[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:31

Britta31 schreef:
Gisteren ook een moeder met het kind in het boodschappen gedeelte van het karretje.Normaal is dat al vies met de schoenen nu helemaal.Ik hoop altijd dat dat kind er uit valt(zonder veel schade natuurlijk)

Eh ok.

Ik vind het sowieso niet verantwoord om nu met kinderen boodschappen te doen.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 20-03-20 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:09

Ja echt. Waarom!? Ga dan een stuk fietsen met je kind als je de deur uit wil.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:35

Soms ook een kwestie van "niet anders (denken te) kunnen". Echt situatie afhankelijk natuurlijk. Je kunt ze vaak niet alleen thuis laten en in deze tijd is er soms ook geen netwerk om op terug te vallen.
In het geval van een partner zou ik zeggen: doe je boodschappen als je partner thuis is / gekomen is en haal voor meerdere dagen of een week. Maar je hebt ook alleenstaande ouders die nu écht niet anders kunnen soms dan de kids mee nemen.
Het staat echter niet op hun voorhoofd wat de persoonlijke situatie is.
Maar, absoluut mee eens dat het niet handig is. En kan het echt niet anders, zorg dan iig dat het kind niet overal aanzit en bij kan.

Nu lijkt het soms wel een speeltuin inderdaad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:19

Als beide ouders erbij zijn is het wel degelijk duidelijk dat ze niet alleenstaand zijn :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:30

Ik ben er gewoon ook heel hellig op, mensen die alsnog alles doen, die hun kinderen nog buiten laten spelen, die naar tuincentra gaan met de familie, mensen die hun schouders erbij ophalen. "Het is maar een griepje" "Mensen sterven nu eenmaal". Omdat mijn vader 83 is, en ik ben erg bang voor hem. Snap dat hij en vele mensen van die leeftijd worden gezien als 'slachtoffers van corona die niet te voorkomen zijn', maar voor mij is hij mijn vader en wil ik niet dat hij onderdeel word van het sterfgetal. Die 106 die nu overleden zijn, zijn 'maar 106', en in het totaal valt het mee. Behalve voor de familieleden van die 106... Dat word vaak wel vergeten in die discussie rondom corona.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:00

Absoluut met jullie eens, die mensen moeten echt beter weten en rekening houden met anderen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:27

ElineS schreef:
Ik ben er gewoon ook heel hellig op, mensen die alsnog alles doen, die hun kinderen nog buiten laten spelen, die naar tuincentra gaan met de familie, mensen die hun schouders erbij ophalen. "Het is maar een griepje" "Mensen sterven nu eenmaal". Omdat mijn vader 83 is, en ik ben erg bang voor hem. Snap dat hij en vele mensen van die leeftijd worden gezien als 'slachtoffers van corona die niet te voorkomen zijn', maar voor mij is hij mijn vader en wil ik niet dat hij onderdeel word van het sterfgetal. Die 106 die nu overleden zijn, zijn 'maar 106', en in het totaal valt het mee. Behalve voor de familieleden van die 106... Dat word vaak wel vergeten in die discussie rondom corona.

Zijn er in Nl al 106 overleden? Dat is dan meer als in belgie.
Ik herken je gevoel ElineS, mijn vader is 89 maar geniet nog zo van zijn leven.Het zou vreselijk zijn mocht hij aan zoiets stom doodgaan.

Hier mag je maar per 1 persoon de winkel binnen,dus heerlijk geen kinderen.
Van de week nog voor die maatregel bij de Lidl geweest daar liepen ze met hele gezinnen en die jong maar door de winkel rennen. Dan kan je wel 100 strepen zetten waar iedereen achter moet blijven,maar als die dingen het zich niet aantrekken....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:52

ElineS schreef:

Helemaal mee eens, die 106 is zo snel gezegd. Maar t zijn allemaal mensen met families etc die van ze hielden en die gemist worden. Waarvan familie niet eens dicht bij ze mocht zijn in hun laatste uren en zelfs geen of beperkt een afscheidsdienst mag plaatsvinden. Dat is hartverscheurend om je te realiseren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:18

Nou buiten spelen kan prima, zolang ze afstand houden. Wij spelen ook buiten met onze zoon. Maar met z'n allen op het klimrek of tikkertje lijkt me niet zo handig maar vooralsnog heeft het RIVM geen probleem met buitenspelen. Mijn ouders zijn ook risicogroep dus ik zie ze voorlopig niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:31

Moest net even naar de supermarkt voor wat vergeten groente, staan midden voor het schap twee moeders met kinderen in de buggy gezellig te keuvelen terwijl kind een loopt te niezen op kind twee, waarna dat met de mouw van mama's jas even snel weggeveegd wordt.

