Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:07

Geen dank :D

SteffiiY

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:55

Hahaha ik ga helemaal stuk om die autocorrect :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:02

Echwel schreef:
Geen dank :D

Geweldig! :D , wel nieuwsgierig wat je typte en dit pracht woord eruit kwam rollen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:02

Urineleider…. _O- _O-
Bij mij werd ‘besteld’ bestekset en ‘lange termijn’ langeafstandsraket. Ik lig soms echt dubbel om die autocorrect.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:45

Idd zijn sommige ontvangers ook echt wel ongeduldig tot soms echt onbeschoft aan toe.
We geven op voorhand al aan dat het druk is bij post.nl en dat de tijden hierdoor sterk wisselend zijn, ook als ze de t&t code ontvangen leggen we dit nogmaals uit. Maar ook dat we hier helaas geen invloed op hebben. De ene keer is het er netjes de andere dag en soms duurt het binnen NL gewoon 10 dagen.
Krijg je boos een mail dat post.nl de bezorgtijd heeft aangepast.
Wederom leggen we het netjes uit. Sommige krijg je een nette reactie terug met bedankt voor de uitleg en soms een nog bozere mail.
Om vervolgens de andere dag wederom opnieuw te mailen.

En ik snap het echt wel dat het frustrerend is als je erop zit te wachten, zeker als het 10 dagen duurt.
Maar sommige snappen niet dat wij daar ook geen invloed op hebben.
Er wordt toch voor een dienst betaald, moet ik eens proberen op mijn werk.
Ja mevr/meneer ik weet het, sterker nog. Wij moeten zelfs extra betalen voor de pakketten (piek toeslag). Maar ze willen niet snappen dat het zo enorm druk is.

En ja ik mopper ook zelf wel eens erop. Zeker als je op voorraad zit te wachten omdat er op bepaalde artikelen een enorme run is en ze komen gewoon niet opdagen.

Vrouwtje dat hier de gewone post rondbrengt sprak ik van de week even. Oke ze was toe aan een break en moest ons puppy even knuffelen haha. Maar vroeg aan d'r, "is het nog een beetje te doen"?
Ze zei echt gelijk volmondig: NEE! Het is zo bizar druk, ik kan geen post meer zien.
En ze doet onze wijk al een paar jaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:46

PostNL brievenbuspakje is rond 17 bezorgd gelukkig. Nu DPD nog. Die zal hopelijk maandag komen.

3e pakket was pas gisteren bij de leverancier besteld door de webshop.... dus ben bang dat die niet meer optijd gaat komen helaas.

Moet nog meer bestellen, niet alles kunnen kopen in de winkels vanmiddag met die bizarre drukte vanwege de lockdown.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:00

Vandaag net op tijd nog een pakket kunnen krijgen. Bezorger stond aan de deur, maar ik was niet op tijd bij de voordeur... Meneer zat alweer in de bus en reed weg. Stopte gelukkig wat verderop in de straat voor een ander pakket af te geven.

Heb hem wel aangesproken, aangezien mijn voordeur in een gang is waar verder niemand komt hangt er duidelijk een briefje op de voordeur: bij afwezigheid gelieve het pakket bij de deur achter te laten BVD.

Vervolgens hangt er op mijn brievenbus ook nog een papier: Gelieve pakketten binnen te zetten.

Had de bezorger dus niet gedaan, want mocht niet van zijn baas.
Heb hem gezegd dat zijn collega's dit wel gewoon deden, we hebben het beiden druk genoeg en zo is het voor ons beiden het makkelijkste.

Hopelijk is dit een tijdelijke bezorger, want ik heb echt geen zin om elke keer pakketten te moeten gaan ophalen. De vaste bezorgers hier laten het namelijk gewoon netjes bij de deur achter.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:01

Hij heeft wel gelijk, het mag ook niet. En als jij dan toch een klacht in dient dan kan hij zijn baan kwijt raken..

En ja, helaas zijn er echt mensen die zo'n briefje hebben hangen en dan alsnog een klacht indienen. Dus ik snap die bezorger wel.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:27

Lijkt me dat als hij zich aan de regels houdt en iemand een klacht indient omdat hij niet van de regels af wil wijken, hij niet z'n baan kwijtraakt :x

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:31

Als hij het pakketje gewoon weer mee neemt niet nee. Als hij hem achterlaat in de hal en er komt een klacht wel, ookal hangt er een briefje.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:47

Smee__ schreef:
Wij hebben een shift om 17 uur, die de binnenkomende goederen vanuit de klanten en de depots uit de hele Benelux sorteert. Eigenlijk zijn ze om 2 uur klaar maar ze staan regelmatig tot 5 uur. Dan het team van 2 uur s nachts, wat de ritten voor de chauffeurs sorteert, assisteert met laden etc. Staan momenteel tot 12 uur s middags en worden regelmatig nog daarna ingeschakeld om spoedzendingen weg te brengen.

Inderdaad een chronisch tekort aan personeel daar. Geen hond wil het doen, dus we hebben een handjevol ervaren rotten in het vak, enkele Mbo-stagiaires, een grote groep welwillende hardwerkende mensen waar dingen soms fout lopen omdat ze geen Nederlands of Engels kunnen en ingehuurd personeel (vaak anderstaligen) waarvan het de helft niet kan schelen of het goed of slecht gaat als ze hun salaris maar krijgen.

Deze mensen zijn goud waard maar dat laat hun salarisstrook niet zien.

Zo vatte ik het ook niet op hoor! Puur als aanvulling dat dat proces er ook nog tussen zit :)) En het is inderdaad keihard werken voor een niet heel fantastisch salaris. Gelukkig hebben we een leuk team en proberen we er met z'n allen wat van te maken maar het is soms wel afzien :=

Daar komt dan nog bij dat we in principe een target hebben van 200 pakketten per kwartier opgooien. Dat is zo'n 4/5 seconden per pakket. Ik probeer er echt rekening mee te houden om het enigszins voorzichtig op de band te krijgen maar er gaat in de vlugheid wel eens iets mis. Doen we echt niet expres :=[/quote]

Hier bij PostNL België begint de sortering om 2u 's nachts. Is hier nog manueel scannen en dan alles in de juiste sorteerkar leggen. Veel nieuwe mensen, taalproblemen (er is bijna geen Belg die dit werk wil doen), sorteerfouten (want de scanner geeft maar een aantal seconden het ritnr weer, dus soms zijn ze het alweer vergeten tegen dat ze bij de juiste kar aankomen), de procesverantwoordelijke van de sortering zit met de handen in het haar.

En bij ons aan Planbalie is het ook stressen: zwaar onderbemand, er zijn de laatste maanden 6 nieuwe mensen opgestart, 4 zijn al gestopt (3 zelfs al in de eerste week), en eentje zit thuis met Covid. Twee collega's gepromoveerd, nog 3 langdurig ziek (en ik spreek nu op een totaal van nog geen 20 man). Ik werk momenteel 6 dagen op 7 om de boel te helpen overeind houden, als we genoeg jobstudenten hebben, zetten ze me de zaterdag thuis.

En dan hadden we deze week ook nog een servercrash, waardoor de chauffeurs moesten laden zonder scannen, en met een emergency app moesten leveren, en hun distributielijst enkel op papier meekregen.

Door de hele heisa rond wantoestanden in bepaalde andere depots hier in België (illegalen, zwartwerkers, minderjarigen, mensen zonder rijbewijs...) hebben ze bij ons nu mensen van Securitas ingehuurd die de identiteit en de rijbewijzen moeten controleren, dus daar verliezen de chauffeurs ook nog wat tijd.

Tja, werken bij PostNL is nooit saai, dat is zeker. Maar ik heb een tegeltjesspreuk afgedrukt: "Je moet niet gek zijn om hier te werken, maar het maakt het wel wat gemakkelijker". Eén van de verantwoordelijken heeft het uitgehangen :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:18

Ja bij ons is het eerste uur ook met de hand sorteren. Dat zijn dan de pakketten die te groot/zwaar zijn voor de band. En daarna gaat een deel door in de handstraat en de rest naar de band.

Ik was gisteren in het centrum hier en toen kwam ik iemand tegen van de planbalie, die was pakketten aan het bezorgen. Om even aan te geven hoe druk het is :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:06

Froukje schreef:
mvdende schreef:

Pakket is dus beschadigd......

