Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:53

Sizzle schreef:
Ja, dat Oxford vaccin ben ik ook nog niet zo van overtuigt. JJ gebruikt tenminste een vector die al vaker gebruikt en bewezen is ipv iets nieuws.

Dat is wel mooi dan! En JJ is ook een gevestigde naam in de medische wereld. Fijn dat er ook bij hen vanuit wordt gegaan dat er al in het voorjaar gevaccineerd kan worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:54

Sizzle schreef:
Ja, dat Oxford vaccin ben ik ook nog niet zo van overtuigt. JJ gebruikt tenminste een vector die al vaker gebruikt en bewezen is ipv iets nieuws.

Ik las van de week dat Belgie het Oxford vaccin besteld heeft :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:55

Hoe dan ook wacht ik rustig de trail reports af :D

Bij 1 van de kandidaar vaccins was er een deelnemer die aangaf zijn hele leven nog nooit zo ziek geweest te zijn. Dat is dan voor mij persoonlijk niet meteen een halleluja. Dan kan uiteraard het risico-baten nog steeds positief uitvallen, maar dan ga ik toch liever even vergelijken wat ik ‚koop‘.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-08-20 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:56

Ik ben ook heeeeel geduldig :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:20

Sizzle schreef:

Bij 1 van de kandidaar vaccins was er een deelnemer die aangaf zijn hele leven nog nooit zo ziek geweest te zijn. Dat is dan voor mij persoonlijk niet meteen een halleluja. Dan kan uiteraard het risico-baten nog steeds positief uitvallen, maar dan ga ik toch liever even vergelijken wat ik ‚koop‘.

Dit had ik ook met het vaccin dat ik voor Marokko moest halen en dat is goedgekeurd... Er kan altijd een heftige reactie tussen zitten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:37

Sheran schreef:
Sizzle schreef:

Dit had ik ook met het vaccin dat ik voor Marokko moest halen en dat is goedgekeurd... Er kan altijd een heftige reactie tussen zitten

Dat dus bij elk vaccin kan je nare bijwerkingen krijgen of nog erger.... Maar ik ken wel iemand die van letterlijk elk vaccin hartstikke ziek wordt. Meeste bijwerkingen zijn maar minimaal natuurlijk.

Ik weet nog wel in groep 6 dat ik behoorlijk ziek ben geweest van een vaccin die je krijgt als je 9 bent. Ik had gewoon griep en viel letterlijk in slaap in de klas :')

Hepatitis B werd ik misselijk van en ook heel moe. Dit hield gelukkig maar een paar uur aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:47

Logisch zal er altijd een heftige reactie ergens optreden, maar in de test fase met 50 deelnemers is dat eigenlijk eerder niet de standaard waarmee je dan met veel zelfvertrouwen in de volgende fase gaat.
Hoe dan ook, we zien het vanzelf in fase 2 en 3.

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:48

Ik ben al zo vaak gevaccineerd met vanalles en nog wat voor verre reizen, dat ik er wel op vertrouw dat ik geen rare bijwerking krijg van een goedgekeurd vaccin.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:29

Halen jullie meteen zo'n vaccinatie als er een goedgekeurd vaccin is?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:40

Ik niet.
Als mijn behandeld arts het aanbeveelt haal ik ‘em pas.

Ten tijde van de Mexicaanse griep had umcg een proef.
Blinde loting onder de patiënten van de poli waar ik klant ben, ene groep wel griepprik andere groep niet.
Sinds ontstaan van mijn ziekte heb ik jaarlijks de griepprik.
En ik heb het gevoel dat dat niet negatief voor me uitpakt.
Dus haal hem braaf. Heb hem wel graag oktober, vroeg in november zodat ie werkzaam is als de griep losbarst.