Echt gezellig joh :D.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:25

_San87_ schreef:
Moest net even naar de supermarkt voor wat vergeten groente, staan midden voor het schap twee moeders met kinderen in de buggy gezellig te keuvelen terwijl kind een loopt te niezen op kind twee, waarna dat met de mouw van mama's jas even snel weggeveegd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:55

Ik zag vandaag al een paar keer op FB volgende spreuk voorbij komen:

"De komende weken gaat voor veel mensen met kinderen duidelijk worden dat het (opvoed)probleem echt niet bij de leerkracht ligt."

:=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:58

Onali schreef:
_San87_ schreef:

[ Video ]

_O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:00

Varekaj schreef:

"De komende weken gaat voor veel mensen met kinderen duidelijk worden dat het (opvoed)probleem echt niet bij de leerkracht ligt."

Ja dit dus...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:11

Precies dat := .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:11

Als ze dan nog gaan opvoeden... maar denk eerder dat de energie in klagen gaat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:14

Ik hoor al heel veel geklaag en gezaag rond mij. Dat ik mij echt afvraag waarom ze kinderen hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:18

Of een partner.
Hier in de straat gingen een aantal dames helemaal los toen er wat mannen thuis moesten werken. Hoe ze dat in vredesnaam vol gingen houden...
Daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen, je was toch niet voor niets met elkaar getrouwd :?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:55

Beide vind ik onbegrijpelijk :n hoor het ook veel.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:57

"Thuisschool gaat ge-wel-dig.
2 leerlingen geschorst wegens vechten,
Juf ontslagen wegens drinken tijdens werktijd.

_O- _O- _O-

Staat op de fb van een vriendin van mij.

Maar inderdaad in de supermarkt worden alles regels geschonden. Mensen duiken gewoon over de medewerkers heen om bij een product te komen. Het hamsteren gaat gewoon door. Wordt volgens mij zelfs erger nu er overal om ons heel lock down's doen. Dit keer waren in beide winkels waar ik kwam de wc papier en keukenrollen op (moet ik toch echt wat vinden want ik heb nog 4 rollen...) maar ook blik en pot voorraad was duidelijk kleiner dan anders. En er was nergens rookworst te vinden :x

Toen ik terug kwam met de auto bij mijn werk (auto geleend van een collega) probeerde een moeder kinderen op de manege te droppen. Zelfs de kinderen hadden meer verstand. Toch maar even verteld dat ze echt niet welkom zijn. Zelfs niet voor een aai.

Mensen kunnen zichzelf niet meer vermaken. Das wel duidelijk. En echtscheidingsadvocaten maken alvast een hele boel papier werk klaar. Die krijgen het druk, heel druk. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:30

chamion schreef:
"Thuisschool gaat ge-wel-dig.
2 leerlingen geschorst wegens vechten,
Juf ontslagen wegens drinken tijdens werktijd.

_O- _O- _O-

Die kwam ik ook al meerdere keren tegen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:32

Varekaj schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik kwam vandaag ook een verwilderde moeder tegen met twee peuters in een buggy.
Zeker één van de kids was duidelijk niet lekker want er hing een flinke snottebel boven z'n lip en zag ook wat witjes :(:)
Waarom gaat iemand nu met zieke kinderen op pad terwijl ze dan al vatbaarder zijn? :? Really?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:40

Cayenne schreef:
Varekaj schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik kwam vandaag ook een verwilderde moeder tegen met twee peuters in een buggy.
Zeker één van de kids was duidelijk niet lekker want er hing een flinke snottebel boven z'n lip en zag ook wat witjes :(:)
Waarom gaat iemand nu met zieke kinderen op pad terwijl ze dan al vatbaarder zijn? :? Really?

Bij ons één van de managers: dochter van 18 maanden had verhoging, partner hoestte, en zij kwam nog naar kantoor. Gelukkig is ze wel weer naar huis gestuurd, maar daar was ze het niet helemaal mee eens. Ik snap dat het zuur is, en dat je op kantoor waarschijnlijk productiever bent, maar ik zei ook tegen een collega: zelfs als haar man en dochter nu geen corona hebben, maar gewoon een verkoudheid/griepje, wil je niet het risico lopen dat je daar overhéén een coronabesmetting krijgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:53

Nee idd, ik snap niet dat je het risico neemt.
Het kan best dat Snottems gewoon een koutje heeft, maar als daar Corona overheen gaat ben je verder van huis.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:48

Ik verwacht over 9-10 maanden en babyboom en ik denk dat ik me maar ga omscholen naar echtscheiding advocaat /mediator :+