Misschien niet leuk om te horen, maar het is ook absurd hoe er tegenwoordig vaak met pakketten gegooid en gesmeten worden.

Om van beschadiging door doodleuk buiten in de regen te laten staan nog maar niet te spreken.....

Leuk hoor, als de bezorger een stuk elektronica buiten in de achtertuin neerzet terwijl jij enkele dagen aan de andere kant van het land zit.... dat had gewoon naar een pick up gemoeten ipv maar buiten neerzetten zonder neerzettoestemming.

Het is allemaal niet gratis hè? Je betaalt er dik voor, dan mag je óók verwachten dat er tenminste de service geleverd wordt die ze beloven.

Je denkt toch serieus niet dat een houten kerstboompje op zo'n doos blijft zitten als die 3x over een sorteerband moet?

Onze bezorger heeft die hele kerstboom nooit gezien, die was er al veel eerder vanaf.

Het enige wat je óp een pakket moet plakken is een adres sticker, de rest moet je lekker aan de binnenkant stoppen als je wilt dat het aankomt.

En toch, ik weet niet hoe het gaat met brievenbuspost, of die ook zo vaak over een sorteerband heen gaan.

Maar wij hadden voor onze bruiloftuitnodigingen prachtige waszegels op de envelop gedrukt met een pauwenveer er onder.

Geen enkele uitnodiging was beschadigd.
Alle veren zaten er nog op, zegels waren nog mooi.
Dus het kan wel echt :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden er trouwens rekening mee gehouden dat niet alles zou aankomen zoals we wilde. Maar we waren echt heel blij verrast dat het toch gelukt was!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:31

Urielle schreef:
mvdende schreef:
Pas je levertijd dan aan en doe geen valse beloftes.

DPD kan vanaf nu óók op de ergernissen lijst hier. De gehele dag geven ze aan dat ze écht écht vandaag komen en uiteindelijk komt er dus niets.

Gelukkig maar dat ik vanmiddag zoiets had van: het zal wel en ben met de buurvrouw gezellig met de honden gaan wandelen, maar zonder haar vraag of we gingen wandelen, was is waarschijnlijk de gehele dag thuis gebleven om op het pakketje te wachten.

Is het zó moeilijk om de tracking te updaten als het pakketje in the middel of nowhere is blijven hangen blijkbaar?

Tuurlijk Gerda.

Kom je een dagje meedraaien op CS volgend jaar ergens tussen Black Friday en kerst? Mag je zelf de beslissing maken welke keuze je gaat maken tussen gezanik dat je telefonisch niet bereikbaar bent/ niet snel genoeg terugbelt, gezanik dat de email niet beantwoord wordt en een mailbox vol met reminders 30 minuten nadat de eerste mail verzonden is (Is dit al geregeld, in capitals:)) ) en gezanik dat de statussen niet up to date zijn, klantrapporten te laat, adreswijzigingen niet geboekt, losreferenties niet op tijd doorgegeven, schadefotos niet doorgestuurd,.. En o ja, of je nog even de oliebol op wil ruimen omdat de afzender verkeerd gestickerd heeft en het pakket van Geert in Purmerend staat en het pakket van Christa in Venlo en dat moet nog wel even omgewisseld vrijdagmiddag 14 uur want het is allemaal voor het weekend nodig. Terwijl je je lunch al weken maar, al typend, aan je bureau eet en standaard vroeger binnenkomt en overwerkt.

Of ga je liever zelf de bus of truck op, met het (drie-)dubbele van je aantal stops, werkdagen van half 7 tot 21 uur, overal netjes en vriendelijk moeten zijn, terwijl mensen non stop zeuren dat je te laat /te vroeg bent, ze van de 12 pakketten er 11 krijgen, een afspraak maken voor een nieuwe levering en er weer niet zijn, klagen dat je voor een winkel of huis gaan staan en niet 300 meter verderop 'want je kunt toch lopen', je bij een groot bedrijf moet lossen en de referentie niet klopt en de verzender klaagt dat je niet bent blijven wachten en de beveiliging van de ontvanger je van het terrein afstuurt omdat er nog 23 vrachtwagens en busjes op hun beurt staan te wachten. Voor 16/17/18 uur weer moeten afhalen bij diverse klanten maar nog een heel stuk rit hebben dus wagen leegtrekken, laden, te vol, deel moeten laten staan. Klant kwaad dat hij moet wachten op een tweede of zelfs derde wagen. Ontvangers kwaad dat je bezorgtijd niet klopt.