Paarden laat je ook jaarlijks tegen influenza enten, dus waarom de baas niet.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:19

Om nog een stap verder te gaan dan de vraag van Imaudy:
Stel dat er een oproep gedaan zou worden voor vrijwilligers voor deze vaccinatiestudie, zou je dan overwegen om je aan te melden?
Ik weet nog niet precies wat mijn antwoord zou zijn, maar neig naar ja. Vind het heel belangrijk dat er snel een goed COVID-vaccin komt en heb nooit echt last gehad van alle vaccinaties tnt, waaronder mex griep en 20x influenza.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:22

Astorga schreef:
Om nog een stap verder te gaan dan de vraag van Imaudy:
Stel dat er een oproep gedaan zou worden voor vrijwilligers voor deze vaccinatiestudie, zou je dan overwegen om je aan te melden?
Ik weet nog niet precies wat mijn antwoord zou zijn, maar neig naar ja. Vind het heel belangrijk dat er snel een goed COVID-vaccin komt en heb nooit echt last gehad van alle vaccinaties tnt, waaronder mex griep en 20x influenza.

Ik niet maar ik zou zelf ook nooit mee doen aan van die betaalde medicijn studies.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:25

Nee ik ook niet, mijn lijf reageert vaak te heftig :')
Ik zou dan ook niet als een van de eersten een coronavaccin halen. Ik ben van alle inentingen die ik heb gehad behoorlijk ziek geworden. Niet zo erg als de echte ziekte uiteraard, maar wel ruim een dag en een nacht boven de 40 graden koorts, veel pijn en niets meer kunnen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:27

Als het vaccin wel is uitgebracht volg ik waarschijnlijk m’n arts daarin. Ik reageer verder ook niet heftig. Al weet ik wel dat bijv. Snotverkouden de griepprik haken vaak niet zo’n leuk effect heeft.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:51

Een betaalde medicijnstudie heb ik ook nooit overwogen, maar is ook vrij onpraktisch icm werk enzo, vaak ben je toch meerdere keren van huis. Heb wel meegedaan met vrijwillig wetenschappelijk onderzoek, omdat ik het interessant en een steentje wilde bijdragen.

Wat veel mensen met reacties op vaccinaties hier. Aan wat voor reacties moet ik dan denken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:38

Astorga schreef:
Een betaalde medicijnstudie heb ik ook nooit overwogen, maar is ook vrij onpraktisch icm werk enzo, vaak ben je toch meerdere keren van huis. Heb wel meegedaan met vrijwillig wetenschappelijk onderzoek, omdat ik het interessant en een steentje wilde bijdragen.

Wat veel mensen met reacties op vaccinaties hier. Aan wat voor reacties moet ik dan denken?

Zo gek zijn bijwerkingen niet toch? Als je de bijsluiter bekijkt zijn de dingen die veel genoemd worden toch ingeval zaken waar veel mensen wel last van hebben.

Wetenschappelijk onderzoek dienen ze je geen medicatie toe toch? Voor mij ligt daar het verschil namelijk.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:05

Bijwerkingen zijn niet gek, maar wel de frequentie van voorkomen die hier genoemd worden, wanneer het vergelijkt met de officiële percentages. Meestal heeft maar een kleine minderheid last van bijwerkingen, als voorbeeld de bijwerkingen van een tetanusvaccinatie:
Citaat:
Bijwerkingen

Soms (0,1-1%): uitslag of zwelling op de injectieplaats. Malaise.
Zelden (0,01-0,1%): koorts.
Zeer zelden (< 0,01%): neuropathie.

Verder is gemeld: zwelling van gezicht, nek, arm of andere lichaamsdelen, urticaria door allergische reactie, verharding, warmte, ontsteking en pijn op de injectieplaats, apneu bij zeer premature kinderen (geboren ≤ 28 weken zwangerschap), misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn, myalgie, koude rillingen.

