Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keizerinnnn

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:25

Oh wat leuk Linnie! Vast ook wel beetje spannend of heeft ze er vooral zin in!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 13:08

Oei wat een nare berichten komen er voorbij.

Veel sterkte en een dikke knuffel voor wie dit nodig hebben.

Leuk Linnie050, veel plezier gewenst vor je dochter!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 13:19

Roulette beterschap! Hopelijk knap je thuis snel verder op!

Jammer Zertab van je bijrijdpony.

Zo leuk die inrichting van hahahatsjoe, net alsof je door een museum wandelt.

Er kwamen ook een hoop theeleuten voorbij, ik hou ook erg van lekkere thee :) Ben niet zo van de groene en witte thee, maar bijna andere thee vind ik lekker. Los of zakjes, ik heb vanalles in huis.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:10

Leuk linnie, waar heeft ze een proefles? :-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:42

Oh, LInnie leuk! Maar ze zal dan tohc ook haar wortelvrees moeten overwinnen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:46

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft <3

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:07

Ergens anderhalve week geleden heb ik alvast kaartjes gekocht voor Jumping Amsterdam. Ik heb dan graag ook fysieke kaartjes ipv een qr code op mijn telefoon. Ergens vorige week arriveerde er een vrij blanco envelop met een kartonnen achterkant.

Volledig in de veronderstelling dat dit de kaarten waren voor Jumping Amsterdam de envelop zo zonder te openen op de ‘plaats voor tickets’ neergezet. De wederhelft vroeg nog of we de envelop niet even open zouden maken om te kijken of het juist was, maar ach, elk jaar hadden we de juiste kaarten ontvangen.

Verder niet meer over nagedacht.

Vervolgens ontving ik een PB’tje van de organisatie met de vraag of ik ook SS post had gehad of dat er iets mis was gegaan. Wij wonen in een appartement met postbus beneden en ik kijk niet elke dag in de post, dus zou kunnen dat ik iets gemist had.

Gisteravond gekeken. Nope. Geen SS post.

Vanmiddag echter een envelop die er duidelijk uit zag als ‘tickets voor jumping Amsterdam’.

Euhm….. wat zit er dan in die envelop waarvan wij dachten dat het de tickets waren :?

Juist ja, Secret Santa post :))

Afbeelding
Afbeelding

Met een mysterieuze boodschap dat mijn SS misschien wel dichterbij is als ik denk……

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:31

Proest, zoiets zou mji ook kunnen overkomen. Nou ja, je heb en S post en J A kaartjes, wat wil je nog meer!?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:39

Ok HELP ik wil boerenkool met rookworst maken, dat kan in 1 pot?

Geschilde bloemige aardappels in stukjes onder water zetten, daarbovenop de boerenkool (fijn gesneden) en tenslotte de rookworst (in plastic? uit plastic?) en zo laten koken - maar wordt de boerenkool dan wel gaar? Volgens de verpakking van de rookworst moet ik die met plastic in heet water 10 minuten laten garen? Wie kan me helpen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:46

Net wat je lekker vindt maar de worst kan zonder plastic erbij.
En anders met plastic in een aparte pan.

Bij Bouwkamp.
Is allemaal goed gegaan.
Met veel geduld alles uitgelegd.
Vanaf het begin doen ze alles ook zelf.
Halster pakken en zelf om doen, uit de stal halen, borstelen, hoevenkrabben en opzadelen.
Hoe en waarom je het doet enz.
Top.
Volgende week wilt ze nog een lesje doen.

Bienotje schreef:

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:01

Linnie050 schreef:
Net wat je lekker vindt maar de worst kan zonder plastic erbij.
En anders met plastic in een aparte pan.

Bij Bouwkamp.
Is allemaal goed gegaan.
Met veel geduld alles uitgelegd.
Vanaf het begin doen ze alles ook zelf.
Halster pakken en zelf om doen, uit de stal halen, borstelen, hoevenkrabben en opzadelen.
Hoe en waarom je het doet enz.
Top.
Volgende week wilt ze nog een lesje doen.

