wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:18

MISTRAL94 schreef:
egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.

Het rookverbod is voor zijn personeel. En als hij dat nou eens niet heeft? Of het personeel zelf wil roken? Niks egoistisch. Als ik op mijn eigen terein een peuk wil op steken, dan doe ik dat, en hij ook. Niks egoistisch aan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:20

Mystica schreef:
MISTRAL94 schreef:
egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.

Het rookverbod is voor zijn personeel. En als hij dat nou eens niet heeft? Of het personeel zelf wil roken? Niks egoistisch. Als ik op mijn eigen terein een peuk wil op steken, dan doe ik dat, en hij ook. Niks egoistisch aan.

Eigen terrein is geen openbare ruimte Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:20

slimmerik schreef:
Mystica schreef:

Als hij die 250 euro er voor over heeft moet hij dat zelf weten toch?

Hoeft ie niet vaak te betalen hoor. Het is trouwens 300,-- Na een paar keer is ie zijn vergunning kwijt ROFL

300 mag ook, dan nog moet hij het zelf weten. Knipoog Dan nog wacht hij op een uitspraak, dus of hij zijn vergunning kwijt raakt, is helemaal niet zeker. Misschien krijgt hij wel gelijk Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:21

slimmerik schreef:
Somebitch schreef:
Dat bedoelde ik niet Slimmerik.. Bedoel het nieuws bericht wat ik net hoorde.. Nagelbijten / Gniffelen

Kijk dan dat filmpje daar komt het in voor. Trouwens wat een aso's daar bij de rechtbank

edit: vandaag wordt bekend gemaakt of ze tot de uitspraak door mogen roken en daarom kon in die café's nog gerookt worden tot de uitspraak daarover vandaag.

Rokers zeker? Lips are sealed

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:22

Ik vind het rookverbod een geweldige maatregel! Heerlijk!

Ik heb zelf astma en dan is het helemaal heerlijk om gewoon uit te kunnen gaan zonder steeds naar lucht te moeten happen. (misschien moeten rokers daar eens aan denken, dat mensen er ook echt ziek van worden!)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:23

Boetes kunnen liggen tussen 300 en 2400 toch?

3. Overtreding rookverbod en rookvrije werkplek
Beheerders en werkgevers die het rookverbod niet goed handhaven of geen maatregelen voor rookvrije werkplekken treffen, krijgen voor de eerste overtreding een boete van € 300. Bij volgende overtredingen kan deze boete oplopen tot € 2.400 per overtreding.

Nou, dat zou ik er toch echt niet voor over hebben Vork

Lyonesse

MISTRAL94 schreef:
Mystica schreef:

Eigen terrein is geen openbare ruimte Vork

Dan maakt ie er toch een gesloten ruimte van? Privekroeg voor rokers Haha! Probleem opgelost Huilen van het lachen

Lyonesse

Joonsel schreef:
Boetes kunnen liggen tussen 300 en 2400 toch?

3. Overtreding rookverbod en rookvrije werkplek
Beheerders en werkgevers die het rookverbod niet goed handhaven of geen maatregelen voor rookvrije werkplekken treffen, krijgen voor de eerste overtreding een boete van € 300. Bij volgende overtredingen kan deze boete oplopen tot € 2.400 per overtreding.

Nou, dat zou ik er toch echt niet voor over hebben Vork

Hij begaat nu geen overtreding.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:24

Mystica schreef:
Hij begaat nu geen overtreding.

Oke, heb het niet helemaal gevolgd Schijnheilig

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:25

Ach die barkeepers die het roken gewoon blijven toestaan bevestigen gewoon dat het nog niet zo slecht gaat in de horeca.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:25

Ik vind het rookverbod op zich wel goed, er zijn veel mensen met CARA en andere longaandoeningen die last hadden van de rook, maar ik als rokende baal er wel van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:26

je kunt allerlei smoesjes bedenken het rookverbod is er en is een goede zaak voor de gezondheid van werknemers. Niet willen aanpassen en doorpaffen terwijl het niet meer toegestaan is vind ik egoistisch en asociaal denkt men alleen nog maar ik ik ik

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:27

Karin schreef:
Dagmar_k schreef:
Ik heb het thuis ook maar gelijk ingesteld. Buiten roken, heb ik m'n huis mooi rookvrij. Moet zeggen dat dat me wel bevalt!

