Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:52

Een verhaal welke zich afspeelt in de lente kan ook he? Maar inderdaad, voor winter zijn er wat meer boeken die voor de hand liggen.

Of iets waarin een koning(in) een belangrijke rol heeft/krijgt (koningsdag), iets in de trant van de (wereld)oorlogen (4/5 mei), iets met nieuw leven (alle groene blaadjes komen weer aan de bomen/in de lente worden lammetjes geboren)...

Heb ik je hiermee iets geholpen, of dacht je hier al aan? :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:52

Hoi Santa, ik heb je vraag ontvangen!

Mijn favoriete fantasy film/serie?
Ik wou eerst gelijk Harry Potter zeggen. Maar die films zijn verschrikkelijk :+ De boeken zijn geweldig.

Maar ik ga dan voor Once upon a time en The originals :j

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:53

Kookaburra schreef:
Een verhaal welke zich afspeelt in de lente kan ook he? Maar inderdaad, voor winter zijn er wat meer boeken die voor de hand liggen.

Of iets waarin een koning(in) een belangrijke rol heeft/krijgt (koningsdag), iets in de trant van de (wereld)oorlogen (4/5 mei), iets met nieuw leven (alle groene blaadjes komen weer aan de bomen/in de lente worden lammetjes geboren)...

Heb ik je hiermee iets geholpen, of dacht je hier al aan? :=

Dank! Ik moet erbij zeggen dat ik zoek in een voor mij onbekende hoek, dat maakt het lastiger. Maar dit biedt wel meer invalshoeken.

Het viel me gewoon op dat de overige seizoenen iets makkelijker in te delen waren, cozy, autumn, spanning, strand, etc. Lente lijkt er net tussen te vallen. Niet zo ijzig koud maar ook niet zo warm dat het terrasjesweer is.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik nog wel op de volgende omschrijving: end of winter. Dat bood ook weer wat mogelijkheden

Marjo

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 11:05

Lente kan ook nieuw leven zijn, of een verhaal dat afspeelt rond een van de vele feestdagen. Kookaburra heeft ook al hele mooie suggesties gegeven :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:30

Een boek dat zich rond pasen afspeeld. Het ontstaan van nieuw leven.

Gevoelsmatig vind ik vogels en bloemen ook bij de lente horen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 11:31

Indd vogels en bloemen zijn zeker voor de lente. Een cover met heel veel vrolijkheid erop kan ook wat mij betreft :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:05

Ik vond winter als thema idd wat makkelijker. Maar na even wat rond zoeken kom ik best boeken tegen die aan het thema voldoen :j
Maar vind het nog te vroeg om wat te kiezen, dus maak vast een lijstje met mogelijkheden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:37

Lente is toch "gewoon" vrolijkheid etc op de kaft? :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:02

Ik denk dat het, afhangende van het lijstje van je lootje, zo breed of zo smal kan maken als je wil.

Ik ben best wel toe aan een boek over na de bevrijding ofzo. Met liefdesverhalen en lentekriebels doe je mij geen plezier.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:59

Ik lees nooit bewust een boek opnieuw, maar het is me wel eens gebeurd dat ik bij een boek dacht, komt me bekend voor, zou ik deze al eens gelezen hebben :o

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:08

Ooh ik ben wel een herlezer :j
Voelt een beetje als oude vrienden weer zien, en vaak ontdek je toch nog iets nieuws, ook al weet je wel wat er komen gaat - je onthoudt nooit alles, dus ja, ik herlees wel graag :)

Harry Potter, The hunger games, de boeken van Leila Meacham, de boeken van Joanne Harris, Vuur, Het nest, De crèche, .. Ja, ik ben wel een herlezer :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 11:27

Zal ik anders eens op zoek gaan naar wat lente boeken die binnen het thema passen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 12:02

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:04

Thanks Marjo! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 12:11

Omdat ik het stiekem toch wel lastig vind dat er nu boeken op mijn lijst staan die ik zelf nooit zou lezen, heb ik een apart account aangemaakt voor de GSBS :)

https://www.goodreads.com/user/show/101741905-gsbs

Die mogen jullie allemaal volgen, ik ga er dan voor zorgen dat deze up-to-date is met de boeken die gegeven zijn, maar ook dat er lijsten komen met suggesties :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:38

Aan mijn santa, ik heb je vraag gelezen! Ik wil al een paar dagen wat meer informatie invullen bij lootjestrekken en een eventueel verlanglijstje maken.