Bienotje schreef:

Zelf nooit geweest, maar mooi dichtbij. Leuk hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:24

De boerenkool wordt zo gaar, wel de deksel op de pan met een klein kiertje. Het kookwater komt wat omhoog en dat samen met de dampen zorgt dat de boerenkool gaart. Bovendien zakt het ook nog enorm in.
Rookworst heb ik nooit.

Apple.... :') _O- Dit is ook echt weer iets voor jou. _O-
Leuk kaartje ook!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:33

Niet dan je denkt, maar als je denkt. Dus je moet denken.. :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:39

Sterkte Roulette! Hoe is het inmiddels met je, ben je thuis?

En nog meer Santapost! Leuk {:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:42

Citaat:
Weekvraag week 42
Welk (huis)dier(en) heb je? Zou je het leuk vinden om er wat voor in je pakket te krijgen? Zo ja, wat dan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:50

Beterschap Roulette! en natuurlijk iedereen die het nodig heeft! :knuffel:

Citaat:
Weekvraag week 42
Welk (huis)dier(en) heb je? Zou je het leuk vinden om er wat voor in je pakket te krijgen? Zo ja, wat dan?

Komt ie :D

• 4 paarden (Knelis, Cobus, Oregon, Luna)
  • 2 honden (Ronja, Cinna)
  • 5 katten (Livia, Happy, King, Prince, Tommy)
  • 2 konijnen (Jaap, Zoë)
  • 5 tamme ratten (Popcorn, Ben, Dropje, Tumtum, Google)
  • 3 gekko's (Harley, Yellow, Kiwi)

Ze zouden het heel leuk vinden om iets in het pakket te krijgen... ze zijn blij met alles wat ze krijgen... dus niet te moeilijk denken, als je iets voor mn kinders wil kopen... ze vinden vrijwel alles leuk. Enige wat ik niet leuk vind, is als er iets met pens in het pakket zit... de honden vinden dat heerlijk hoor, maar ten eerste vind ik het stinken... en ten tweede... Cinna gaat er altijd van spugen... en van alleen die geur al ga ik gezellig met haar meedoen :o

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:59

Hahahaha apple dit zou ik ook kunnen doen! _O-

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft, valt me elk jaar weer op dat er toch een hoop leed is bij veel mensen!

Wat betreft de week vraag:

Ik heb een poes, Blik, en die vind het zeker leuk om wat lekkers te krijgen. Ik had trouwens ook Stoffer maar die is bij de buren gaan wonen. Mijn paard matsy lust ook wel wat lekkers. Uiteraard geen must!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:11

Weekvraag week 42

Oeh, leuke vraag! :D

Ik heb:
- 2 katten: Sansi Lagertha Alma en Arya Torvi Henriëtte. Aka de koninklijke salon-kontjes :')
Het zijn zusjes. Ik ging voor 1 kat - dat was Sansi. En we hebben 6 weken later alsnog Arya ook opgehaald haha. Hun namen komen, in die volgorde van 1) Game of Thrones (Sansi een beetje verbasterd haha) 2) Vikings en 3) uit de 2de wereldoorlog. Alma Rosé en Henriëtte Pimentel zijn beide vermoord in Auschwitz. Alma was een wereldberoemde violiste, Henriëtte was de directrice van de creche aan de overkant van de stadsschouwburg in Amsterdam.
Ook bekend als "de rosse en de witte", de namen die mijn vriend voor de poezendames gebruikt :')
Afbeelding

En dan ook nog deze gezellige kakelbende: Rova - Taytay - Brodiechicken - Harlow - Flora
Afbeelding
De eerste 4 zijn naar de vrienden genoemd van wie ik ze wegens verhuizen naar het buitenland heb overgenomen. Rova is een samenstelling van hun honden: Romy en Nova. Flora kwam er later bij, die heb ik een soort van per ongeluk geadopteerd, en ik vond Flora een leuke naam :')

En tuurlijk vind ik het leuk iets als er iets voor hen in het pakket zou zitten :D
Speelgoed, snoepjes, ... Ze vinden alles leuk haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:14

Citaat:
Weekvraag week 42

Wij hebben geen huisdieren.
Mijn vriend is helaas hartstikke allergisch voor honden en katten.
Gelukkig niet voor paarden dus onze droom is om ooit weer terug te keren naar de paardenwereld.
Maar dat zit er de komende jaren nog niet in.