Ik woon sinds 1992 op mezelf en heb één keer toegestaan dat er in mijn huis (toen nog studentenkamer) werd gerookt. Ik heb drie dagen moeten luchten om de boel weer op orde te krijgen. Sinds die tijd mag er bij mij thuis best gerookt worden, zolang dat maar op het balkon of in de tuin gebeurt. En dat vindt mijn bezoek heel normaal. Lachen

Ik woon samen met een rokende vriend. Eigenlijk is het zijn huis, dus dit lag ietswat anders.
Maar ik ben goed in mijn mening doordrijven, en zoals je ziet is het gelukt Knipoog Duivel

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:28

En mensen die last hebben van rook op een terras, of van waterdampsigaretten, of een langsfietsende roker, denken zeker niet ik ik ik?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:30

als jij wilt roken vind ik prima hoor, maar ik wil mijn leven niet verkankeren door een smerige gewoonte van een ander. Als een ander geen last heeft van jou rook paf je toch lekker door? Geen probleem.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:33

Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:34

Volgens mij snappen sommigen niet dat andere mensen last hebben van hun gerook?
Bovendien is roken ook niet bepaald goed voor je gezondheid, dus als iemand daar liever niet aan mee doet, mag het?

Maar schijnbaar denk je dan ook alleen maar ik ik ik?

Denken rokers dat wij vóór het verbod zijn om hun te pesten oid?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:35

Op tv kwamen allemaal barkeepers die het positief vonden (blijkbaar niet bestaan volgens dit topic) of belgische vtm heeft ze omgekocht.
En dan kwam een rookster met een stem zo schor als wat, om te zeggen dat ze niet gaf om passief roken. En ze gewoon der sigaret bij haar pint wil.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:36

Mystica schreef:
Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.

De kroegeigenaar verdient zijn centjes aan de zaak. Zijn zaak heeft personeel of hij is zelf het personeel. Hij krijgt iig geld daarvan. Dus moet hij zijn personeel rookvrij werk bieden. Dus hebben de nietrokers gewoon de pech dat ze tegen chagerijnige rokers aan moeten kijken. (valt ook niet mee hoor ) Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:38

Mystica schreef:

Dat doe ik al jaren en nu zijn de rollen omgedraaid.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:39

We snappen het prima, hebben er ook geen problemen mee, maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook. Het probleem is makkelijk genoeg op te lossen als iemand buiten last heeft van rook, doe een stap naar voren of wat dan ook. Wij doen niks wat niet mag, en ik laat me ook niet in een schuldhoekje drukken omdat iemand te beroerd is om een stap ze verzetten.

chitra

Ik heb pas een zeer goed punt gehoord om roken wel toe te laten staan..
Zelf rook ik niet, en vind het ook niet erg dat er een rookverbod is, maar...

Rook overheerst best wel, het neutraliseerd voornamelijk ook andere geurtjes in een bar..

Wat dacht je ervan om gezellig allemaal in zweet en bierlucht uit te gaan? Ik denk dat ik een beetje rook dat toch echt prefereer!

Karin

Mystica schreef:
maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook.

Niet omdat je rookt, wel wanneer je geen rekening houdt met een ander die niet van asociaal of op een andere manier hinderlijk gedrag gediend is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:40

*zucht* begint het gezanik weer over die zweetlucht lees eerst even het topic door voor je reageert. Overigens hebben ze daar deodorant voor uit gevonden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:40

MISTRAL94 schreef:
Mystica schreef:

Dat doe ik al jaren en nu zijn de rollen omgedraaid.

Daar dus niet Haha!