
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smee__ schreef:Wij hebben een shift om 17 uur, die de binnenkomende goederen vanuit de klanten en de depots uit de hele Benelux sorteert. Eigenlijk zijn ze om 2 uur klaar maar ze staan regelmatig tot 5 uur. Dan het team van 2 uur s nachts, wat de ritten voor de chauffeurs sorteert, assisteert met laden etc. Staan momenteel tot 12 uur s middags en worden regelmatig nog daarna ingeschakeld om spoedzendingen weg te brengen.
Inderdaad een chronisch tekort aan personeel daar. Geen hond wil het doen, dus we hebben een handjevol ervaren rotten in het vak, enkele Mbo-stagiaires, een grote groep welwillende hardwerkende mensen waar dingen soms fout lopen omdat ze geen Nederlands of Engels kunnen en ingehuurd personeel (vaak anderstaligen) waarvan het de helft niet kan schelen of het goed of slecht gaat als ze hun salaris maar krijgen.
Deze mensen zijn goud waard maar dat laat hun salarisstrook niet zien.
Froukje schreef:mvdende schreef:
Pakket is dus beschadigd......
Misschien niet leuk om te horen, maar het is ook absurd hoe er tegenwoordig vaak met pakketten gegooid en gesmeten worden.
Om van beschadiging door doodleuk buiten in de regen te laten staan nog maar niet te spreken.....
Leuk hoor, als de bezorger een stuk elektronica buiten in de achtertuin neerzet terwijl jij enkele dagen aan de andere kant van het land zit.... dat had gewoon naar een pick up gemoeten ipv maar buiten neerzetten zonder neerzettoestemming.
Het is allemaal niet gratis hè? Je betaalt er dik voor, dan mag je óók verwachten dat er tenminste de service geleverd wordt die ze beloven.
Je denkt toch serieus niet dat een houten kerstboompje op zo'n doos blijft zitten als die 3x over een sorteerband moet?
Onze bezorger heeft die hele kerstboom nooit gezien, die was er al veel eerder vanaf.
Het enige wat je óp een pakket moet plakken is een adres sticker, de rest moet je lekker aan de binnenkant stoppen als je wilt dat het aankomt.
Urielle schreef:mvdende schreef:Pas je levertijd dan aan en doe geen valse beloftes.
DPD kan vanaf nu óók op de ergernissen lijst hier. De gehele dag geven ze aan dat ze écht écht vandaag komen en uiteindelijk komt er dus niets.
Gelukkig maar dat ik vanmiddag zoiets had van: het zal wel en ben met de buurvrouw gezellig met de honden gaan wandelen, maar zonder haar vraag of we gingen wandelen, was is waarschijnlijk de gehele dag thuis gebleven om op het pakketje te wachten.
Is het zó moeilijk om de tracking te updaten als het pakketje in the middel of nowhere is blijven hangen blijkbaar?
Tuurlijk Gerda.
Kom je een dagje meedraaien op CS volgend jaar ergens tussen Black Friday en kerst? Mag je zelf de beslissing maken welke keuze je gaat maken tussen gezanik dat je telefonisch niet bereikbaar bent/ niet snel genoeg terugbelt, gezanik dat de email niet beantwoord wordt en een mailbox vol met reminders 30 minuten nadat de eerste mail verzonden is (Is dit al geregeld, in capitals:)) ) en gezanik dat de statussen niet up to date zijn, klantrapporten te laat, adreswijzigingen niet geboekt, losreferenties niet op tijd doorgegeven, schadefotos niet doorgestuurd,.. En o ja, of je nog even de oliebol op wil ruimen omdat de afzender verkeerd gestickerd heeft en het pakket van Geert in Purmerend staat en het pakket van Christa in Venlo en dat moet nog wel even omgewisseld vrijdagmiddag 14 uur want het is allemaal voor het weekend nodig. Terwijl je je lunch al weken maar, al typend, aan je bureau eet en standaard vroeger binnenkomt en overwerkt.
