Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:31

Telpeva schreef:
Ik hoop voor jullie dat die brievenbuspost nog gaat komen dan : een brievenbuspakketje wat ik afgelopen weekend heb besteld die heb ik al 2 dagen binnen, zo druk zal het dan al niet meer moeten zijn denk ik...?

Nou dat zou je denken idd...

D'r kerstkaart staat vandaag weer in de app. T pakketje niet. Ga vandaag t bedrijf wel een berichtje sturen dat het nog niet is aangekomen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 09:45

_San87_ schreef:
Hutcherson schreef:

Zeg maar tegen je vriendin dat het in principe geldt vanaf dag 1. Wat je moet doen is zorgen dat je door je proeftijd heen komt of zorg dat je direct vaste aanstelling regelt zonder proeftijd. Bepaalde tijd mag ook maar dan zonder proeftijd. Vanaf dag 1 val je dan onder de ziektewet van de werkgever. Heb je wel proeftijd, dan wordt je er per direct uitgezet.

Er is 1 maar... UWV kijkt naar het gemiddeld inkomen van 1 heel jaar voor de ziekmelddag. Nu kunnen ze heel flauw doen daarin of ze pakken het loon dat je op dat moment verdiend. Ik heb beide casussen meermaals meegemaakt en enerzijds werd een meid 1000€ per maand gekort omdat uwv haar studietijd meetelde in inkomen (toen werkte ze al bij die werkgevrr maar dus minder uren) en andere casus was net 1 maand aan het werk bij nieuwe werkgever met leuker loon, valt uit vanwege medische situatie die niet gekend was bij aanvang en toen geeft uwv aangegeven enkel de laatste maand inkomen mee te tellen omdat het loonverlies anders teveel was en nadeel was voor mn client. Dus kanbeide kanten op net wie je tegenover je hebt.
Ik ben overigens een juridische studie hierin aan het doen zodat ik alle ins en out leer van de sociale zekerheden. :)

Wat is dat voor poedersuiker :=. De werkgever op kosten jagen omdat de wetgeving krom is?

Ik vind dit ook echt een heel raar advies. Ik ben de laatste die voor het systeem van de WIA gaat liggen, maar dit is gewoon frauderen. Heb je enig idee hoe verstrekkend de gevolgen voor werkgevers kunnen zijn als zij hun kant van de verplichting volgens de WVP niet (kunnen) nakomen? Dat ze dan gesanctioneerd kunnen worden na de twee jaar wachttijd omdat ze niet voldoende re-integratie-inspanningen hebben verricht en gerust nog een jaar loon mogen doorbetalen? Dat we in Nederland al het zwaarste ziektewetsysteem hebben van Europa aangezien er geen enkel ander land is dat een werkgever verplicht twee jaar wachttijd in te nemen voor een zieke werknemer?

Voor een groot bedrijf zijn die kosten allicht peanuts in veel ogen van mensen (al kan dat oplopen tot in de miljoenen per jaar, één zieke werknemer kost tot €450,- per dag), maar stel je voor dat je dit geintje uithaalt bij een MKB'er die jou "uit eigen zak" moet betalen?

Ja, de WIA is ongelooflijk krom. Ja, dat systeem zou op de schop moeten en minder moeten kijken naar puur het financiële procentuele rekensommetje. Maar om dan maar mensen aan te gaan raden te frauderen met ziekte? Nee, sorry. Zo verpest je het in mijn ogen voor alle mensen die (chronisch) ziek zijn die toch al een achterstand op de arbeidsmarkt hebben en neemt straks niemand meer een zieke aan.

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:04

Ik vind dit ook heel kwalijk. Niemand schiet hier iets mee op, en inderdaad, zo wordt straks niemand met een kleine aandoening aangenomen in angst voor nog twee jaar door moeten betalen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:09

Marcella schreef:
Moet je ook een bedrijf zien te vinden die dat betaal voor je.

Ik erger mij hieraan.
[ Afbeelding ]
Nog was in de wasmachine bij mijn oom. Hij woont er al een paar weken niet.

[ Afbeelding ]
En ik wil eigenlijk deze kamer wat gaan opruimen. Ook huis van mijn oom.

Plaats jij nou fotos van het huis van iemand anders? :oo :n ookal woont meneer er niet meer, heeft de beste man geen privacy meer? Sowieso geef je best veel info over deze man. Misschien een beetje mee oppassen.

Ik baal. Toen ik ging trouwen deden mijn man en ik een zandritueel en nu is de vaas kapot. Betekent dit het einde van ons huwelijk? -O-

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:08

denisesilver schreef:
Bellatrix schreef:
Heel veel sterkte alvast! :(:)

Ik had gisteren wat voor mijn voorruit moeten doen maar ik had geen zin gisteren met als gevolg dat ik net eerder naar mijn auto moest om te krabben.

Had hetzelfde probleem. Normaal laat ik de auto alvast warm draaien, maar ik kon geen ijs zien, dus dacht dat het mee viel :')

Succes TheNovelist!

Hier ook die gedachte dat het er niet uit zag als ijs.xD ik had wel mijn voorruit afgedekt, maar die was haast vastgevroren aan de ruit. Ook niet je van het. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:09

Fohadie, dit is wel zeiken om het zeiken. Sorry hoor, maar er is geen enkele vorm van identificatie mogelijk omtrent de info en foto's die Marcella deelt.

Haha Sagan, ik vind dat altijd zo eng met die voorruit dingen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:12

Ik hou van die voorruit dingen. :j Bij mij blijft hij niet vastplakken gelukkig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:14

ik ben altijd bang dat de ruitenwissers aan de voorruit plakken. zo heb ik er al een aantal keer de rubbers gescheurd. Meestal staat de ruitenwisser op automatisch, dat is wel lastig.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:18

Valse deadlines omdat er "anders niks gebeurt".
Dat was dus de laatste keer dat ik overwerk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:20

juval schreef:
ik ben altijd bang dat de ruitenwissers aan de voorruit plakken. zo heb ik er al een aantal keer de rubbers gescheurd. Meestal staat de ruitenwisser op automatisch, dat is wel lastig.

Hij plakt idd aan het ijs vast maar omdat die maak ik altijd voorzichtig los.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:23

Niobe schreef:
Valse deadlines omdat er "anders niks gebeurt".
Dat was dus de laatste keer dat ik overwerk.

Me to me :+

Er zit hier een externe in een van de concentratieruimtes, die elke keer dat hij gaat bellen langs mijn werkplek moet lopen. Loop de andere kant op ofzo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:26

Als mensen mijn kantoor verlaten en de deur wagenwijd open laten staan terwijl ik mijn verwarming op standje woestijn heb staan en zit te koukleumen. En waardoor ik weer op moet staan om de deur dichter te doen. :brr:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:30

Bellatrix schreef:
Als mensen mijn kantoor verlaten en de deur wagenwijd open laten staan terwijl ik mijn verwarming op standje woestijn heb staan en zit te koukleumen. En waardoor ik weer op moet staan om de deur dichter te doen. :brr:

Oh ja zo herkenbaar
Bij mij tocht het met de deur open :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:31

Nou dat dus. :Y) Het tocht gelijk...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:50

DuoPenotti schreef:
Mij is dan ook weer verteld dat je je medische geschiedenis niet hoeft te delen bij aanvang dienst. Maar wel als het zou betekenen dat je anders je werk niet goed kan uitvoeren.

Nu lijkt mij teveel uren werken daar ook onder vallen.

En uwv moedigd niet vertellen medische geschiedenis aan. Zelfs als je eraan denk om eerlijk te vertellen krijg je gerust een bedreiging dat ze je uitkering kunnen korten.

En betreffende wasmachine bij mijn oom was meer ergenis dat mijn broertje het gemeld heeft of zelf iets mee gedaan heeft.

Wasmiddel/wasverzachter staat klaar dus ik ga kijken of ik de was kan redden.

