

@hildago; die maandag was de dag van de clusters :=
@nainkey; ik had hem 2 weken thuis van 't weekend en ben toen pas alleen geweest, en inderdaad, stik zenuwachtig :')
komt goed :j ;)

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:00

Naaltje: ai dat is niet helemaal de kant waar je moet zijn nee. Beterschap :(:)

Vanmorgen rijbewijs opgehaald, snel voor ik weg moest.. duurde helaas wat langer als gepland dus kon niet terug naar huis rijden. Kwam mijn rijinstructeur nog tegen, natuurlijk even met het pasje gezwaaid ;) Vervolgens naar het stagegesprek en toen wel lekker zelf gereden. Ging hartstikke goed, lekker ontspannen :D Ik hobbelde af en toe wat met optrekken, maar goed, kan niet alles hebben natuurlijk ;) Het is nog wel een beetje wennen zo'n benzine auto. Eerst heel stuk snelweg en toen de stad in. Had er zelf nog niet eerder gereden, maar ook dat was niet te merken. Eigenlijk geen verschil als met lessen. Op naar de 1e keer helemaal alleen :D
Echt ik ben verslaafd. Heb mn vriend al gemeld dat ik de reserve sleutel wil haha. Lekker gaan sparen voor een eigen karretje nu, lijkt me ideaal *D

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:33

klinkt leuk hoor Nainkey en wat leuk dat je je instructeur dan tegen komt. De mijne ligt elke avond naast me in bed en meneer heeft nu al commetaar op mn rijstijl haha.

En uhh nogmaals eigen auto..ideaal rij nou heerlijk elke dag zelf naar mn werk!

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:37

geslaagden gefeliciteerd :D.. En voor diegene die de pas hebben kunnen ophalen natuurlijk ook^^. lijkt me zo lekker mijn rijbewijs eindelijk te hebben! Ben op mijn examen alleen bang voor de situatie bevragingen. Hebben jullie daar al ervaring mee, heb hem op de ttt niet gehad .. heb verder wel het idee dati k het rijden onder de knie heb op wat kleine dingetjes na:), maar dat zijn de puntjes op de I zetten.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:40

Ik heb m! Ik heb m! Ik heb m!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:41

Denk niet te moeilijk. Vaak zijn de antwoorden heel simpel, maar denk je te moeilijk ;)
Als je moet beschrijven wat je gedaan hebt, goed nadenken over de stappen die je zet. Dus scannen, ruimtekussen, knipper.. ik noem maar wat. Ik had een boekje 'rijopleiding in stappen' en daar stond het mooi in beschreven, dus die heb ik geleerd, maar heb er niets over hoeven vertellen op mijn examen.
Ik was er ook nerveus voor, maar achteraf was dat voor niets.

Gabon: GEFELICITEERD!! Super joh!!! In 1x?

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:42

ah, ik vraag gewoon of mijn instructrice het vaak met me wilt oefenen :) maar fijn dat ik er neit zo moeilijk over na hoef te denken. ^^

Gabon: Gefeliciteeerdd ^^.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:45

Nainkey schreef:
Gabon: GEFELICITEERD!! Super joh!!! In 1x?

4de x :=
Ik heb ook in 3 (totaal) verschillende auto's op 3 (totaal) verschillende plekken met 4 verschillende instructeurs gereden, ook nog n examen af kunnen zeggen omdat ik in t gips zat...

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:46

Gabon gefelciteeerd!