Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:44

VuurVleugels schreef:
Alarmpjes zijn inderdaad altijd een kortlopend verhaal bij mij... Vol goede moed stel ik ze overal voor in (drink een glad water, pak je tas in, vandaag moet je je planten water geven). Dat werkt een week best wel goed, en daarna niet meer. En iedere keer weer ben ik teleurgesteld in mezelf terwijl ik ook weet dat dat het alleen maar erger maakt.

oh nee daarvoor moet ik dat ook niet doen.
Dat is echt veel te veel. Echt alleen voor ergens op tijd te komen, met dan ook een alarm dat ik tijd heb op te douchen/omkleden niet alleen de vertrektijd.

Maar alarmpjes voor drinken oid nee dan zou ik stapelgek worden :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:55

Sizzle schreef:
Ik begrijp het haast probleem volledig (ben zelf ook niet erg goed met timing), maar mensen kwalijk nemen dat zij wel ontspannen in mijn haast route lopen komt niet echt in me op. Het is mijn goed recht om een slecht tijd management te hebben maar het is hun goed recht om ontspannen te zijn.

Kwa in de weg staan zijn er ook mensen die er nou eenmaal niets aan kunnen doen dat ze slecht inzicht hebben in zulke dingen (zoals mijn moeder, die staat altijd en overal precies midden in je baan). Ook die mogen er zijn.

Aso‘s is een ander verhaal, maar je eraan ergeren heb je enkel jezelf mee.

Nee, nee, nee, ze mogen er niet zijn :+ !!

Heel de wereld begrijpt het concept links gaan, rechts staan haha. Behálve een groep Nederlanders. Ik moet zeggen, ik heb ook heeeeel erg een hekel aan mensen die zich niet van hun omgeving bewust zijn.

Midden op de stoep plots stoppen of omdraaien, boven aan de roltrap stil gaan staan, op een propvol leegstromend perron rete-langzaam naar je telefoon kijkend de trap oplopen, in de sardientjes-spits met je dikke rugzak constant draaien en mensen met je gore tas in hun gezicht rammen. Straight to jail :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:00

DuoPenotti schreef:
VuurVleugels schreef:
Alarmpjes zijn inderdaad altijd een kortlopend verhaal bij mij... Vol goede moed stel ik ze overal voor in (drink een glad water, pak je tas in, vandaag moet je je planten water geven). Dat werkt een week best wel goed, en daarna niet meer. En iedere keer weer ben ik teleurgesteld in mezelf terwijl ik ook weet dat dat het alleen maar erger maakt.

oh nee daarvoor moet ik dat ook niet doen.
Dat is echt veel te veel. Echt alleen voor ergens op tijd te komen, met dan ook een alarm dat ik tijd heb op te douchen/omkleden niet alleen de vertrektijd.

Maar alarmpjes voor drinken oid nee dan zou ik stapelgek worden :D

Precies, daarom ben ik daar dus ook maar mee gestopt :') Mijn nieuwe hack is glazen van 500 ML, daar hoef ik er maar 4 van te drinken per dag en dat kan ik wel in mn hoofd bijhouden (zei ze vol goede moed). Gaat al twee weken goed!

BaileyMix schreef:

Heel de wereld begrijpt het concept links gaan, rechts staan haha. Behálve een groep Nederlanders. Ik moet zeggen, ik heb ook heeeeel erg een hekel aan mensen die zich niet van hun omgeving bewust zijn.

Midden op de stoep plots stoppen of omdraaien, boven aan de roltrap stil gaan staan, op een propvol leegstromend perron rete-langzaam naar je telefoon kijkend de trap oplopen, in de sardientjes-spits met je dikke rugzak constant draaien en mensen met je gore tas in hun gezicht rammen. Straight to jail :+

Of ik nou haast heb of niet, ik erger me inderdaad doodddd aan mensen die zó in hun eigen wereld zitten dat ze dat soort dingen niet meer opmerken. Vooral direct na een (rol)trap of ingang stilstaan inderdaad, gruuuuwelijk :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:03

BaileyMix schreef:

er is een speciaal plekje in de hel voor deze mensen denk.. hoop ik...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:24

Cer schreef:
BaileyMix schreef:

er is een speciaal plekje in de hel voor deze mensen denk.. hoop ik...

