Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:34

Dankjewel. Ik ben normaal echt een watje, maar in dit soort situaties ben ik de eerste die zonder problemen zwaar gewonde bloedende dieren van de weg plukt.. Moest bij de dierenarts wel echt m'n tranen inhouden, het is niet mijn kat, heb hem ook niet aangereden, maar dat kleine diertje.. Zo zielig ;( Schat hem een maand of 6, echt een klein katje.

Er was ook nog iemand anders gestopt die nog wat zei over het risico van hem optillen, ivm evt een breuk in z'n rug of nek. Maar ik dacht, als hij zwaar letsel in z'n rug of nek heeft, dan is hij wss toch al kansloos. Aan het bloeden en evt zwelling in z'n kop is mogelijk wel wat te doen, als hij snel bij een dierenarts komt... Dus heb hem snel opgepakt en tegen m'n borst gehouden zodat hij verder wel zo stil mogelijk lag. Dierenarts zit aan dezelfde weg als waar hij aangereden was, hooguit 2 minuten met de auto.

Eind van de middag gebeld en hij leefde nog, bloeden ook gestopt, maar nog niet bijgekomen.
Ondertussen ook wat huizen langs gegaan en mogelijk ook de eigenaar gevonden. Die ging de dierenarts bellen om te gaan kijken en ze heeft mijn nummer, zodat ze het mij ook kan laten weten. Als dat klopt, komt hij idd van de boerderij daar heel dichtbij.

marleen_88

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:38

Goede daad Detroit, maar heel heftig zeg.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:16

Dierenarts belde net dat katje het helaas niet gered heeft. Super sneu, maar misschien ook wel beter voor hem.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:19

Wat triest. ;(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:21

Daphne__ schreef:
Dierenarts belde net dat katje het helaas niet gered heeft. Super sneu, maar misschien ook wel beter voor hem.

Ach wat heftig !
Heel heel jammer... Maar dankzij jou heeft het diertje wel een kans gehad en is hem lijden bespaard gebleven!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:31

Verdrietig om te horen maar je hebt het dier een pijnlijke eenzame dood bespaard

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 08:22

Vandaag de verjaardag van mijn vader. De eerste zonder hem. De tranen zijn er ook al vandaag, ben echt verdrietig. Normaal gaat het goed, ik kan met een glimlach terugdenken aan hem. Maar vandaag niet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 08:22

:(:)
Het is ook nog heel vers, verdrietig zijn en huilen mag. :j

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:46

Daphne__ schreef:
Was net onderweg naar huis, toen er iets op de weg lag, leek een grote vogel.. Dichterbij bleek het een katje te zijn. Leek dood, maargoed ga geen dier helemaal plat laten rijden dus gestopt en gaan kijken. Bleek hij nog te leven |( Arme dier was echt heel zwaar gewond en er was al gebeld voor hulp door degene die hem aangereden had, maar dat ging veel te lang duren dus ik heb hem opgepakt en naar de dierenarts gebracht. Denk dat zij hem niet op durfde te pakken, aangezien hij nog midden op de drukke weg lag.

Hij is niet gechipt en de dierenarts denkt dat hij het niet gaat redden, maar hij heeft medicijnen gehad en ligt nu aan het infuus in een zuurstof hokje.

Hij was zo zielig.. Hij bloede zo erg uit zn neus en oor, ik zat er helemaal onder. Ik heb gezegd dat ze mij maar op de hoogte moeten houden, dus ze hebben hem onder mijn naam in de computer gezet.
Nu maar proberen z'n eigenaar te vinden. Z'n voetjes waren best wel geel en hij was schraal, denk dat het een jonge boerderij kat is..

Topper :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:54

Ah Daphne wat sneu, maar hij heeft zijn laatste uren gelukkig nog de zorg gekregen die hij verdiende.

Siers83 heel veel sterkte. Al die eerste keren zijn vreselijk confronterend. En het blijft altijd moeilijk. Inmiddels is het bijna 8 jaar geleden dat mijn moeder is overleden, wennen doet dat nooit. Maar toch leer je ermee om te gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:42

Sterkte voor iedereen die een dierbare moet missen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:42

Siers83 schreef:
Vandaag de verjaardag van mijn vader. De eerste zonder hem. De tranen zijn er ook al vandaag, ben echt verdrietig. Normaal gaat het goed, ik kan met een glimlach terugdenken aan hem. Maar vandaag niet

Sterkte :knuffel:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:44

Siers83 schreef:

Heel veel sterkte :knuffel: hier is ook alles de eerste keer zonder m’n vader, hij is in april overleden. Ik heb zó hard gehuild toen ik m’n nieuwe baan kreeg en dat zo graag met hem had willen delen… papa’s zouden gewoon voor altijd moeten zijn. -O-

Ik ben verdrietig omdat het gewoon echt niet zo goed met me gaat. Heb m’n antidepressiva afgebouwd met behulp van een klinisch onderzoek maar ik heb er zo’n spijt van. Voel me zo ellendig maar de huisarts wil niet meer opstarten omdat ik net afgebouwd ben en vanuit het onderzoek sturen ze me terug naar de huisarts. Ben echt overal bang voor, voel me de hele dag verdrietig, heb geen honger. Echt zo ellendig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:43

Iedereen bedankt. Het is een rare dag vandaag. Geen vieren maar ook niet echt rouwen ofzo. Echt gek

Warboel dikke knuffel voor jou. Kan het zijn dat het rouwen nu pas begint? Dat je door de antidepressiva niet goed bij je gevoel kon?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:50

Warboel, wat ontzettend verrot zeg. :(:)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 09:34

Ik ben sinds gisteren een hoopje ellende en vrees dat het nog een paar dagen blijft. Eind de middag bij het inslapen van mijn oude Haflinger geweest, het was goed zo maar gods wat was dat loeizwaar. Het lukt me maar niet om die kraan uit te zetten ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 09:42

Oja Cyn, ik was het even vergeten. :o
Wat zal jij verdrietig zijn. :(:)
Laat die tranen maar vloeien hoor. :*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 11:01

Siers83 schreef:
Iedereen bedankt. Het is een rare dag vandaag. Geen vieren maar ook niet echt rouwen ofzo. Echt gek

Warboel dikke knuffel voor jou. Kan het zijn dat het rouwen nu pas begint? Dat je door de antidepressiva niet goed bij je gevoel kon?

Nee dat valt denk ik wel mee, ik ben al een paar maanden helemaal afgebouwd.

Heel erg veel sterkte en gecondoleerd Cynn :knuffel:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Het zit een beetje tegen allemaal. Net een nieuwe baan, daar wordt nogal gerommeld. Dus zeer onzeker of ik na mijn jaarcontract kan blijven.

Verzorg pony die al een maand geblesseerd is.

En nog steeds zo single als een pringle. En nee, geen happy single. Na jaren alleen zijn ben ik er wel weer klaar voor. :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:51

Zitten pringles normaal niet zij aan zij in een gezamenlijke verpakking? Die zijn allerminst single toch? :D

Grapje, ik begrijp je uiteraard. Moet lastig zijn als je single bent terwijl je dat eigenlijk niet wil zijn.