Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:58

MR is ook meest voorkomende hier :j Verder eens een Homerr en heel soms UPS. De rest staat wel aangevinkt maar nog nooit nodig gehad.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:16

verootjoo schreef:
Hier is homer een winkel. :j

De 2 punten die hier nu gesloten zijn voor Homerr zijn ook winkels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:51

tengeltje11 schreef:
Hier slaan zoekopdrachten al weken door, alles staat telkens als nieuw aangeduid, terwijl je het al 10 keer bekeek, heel irritant omdat je zo geen overzicht hebt over wat echt nieuw is.

Idem

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:30

Mijn pakketje is toch op het afleverpunt terecht gekomen! *\o/*
Na 4 weken met Homerr.. er is dus nog hoop!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:37

tengeltje11 schreef:
Hier slaan zoekopdrachten al weken door, alles staat telkens als nieuw aangeduid, terwijl je het al 10 keer bekeek, heel irritant omdat je zo geen overzicht hebt over wat echt nieuw is.

Heb ik ook inderdaad. Super irritant.

Ik heb zaterdag een setje voor m’n dochter gekocht. Verzenden via dhl. Kreeg maandag een berichtje dat ze het verzonden had. De status op de website van dhl is nog steeds dat ze het niet verzonden heeft. Ze heeft ook geen bewijs van verzending. Hoe doet Vinted dit? Annuleren ze de koop na 5 werkdagen? Of duurt het langer, omdat ze zegt het verzonden te hebben?

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:52

Hier gaat het lekker. Sta ik bij inleverpunt, krijg ik een melding van vinted. Wat verkocht maar gelukkig dhl en dat kon ook elders ingeleverd worden. Kom ik thuis krijg ik melding uw pakket kan opgehaald worden (zelfde punt). Het gaat lekker :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:24

Mijn overbuuf is tot eind van de maand nog afhaalpunt voor een aantal bezorgdiensten
Maar ik snap wel waarom homer zo bizar lang kan duren
Daar staan al twee weken zakken vol pakketten te wachten tot ze opgehaald worden
Die meid zit twee keer in de week te wachten in het afgesproken tijdvak op de koerier die ze op zou moeten komen halen , maar opdagen ho maar
Dan duurt het wel even ja

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:21

Hoe reageren jullie als potentiële kopers van alles gemeten willen hebben? Meten jullie het braaf op? En vanaf een bepaald bedrag?

Ik vind het zonde van mijn tijd als ik merk shirtjes van bijvoorbeeld €4 moet gaan meten. XL is XL toch?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:08

Ik doe dat wel want ik vind het belangrijk om goede recensies te krijgen, want ik merk dat je daardoor sneller je spullen verkoopt. Als iemand het toch koopt is de kans op een goede recensie ook groter.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:28

renate5 schreef:
Hoe reageren jullie als potentiële kopers van alles gemeten willen hebben? Meten jullie het braaf op? En vanaf een bepaald bedrag?

Ik vind het zonde van mijn tijd als ik merk shirtjes van bijvoorbeeld €4 moet gaan meten. XL is XL toch?

Nee, XL in Frankrijk is geen XL hier

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:05

Als iemand vraagt of iets opgemeten kan worden dan doe ik dat meestal wel gewoon. Ik vind dat niet zo erg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:19

Ik doe het ook wel. Tot nu toe is het mij 2x gevraagd

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:58

Ik meet ook altijd wel. Vraag het zelf overigens nooit want als ik twijfel dan koop ik het meestal niet.

Hier gaat de verkoop echt lekker trouwens, kleding van kind en van mezelf. :) Gister 2 winterjassen verkocht. Verkoop inmiddels elke week wel iets!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:32

Opmeten vind ik niet zo erg. Heel soms vergeet ik het wel... Nu heb ik een paar nieuwe sandalen te koop staan. Kaartje hangt er nog aan. Ik heb daarop verzoek werkelijk alles van opgemeten wat ik kan opmeten. Overal foto's van gemaakt. Ik vraag er 7 euro voor en uiteindelijk bood ze er 3 voor. Ik weigerde het bod en nu gaan we in piepkleine stapjes omhoog. Op dit moment heb ik er even de energie niet meer voor. Beetje flauw.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:19

Opmeten denk ik altijd gaan we weer.
Ik doe het braaf of ik omschrijf extra met lengte maten en gewichten