Ik heb dat weleens als ik me ineens iets realiseer ofzo ;(
Maar ik ga al naar de hel, dus is oké

DuoPenotti

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:31

:wave:

haaai met wie mag ik samen naar hel :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:33

Saaaaampjes **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:40

MarlindeRooz schreef:
Dat is gemakkelijker dan je eigen gedrag aanpassen

MarlindeRooz schreef:
Zeg je dat ook tegen mensen die een been missen? Dat ze maar gewoon hun gedrag moeten aanpassen dat ze dan gewoon normaal kunnen lopen?

Mars schreef:
Nee dat zeg ik niet tegen mensen die een been missen. Maar een been missen/kunnen lopen en ergens op tijd zijn heeft weinig met elkaar te maken. Je zult wellicht ander vervoer regelen of je per rolstoel verplaatsen.

Eens met de stelling van Mars.
Bij het missen van een ledemaat is het vrij duidelijk, maar bij psychische ziektes is dat lastiger, en dan kan het maar net zo zijn dat het slachtoffer in deze, er een loopje meeneemt.. Omdat dat dan wellicht wat voordelen opbrengt die slecht te bepalen zijn door ons gezonde mensen.

Gok dat Mars dat zo bedoelt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:43

Oohh ik ben iemand die stil staat op de roltrap. En ik twijfel ook voor ik er op sta. Ik zie namelijk geen diepte ^) En ik heb hoogtevrees. En dan is een roltrap heel, heel naar := Ik doe echt mijn best, maar moet vaak even 2-3 treden laten gaan voor ik erop kan stappen.

Was laatst dolle pret in het Forum in Groningen. Alle roltrappen op is al een uitdaging, maar naar beneden? Vreselijk ;(

Afbeelding

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:45

DuoPenotti schreef:

Kom maar!
Wel op tijd komen hè

:+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:47

Berdien schreef:
Oohh ik ben iemand die stil staat op de roltrap. En ik twijfel ook voor ik er op sta. Ik zie namelijk geen diepte ^) En ik heb hoogtevrees. En dan is een roltrap heel, heel naar := Ik doe echt mijn best, maar moet vaak even 2-3 treden laten gaan voor ik erop kan stappen.

Was laatst dolle pret in het Forum in Groningen. Alle roltrappen op is al een uitdaging, maar naar beneden? Vreselijk ;(

[ [url=m/QiiMXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/njrnde.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei, dat is geen fijne combi voor een roltrap idd.
Stoer dat je deze overleefd hebt!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:50

Niobe schreef:
DuoPenotti schreef:

Kom maar!
Wel op tijd komen hè

:+

:D :D

Ik zal mijn alarmtijd met de naam Hel vast aanzetten }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:11

Waarom mag je in godsnaam niet stilstaan op de roltrap? := Gaat raar aflopen als ik daarop ga lopen/bewegen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:15

Mensen die gelijk stil gaan staan als ze 1 stap buiten de lift gezet hebben… JOEHOE, IK WIL ER OOK UUUUIT!
Dus dat standpunt deel ik zeker.
Maar dat geldt voor alle mensen die geen oog hebben voor hun omgeving.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:21

BaileyMix schreef:
Sizzle schreef:
Ik begrijp het haast probleem volledig (ben zelf ook niet erg goed met timing), maar mensen kwalijk nemen dat zij wel ontspannen in mijn haast route lopen komt niet echt in me op. Het is mijn goed recht om een slecht tijd management te hebben maar het is hun goed recht om ontspannen te zijn.

Kwa in de weg staan zijn er ook mensen die er nou eenmaal niets aan kunnen doen dat ze slecht inzicht hebben in zulke dingen (zoals mijn moeder, die staat altijd en overal precies midden in je baan). Ook die mogen er zijn.

