MISTRAL94 schreef:egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.
Het rookverbod is voor zijn personeel. En als hij dat nou eens niet heeft? Of het personeel zelf wil roken? Niks egoistisch.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.
Mystica schreef:MISTRAL94 schreef:egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.
Het rookverbod is voor zijn personeel. En als hij dat nou eens niet heeft? Of het personeel zelf wil roken? Niks egoistisch.Als ik op mijn eigen terein een peuk wil op steken, dan doe ik dat, en hij ook. Niks egoistisch aan.
slimmerik schreef:Mystica schreef:
Als hij die 250 euro er voor over heeft moet hij dat zelf weten toch?
Hoeft ie niet vaak te betalen hoor. Het is trouwens 300,-- Na een paar keer is ie zijn vergunning kwijt
slimmerik schreef:Somebitch schreef:Dat bedoelde ik niet Slimmerik.. Bedoel het nieuws bericht wat ik net hoorde..
Kijk dan dat filmpje daar komt het in voor. Trouwens wat een aso's daar bij de rechtbank
edit: vandaag wordt bekend gemaakt of ze tot de uitspraak door mogen roken en daarom kon in die café's nog gerookt worden tot de uitspraak daarover vandaag.
MISTRAL94 schreef:Mystica schreef:
Het rookverbod is voor zijn personeel. En als hij dat nou eens niet heeft? Of het personeel zelf wil roken? Niks egoistisch.Als ik op mijn eigen terein een peuk wil op steken, dan doe ik dat, en hij ook. Niks egoistisch aan.
Eigen terrein is geen openbare ruimte
Joonsel schreef:Boetes kunnen liggen tussen 300 en 2400 toch?
3. Overtreding rookverbod en rookvrije werkplek
Beheerders en werkgevers die het rookverbod niet goed handhaven of geen maatregelen voor rookvrije werkplekken treffen, krijgen voor de eerste overtreding een boete van € 300. Bij volgende overtredingen kan deze boete oplopen tot € 2.400 per overtreding.
Nou, dat zou ik er toch echt niet voor over hebben
Mystica schreef:Hij begaat nu geen overtreding.
Karin schreef:Dagmar_k schreef:Ik heb het thuis ook maar gelijk ingesteld. Buiten roken, heb ik m'n huis mooi rookvrij. Moet zeggen dat dat me wel bevalt!
Ik woon sinds 1992 op mezelf en heb één keer toegestaan dat er in mijn huis (toen nog studentenkamer) werd gerookt. Ik heb drie dagen moeten luchten om de boel weer op orde te krijgen. Sinds die tijd mag er bij mij thuis best gerookt worden, zolang dat maar op het balkon of in de tuin gebeurt. En dat vindt mijn bezoek heel normaal.
Mystica schreef:Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.
Mystica schreef:Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.
Mystica schreef:maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook.
MISTRAL94 schreef:Mystica schreef:Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.
Dat doe ik al jaren en nu zijn de rollen omgedraaid.