Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:04

Neee!! Neeeeee!!

Al tijden zoek ik fatsoenlijke dansschoenen. Nu net een perfecte schoen gevonden... HEBBEN ZE MIJN MAAT NIET!

Ik ben echt een a-typische vrouw, vind schoenen kopen normaal echt een noodzakelijk kwaad enzo, maar nu kan ik wel huilen |(

Dit zijn ze: http://www.lightinthebox.com/nl/kunstle ... 13004.html
Even mailen maar, of ze ze niet kunnen bestellen... Is toch wel goedkoop, dus als er dan wat bijkomt is dat ook niet heel erg. Ik heb maat 43, val altijd net buiten de boot -O-

Bnet

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:36

Sorry, maar dit soort schoenen zou ik nooit kopen.
Ten eerste vind ik de kleur niks voor schoenen, ik zou er continu mee bezig zijn of ze wel bij mijn kleren passen :p maar dat is natuurlijk smaak ;)

Ten tweede geloof ik niet in kwaliteit voor die prijs. Goede dansschoenen zijn geen 20 euro, eerder 100.
Ik heb eens de fout gemaakt goedkope schoenen te bestellen (50 euro). Na 3 maanden helemaal kapot gedanst (en toen danste ik maar 2 keer per week!) en last van mijn voeten.
Ik koop dus nooit meer goedkoop, want mijn ervaring is dat goedkoop over het algemeen duurkoop is. Ik raad je dan ook sterk aan - mede omdat het voor je voeten heel slecht is als je schoenen niet goed passen - om naar een goede winkel te gaan en uitgebreid te passen. De meeste winkels kunnen ook heel veel kleuren, maten en modellen bestellen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:08

Mwah, ik heb meer eigenlijk snel een paar nodig. Ik wil best een goed paar hebben, maar heb de komende tijd effe geen tijd om naar een winkel te gaan of iets dergelijks, en moet toch voordansen over 2 weken :=
Maar redding is nabij ;) ik mag binnenkort de schoenen van een vriendin proberen, zij is gestopt en doet er niets meer mee.

En ik snap dus echt nog steeds niet dat er mensen zijn die dansen op hakschoenen zonder bandje. Hoe dan!? Die vliegen bij mij binnen 10 seconden af :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:13

Ik heb ook zonder bandje,. maar het zijn echt hele fijne schoenen, geen officiele dansschoenen trouwens. Er zit een soort vilt achter mijn hiel waardoor mijn voet erin blijft hangen. En ze zitten gewoon goed strak. Ik heb voor platte schoenen ook altijd maat 39 en voor hakken 38.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:22

Ik heb wel met bandje, die zonder blijven met mijn zweetpoten echt niet zitten. Heb nu zelfs helemaal dichte trainingsschoenen, een soort sneakers met een hak. Ze zitten heerlijk en gaan echt nergens heen :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:35

Het is hier weer lekker rustig zo na de zomer.
Hebben jullie al wedstrijden gepland?
De kids dansen als eerste het benelux kampioenschap van de WDC in Bergen op Zoom op 21 september. Helaas zijn daar geen jeugdcategorieën en dus alleen de 'national amateurs' klasse.

Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief van de NADB met de talentenlijsten van het NOC/NSF voor komend jaar. Hebben ze met hun ene deelname aan het NADB Youth NK toch een 'nationaal talent'-status in de wacht gesleept. Hoe grappig is dat :'-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:15

Spannend Eva! :)

Ik kan nog geen wedstrijden doen hoor. Al lijkt dat me wel heel leuk. Maar vanaf welk niveau kan je instromen eigenlijk, weten jullie dat? En wij kennen ook nog maar vier stijldansen en gisteren zei mijn partner dat hij geen trek heeft in de andere vier voorlopig -O- Snap het wel, dan heb je een avond van 6 tot 9 les, en aangezien het flink warm kan worden in de zaal zijn we na één les meestal al kapot :o

We zouden nog gaan voordansen in de OWee hier, maar hij had even andere dingen aan zijn hoofd (en ik eigenlijk ook wel). Dus dat is hem niet geworden. Wel jammer. Ik mis het echt, het dansen, kan niet wachten tot we weer mogen lessen :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:54

