Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:29

Ja had ik ook!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:43

Kijk dat scheelt dan weer, wat een vervelende situatie zo :(

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:34

Wij zijn nog steeds geblokkeerd. Had nieuw account aangemaakt ivm dat ik geen zin had mijn ID op te sturen ter verificatie. Hadden 14 advertenties geplaats met speelgoed en wat goedkope paardendekens, 3 artikelen meteen verkocht en verstuurd. Toen ineens alle advertenties weg en account geblokkeerd. Kunnen contact opnemen met de klantenservice.
Wel vervelend, toch een klus die advertenties maken, en waren al in contact met iemand over een deken. Alles weg.

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:21

Ik net een goede onderhandeling! Ik was al een tijdje opzoek naar mijn nieuwe camera, de Canon EOS 77D. Normaal koop ik dat soort dingen niet van mp, maar van een betrouwbare site. Deze man woont 5km bij ons vandaan en heeft al meer dan 20 reviews die allemaal te maken hebben met camera's/lenzen. Hij komt hem vandaag brengen en dan mag ik hem ook uitproberen! :)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:20

Vanochtend bij een nestje kittens wezen kijken die op Marktplaats stonden. Ze waren al oud genoeg om naar een nieuw huisje te kunnen dus we konden er direct eentje uitkiezen en meenemen. Hele fijne mevrouw die duidelijk veel tijd in het nestje had gestoken. Alles w.b.t. vaccinaties etc. netjes op orde ook. Heb ik helaas ook wel anders gezien bij een ander nestje.. Erg blij met ons poesje!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:49

Hoe zouden jullie iemand beoordelen die:

Een kledingstuk aanbied als nieuw (alleen gepast, te laat met terugsturen) maar bij ontvangst zitten er geen kaartjes meer aan en is het duidelijk al wel gedragen.
Bovendien heeft de persoon het artikel 5 dagen later verstuurd dan afgesproken en had daar een banketstaaf excuus voor (”geld nog niet op de rekening”, terwijl er gewoon via marktplaats app betaald is en verkoper daarvan meteen een betaal bevestiging krijgt).
Ik heb niet echt een probleem met het later verzenden, maar zeg dan gewoon dat je er wegens omstandigheden nog niet aan toe gekomen bent en geen banketstaaf excuus verzinnen, het geeft voor mij gewoon aan dat dit geen eerlijk persoon is.

Nu mag ik dus een aantal sterren gaan geven en ik twijfel enorm, wat zouden jullie geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:54

Snapt zij wel hoe de marktplaats app werkt? Hoe hard zijn er gebruikerssporen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:55

Over niet gedragen en geen kaartjes... ik haal ze er soms ook af gelijk na aankoop en dan verdwijnt het alsnog in de vergeethoek. Dus dat kan op zich wel. Ik hou er alleen rekening mee dat mensen dan misschien iets minder gaan willen betalen ipv als er wel nog kaartjes aanhangen. Mijn probleem iig als verkoper.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:06

Maar hoe zie je dat het "duidelijk al wel gedragen is", echt al slijtageplekken?
Met andere woorden: is de staat van het kledingstuk echt ontgoochelend en de prijs die je ervoor betaald hebt daardoor te hoog of is het misschien toch wel 1 of 2 keer gedragen maar voor de rest wel exact het kledingstuk dat je wilde en dat je ook vaak gaat dragen?
In het eerste geval zou ik het in mijn waardering mee laten tellen (en dus minder waarderen), in het tweede geval niet.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:08

Op basis van wat jij nu zegt zou ik niet meer dan 3 sterren geven en misschien zelfs maar 2.
Wel afhankelijk van in welke staat kleding is

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:11

DeMolenhoek schreef:
Snapt zij wel hoe de marktplaats app werkt? Hoe hard zijn er gebruikerssporen?

Het gaat om een rijbroek en er zit wat viezigheid op. Omdat het onderandere precies bovenop de plooien zit die zich vormen in een zittende houding (bij knie en bij de heup), kun je zien dat er wel mee gereden is. Het is niets dat er niet uit gaat is de was en verder is de broek zo goed als nieuw.

Maar ze had het ook geadverteerd als zijnde “nieuw” en niet als zijnde “zo goed als nieuw”
Ik vind daar wel een verschil in zitten, bij nieuw verwacht ik dat het niet gedragen is en dat de kaartjes er nog aan zitten.

