Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathazzz schreef:https://nos.nl/liveblog/2331290-verdere ... hrapt.html
Voorzitter Landelijk Overleg Acute Zorg voorziet eerdere versoepeling
Ernst Kuipers van het Landelijk Overleg Acute Zorg denkt dat het al eerder dan eind mei mogelijk is om de coronamaatregelen verder te versoepelen.
Gaat de daling van coronapatiënten op de IC in dit tempo door, dan is het mogelijk om verder te gaan dan gepland, vindt Kuipers. "Ik denk dat we niet hoeven te wachten tot 20 mei om te kijken wat de impact van de maatregel rond de lagere scholen is. Dan kunnen we misschien ook wel een start maken met verdere versoepeling."
Marie_Anne schreef:Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant gek en wellicht onverstandig dat hij zich hier zo over uitspreekt.
Dat is niet aan hem, maar aan het kabinet. Hij kan advies geven, maar om dit nou in de pers te gaan roepen...
elnienjo schreef:Wat ik mij afvraag:
Waarom zouden sterren-restaurants (en wellicht andere faciliteiten in het hogere segment) eigenlijk nog niet open kunnen?
Daar zijn ze sowieso ingesteld op ruimere zitplekken en niet boven op elkaar. Ook werken ze daar veelal op reservering. (En ik neem aan uiterst zorgvuldig en hygienisch)
Dat lijkt me minder bezwaarlijk dan openbare terrassen waar de massa op af komt.
(En nee, ikzelf heb geen budget over voor een sterrenhap, maar gun het de chefs en degenen die het wel breed genoeg hebben)
speurneusc schreef:elnienjo schreef:Wat ik mij afvraag:
Waarom zouden sterren-restaurants (en wellicht andere faciliteiten in het hogere segment) eigenlijk nog niet open kunnen?
Daar zijn ze sowieso ingesteld op ruimere zitplekken en niet boven op elkaar. Ook werken ze daar veelal op reservering. (En ik neem aan uiterst zorgvuldig en hygienisch)
Dat lijkt me minder bezwaarlijk dan openbare terrassen waar de massa op af komt.
(En nee, ikzelf heb geen budget over voor een sterrenhap, maar gun het de chefs en degenen die het wel breed genoeg hebben)
wat dacht je van personeel, dat verplicht je dan in contact te komen met klanten, of lekker boven de borden ...... eet smakelijk....