Natuurlijk heb ik wel eens een stijve arm na een vaccinatie, maar heb nog nooit een reactie gehad doe me echt is bijgebleven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:11

Bij mij verschilt het dus, de griepachtige verschijnselen heb ik vooral als ik met bijv. Een lichte verkoudheid die prik heb gehaald maar ik heb een vriendin die standaard huiduitslag heeft. Verder heb ik standaard hoofdpijn. Tja.. ieder lichaam reageert gewoon anders.
Ook zat mensen die dus geen griepprik halen, ook als ze wel worden uitgenodigd. Juist om deze reden.
Het verschil ligt voor mij dat ik in het geval van de griepprik geen test ben. Ik zou mij dus niet vrijwillig aanmelden om het uit te testen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:34

Ik denk niet dat ik bij de eersten zou zijn. Zolang ik me nog enigszins veilig voel hier op onze berg, gaat het leven voorlopig zo ook wel door, al weet je nooit waar het fout kan gaan natuurlijk.

Maar echt bang ben ik nu ook weer niet, de griepprik geeft me hooguit een dag een stijve arm, verder heb ik er geen last van. Hier in Spanje gaan ze de griepprikcampagne begin oktober al starten in plaats van eind oktober. Daar zal ik wel snel bij zijn dus.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:38

Ik heb er wel ontzettende moeite mee om het covid vaccin te gaan laten zetten bij mij.

Ik krijg idd elk jaar een oproep voor de griepprik, maar na die 2 x gehaald te hebben en dus flink de griep te krijgen, ben ik die nooit meer gaan halen en ook niet meer de griep gehad.

En nu behoor ik dus door 2 ziektes overduidelijk tot de risicogroep, dus ik durf die tegen de covid niet te halen. Straks krijg ik covid juist door het vaccin en dan is het bij mij gewoon echt einde oefening, dat risico durf ik toch niet te nemen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:44

Waarom denk je dat je COVID kan krijgen door het COVID-vaccin?

Van het influenza-vaccin zelf kun je overigens ook geen influenza krijgen, alleen is 'de griep' een erg ruim begrip in Nederland. In ruim 20 jaar aan influenza-vaccinatie heb ik 1x influenza opgelopen op mijn werk, in een jaar dat het vaccin minder goed dekkend was voor één vd heersende influenza-varianten. Toen was ik zo ziek dat het me een kwartier aan denkwerk koste voordat ik me kon omdraaien in bed, zoveel spierpijn had ik.
n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:49

Je kunt een vaccin ook in 2x krijgen. Dus niet in ene het hele vaccin. Dat deed mijn vader altijd want die werd ook beroerd van de griep prik.

Ik voel enkel spierpijn op de plek waar die is gezet en de volgende 2 dagen beetje hangerig. Nooit echt ziek van geweest.

Dat je een griep prik gehad hebt wil nog niet zeggen dat je die griep niet kan krijgen. Wel dat deze milder verloopt
Het Corona vaccin daar heb ik gek genoeg nog mijn twijfels over of ik die neem.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:59

Je kan idd wel alsnog de griep krijgen als het vaccin niet voldoende dekkend is voor de mutatie van dat jaar, maar je krijgt niet de griep door de vaccinatie. In het vaccin is de influenza zodanig verzwakt-vermoord dat het je niet ziek kan maken, maar wel een imuunreactie oproept.
Maar goed, dit is geen algemeen vaccinatietopic, dus ik zal er verder niet op ingaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:05

Ik zat terug te rekenen. Krijg het jaarlijkse griep vaccin Vanaf dat ik 29 was. Al 20 jaar nu.
Ben er nooit raar van geweest.

Zo slik ik ook al 2 jaar onafgebroken dagelijks AB daar merk ik ook geen bijwerking van. Mensen reageren altijd met dat dit erg slecht voor je is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:20

Popstra schreef:
Ik zat terug te rekenen. Krijg het jaarlijkse griep vaccin Vanaf dat ik 29 was. Al 20 jaar nu.
Ben er nooit raar van geweest.

Zo slik ik ook al 2 jaar onafgebroken dagelijks AB daar merk ik ook geen bijwerking van. Mensen reageren altijd met dat dit erg slecht voor je is.

Te veel AB slikken is vooral slecht voor de gehele wereldbevolking omdat AB resistentie van bacteriën in de top staat van grootste dreigingen voor de mensheid.

Maar als je het nodig hebt, heb je het nodig he. Het gaat bij die tegencampagnes vooral over het onnodig slikken ervan.