Aso‘s is een ander verhaal, maar je eraan ergeren heb je enkel jezelf mee.

Sorry, beter tijdstip kiezen om te reizen.
Ik pikte er altijd de trein uit die net voor "de grote leegloop" vertrok en ik had altijd plek, inkl fietsje :j

Dat jullie per se met z'n allen tegelijk de 16.23 moeten nemen is niet mijn probleem; ik was al weg met de 16.04.....

Maar dank aan corona: ik werk nu gewoon "thuis" waarbij "thuis" elke plek op de wereld kan zijn, zo lang ik maar een dataverbinding op kan bouwen _/-\o_

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:21

@DuoPenotti, ik hoop wel dat je het instelt met Highway To Hell _O-

@Adelaide, als je maar rechts blijft staan dan is het prima dacht ik, dan kunnen er links mensen langs als die dat willen. Ik pak op roltrappen altijd even een rustmomentje :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:24

Adelaide71 schreef:
Waarom mag je in godsnaam niet stilstaan op de roltrap? := Gaat raar aflopen als ik daarop ga lopen/bewegen.

Dat mag wel, maar dus rechts. Links gaan, rechts staan.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:27

ikke schreef:
Sorry, beter tijdstip kiezen om te reizen.
Ik pikte er altijd de trein uit die net voor "de grote leegloop" vertrok en ik had altijd plek, inkl fietsje :j

Dat jullie per se met z'n allen tegelijk de 16.23 moeten nemen is niet mijn probleem; ik was al weg met de 16.04.....

Maar dank aan corona: ik werk nu gewoon "thuis" waarbij "thuis" elke plek op de wereld kan zijn, zo lang ik maar een dataverbinding op kan bouwen _/-\o_

Haha ja, so works it not vriendin :+ Soms moet je nou eenmaal op een bepaalde tijd ergens zijn. En de spits is tegenwoordig geloof ik van 6 tot 9 en van 16 tot 20, het zit in ieder geval letterlijk altijd stampvol.

En het zou dus ook gewoon prima kunnen gaan - mensen die op hun gemakje willen staan rechts, en mensen die door willen lopen links. Tadaaa, iedereen blij. Moeten mensen er wel in slagen hun twee hersencellen aan het werk te zetten |(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:39

Sanet schreef:
Mensen die gelijk stil gaan staan als ze 1 stap buiten de lift gezet hebben… JOEHOE, IK WIL ER OOK UUUUIT!
Dus dat standpunt deel ik zeker.
Maar dat geldt voor alle mensen die geen oog hebben voor hun omgeving.

Nou echt. Of die een gebouw binnen lopen en dan voor die deur stil gaan staan om om zich heen te kijken of iets op te zoeken op hun telefoon. Ga. Aan. De. Kant.
Ik heb dan zo’n zin om op hielen te gaan trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:50

Korte lontjes hoor...

Maar ik zal netjes rechts blijven staan op de roltrap! :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:52

Adelaide71 schreef:
Korte lontjes hoor...

Met mijn fietsje in de linker hand }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:53

ikke schreef:
Adelaide71 schreef:
Korte lontjes hoor...

Met mijn fietsje in de linker hand }>

:D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:55

De roltrappen die ik gebruik zijn niet zo breed dat ze een links en rechts hebben... Denk ik.

@niobe
Ja heb stairway to heaven net verwijderd.
Want ja sta stil op de roltrap.
Dus dat word idd als alarm toon highway to hell }:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:05

Maar die is ook gewoon beter DP :j :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:15

Lisitano schreef:
Nou echt. Of die een gebouw binnen lopen en dan voor die deur stil gaan staan om om zich heen te kijken of iets op te zoeken op hun telefoon. Ga. Aan. De. Kant.
Ik heb dan zo’n zin om op hielen te gaan trappen.

Precies na de poortjes van de supermarkt |( |(