We hebben wel een jaar egels in de tuin gehad maar toen we zagen dat er ook ratten op het voer afkwamen, zijn we daar weer mee gestopt.
Vogels hebben we wel graag in de tuin dus iets leuks/lekkers voor hen erbij is zeker welkom :j
Dan bij voorkeur wel iets wat onkruidvrij is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:19

Hier geen huisdieren. Ben dol op dieren en zou wel graag een kat willen maar vind dat nu niet passend bij mijn woonomgeving. De buren gaan er last van krijgen denk ik en binnen houden is geen doen met een koter van 6. Overigens heb ik ook het liefst alles lekker open. Twijfel wel voor een huisdier in de toekomst maar uiteindelijk vind ik de vrijheid om te gaan en staan wel lekker. Dus voorkeur zou een kat zijn in de toekomst. Maar of ik die stap nog zet..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:23

Wij hebben een kat.
Diesel.Afbeelding
8 jaar.
Snoepjes houdt hij wel van.
Dit is geen probleem.
Speelt nergens mee en kieskeurig met eten.
Eet bv geen natvoer.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:33

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 42

Leuke vraag <3

Wij hebben een golden retriever van 3 jaar.
Afbeelding

Dit is Mylo <3

Zeker mag er iets voor hem in het pakket zitten maar het hoeft niet hoor, hij komt niets tekort.. al denkt ie zelf afentoe van wel :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Little Miss Murphey, de fluffy hond 10 jaar
Little Miss LIzzy, de niet fluffy hond ca 9 jaar
beiden roemeense straatkliko's de 1e was gepland, de 2e was fosterfail.
De PoetieKat, spreekt voor zich welke dat is ca 14 jaar, kitten geweest van de stalkat die op stal rond liep, voordat we d'r eindeljik mochten laten castreren.

Voor de honden is lastige, wegens voedselintolerantie bljift er alleen over konijneoren zonder vacht. :+
Speeltjes heeft geen zin :') ze spelen nergens mee en geloof me, ze hebben mega collectie omdat ik soms denk, misshcien.... er is 1 balletje met touwtje waar Murph soms mee wil spelen en Lizz soms met een ontstuft konijntje, maar dat is 2 tellen.
De kat heeft speelgoed en speciaal speelgoed wat ook hondproof is, aangezien Murph niets met speeltjes heeft, behalve... als het van de kat is en de kat het leuk vind.... En dan proberen te slopen... Ik sleep dus de door kat uit gang gesleepte speeltjes altjid weer naar de gang toe... :Y) 8-)
Kat mag alles eten :+

Bedacht dat ik ook wel top vond nog een grote mok... zal daar morgen foto van makennvan soort dat ik bedoel . Ik heb al wel aantal reuzemokken, maar bji mij sneuvelen die ook nogal eens, dus er 1 bji is nooit weg. Laatste paar keer heb ik ze bji de Kruitvat gevonden. Is handig 1 x vullen, tijden drinken, of het nou groot of klein is, komt erop neer dat het toch altjid koud is als ik het opdrink -O- :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:49

Ik lees weer nare berichten van sommigen... Sterkte en digitale knuffel voor iedereen die het nodig heeft! ♡

Gelukkig ook veel leuke berichten en een verkeerd ingeschat ss kaartje. Haha oeps! :D

Citaat:
Weekvraag week 42

Wij hebben op dit moment 5 dieren in huis.
1 kat - Moos
3 ratjes - Raya, Dory & Riley
1 vis - Walley
Afbeelding
Moos kijkt hier heel chaggie haha.

Er mag zeker iets voor de dieren in het pakket, maar qua lekkers alleen iets voor de ratjes. Moos heeft helaas diabetes en mag dus alleen nog maar speciale brokjes hebben. Verder niks.

Enne.. iets voor de paarden op de manege is óók altijd welkom! ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:51

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 42

Ik heb twee katten en twee aquaria.
Ik doe al mee aan de SS voor katten, dus er hoeft niets voor mijn katten in het pakket. Mocht mijn santa écht inspiratieloos zijn dan als grote top voor Muis: kattenmelk van de jumbo

Voor de vissen hoeft niets in het pakket.