Mijn oom treft wat dat betreft geen blaam.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:15

denisesilver schreef:
Fohadie, dit is wel zeiken om het zeiken. Sorry hoor, maar er is geen enkele vorm van identificatie mogelijk omtrent de info en foto's die Marcella deelt.

Zeiken om het zeiken? Dus jij vind het prima dat ik ongevraagd fotos van de binnenkant van je huis op een openbaar forum zet? Daar ook de regio bijzet, Lekker erbij vertel wat ik nog meer aantref en je ziektes die je hebt omschrijt? En daar nogal lacherig mee omga?

Ik zou dat dus niet prima vinden als iemand dat over mij op een openbaar forum zou zetten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:18

Dat ik weer zo ontzettend moe ben omdat ik twee nachten iets minder heb geslapen... -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:46

fohadie schreef:
denisesilver schreef:

Zeiken om het zeiken? Dus jij vind het prima dat ik ongevraagd fotos van de binnenkant van je huis op een openbaar forum zet? Daar ook de regio bijzet, Lekker erbij vertel wat ik nog meer aantref en je ziektes die je hebt omschrijt? En daar nogal lacherig mee omga?

Ik zou dat dus niet prima vinden als iemand dat over mij op een openbaar forum zou zetten.

Daar zou ik in deze situatie inderdaad niet van wakker liggen. En gelukkig ben jij Marcella's oom niet en hoef jij er dus ook niet plaatsvervangend iets van te vinden.

Edit: gvd meen je dat nou? Lekker KPN klantenservice bellen op speaker???

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:50

SdaphneS schreef:
Dat mijn medicatie verlaat is en ik morgen weer een dosis moet nemen, maar dat niet kan omdat de medicijnen er dus niet zijn. Leuk joh die leveringsproblemen van de apotheek.

Goh ik zit hier met afkickverschijnselen omdat de huisarts het recept niet door stuurde naar apotheek en ze het uiteindelijk dus niet op tijd konden leveren. Gebeld naar huisarts voor spoedrecept want hey stakingen dus alles dicht. Gaan ze daar moeilijk over doen, terwijl het hun schuld is dat ik het recept pas 4 werkdagen later kreeg en ze niet mee willen werken met mijn apotheek. Ze zouden gaan navragen bij andere apotheek of die dus voorraad hadden voor spoed, maar geen idee hoe en wat ik daarover hoor.

Ben medicatie vannacht dus verloren en de afkickverschijnselen zijn volop aan de gang maar geen idee of ik überhaupt medicijnen kan krijgen vandaag en hoe ik het hoor... zit al anderhalf uur te wachten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:52

Dat klinkt echt niet goed en ik vind het echt behoorlijk laks van die huisarts.
Wat zijn die verschijnselen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:56

Het zijn morfine pleisters, dus koortsaanvallen, wazig in hoofd, trillen. Gewoon echt alsof je enorm zware griep hebt. En enorme pijn.

En weet nu gewoon niet wat te doen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-01-25 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:57

Zijn de apotheken in de ziekenhuizen niet uitgesloten van de staking of heb ik dat verkeerd begrepen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:12

MyWishMax schreef:
Het zijn morfine pleisters, dus koortsaanvallen, wazig in hoofd, trillen. Gewoon echt alsof je enorm zware griep hebt. En enorme pijn.

En weet nu gewoon niet wat te doen.

oef, zo wil je het weekend niet in zeg. Wat naar. Veel sterkte. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:24

Jezus wat is dat slecht zeg pardon my French. Dit is toch gewoon potentieel gevaarlijk voor de gezondheid van mensen, wat ontzettend laks.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:25

Roosch schreef:
Zijn de apotheken in de ziekenhuizen niet uitgesloten van de staking of heb ik dat verkeerd begrepen?

Dit was mijn eerste gedachte inderdaad. En eventueel als dit alles is opgelost eens gaan kijken of er in de buurt een andere apotheek is. De apotheek van onze huisarts is echt ronduit slecht, mijn moeder is naar een ander gegaan, omdat het bij haar dus ook ging om insuline en bloeddrukverlagers.

Sterkte in ieder geval, hoop dat er snel een oplossing is! :(:)