Of ga je liever zelf de bus of truck op, met het (drie-)dubbele van je aantal stops, werkdagen van half 7 tot 21 uur, overal netjes en vriendelijk moeten zijn, terwijl mensen non stop zeuren dat je te laat /te vroeg bent, ze van de 12 pakketten er 11 krijgen, een afspraak maken voor een nieuwe levering en er weer niet zijn, klagen dat je voor een winkel of huis gaan staan en niet 300 meter verderop 'want je kunt toch lopen', je bij een groot bedrijf moet lossen en de referentie niet klopt en de verzender klaagt dat je niet bent blijven wachten en de beveiliging van de ontvanger je van het terrein afstuurt omdat er nog 23 vrachtwagens en busjes op hun beurt staan te wachten. Voor 16/17/18 uur weer moeten afhalen bij diverse klanten maar nog een heel stuk rit hebben dus wagen leegtrekken, laden, te vol, deel moeten laten staan. Klant kwaad dat hij moet wachten op een tweede of zelfs derde wagen. Ontvangers kwaad dat je bezorgtijd niet klopt.
Maar misschien overkomt dat jou niet als topplanner. Een overload van zendingen moeten wegbrengen met de helft van je chauffeurs (want corona, overwerkt, door hun rug gegaan etc.), geen koeriers meer in te huren en door spontane ziekmeldingen 's ochtends vroeg, wagens die ineens kapot zijn etc. ritten overhouden en de tijdzendingen snel verdelen (beter te laat dan helemaal niet) en wat je ook laat staan, het was altijd de verkeerde beslissing want alles is belangrijk en alles moet vandaag. In je hoofd hebben dat Mark gaat afhalen bij Groothandel X en Perry bij Distributiecentrum Y, maarrrr Mark z'n wagen heeft ineens een motorprobleem en moet halverwege de dag naar de garage dus helft van de rit niet bezorgd. En Perry treft allemaal mensen die niet thuis zijn en heeft geen ruimte voor een afhaling. Beide klanten zitten op een stuk in je regio waar niemand anders rijdt, dus je moet Johnny zijn rit af laten breken om naar Groothandel X te rijden en Linda zit anderhalf uur verderop met nog 20 adressen te gaan, maar dat is de enige die nog naar Distributiecentrum Y kan...
Wat ben ik blij dat het overgrote deel van de mensen beseft dat er overal krankzinnig hard wordt gewerkt in de decembermaand, in de hele logistieke keten en ook bij de afzenders. En dat ondanks de drukte in december nog steeds 98% gewoon goed gaat en mensen daar ook heel blij mee zijn.
Urielle schreef:Ik kijk ook al uit naar morgen, want veel particulieren zullen thuis zijn, maar veel bedrijven gesloten dus de chauffeurs blijven met halfvolle bussen zitten waardoor ze niet bij de zendingen tegen het kopschot kunnen, de chaos van te volle loodsen en veel adreswijzigingen te verwachten naar andere locaties of priveadressen.
Urielle schreef:Ik kijk ook al uit naar morgen, want veel particulieren zullen thuis zijn, maar veel bedrijven gesloten dus de chauffeurs blijven met halfvolle bussen zitten waardoor ze niet bij de zendingen tegen het kopschot kunnen, de chaos van te volle loodsen en veel adreswijzigingen te verwachten naar andere locaties of priveadressen.
Smee__ schreef:Ik was gisteren in het centrum hier en toen kwam ik iemand tegen van de planbalie, die was pakketten aan het bezorgen. Om even aan te geven hoe druk het is
Citaat:Sinds Black Friday heeft PostNL de capaciteit al dusdanig opgeschroefd dat twee miljoen pakketten per dag bezorgd kunnen worden. "Door de grote drukte kan het zijn dat de maximale capaciteit van het netwerk op bepaalde dagen in zicht komt en dat de bezorging van pakketten daardoor langer duurt dan normaal."
https://www.nu.nl/economie/6174124/post ... t-uit.html