Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:44

Ze moeten het wel eerst goedkeuren, daar hebben ze 48 uur de tijd voor.
Laten ze niks weten, krijg je na 48 uur automatisch je geld.

En geloof me er zijn er veel die het niet zelf goedkeuren :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:47

nevica schreef:
Als de kopers hun producten binnen hebben krijg ik dan meteen mijn geld? Of moeten ze het goedkeuren oid? Hoelang kan dat duren? :o

Als ze goedkeuren krijg je het meteen in je vinted portemonnee.
Anders keurt het systeem automatisch goed 48 u nadat pakje door koper is opgehaald.
Je kan via je profiel (verkochte items) ook opvolgen welke pakjes aangekomen zijn / welke klaar liggen voor ophaling. Zo kan je ook mensen die na 3-4 dagen nog niet hebben opgehaald best even reminder sturen - anders komt het pakje retour en dat is ook zonde (en dan krijg je geen geld en moet je zelf in de gaten houden dat je pakje effectief retour komt en je moet het zelf ophalen en nakijken en tijdig rapporteren).

Als het geld in je portemonnee staat kan je het laten uitbetalen. Er is geen minimumbedrag en dit is kostenloos. Je kan ook een deel laten uitbetalen en een deel laten staan om zelf op vinted te shoppen.

Ik heb net een boekenbundel gescoord voor 5 euro excl. Advertentie was nogal verwarrend opgesteld en ik denk dat het daarom niet verkocht, maar als het goed is heb ik nu 3 stuks aangeschaft voor een topprijs!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:48

En Nevica, als je van plan bent Vinted langer te gebruiken, zeker actief zijn als je anderen mag beoordelen of zelf even reminder sturen naar kopers om jou een goede review te geven. Want die betrouwbaarheid zorgt in de toekomst zeker voor meer verkopen, althans dat idee heb ik wel

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:06

Thanks! :D Ik geloof wel dat veel mensen het niet goedkeuren ja haha, gelukkig na 48 uur dan vanzelf. Reviews ga ik zeker naar vragen! Dankjewel voor de tips. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:18

Hier ook 6 boeken en een paar schoenen verkocht. Boeken allemaal voor een euro maar anders had ik ze naar de kringloop gebracht (of een minibieb) en die komen al om in de boeken

Ik heb alleen nog een hele stapel kleren liggen die er op moeten maar vooral onhandige dingen die niet op de paspop passen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:53

Leuk dat het allemaal zo goed gaat! @Amber_anne de gratis verzending op boeken zal ook wel helpen!

Ik had laatst iets verkocht via DHL, koper had het in 20 uur binnen. Nieuw record :P

Nu eindelijk ook een Vinted Go punt hier in het dorp én op loopafstand. Heel blij mee!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:13

Het gaat als een tiet, hier ook net weer een paar schoenen verkocht. Ik heb net de optelsom gemaakt van alles wat in januari uitbetaald is: meer dan 400 euro! Allemaal spul dat ik anders gedoneerd zou hebben wegens 'niet meer nodig' 'te klein' en 'pfft, waarom kocht ik dit"

Mijn record staat op 12 u. 's avonds binnen gebracht (pakketpunt is nachtwinkel) en de volgende ochtend al opgehaald, 30 minuten na aankomst doos.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:39

Hoeveel vraag je tov de nieuwprijs?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:46

Zonnetje81 schreef:
Hoeveel vraag je tov de nieuwprijs?

Dat is een zeer brede vraag, over welk product of categorie heb je het?

Dat hangt ook van volgende af:
- staat item?
- merk?
- wordt het nog verkocht?
- wordt het verzameld?
- is het retro of antiek?
- bieden veel andere vinties hetzelfde aan?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:25

M'n oude boeken gaan voor een paar euro weg. Van 1 tot 5. Special editions ligt er aan wat anderen er voor vragen op vinted.

Anders dan boeken heb ik weinig te verkopen. Laaste een nieuwe knie brace, die ging voor de helft nieuwprijs weg. Stond er al een tijdje op

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:38

Ik verkoop veel niet merkkleding voor 1 tot 5 euro. Duurdere merkkleding verkoopt snel en gaat voor een prijs weg die ik het waard vind

Ik zat laatst te twijfelen of ik een cd er op moest zetten. Ik heb hem er toen voor 50 euro opgezet met de gedachte dat die niet zou verkopen voor die prijs. Toen die allemaal likes kreeg binnen een paar minuten heb ik hem er maar afgehaald, werd toch een beetje te echt om hem weg te doen :o
Het was een schrei van Tokio Hotel cd uit 2005/2006

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:43

Nou ik heb er bijv een nieuwe superdry trui erop gezet. Met kaartje eraan. 18 euro meteen weg maar dat is echt niet met alles.

