Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Marije_1997 schreef:JPitty schreef:Dat bussen lang zijn wist ik en dat er verschillende lengtes zijn ook. Hier in Zwolle rijden ook verschillende lengtes, zowel met als zonder harmonica ertussen. De langste is geloof ik 18 meter. Maar ik geef vrachtwagens en bussen (ongeacht wat voor) graag de ruimte. Want dat ze uitzwaaien/ zwenken en bochten ruim moeten insturen, is (dacht ik) toch wel algemeen bekend.
Vrachtwagens met meeloop as kunnen het doen met minder ruimte dacht ik. Maar dit kun je niet weten. Maar vergeet ook niet dat die verlengde (werk) bussen ook ruimte nodig hebben. Heb nog iets te vaak dat mensen mij de ruimte niet geven. Neem niet graag stoepjes mee als ik eem raam achterin heb liggen.
Nayomie schreef:Mensen die langs de snelweg op de vluchtstrook hun auto parkeren omdat ze dan foto's van de tulpenvelden kunnen maken.
AmyJamess schreef:Ik werd gister op de snelweg ingehaald door een busje met een grote tandemasser er achter.
Op zich niet heel bijzonder, maar ik reed 110.
Busje reed op zijn minst 120
Valt me sowieso best vaak op dat auto's met aanhangers best hard rijden.
Goof schreef:Ik zag van de week weer enkele vrachtwagens zo dicht op elkaar rijden dan mijn auto er serieus niet tussen had gepast. Ik heb een station en toen ik ze passeerde was het gat tussen hen kleinere dan mijn auto lang is. Bizar! Waarom nemen ze dat risico joh? 3 meter op je voorganger rijden met 90 km/h.
Debielen.
Marije_1997 schreef:Goof schreef:Ik zag van de week weer enkele vrachtwagens zo dicht op elkaar rijden dan mijn auto er serieus niet tussen had gepast. Ik heb een station en toen ik ze passeerde was het gat tussen hen kleinere dan mijn auto lang is. Bizar! Waarom nemen ze dat risico joh? 3 meter op je voorganger rijden met 90 km/h.
Debielen.
Dit doen ze dus om er geen auto's tussen te krijgen. Je wil echt niet gesandwiched worden door 2 vrachtwagens. Hun remweg is vele malen langer dan de jouwe.
iirrssjjee schreef:Marije_1997 schreef:
Dit doen ze dus om er geen auto's tussen te krijgen. Je wil echt niet gesandwiched worden door 2 vrachtwagens. Hun remweg is vele malen langer dan de jouwe.
Maar waarom zo kort? Als de vrachtwagen voor je remt heb je dus sowieso geen tijd meer aangezien je remweg dus erg lang is.... Doe dan 2 vrachtwagen lengtes afstand....
Marije_1997 schreef:Goof schreef:Ik zag van de week weer enkele vrachtwagens zo dicht op elkaar rijden dan mijn auto er serieus niet tussen had gepast. Ik heb een station en toen ik ze passeerde was het gat tussen hen kleinere dan mijn auto lang is. Bizar! Waarom nemen ze dat risico joh? 3 meter op je voorganger rijden met 90 km/h.
Debielen.
Debielen.