Ik neem aan dat als iemand een betaalverzoek via MP kan sturen, dat zij weten hoe de app werkt. Je krijgt ook meteen een melding dat er betaald is en mijn adres staat dan bij de betaling, die had ze sowieso nodig voor verzenden, dus ja, ze wist hoe het werkte.
Maar ze had gezegd de volgende dag te zullen verzenden en dat gebeurde dus niet, ook reageerde ze niet meer op mijn berichten, pas 5 dagen later kwam ze met een bericht terug en het excuus dat het geld niet op haar rekening stond. Ik ben maar even op mijn handen gaan zitten in de hoop dat als ik niet op die onzin in zou gaan, het alsnog verzonden zou worden. Tja en dan blijkt de broek dus niet zo nieuw als dat zij gezegd had.

Edit: ik screenshot advertenties altijd voordat ik voor een artikel betaal, dan weet ik waar ik voor betaald heb. Dit was dus de advertentie:

Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:29

Nou in dat geval 2 sterren..
Absoluut niet netjes.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:48

Zeker een lagere beoordeling ja...
Jeetje ik verkoop mijn rijbroeken hooguit 2/3x gedragen en schoon(!) gewassen voor 10-15 euro exclusief verzenden en dat gaat om merken als Kentucky, Cavallo en Eurostar.
Zijn nieuw een stuk duurder als Montar volgens mij dus veel te duur verkocht als het niet echt nieuw meer is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:52

Nou inderdaad, dit zou ik laten zien in de waardering.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:58

Heb je al contact met de verkoopster opgenomen? Ik zou dat eerst doen voordat ik twee sterren (of zelfs één) zou geven. Die advertentie klopt dus niet met wat je gekregen hebt. Een terugstorting van een deel van het geld zou ik redelijk vinden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:29

Ceetje_bokt schreef:
Heb je al contact met de verkoopster opgenomen? Ik zou dat eerst doen voordat ik twee sterren (of zelfs één) zou geven. Die advertentie klopt dus niet met wat je gekregen hebt. Een terugstorting van een deel van het geld zou ik redelijk vinden.

Inderdaad, eerst even proberen te communiceren ipv direct sterren geven, heeft eigenlijk niemand dan wat aan

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:41

SweetVanille schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Inderdaad, eerst even proberen te communiceren ipv direct sterren geven, heeft eigenlijk niemand dan wat aan

Ik begrijp wat je zegt, maar deze persoon is al tegen mij bewust 2x oneerlijk geweest, waarom zou ik die nog een kans geven om het “goed” te maken? Of haar überhaupt meer sterren geven als ik toch een deel van het geld terug krijg? In mijn optiek maakt haar dat niet meteen een eerlijker persoon.

Ik heb er sowieso totaal geen vertrouwen in meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:42

Dan geef je toch een ster meer omdat ze het netjes heeft opgelost?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:19

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:39

Ik heb mijn zadel in principe verkocht: hoe moet ik dat ding ooit verzenden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:42

2 dezelfde grote dozen
en een rol ducktape :D

doos 1 zet je met de flappen omhoog neer.
Zadel er in (ik gebruik wel nopjes folie. Maar dat doet niet iedereen)
Doos 2 met de flappen omlaag er in schuiven en dan zo ver als je kunt.
En dan 100 keer de ducktape er om heen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:45

Of een grote doos waar het zadel in past, bubbelplastic of piepschuim stukken er bij zodat de kans op beschadiging aanzienlijk verminderd word en goed dicht tapen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:46

Kan je beter bananendozen gebruiken: 2 sets. Zet de onderkanten tegel elkaar met het zadel erin, dat schuif je bovenkanten erover.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:52

Independence schreef:
Ik heb mijn zadel in principe verkocht: hoe moet ik dat ding ooit verzenden?

Ik heb toen eerst een doos gevonden die groot genoeg was en vervolgens alle loze ruimte opgevuld met bubbelplastic en opgepropte plasticzakken en vuilniszakken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:47

DeMolenhoek schreef:
Dan geef je toch een ster meer omdat ze het netjes heeft opgelost?

Nou op jullie advies toch eerst een berichtje gestuurd over de vlekken en de ontbrekende kaartjes.

Verkopers beredenering is:
De kaartjes had ik nooit naar gevraagd, dus dat was de reden dat ze er niet aan/bij zaten, maar die heeft ze natuurlijk wel erbij gehad tot aan verzenden, maar dan had ik er maar naar moeten vragen.

De vlekken heeft ze niet gezien, dus kan ze niets van vinden, als het er niet uitgaat in de was dan moet ik nog maar weer eens contact opnemen, maar ze snapt niet goed wat ik van haar wil want ze weet precies wat ze verstuurd heeft.

Het komt er op neer dat het haar niet uitmaakt dat de broek vies is en er geen kaartjes aan zitten ondanks dat die met conditie “nieuw” verkocht is, want zij vond hem nieuw genoeg.

Zucht....

Dit is trouwens één van de foto’s van de vlekken, je maakt mij niet wijs dat je dat over het hoofd ziet.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daphara op 20-04-20 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt