Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:25

MDH ik heb dat met ADD-ers. Opeens hadden al mijn vriendinnen ADD. Ik heb de diagnose ook gehad, maar die heb ik zelf uit het raam gegooid want ik kreeg zo ritalin mee, maar daar ging ik vies op trippen :') Leuk als in de supermarkt ineens alle geluiden op je af komen _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:39

Earth schreef:
MDH ik heb dat met ADD-ers. Opeens hadden al mijn vriendinnen ADD. Ik heb de diagnose ook gehad, maar die heb ik zelf uit het raam gegooid want ik kreeg zo ritalin mee, maar daar ging ik vies op trippen :') Leuk als in de supermarkt ineens alle geluiden op je af komen _O-

Heel herkenbaar inderdaad.
Ik zit net op het randje van ADHD/ADD.
Eigenlijk heb ik ontzettend veel van een ADD, maar af en toe kan ik een beetje druk worden :')

Ik ben nog geen echte ADHDer, zoals de jongste in mijn schoonfamilie, of bijvoorbeeld mijn broertje. Ik hou van mijn broertje maar echt, die gast is zo fiets druk :') _O-

Ik ben zelf gestopt met de ritalin toen ik klaar was met school, dit omdat ik merkte dat mijn gevoelens opgesloten waren, ik kon er niet meer bij, wist niet meer hoe ik mij voelde, hoe ik mij moest uiten, eigenlijk voelde alle dagen hetzelfde en alsof ik op de automatische piloot alles deed.

Ik heb zelf heel veel baat bij een suikerarm/vrij dieet, en je leert er natuurlijk mee omgaan, hoe ouder je wordt hoe beter je weet waar je valkuilen liggen en hoe je die moet vermijden of, als je er doorheen moet, hoe je er mee om moet gaan.
Mijn man is daar trouwens een enorme steun in :j

Mijn broertje heeft nooit medicatie gehad, die heeft een computer programma wat cochmet heet, die moest hij eens in de zoveel tijd doen, en dan leerde hij het weer beheersen. Hij leert trouwens ook steeds beter omgaan met zijn ADHD.

Wat grappig is, is dat wij beide heel veel regelmaat en structuur thuis hadden, waardoor wij pas op late leeftijd getypeerd werden :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:42

Mja, dat kinderen druk zijn snap ik wel.
Veel suiker, hele dag achter een beeldscherm zitten, bus, scooter of elektrische fiets naar school... :=

Zou ik ook druk van worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:46

Sherivey schreef:
Veel suiker, hele dag achter een beeldscherm zitten, bus, scooter of elektrische fiets naar school... :=

Ik zat van de week in de bus naar m'n oude middelbare school, stapt er op zo'n 3km max. van school een meisje in waarvan ik bij het instappen al dacht: die stapt zo uit bij dezelfde halte als ik. En verdomd. :') En de overheid zich maar afvragen waarom overgewicht steeds vaker voorkomt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:56

Mkango schreef:
Sherivey schreef:

Ik zat van de week in de bus naar m'n oude middelbare school, stapt er op zo'n 3km max. van school een meisje in waarvan ik bij het instappen al dacht: die stapt zo uit bij dezelfde halte als ik. En verdomd. :') En de overheid zich maar afvragen waarom overgewicht steeds vaker voorkomt.

Hier ook idd. Ik moet dan naar werk en stap hier in de bus. De ene school is een kleine 5 km verderop, de ander 2 km verder ongeveer.

Met mij stappen heel wat kinderen in. En zo niet, dan scheuren ze over het fietspad zonder de trappers echt te gebruiken :+

Maar idd, heel vreemd dat overgewicht een issue is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:03

Woeps, middagje naar stal geweest en blijkbaar wat gemist :+

Me erachter plaatsen heeft geen nut, dan rijdt ze gewoon voorwaarts weg. Ervoor zetten idem, dan hoeft ze maar paar meter naar achter en kan ze alsnog mijn auto voorbij. Breder ervoor zetten kan zodat ze er niet langs kan maar dan blokkeer ik ook andere auto's die door de straat moeten en zo asociaal ben ik ook weer niet.

Sleepauto komt niet tenzij je echt met urgentie weg moet, en daarvoor moet je eerst politie bellen. En eer die hier aankomen ben je snel een uur kwijt, gaan ze eerst de eigenaar van de wagen zoeken én pas als die dan niet opduikt bellen ze een sleep. Dan zit je in totaal echt ruim wat uurtjes verder. Ze komen nog geeneens als een vrachtauto hier de hele straat blokkeert om te lossen. Als er een Ambu door zou moeten op dat ogenblik is het motto "moet ie maar blokje omrijden".

Ze zijn op dit vlak hier immens laks en absoluut niet meedenkend, er is algemeen veel overlast door foutparkeerders in het dorp en er wordt niets aan gedaan. Dan doen we het dus lekker zelf :P

Hoe het is afgelopen weet ik niet. Ik ben kwartiertje erna vertrokken en toen vriend nadien naar de doe het zelf ging stond ze er nog, maar ze was wel weg toen hij terug thuis kwam.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:15

Samen met de buren.
1 strak ervoor 1 strak erachter.
Bij mijn vriend thuis eens gedaan. Altijd voor de oprit. Want dan was er verderop kienen in de straat en je zou eens wat verder weg parkeren.
Die auto dus klem gezet en 1,5 uur nadat kienen voorbij was zelf pas thuis komen.
Nooit meer last van gehad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:32

Kan je niet een paar kliko's lenen en die auto daarmee inbouwen, is minder erg als ze in een temper tantrum daar tegenaan rijdt. Schade aan je auto door zo'n mens is zonde
20 van die dingen ofzo <3 met een groepje plaatsen, en dan van een afstandje gluren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:42

Kliko rij je zo opzij en die houden we hier allemaal liefst achter slot en grendel. Kliko gaat op gewicht en voor dat gewicht betaal je per ophaling. Er wordt in best wat buurten een sport van gemaakt om je eigen vuil in andermans bak te dumpen zodat je zelf zo weinig mogelijk moet betalen := Vanaf het najaar kunnen we een slot aankopen voor die bakken, tot dan is het je vuilniscontainer wegstoppen ofwel als een havik in de gaten houden.

Nog een biecht die erbij hoort:
We hebben met het dorp een groep op FB. Niks zo gezellig als 's ochtends met een kopje koffie door alle berichten heen scrollen en genieten van het lokale drama, gezeur en geklaag.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:52

En vergeet alle hoogsensitieve/hooggevoelige mensen niet... Dat is ook zo'n trend 'diagnose' waar ik niet goed van word. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:54

marleen_88 schreef:
En vergeet alle hoogsensitieve/hooggevoelige mensen niet... Dat is ook zo'n trend 'diagnose' waar ik niet goed van word. :=

Yup.
Als ik kijk naar die internettesten, dan heb ik minstens add en ben ik hooggevoelig :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:14

marleen_88 schreef:

Special snowflake syndroom. Overal door overprikkeld en getriggerd. Heel vermoeiend.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:18

Sherivey schreef:
marleen_88 schreef:

Yup.
Als ik kijk naar die internettesten, dan heb ik minstens add en ben ik hooggevoelig :+

Jaa ik hooggevoelig en OCD. :')
Mijn broertje is ook autistisch. Maar heeft nooit de 'officiële stempel' gekregen omdat mijn moeder niet wou dat die anders behandeld zou worden. Mijn schoonfamilie daar in tegen, die hebben allemaal een 'stempel'. Behalve mijn vriend. :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:25

Ik heb iemand (die jongen :o ) naar mijn verjaardag gevraagd en nu durf ik niet meer op mijn telefoon te kijken en zit ik echt dood te gaan :+
Ik ga even een stukje rennen denk ik

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:28

Mijn biecht is dat het zaterdagavond half 9 is, en mijn vriend en ik al lekker op bed liggen in ons hotel. Op mijn verjaardag notabene. :')

Oké beide slecht geslapen afgelopen dagen en moesten vanochtend belachelijk vroeg op. Love slapen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:29

Gefeliciteerd!! :D
Lekker toch, wij lagen gisteren om 19:30 en om 20:00 sliep ik al. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:37

Gefeliciteerd, Sanne! *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:01

Ik lig in het weekend ook altijd op tijd op bed :+ (lees 23:00) Of ik moet iets met vrienden doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:11

Ik zit in mijn uppie wijn te drinken. Heerlijk!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:30

Ik slaap zelden voor 1 uur :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:00

Bijna iedereen is hoogsensitief als je die testen gaat doen. Zijn ook hele stomme suggestieve vragen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:03

Suzanne F. schreef:
Bijna iedereen is hoogsensitief als je die testen gaat doen. Zijn ook hele stomme suggestieve vragen.

Gewoon overal "ja" op antwoorden en hoppa, labeltje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:05

Ik zou weleens hoogsensitief kunnen zijn maar wat boeit het om een label te hebben... Als het me teveel wordt maak ik me gewoon uit de voeten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:07

Varekaj schreef:
Ik zou weleens hoogsensitief kunnen zijn maar wat boeit het om een label te hebben... Als het me teveel wordt maak ik me gewoon uit de voeten.

Ik ben gewoon snel overprikkeld. Denk niet dat het veel met hsp te maken heeft.

En idd, als het me teveel wordt, ben ik weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:09

Of overprikkeld, dat kan ook. Hecht er weinig belang aan hoe men het noemt, zolang men maar respect heeft als ik voor mezelf een time out neem. Of dat ik nadien een hele nacht en dag nodig heb om bij te komen.