Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:48

Waarom rij je uberhaupt met stadslicht? Zou verboden moeten worden. Gewoon dimlicht aan is zo veel veiliger.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:57

Ik denk dat ik gisteren juist iemand pissig heb gemaakt! :=

Ik ging van de ringweg af. De uitvoegstrook is tevens zo'n invoegstrook. Ik dacht, mooi, weg vrij dus ik doe mijn knipperlicht aan en ga naar rechts. Ineens dik getoeter, zat daar ineens een auto! :oo

Ik had haar helemaal niet gezien, heel gek. Enige wat ik kan bedenken is dat ze misschien met een noodvaart de ring op kwam rijden, maar dan nog.

Ze kwam me links inhalen daarna en heb even verontschuldigend m'n hand opgestoken. Ik schaamde me oprecht!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:13

BiBiQ schreef:
Waarom rij je uberhaupt met stadslicht? Zou verboden moeten worden. Gewoon dimlicht aan is zo veel veiliger.

Mag ook helemaal niet. Maar als je dimlicht het niet doet, gaat die volgens mij aan..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:17

Wat ik echt zooo irritant vind (weet niet of het al genoemd is) zijn automobilisten die heel hard op een zebrapad afrijden en al dan niet nog op het laatste moment stoppen.
Soms ben ik het zebrapad al opgestapt en kan ik nog nèt snel een stap terug doen.
Kijk ff uit je doppen wil je #)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:35

Marije_1997 schreef:
JPitty schreef:
Dat bussen lang zijn wist ik en dat er verschillende lengtes zijn ook. Hier in Zwolle rijden ook verschillende lengtes, zowel met als zonder harmonica ertussen. De langste is geloof ik 18 meter. Maar ik geef vrachtwagens en bussen (ongeacht wat voor) graag de ruimte. Want dat ze uitzwaaien/ zwenken en bochten ruim moeten insturen, is (dacht ik) toch wel algemeen bekend.

Vrachtwagens met meeloop as kunnen het doen met minder ruimte dacht ik. Maar dit kun je niet weten. Maar vergeet ook niet dat die verlengde (werk) bussen ook ruimte nodig hebben. Heb nog iets te vaak dat mensen mij de ruimte niet geven. Neem niet graag stoepjes mee als ik eem raam achterin heb liggen.

Ook een meesturende liftas vd vrachtauto maakt niet dat hij altijd minder ruimte nodig is.
De ene bocht is de andere niet.
Sterker nog, mijn vrachtauto heeft zo'n leuke meestuuras maar snijd vaak genoeg de bocht en zwaait achter flink uit als ik niet oppas

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:35

Mensen die langs de snelweg op de vluchtstrook hun auto parkeren omdat ze dan foto's van de tulpenvelden kunnen maken.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:50

Ik heb de laatste tijd twee grote ergernissen op de weg.
1. mensen die je voorbij steken, dan voor je gaan rijden en voor niets op de rem gaan staan, echt waar, blijf dan aub links rijden en kom me niet de pas afsnijden. Zo vaak voorgehad op mijn weg de laatste tijd, is een baan van 90 met om de km een rond punt, komen ze je voorbij gestoken 100m voor dat rond punt, terug naar rechts en dan vol op de rem voor een leeg rond punt.

2. mensen die aan 120 rijden waar je 90 mag en dan tegen 15km/u een (leeg) rond punt nemen... kan je echt geen bochten maken?

Om de twee dus te combineren tot één situatie, ben ik gewoon netjes 90 aan het rijden, zie je van heinde en verre dat het rond punt 100m verderop leeg is, kan je dus makkelijk aan 40/u oprijden en hoef je niet van 0 weer op te trekken, komt er zo'n idioot mij op het laatste moment voorbij gestoken, komt naar rechts en gaat dan stilstaan voor een leeg rondpunt om het dan tot slot aan een slakkegangetje te nemen. Waarschijnlijk niet helemaal koosjer van mij, maar heb ze dan al meermaals op het rond punt links gewoon weer ingehaald...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:50

Mensen die zo onwijs traag de oprit oprijden. Gewoon vaak met 70 km p uur, terwijl je dan al 130 mag op de snelweg. Rij dan in ieder geval 90.

Maar een keer zo bond meegemaakt. Die persoon reed letterlijk 30. En toen stonden we dus stil(!) Omdat ze er dus niet tussen kwam. Ja toen was ik wel een beetje in paniek. Met een kia picanto kom je niet zo snel vanuit stilstand naar 100 km per uur. Vond het echt een levensgevaarlijke actie. Als je niet durft, ga dan alsjeblieft niet.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:01

Nayomie schreef:
Mensen die langs de snelweg op de vluchtstrook hun auto parkeren omdat ze dan foto's van de tulpenvelden kunnen maken.

Dat mag toch officieel niet eens?

De laatste maanden kom ik overigens al een paar keer verlaten auto's tegen langs de snelweg. Vraag me altijd af wat iemand bezield om z'n auto in de berm of vluchtstrook te parkeren en zo achter te laten :o?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 22:11

Vandaag op een vrij rustige snelweg maar toch spitstijd naar huis... ik reed op de meeste linkerbaan 120 km, ja dat is te hard O:) ik had de auto op de middelste baan ingehaald en na goed kijken schuif ik naar de middelste baan. Nog steeds 120 rijdend. Komt er toch in ene iemand echt knalhard rechts voorbij := Dit alles speelde zich af in een tunnel en ik zag diegene als bijna een flits zo hard ging die...