Dus ben benieuwd als zij zo snel alles verkoopt wat ze tov nieuwprijs vraagt voor dames kleding.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:41

Zonnetje81 schreef:
Nou ik heb er bijv een nieuwe superdry trui erop gezet. Met kaartje eraan. 18 euro meteen weg maar dat is echt niet met alles.

Dus ben benieuwd als zij zo snel alles verkoopt wat ze tov nieuwprijs vraagt voor dames kleding.

Wie heeft het hier over snel verkopen van dameskleding? Dat is nu net wat ik niet verkoop.

Speelgoed, boeken, huishoudelijke meuk allerhande, maar weinig kleding.

Heb in januari meerdere spullen verkocht die er langer dan 6 maanden op stonden!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:01

De kassa heeft net weer gerinkeld. Boek speelkaarten voor 7 euro (waren nog nieuw).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:28

Blijkbaar ben ik geen vinted expert. Ik dacht dat het vooral kleding was :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:44

Amber_anne schreef:
Ik zat laatst te twijfelen of ik een cd er op moest zetten. Ik heb hem er toen voor 50 euro opgezet met de gedachte dat die niet zou verkopen voor die prijs. Toen die allemaal likes kreeg binnen een paar minuten heb ik hem er maar afgehaald, werd toch een beetje te echt om hem weg te doen :o
Het was een schrei van Tokio Hotel cd uit 2005/2006

Is dat geld waard?! Ik ga eens in de kast graven :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:51

Ik dacht ook dat CD' s dood en begraven waren. Blijkbaar heeft de nostalgie hier ook toegeslagen.

Wist wel dat de eerste generatie digitale camera' s weer wat waard zijn, al helemaal als je boekje nog hebt. Blijkbaar willen jongvolwassenen weer bewuster foto' s maken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:22

Ik wist ook echt niet dat CDs nog verkochten. Heb mijn andere Tokio Hotel en Justin Bieber CDs wel verkocht maar allemaal voor rond de 5 euro

Dat oude foto camera zo populair zijn had ik ook niet verwacht. Jammer dat ik er geen een bewaard heb

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:45

ik kom hier even binnenvallen, ik ben de laatste tijd ook erg enthousiast aan het verkopen op vinted.

Ik merk dat boeken en paardrijkleding het enorm goed doen, die zijn vaak op een dag zelf al weg. Ik zet ze vaak wel niet duur omdat, als ik eenmaal beslist heb dat iets weg mag, ik er niet nog 3 maanden mee wil blijven zitten.

Boeken vind ik zo handig, want dat lees ik toch maar 1 keer, en daarna staan ze vooral stof te vangen, terwijl sommigen echt mooi zijn. Ik heb er ook wel eens boeken op gezet voor 1 euro omdat ze echt een doorn in mijn oog waren.

Maar ik wilde wat jurkjes weg doen die ik van trouwfeesten had etc. En dat lijk ik aan de straatstenen nog niet kwijt te raken.

Klopt het dat de algemene kleding erg moeilijk verkoopt, en de meer nicheproducten dan weer een stuk vlotter?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:39

Dameskleding is gewoon horror. Tenzij het dure merken zijn, of nieuw met kaartje, en dan nog...
Broeken en jurken zijn quasi onverkoopbaar vind ik (oversized gaat weer beter, daar is angst ivm maat weer veel minder) - aanfoto' s doen het beter maar ja, het is me te klein. Ik ga niet als rollade in beeld.
Maar schoenen en handtassen gaan veel beter. Wel vaak bodemprijzen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:22

Ik verkoop kleding dus wel redelijk goed maar dan echt voor hele lage prijzen

Bepaalde merken verkopen ook beduidend beter dan andere

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:56

Bij mij wisselend, wel een paar spijkerbroeken in een paar weken verkocht. Truien duurden vaak langer.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:11

Bikini's verkopen, dat is pas horror :P
Ik heb echt een paar mooie stukken te koop staan voor weinig geld, maar het wordt gewoon niet verkocht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:29

Ik draag mijn kleding tot gort, dus er valt nooit iets te verkopen :)) Kopen heb ik ook nog niet echt aangedurfd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:31

Earth schreef:
Bikini's verkopen, dat is pas horror :P
Ik heb echt een paar mooie stukken te koop staan voor weinig geld, maar het wordt gewoon niet verkocht.

Maar ik zou zelf geen bikini of ondergoed kopen. Alleen als het nieuw met prijskaartje is.