Maar opmeten is meestal zeikerds die toch niet willen kopen is mijn ervaring

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:26

Ik heb iets aan iemand verkocht, ze koos voor verzenden met bpost (we wonen allebei in Belgie). De status van het pakje is afgeleverd maar nu zegt de koopster dat ze niets ontvangen heeft. Wordt nu mijn verkoop geannuleerd en sta ik met lege handen? Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat om 38 euro, dus best veel geld.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:00

tita schreef:
Opmeten denk ik altijd gaan we weer.
Ik doe het braaf of ik omschrijf extra met lengte maten en gewichten

Maar opmeten is meestal zeikerds die toch niet willen kopen is mijn ervaring

Net om die reden steek ik er geen tijd meer in, x-tig keer braaf opgemeten en amper iemand koopt dan…. Het verkoopt ook zo aan mensen die zo moeilijk niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:14

petra8 schreef:
Ik heb iets aan iemand verkocht, ze koos voor verzenden met bpost (we wonen allebei in Belgie). De status van het pakje is afgeleverd maar nu zegt de koopster dat ze niets ontvangen heeft. Wordt nu mijn verkoop geannuleerd en sta ik met lege handen? Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat om 38 euro, dus best veel geld.

Ik zou vinted contacteren met een printscreen en dat het is bezorgd. Ook de post contacteren.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:38

Vinted heeft net de bestelling afgerond en ik heb mijn geld gekregen.
Ik kan morgen de post bellen maar de vorige keer dat er een pakje kwijt was, deden ze ook niets behalve een dossier aanmaken, moest ik afwachten of het misschien toch nog bezorgd zou worden. Toen dat na 2 maanden niet het geval was, kreeg ik de verzendkosten terugbetaald. Ik ben blij dat ik mijn geld heb maar het is wel banketstaaf voor de koper.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:47

Maar dan heeft ze toch ook zelf aangeklikt dat alles goed ontvangen is?
Of niet aangegeven dat het niet goed ontvangen is, dan rond vinted het zelf goed af.
Zou er zelf niks aan doen. Ze had binnen 5 dagen aan kunnen geven dat er iets mis is en dan lost vinted het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:10

Klopt, je krijgt niks als de koper aangeeft dat er een probleem is. Melden ze niks, dan betaalt vinted uit, wat me logisch lijkt. Als ze alsnog gaat klagen moet ze het maar met vinted oplossen.

Wanneer ik dingen moet opmeten maak ik er foto's van en voeg het toe in de advertentie. Stel dat de vrager het alsnog niet koopt, dan is die extra info wel alweer voorzien.
Wat ik wel standaard opmeet en mee fotografeer is de hakhoogte van schoenen, evenals het plateau vooraan als dat er is.
Verkoop heeft even heel vlot gelopen met die bundelkortingen van -50%. Intussen weer stilgevallen. Heb wel weer jurkjes die binnenkort op foto mogen en erbij kunnen.

Ik denk erover om dan alle prijzen wat op te trekken en dan de bundelkorting hoger te zetten. Komt op hetzelfde uit qua verdienste (soort van) maar de mensen lijken dan toch sneller te happen omdat ze het idee hebben een koopje te doen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:21

Volgens de post is het vrijdag bij haar bezorgd en waarschijnlijk heeft ze niets bij Vinted gemeld omdat ik vandaag gewoon uitbetaald ben. Ik kan de post morgen voor haar bellen maar 100% kans dat die zeggen het nog even af te wachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:45

Ik zou er niet eens achteraan gaan hoor. Ze heeft de kans gehad om bezwaar te maken en het staat als afgeleverd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:52

Ik kocht net een bundel bij iemand en er werd door Vinted gevraagd om mijn telefoon nummer in te vullen. Dat heb ik nog nooit eerder hoeven doen, kent iemand dat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:56

petra8 schreef:
Volgens de post is het vrijdag bij haar bezorgd en waarschijnlijk heeft ze niets bij Vinted gemeld omdat ik vandaag gewoon uitbetaald ben. Ik kan de post morgen voor haar bellen maar 100% kans dat die zeggen het nog even af te wachten....

Zou helemaal niemand bellen. Je hebt 5 dagen de tijd om bij vinted te melden als er iets mis is. Zij heeft dus op ‘alles is ok’ geklikt, anders heb jij nu je geld niet, dan had het nog 5 dagen geduurd.