Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:41

Mooie site. Thanks voor het delen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:47

Denk dat die ook niet helemaal klopt? Als ik klik op tourist entry zie ik dat je België en Frankrijk in zou mogen en Duitsland en Nederland niet? Dat vind ik apart.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:49

moonsparkle schreef:
Denk dat die ook niet helemaal klopt? Als ik klik op tourist entry zie ik dat je België en Frankrijk in zou mogen en Duitsland en Nederland niet? Dat vind ik apart.

Het lijkt niet om een Europese website te gaan, waardoor hij voor Nederlanders wel eens onjuist zou kunnen zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:55

Die site is niet betrouwbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:13

Ik las dat Rutte binnenkort een soort landenlijstje ging maken met landen waar we wel weer heen kunnen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:17

Het zal mij benieuwen. Had het idee dat ze het op dit moment een beetje ontmoedigen.

Hij zei als je de vakantie kan uitstellen moet je dat doen. Ja...technisch gesproken kan iedereen dat.

Hoop dat er volgende week inderdaad meer is. Ik moet nu wel zo langzaam aan dingen gaan voorbereiden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:19

Hij riep op dat wanneer je de mogelijkheid hebt om bvb in september te gaan want kan me voorstellen dat het heel druk word op sommige plekken in Nederland tijdens de schoolvakanties en bouwvak .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:23

Hoe zit het als je reisorganisatie de reis door laat gaan, maar je wil zelf verzetten of annuleren? Dan heb je nergens recht op zeker?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:25

LadyMadonna schreef:
Hoe zit het als je reisorganisatie de reis door laat gaan, maar je wil zelf verzetten of annuleren? Dan heb je nergens recht op zeker?

Verzetten komen ze je misschien nog in tegemoet. Maar annuleren ben je gewoon je aanbetaling kwijt.

Ik zit ook nog te wachten en te dubben. Ik denk wel dat ik ga als ik mag. Maar ja, als je daar met mondkapje op moet lopen en in je hotel allerlei nare restricties hebt dan weet ik het ook niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:28

Wij vermaken ons op zich wel makkelijk en kunnen makkelijk drukke plaatsen vermijden, gaan graag wandelen enzo. Zit in een "aparthotel", dus beschik over een keuken. Kan dus eventueel voor mn eigen eten zorgen...
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 27-05-20 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:36

bigone schreef:
Hij riep op dat wanneer je de mogelijkheid hebt om bvb in september te gaan want kan me voorstellen dat het heel druk word op sommige plekken in Nederland tijdens de schoolvakanties en bouwvak .

Drukte in Nederland kan ik makkelijk voorkomen. :)

Ik zal niet in NL op vakantie gaan.

Dan wordt het voor mij volgend jaar pas.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:49

We zouden naar Kos gaan.
We willen echt ‘een vakantiegevoel’ en dus geen mondkapjes, a la carte ipv buffet, ligbedden op 2 mrr afstand enz enz.
Daarnaast zijn we bang bij een evt uitbraak in quarantaine te moeten met twee kleine kinderen op een hotelkamer. Moet er niet aan denken om in een ziekenhuis te belanden en rest familie moet naar huis.

Nee, zekere voor onzekere en we hebben kunnen omboeken (via corendon) naar europarcs in Nederland. In verhouding best prijzig maar zijn we er toch een weekje uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:32

Sheran schreef:
Zullen we gewoon een soort vakantie-hindernisbaan maken ergens in Nederland? Met onleesbare verpakkingen, hondenpoep, kraampjes met schreeuwende mensen, een stalletje met plastic meuk (hoewel je dan ook gewoon door de So Low kunt lopen), een stukje onregelmatig wegdek, wat loslopende honden, een kerkje met wierook, een peuterbadje, wat mensen die met je op de foto willen, wat straatverkopers, wat paraderende bruine jongens in speedo's, kleine straathoekjes met urine, een ijssalon, een winkeltje met ondefinieerbare souvenirs waar je enorm wordt afgezet en tot slot een emmer water over je heen.

Die plek heet toch Amsterdam?

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:11

Hallo allemaal, :D
Als het mag kom ik ook even meelezen/mee kletsen in dit topic?
Wij hebben in principe in augustus drie weken vakantie in oostenrijk met onze tourcaravan incl. eigen sanitair geboekt staan.
Dus sowieso wel met eigen vervoer en niet afhankelijk van het sanitair van de camping als dit gesloten is..
Ben zo ontzettend benieuwd of het doorgaat, ben ook ook al wel aan het kijken of we misschien toch in nl blijven.
Maar heb wel geboekt en de aanbetaling gedaan voor oostenrijk..
De cijfers lijken tot nu toe wel gunstig..

Maar zo ontzettend de behoefte om op vakantie te gaan.. Zoals jullie allemaal wel herkennen! :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:31

Tuurlijk, welkom!

Oostenrijk ik prachtig, ik snap dat je daar heel graag heen wilt.
Helaas geen glazen bol hier :))
Als het aantal besmettingen/ziekenhuisopnames laag blijft en als dat ook in Duitsland en Oostenrijk zo blijft, dan denk ik dat er best een kans is dat je zou kunnen gaan. Of je dat ook echt wilt is iets wat je zelf moet beslissen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:38

Waarschijnlijk gooit Zwitserland ook weer open, we zitten al een tijdje aan maximaal 15 nieuwe gevallen per dag. Ik heb al reclame gekregen van recreatiegebieden die met echt wel heul goede verleidelijke aanbiedingen komen :D

Ik heb op Hemelvaart met een Sorbet op een berg terras gezeten :Y) :):)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-05-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:39

Ik val even binnen. :o

Moeten wij als Nederlanders ook 2 weken in quarantaine als we naar het buitenland zijn geweest?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:44

Ik vraag me wel af, meer en meer gaat open, maar reisadvies vanuit de Nederlandse overheid is oranje, alleen noodzakelijke reizen. Hoe zit dat verzekerings technisch? Stel, je bent op vakantie en wordt ziek, ben je volledig ziektekosten verzekerd dan? Of je lijdt schade op een of andere manier, dekt de reisverzekering ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:47

Ziektekosten dekt normaal eigenlijk altijd, reisverzekering kan het echter afwijzen als dat in de voorwaarden staat.
Binnen Europa heb ik eigenlijk nooit een reisverzekering.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:49

Neonlight schreef:
Ik vraag me wel af, meer en meer gaat open, maar reisadvies vanuit de Nederlandse overheid is oranje, alleen noodzakelijke reizen. Hoe zit dat verzekerings technisch? Stel, je bent op vakantie en wordt ziek, ben je volledig ziektekosten verzekerd dan? Of je lijdt schade op een of andere manier, dekt de reisverzekering ?

Veel reisverzekeringen vergoeden niets als er een negatief reisadvies is op moment van vertrek. Zorgverzekering vergoedt als het goed is gewoon via de EHIC als je binnen Europa blijft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:19

Maar een echt negatief reisadvies is er niet binnen Europa, rood is echt negatief maar momenteel werken ze dus met groen, oranje en rood.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:21

Neonlight schreef:
Maar een echt negatief reisadvies is er niet, rood is echt negatief maar momenteel werken ze dus met groen, oranje en rood.

Oranje is ook negatief reisadvies.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:22

Oranje is alleen reizen indien noodzakelijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:24

Bij oranje dekt je reisverzekering NIET.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:26