Ah dat is jammer. In de debutantenklas (regionaal al vanaf debutanten 5 hier) kan je echt al heel snel mee doen (na een half jaar les ofzo), je dans dan 6 dansen, Engelse wals, Tango, Quickstep voor standaard en Chacha, Rumba en Jive voor latin. Je hoeft er dus dan nog maar 2 bij te hebben :D en ook echt alleen maar de basispassen uit die dansen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:00

eva1969 schreef:
Ah dat is jammer. In de debutantenklas (regionaal al vanaf debutanten 5 hier) kan je echt al heel snel mee doen (na een half jaar les ofzo), je dans dan 6 dansen, Engelse wals, Tango, Quickstep voor standaard en Chacha, Rumba en Jive voor latin. Je hoeft er dus dan nog maar 2 bij te hebben :D en ook echt alleen maar de basispassen uit die dansen!

Nou, drie denk ik :D wals, quickstep en rumba kennen wij nog niet. Maar bij de andere drie kennen we dan wel al weer een aantal figuren en zijn we al meer met techniek bezig geweest. Klinkt wel leuk! Misschien moet ik hem toch gaan ompraten :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:44

Welke dansen heb je al wel gehad dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 04:11

Jive, tango, slowfox en chacha. In het rooster van de TU doen ze altijd twee langzame en twee snelle per blok (en dan twee latin en twee standaard). Het andere blok wordt rumba, wals, samba en quickstep gegeven :) maar die wil meneer dus niet doen dit blok... Saaaai! ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:10

Slowfox, wat grappig, dat is een van de laatste dansen die op een clubcursus gegeven wordt. Best lastig. Enne meneer moet niet zeuren :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:59

Ja dat heb ik ook begrepen! Maar het gaat ons redelijk goed af moet ik zeggen... Snap eigenlijk ook niet wat nou zo verschrikkelijk moeilijk eraan is eigenlijk -O-

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:23

Ik denk dat als je een beetje muzikaal bent en ritmegevoel hebt, het allemaal wel meevalt, maar ik zie genoeg mensen langskomen die er zo verschrikkelijk naast dansen hihi en dan is alles ingewikkeld ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:07

Heel veel mensen denken dat ze op de maat dansen en dansen er gruwelijk naast :=
Daarnaast moet Slowfox er heel vloeiend uitzien, en dát is nou juist het moeilijkste ;)

Hier druk aan het trainen, allemaal nieuwe latin programma's en nieuwe lange kanten in de ballroom. Veel werk dus!
Maar heel leuk :)

Wat grappig van die talentstatus!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:01

Ja, ik weet 't, maar het gaat ons op zich redelijk goed af. Qua techniek kan het beter (ik blijf hem schoppen dat ie zijn voeten een beetje bij elkaar houdt en bij quick-quick op zijn tenen stapt)(oh en hij sloft ook een beetje), maar het ritme zit er goed in en de figuren ook.
Bernette, wat bedoel je met latin programma's? :) Choreo's?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:09

Choreo's ja :D de volgorde van de figuren dus. En een hoop nieuwe figuren. Oftewel: ik had het gevoel dat ik alle dansen opnieuw moest leren :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:44

bij ons dansen er ook mensen mee met een verstandelijke beperking, die gaan heel vaak uit de maat en het gaat met horten en stoten. Al heb ik het idee dat wij er ook zo uitzien als we dansen :').

Ik heb wel het idee dat wij niet genoeg feedback krijgen tijdens lessen. Dat de leraren helemaal niet opletten zeg maar, en dat je dus dingen fout doet, maar dat ze er niets over zeggen. Of ben ik paardrijles gewend waar je om de 5 minuten te horen krijgt wat je allemaal niet goed doet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:01

Poco: waarom vraag je het niet? :) Als je graag meer feedback krijgt denk ik echt wel dat je dansdocenten daarvoor open staan.

Vrijdag weer les *\%/* Ik heb echt een geldtekort momenteel, dus ik ben (heel slecht, arme student die ik ben) naar moeders toe gegaan onder het mom van "Nee, dansen gaat niet meer, ik heb geen geld..." "Oh, nou dan betaal ik wel". Yay!
Nu is 50 euro voor 7 lessen ook gewoon niet veel dus ik kan me voorstellen dat ze het een koopje vindt. En ze heeft toch al geld over sinds ik het huis uit ben, haha

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:31

ja ga ik doen, volgende week starten we weer :).