De ergernissen hierboven herken ook ja. Behalve de mensen die op de vluchtstrook gaan staan om foto’s te maken van bloemen :') serieus dat mensen dat doen, nou die mogen van mij een boete krijgen voor gevaarlijk gedrag. Hetzelfde trouwens voor mensen die met 30 willen invoegen op de snelweg. Echt koekoek 8)7

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:27

Jeez ja, dat is inderdaad echt levensgevaarlijk! Ik ben altijd van mening dat als je niet durft autorijden en graag traag gaat, dat het openbaar vervoer op je lijf geschreven is! Urenlang onderweg zijn is daar vanzelfsprekend, dus laat de snelweg aan mensen die "snel weg" willen zijn dankuwel.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:49

Ik werd gister op de snelweg ingehaald door een busje met een grote tandemasser er achter.
Op zich niet heel bijzonder, maar ik reed 110.
Busje reed op zijn minst 120 :+
Valt me sowieso best vaak op dat auto's met aanhangers best hard rijden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:25

AmyJamess schreef:
Ik werd gister op de snelweg ingehaald door een busje met een grote tandemasser er achter.
Op zich niet heel bijzonder, maar ik reed 110.
Busje reed op zijn minst 120 :+
Valt me sowieso best vaak op dat auto's met aanhangers best hard rijden.

Scheelt wel, als ze geflitst worden, is de boete een stuk hoger. :j
Ben ook wel eens ingehaald door eentje die zeker 130-140 reed.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:55

Tsja, hard rijden met aanhanger... En dan vreemd opkijken als de combinatie ineens gaat scharen en de vangrails in duikt... Hoor je vaak genoeg, geen idee of het door snelheid komt, maar dat zal zeker meespelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:57

Ik zag van de week weer enkele vrachtwagens zo dicht op elkaar rijden dan mijn auto er serieus niet tussen had gepast. Ik heb een station en toen ik ze passeerde was het gat tussen hen kleinere dan mijn auto lang is. Bizar! Waarom nemen ze dat risico joh? 3 meter op je voorganger rijden met 90 km/h.
Debielen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:08

Nou inderdaad. En zie er dan maar eens tussen te komen als je de borden ziet dat je afrit er aan komt over 1200m...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:03

Goof schreef:
Ik zag van de week weer enkele vrachtwagens zo dicht op elkaar rijden dan mijn auto er serieus niet tussen had gepast. Ik heb een station en toen ik ze passeerde was het gat tussen hen kleinere dan mijn auto lang is. Bizar! Waarom nemen ze dat risico joh? 3 meter op je voorganger rijden met 90 km/h.
Debielen.

Dit doen ze dus om er geen auto's tussen te krijgen. Je wil echt niet gesandwiched worden door 2 vrachtwagens. Hun remweg is vele malen langer dan de jouwe.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:11

Marije_1997 schreef:
Goof schreef:
Debielen.

Dit doen ze dus om er geen auto's tussen te krijgen. Je wil echt niet gesandwiched worden door 2 vrachtwagens. Hun remweg is vele malen langer dan de jouwe.

Maar waarom zo kort? Als de vrachtwagen voor je remt heb je dus sowieso geen tijd meer aangezien je remweg dus erg lang is.... Doe dan 2 vrachtwagen lengtes afstand....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:19

iirrssjjee schreef:
Marije_1997 schreef:

Maar waarom zo kort? Als de vrachtwagen voor je remt heb je dus sowieso geen tijd meer aangezien je remweg dus erg lang is.... Doe dan 2 vrachtwagen lengtes afstand....

Dat heeft geen nut, twee vrachtwagens is een kleine 40 meter, daar duiken op z'n minst twee auto's tussen in de spits, al helemaal bij uitvoegstroken.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:34

Marije_1997 schreef:
Goof schreef:
Debielen.

Dit is niet ivm. auto’s die ertussen hangen, maar omdat men vind dat gewone automobilisten te langzaam er tussen rijden en ze niet mogen inhalen (heb ik zelf van meerdere chauffeurs gehoord).

Erger vind ik die treintjes van vrachtwagens als je de oprit op komt rijden. Soms zijn het er zoveel dat je moet stoppen op de oprit, omdat je echt niet verder kan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:11

Marije_1997 schreef:
Goof schreef:
Debielen.

Dit was niet eens bij of in de buurt van een afrit, gewoon op een recht stuk snelweg en bovendien waren ze aan het inhalen en reden ze op deze manier op de middelste baan.

Ik snap jouw punt trouwens hoor, je zult mij om die reden nooit voor of tussen vrachtwagens zien rijden.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:49

Vanavond een spookrijder "gered". Waarschijnlijk zei haar navigatie dat ze rechtsaf moest, alleen een paar honderd meter verder dan dat ze deed. Ze reed dus de afrit van de snelweg op, dus ik hard toeteren (stond achter haar bij het stoplicht) en ze keek achterom maar reed toch door de bocht om. Gelukkig had ze toen snel door waarom ik zo toeterde en zag ik dat ze op de vluchtstrook reed en ging keren. ik ben me toch dood geschrokken ook al is er niets gebeurd! :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 23:01

Oeps, gelukkig goed afgelopen zo.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 02:11

Maar dan nog geldt de vraag, als er niet eens 1 auto tussen past, en de voorste vrachtwagen moet accuut remmen, ben je toch gewoon de sjaak? Als andere vrachtwagen chauffeur? Je zit er hoe dan ook tegenaan.... En als je zo'n hele trein hebt, hoe verwacgten ze dan dat automobilisten een afrit kunnen pakken?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:57

Blackberry goede daad van jou.

Mensen die 70 km/h op de teller gaan rijden terwijl je er 80 km/h mag rijden.
Ik rij in een Trafic (bus) die is serieus breed.
Ik parkeer braaf met veel ruimte naast mij.
Kom ik terug staat er iemand bijna tegen mijn deur aan.
Overstappen binnendoor gaat niet ivm geopereerde heup.