Via mijn account op TheStoryGraph https://app.thestorygraph.com/profile/zowiezo
Kun je zien wat ik heb gelezen en welke boeken ik bezit. Daar kan je ook zien hoe een enorme to-read lijst ik heb. _O-

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! Ik ga er later even voor zitten om lootjestrekken aan te vullen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 12:56

Marjo schreef:
GoodReads heeft gelukkig vaak hele mooie lijsten met aanbevelingen :D
https://www.goodreads.com/list/tag/spring

Dit is ook een mooie lijst:
https://bookgirlsguide.com/best-books-t ... in-spring/

Hier is ook een mooie verzameling:
https://www.lemon8-app.com/allypagley/7 ... ?region=gb

Mocht er behoefte aan zijn kan ik ook wel eens kijken naar een GoodReads lijst om zelf samen te stellen met suggesties voor de verschillende jaargetijden en thema's :j

Tweede Wereldoorlog in fictie:
https://www.donner.nl/tweede-wereldoorlog-in-fictie

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:13

Ik vind juist de uitdaging om wat te vinden wel leuk! Al gebruik ik inderdaad wel lijstjes zoals Marjo deelt om een indruk te krijgen van wat er kan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 13:14

Ja leuk! Mochten er nog suggesties zijn voor de lijst op het GR account dan hoor ik het graag. Mocht er iemand zijn die ook wel even wil gaan rondneuzen op GR wil ik ook de inloggegevens via PB wel delen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:26

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:37

Is dat al leuk voordat we de boeken versturen? Ergens ben ik bang dat het dan wat makkelijker wordt met een 'dan kies ik die wel'.

Al snap ik daarentegen ook dat sommigen met dit thema wat meer hulp wel kunnen gebruiken. En je probeert toch iets wat bij je lootje lijkt te passen te vinden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:02

Oeh, ik vind het wel leuk om wat verschillende titels te zoeken en bedenken voor op het goodreadsaccount. Gewoon ter inspiratie. :)

Mijn verlanglijstje is aangevuld met wat extra informatie en ik heb er een paar boeken ingezet die ik zelf wel bij het thema lente vond passen. Santa, voel je absoluut niet verplicht een van die boeken te geven, een verrassing is leuk, maar mocht je er niet uit komen of een van die boeken heel passend vinden, dan kan dat ook!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:24

Nog even doorgeven langs deze weg - Santa, ik vertrek 11 april op citytrip. Polen laat me niet meer los haha.
Mijn vriend blijft thuis (iemand moet toch op de katten passen haha), dus als het pakje geleverd wordt terwijl ik nog in Polen ben, kan hij het aannemen - maar dan zal het openen een paar daagjes moeten wachten, ik kom de 16de weer naar huis :) Hij zal dan wel aan mij laten weten dat het geleverd is hoor, en dan laat ik dat jou natuurlijk ook weten! :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:53

Niet eerder dat ik er zo snel uit was, maar ik heb het perfecte boek voor mijn lootje gevonden en het past ook nog eens helemaal in het thema lente. *\o/*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:11

Suliko schreef:
Niet eerder dat ik er zo snel uit was, maar ik heb het perfecte boek voor mijn lootje gevonden en het past ook nog eens helemaal in het thema lente. *\o/*

Dat had ik de vorige ronde ook! Heerlijk gevoel he? :D

Hier ligt 'zo'n mooi meisje' bovenop de stapel om te gaan lezen. Dus winter-santa, ik pak het boek binnenkort op :D