Het is bij ons ook niet zo duur, 80 euro voor 14 lessen geloof ik. Dus is goed te doen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:43

We zijn hier al enkele weken bezig ;)
Dat is wel het grote voordeel van privélessen vind ik, je kunt lekker doortrainen en lessen.

Komend weekend onze eerste wedstrijd na de vakantie, heb er echt zin in!

En inderdaad, die kosten vallen heel erg mee. Ik betaalde altijd 105 voor 15 lessen. Dat was ook wel een beetje richting de max voor groepslessen.
Ik ben daar nu gestopt, omdat wij graag verder willen in de wedstrijden, en we hadden daar het idee dat het gemiddelde niveau voor ons te laag was. En dat in combinatie met het lesgeld, werd het toch wat te veel. Wel heel jammer, heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad.
Gelukkig organiseren ze nog wel eens dansavonden :)

Even een vraagje trouwens, wat zouden jullie leuk vinden te lezen op een stijldans blog? Ik ben daarmee begonnen, heb genoeg inspiratie, maar ben ook wel eens benieuwd wat mensen in het wereldje graag lezen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:48

Oh leuk Bernette!
Volgens mij is een blog vooral leuk als je niet alleen maar over hetzelfde kletst. Dus eens iets over "algemene ergernissen" ofzo, of blunders die iedereen wel eens heeft meegemaakt, of over je wedstrijd, moeilijke dingen, leuke dingen... Herkenbare dingen zijn volgens mij erg leuk om te lezen. Ervaringsblogs vast ook (een how to voor wedstrijden ofzo)

Ik ga wel kijken of ik het kan volgen :j leuk!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:29

Kom even om een hoekje kijken hier... Wie weet zijn er nog mensen die me verder kunnen helpen :)

Ik heb 8 jaar gedanst, altijd met enorm veel plezier. Geproefd aan het wedstrijddansen, maar dat was toch niet helemaal mijn ding, ik heb niet zo de behoefte om meerdere keren per week te trainen/lessen. Dus lekker recreatief, maar wil wél graag iets leren in de groepslessen. Ben inmiddels een aantal jaar gestopt en de boel is vrij ver weggezakt, maar pik het snel genoeg weer op als ik weer zou beginnen.

Ben dus nu op zoek naar een dansschool in de buurt van Den Bosch, vanwege verhuizing niet bekend met dansscholen hier in de buurt nl. Ben laatst wezen kijken bij Van Goethem maar weet nog niet helemaal of dat iets voor mij is... Als ik iets doe, wil ik het nl. wel graag goed doen en kreeg daar de indruk dat houding en techniek minder belangrijk zijn dan gezelligheid. Ik ben dus juist wel op zoek naar goede, technische lessen. Ga nog wel een proefles volgen maar ben ook op zoek naar andere opties, mocht dat hem niet worden. Zijn er mensen uit deze regio die bekend zijn met dansscholen en me iets kunnen aanraden? Danspartner heb ik niet, dat is dan het volgende probleem wat opgelost moet worden :+

Ben benieuwd :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:44

Ik woon wel in de buurt van Den Bosch, maar heb altijd in Boxtel gedanst.
Vond het er altijd super gezellig en de docent doet heel veel aan techniek. Maar dat moet je natuurlijk maar net willen rijden ;)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 05-05-24 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:13

Afgelopen weekend deden wij mee in Zevenaar. Een érg leuke wedstrijd, met Live-muziek tijdens de hoofdklasse. Daarnaast werden we verwend met een Showdance van Dave en Chantal, de Nederlands Kampioenen Showdance Standaard en een demo van een drumband. Super leuk!

Van te voren was ik erg zenuwachtig vanwege de nieuwe programma's.

Uiteindelijk viel het alles mee! We besloten een deel chacha te schrappen en maar gewoon te zien hoe het zou lopen. We werden tweede in Latin, met weer een puntje erbij!
Standaard ging erg lekker, al vanaf het begin. Wel vonden we na ronde 1 dat er een tandje bij moest wat betreft houding en connectie. Zo geschiedde, en we werden beloond met onze eerste keer finale in de D-klasse! Uiteindelijk werden we 3e, ook met 1 puntje!
Voor ons erg geslaagd dus!
Laatst bijgewerkt door Bnet op 05-05-24 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt