Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:58

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 28&__cft__[0]=AZWemEbCM48-TLC86EaSO5j4Nb0mx90p_DlOtTVFIOZzyu7iXNmAM0QXyPS7hEquQmc9ianVgvNAr5mTUZhPDwOHOUd8bOxTAIWBbbbG5AOQIC4JA2_2psDoj6uoL-hIl2Q9OPksexv4LYtESx9aTM4goSm6JdkS0ENmq1pOMuOvXg&__tn__=EH-y-R

Dit kwam ik ook nog tegen,best wel zorgelijk!
Uitgelekte contracten met Pfizer. Van landen als Albanië en Brazilië.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:58

De link werkt niet, wat staat er?

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:02

FvD schermt hiermee maar laat de contracten niet zien. Weer een poging om de strategie te ondermijnen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:05

bigone schreef:
FvD schermt hiermee maar laat de contracten niet zien. Weer een poging om de strategie te ondermijnen.

Tjah, FvD neem ik ook niet serieus. 1 van de meest gevaarlijke politieke partijen op het moment.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:05

Ik weet het niet maar ik denk dat ik het oorspronkelijke artikel gevonden heb op de site van de FvD (en gezien de berichten van hun hoofdpersoon, kan ik eigenlijk niks van hun serieus nemen).
maar het gaat ongeveer over dat er contracten uitlekt zouden zijn waar in zou staan dat overheden verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen, dat als er medicijnen zouden zijn dat pfizer alsnog afgenomen moet worden, dat overheden weten dat langetermijn effecten onbekend zijn etc etc

maar dat is hun samenvatting, en niet de oorspronkelijke contracten. En nogmaals, die voorman van die club is op zn zachts gezegd nogal van het pad geraakt... dus info die daar staat neem ik niet serieus.. Bijzonder dat er mensen zijn die dat wel doen eigenlijk :j

Edit: wat hierboven al staat dus :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:06

bij FvD scroll ik automatisch verder, die zijn niet serieus te nemen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:13

Cer schreef:
'geen vaccinatie geen toegang' ga ik nooit begrijpen denk. 'geen symptomen, wel toegang' zou nog wel kunnen denk :j

Eens!
Van de week werd er een mevrouw aangesproken in de supermarkt waar ik was: ze hoestte en nieste volle bak om zich heen. Buiten het ‘besmettingsgevaar’ was het ook gewoon weerzinwekkend om te horen en zien. Ze vond dat het haar recht was om daar te komen, de bedrijfsleider vond echter dat hij het recht had zijn personeel te beschermen. Als ze klachtenvrij zou zijn, was ze weer van harte welkom.

Cer schreef:
Hmmm als ik nu al de kleine groepjes zie die op sommige plekken toch wel nadrukkelijk aanwezig zijn, het slopen van een priklocatie hier en daar, best nog wel wat online bedreigingen... I dunno, ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik schrik er soms echt van hoor

Je zegt het al goed: kleine groepjes. Die kleine groepjes worden met regelmaat ook weer heel erg stil op het moment dat ze klaar zijn met rellen/ slopen. Ze hebben hun punt gemaakt en dan is het geheel niet meer zo belangrijk ofzo…

ingedebruijn schreef:
karuna schreef:
Nee joh het is toch volstrekt ontspannen als er iemand met een camera voor je neus fotos gaat maken van jou ondanks dat je dat niet wilt. En deze dan ook nog gaat lopen verspreiden, welnee helemaal geen intimidatie :n

Precies ze moeten nu zelfs beveiligd werken ;( en dat alles om ons uit deze ellende te halen. Het is walgelijk.

Vind de heksenjacht op medewerkers van de GGD echt verwerpelijk. Hoe vreselijk is het als jij je werk naar eer en geweten doet en een ander daarom van mening is dat hij wel mag namen en shamen? Vreselijk…

loriene schreef:
MyWishMax schreef:
Waarom zou je iemand willen dwingen om te stoppen met vaccineren? Waar is dan die vrijheid om zelf te mogen beslissen?

Misschien omdat de mensen niet goed worden geinformeerd over het vaccin?

Welke informatie mist er nog dan? De vaccins liggen onder een enorm vergrootglas, kleine kans dat daarin iets ‘geheim’ te houden valt. En aan de andere kant: met welk doel zou je mensen willen vaccineren zonder dat ze goed geïnformeerd zijn?

bigone schreef:
loriene schreef:
Misschien omdat de mensen niet goed worden geinformeerd over het vaccin?

Verkeerde topic Loriene. Viruswaanzin staat verderop. En besef nu eens goed dat hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder last jullie als wappie hebben. Snap werkelijk niet waar jullie tegen vechten en proberen mensen van vaccineren af te houden.

Dit, dus. Het geeft me een wrang gevoel dat straks de mensen die onwaarheden verspreiden/ angst zaaien/ oproepen tot geweld weer vrij kunnen bewegen in een maatschappij waarin het gros door wél te kiezen voor vaccinatie ervoor heeft gezorgd dat men zich weer vrij kan bewegen…

Cer schreef:

het is echt heel apart, een soort reality experiment.

Zo voelt het voor mij ook soms. Het beangstigt me soms maar het feit dat dat soort lui toch niet volledig voet aan de grond krijgen tot nu toe, maakt dat ik me geen zorgen maak om dit soort lui.

loriene schreef:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 28&__cft__[0]=AZWemEbCM48-TLC86EaSO5j4Nb0mx90p_DlOtTVFIOZzyu7iXNmAM0QXyPS7hEquQmc9ianVgvNAr5mTUZhPDwOHOUd8bOxTAIWBbbbG5AOQIC4JA2_2psDoj6uoL-hIl2Q9OPksexv4LYtESx9aTM4goSm6JdkS0ENmq1pOMuOvXg&__tn__=EH-y-R

Dit kwam ik ook nog tegen,best wel zorgelijk!
Uitgelekte contracten met Pfizer. Van landen als Albanië en Brazilië.

Ohjee!!! :oo Wat wil je nu bereiken met deze post? De contracten zijn al lang en breed in te zien geweest.
Dus wat is je punt?

karuna schreef:
De link werkt niet, wat staat er?

Niet heel veel spannends, in elk geval niks wat nog niet bekend was.

Bijzonder ook dat de FVD er kamervragen over wil gaan stellen, zou het wel willen zien. Wat een kansloze club dat zeg… :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:18

Even wat positieve plaatjes vanuit de UK *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:27

Wat die contracten betreft, ik denk niet dat er ooit al 1 contract tussen een overheid en een farmabedrijf openbaar gemaakt is, maar ik kan mij vergissen natuurlijk :P
De politiek en de farma-industrie zijn zodanig verweven en verbonden met elkaar dat dit gewoon altijd geheim gehouden wordt.
Waarom zou het dan nu opeens anders moeten zijn met covidvaccins ?

Denk dat dit ook de normale gang van zaken is voor vaccins die tot nu toe een tijdelijke goedkeuring tot eind 2023 hebben. Ik zou niet weten hoe de farmareuzen dit anders zouden kunnen formuleren om een waterdicht contract te krijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:33

AmyII schreef:
Cer schreef:
'geen vaccinatie geen toegang' ga ik nooit begrijpen denk. 'geen symptomen, wel toegang' zou nog wel kunnen denk :j

Eens!
Van de week werd er een mevrouw aangesproken in de supermarkt waar ik was: ze hoestte en nieste volle bak om zich heen. Buiten het ‘besmettingsgevaar’ was het ook gewoon weerzinwekkend om te horen en zien. Ze vond dat het haar recht was om daar te komen, de bedrijfsleider vond echter dat hij het recht had zijn personeel te beschermen. Als ze klachtenvrij zou zijn, was ze weer van harte welkom.

Ik vind dit wel heel lastig. Dit zou voor mij betekenen dat ik letterlijk nergens meer heen kan.
Ik hoest mijn hele leven al en ik kan daar gewoon letterlijk niks aan doen. Het zou helpen als ze parfum en geurkaarsen zouden verbieden .. maar ook dat zit er helaas niet in.
Klachtenvrij ben ik nooit en dat zal ook niet gaan gebeuren.

En ja ik heb hier wel serieus last van. Deze ‘hoest schaamte’

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:35

Winged schreef:
Een bekende van mij - categorie wappie - vroeg zich gisteren af wat er met alle huisdieren ging gebeuren als iedereen die gevaccineerd is over 2 jaar overlijd. Heb even op mijn handen gezeten dat ik vooral niet ging reageren. (en deze persoon weer op 'verberg voor 30 dagen' gezet)

:') :')

Hij is niet bang voor het artsentekort te zijner tijd?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:35

Er zit een nuance tussen klachtenvrij en al rochelend door de supermarkt gaan, dat verschil zie ik ook wel. Deze mevrouw liep enorm in de rondte te snotteren en niet op een hooikoortsmanier zeg maar.

Ik hoest ook mijn levenlang al, met name bij warmte-koudeverschil en gek genoeg: stress. Maar dit is dan geen rochelende reutelende hoest.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:36

Tiggs schreef:
Winged schreef:
Een bekende van mij - categorie wappie - vroeg zich gisteren af wat er met alle huisdieren ging gebeuren als iedereen die gevaccineerd is over 2 jaar overlijd. Heb even op mijn handen gezeten dat ik vooral niet ging reageren. (en deze persoon weer op 'verberg voor 30 dagen' gezet)

:') :')

Hij is niet bang voor het artsentekort te zijner tijd?

Nee hij gaat vast naar de fietsenmaker met zijn gebroken poot. Artsen zijn zo overrated joh. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:36

AmyII schreef:
Er zit een nuance tussen klachtenvrij en al rochelend door de supermarkt gaan, dat verschil zie ik ook wel. Deze mevrouw liep enorm in de rondte te snotteren en niet op een hooikoortsmanier zeg maar.

Ik hoest ook mijn levenlang al, met name bij warmte-koudeverschil en gek genoeg: stress. Maar dit is dan geen rochelende reutelende hoest.

Toch kan je daar niet altijd over oordelen.
Reutelend klinkt het al heel snel bij mijn luchtwegen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:37

Mijn buurman heeft dat wel zo'n rochelende hoest, ken hem niet anders...
Die begeeft zich overigens niet in de winkel. Maar het kan dus wel :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:37

lenaa_tje schreef:
Ik vind dit wel heel lastig. Dit zou voor mij betekenen dat ik letterlijk nergens meer heen kan.
Ik hoest mijn hele leven al en ik kan daar gewoon letterlijk niks aan doen. Het zou helpen als ze parfum en geurkaarsen zouden verbieden .. maar ook dat zit er helaas niet in.

Lijkt me inderdaad niet te doen. Je hoeft echt niet in het rond te hoesten en niesen maar mensen zijn nu eenmaal verkouden of verslikken zich of wat dan ook. Om dan niet meer naar een winkel te mogen. Niet te doen in mijn ogen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:38

Ik kwam deze tegen op Facebook vanochtend:

Afbeelding

Heel erg flauw, maar ook wel weer toepasselijk bij de discussie over de vaccinatie bewijzen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:41

ingedebruijn schreef:
lenaa_tje schreef:

Lijkt me inderdaad niet te doen. Je hoeft echt niet in het rond te hoesten en niesen maar mensen zijn nu eenmaal verkouden of verslikken zich of wat dan ook. Om dan niet meer naar een winkel te mogen. Niet te doen in mijn ogen.

Ik snap de lastigheid, echt! Maar als jij hoest en niest om wat voor reden dan ook, dan doe je toch je hand/ arm/ mouw/ zakdoekje etc. voor je mond? Zij stond (ik moet even kijken hoe ik dit treffend genoeg omschrijf) voor de schappen, languit (armen nog net niet gespreid) met kracht in de producten/ naar mensen te hoesten/ niezen. Met alle respect, in een tijd als deze, snap ik best dat de bedrijfsleider ingreep.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:42

Yes maar dat schrijf ook ook. Dat je niet in het rond hoeft te hoesten etc maar het hoesten op zich is gewoon niet te voorkomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:44

Suzanne F. schreef:
Iemand weleens gehoord van bpoc2020? Buitenparlementaire onderzoekscommissie?
Zij schijnen een advocaat in de arm te hebben genomen om Hugo de Jonge te dwingen de vaccinaties te stoppen?
Dit is geen wappie club toch? Zitten doktoren in zover ik kan zien. Is dit zorgwekkend of hoef ik me niet druk te maken?

In het Covid Artsen Collectief zitten ook artsen en zij roepen ook niet de meest zinnige dingen ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:46

Cer schreef:
Ik weet het niet maar ik denk dat ik het oorspronkelijke artikel gevonden heb op de site van de FvD (en gezien de berichten van hun hoofdpersoon, kan ik eigenlijk niks van hun serieus nemen).
maar het gaat ongeveer over dat er contracten uitlekt zouden zijn waar in zou staan dat overheden verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen, dat als er medicijnen zouden zijn dat pfizer alsnog afgenomen moet worden, dat overheden weten dat langetermijn effecten onbekend zijn etc etc

maar dat is hun samenvatting, en niet de oorspronkelijke contracten. En nogmaals, die voorman van die club is op zn zachts gezegd nogal van het pad geraakt... dus info die daar staat neem ik niet serieus.. Bijzonder dat er mensen zijn die dat wel doen eigenlijk :j

Edit: wat hierboven al staat dus :j

Als ik de jurist van zo'n onderneming als Pfizer was, dan zou ik dat ook op willen laten nemen :j Uiteindelijk is het een kwestie van onderhandelen, waarbij Pfizer natuurlijk ontzettend sterk stond.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:49

Daarbij aansprakelijkheid is in elk contract altijd wel een "dingetje" .
Ik kn me goed voorstellen dat als je de hele wereld gaat vaccineren je daar als bedrijf wel afspraken voor maakt om niet failliet te gaan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:50

Tiggs schreef:
Als ik de jurist van zo'n onderneming als Pfizer was, dan zou ik dat ook op willen laten nemen :j Uiteindelijk is het een kwestie van onderhandelen, waarbij Pfizer natuurlijk ontzettend sterk stond.

Dit inderdaad

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:56

Tiggs schreef:
Suzanne F. schreef:
Iemand weleens gehoord van bpoc2020? Buitenparlementaire onderzoekscommissie?
Zij schijnen een advocaat in de arm te hebben genomen om Hugo de Jonge te dwingen de vaccinaties te stoppen?
Dit is geen wappie club toch? Zitten doktoren in zover ik kan zien. Is dit zorgwekkend of hoef ik me niet druk te maken?

In het Covid Artsen Collectief zitten ook artsen en zij roepen ook niet de meest zinnige dingen ;)

Is dat niet ook zo’n groep die draait op donaties? Krijg bij dat soort clubs direct een soort van onderbuikgevoel.