Maar misschien overkomt dat jou niet als topplanner. Een overload van zendingen moeten wegbrengen met de helft van je chauffeurs (want corona, overwerkt, door hun rug gegaan etc.), geen koeriers meer in te huren en door spontane ziekmeldingen 's ochtends vroeg, wagens die ineens kapot zijn etc. ritten overhouden en de tijdzendingen snel verdelen (beter te laat dan helemaal niet) en wat je ook laat staan, het was altijd de verkeerde beslissing want alles is belangrijk en alles moet vandaag. In je hoofd hebben dat Mark gaat afhalen bij Groothandel X en Perry bij Distributiecentrum Y, maarrrr Mark z'n wagen heeft ineens een motorprobleem en moet halverwege de dag naar de garage dus helft van de rit niet bezorgd. En Perry treft allemaal mensen die niet thuis zijn en heeft geen ruimte voor een afhaling. Beide klanten zitten op een stuk in je regio waar niemand anders rijdt, dus je moet Johnny zijn rit af laten breken om naar Groothandel X te rijden en Linda zit anderhalf uur verderop met nog 20 adressen te gaan, maar dat is de enige die nog naar Distributiecentrum Y kan...

Wat ben ik blij dat het overgrote deel van de mensen beseft dat er overal krankzinnig hard wordt gewerkt in de decembermaand, in de hele logistieke keten en ook bij de afzenders. En dat ondanks de drukte in december nog steeds 98% gewoon goed gaat en mensen daar ook heel blij mee zijn.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik werk bij de CS van FedEx, mijngod, mensen kunnen echt over de meeste idiote dingen klagen. En meteen schreeuwen (terwijl ik nog niks heb gezegd) "SCHUIF HET NIET AF OP CORONA, WANT DAT GELOOF IK AL LANG NIET MEER". Mens, je pruik komt wanneer het komt, rustaagh. :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:40

Ik kijk ook al uit naar morgen, want veel particulieren zullen thuis zijn, maar veel bedrijven gesloten dus de chauffeurs blijven met halfvolle bussen zitten waardoor ze niet bij de zendingen tegen het kopschot kunnen, de chaos van te volle loodsen en veel adreswijzigingen te verwachten naar andere locaties of priveadressen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:47

Urielle schreef:
Ik kijk ook al uit naar morgen, want veel particulieren zullen thuis zijn, maar veel bedrijven gesloten dus de chauffeurs blijven met halfvolle bussen zitten waardoor ze niet bij de zendingen tegen het kopschot kunnen, de chaos van te volle loodsen en veel adreswijzigingen te verwachten naar andere locaties of priveadressen.

succes/sterkte alvast!!! van mij mogen de post en pakketbezorgers ook best wel een applausje!! :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:49

Dank je wel :*

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:48

Urielle schreef:

En veel afhaalpunten zullen dicht blijven met alle extra problemen.

Veel Winkels blijven niet open voor een paar pakketjes die ze mogen laten afhalen. De rest van de producten mogen ze immers niet verkopen.

Waardeloos weer!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:42

Smee__ schreef:
Ik was gisteren in het centrum hier en toen kwam ik iemand tegen van de planbalie, die was pakketten aan het bezorgen. Om even aan te geven hoe druk het is :+

Bij ons zouden ze beter chauffeurs aan Planbalie zetten, vooral daar zijn we onderbemand.

Werkt PostNL dan met eigen chauffeurs? Hier in België zijn het allemaal zelfstandige onderaannemers met chauffeurs in loondienst (komt veel kritiek op, wordt soms beschouwd als schijnzelfstandigheid)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:42

Citaat:
Sinds Black Friday heeft PostNL de capaciteit al dusdanig opgeschroefd dat twee miljoen pakketten per dag bezorgd kunnen worden. "Door de grote drukte kan het zijn dat de maximale capaciteit van het netwerk op bepaalde dagen in zicht komt en dat de bezorging van pakketten daardoor langer duurt dan normaal."

https://www.nu.nl/economie/6174124/post ... t-uit.html

Als je PostNL moet geloven kunnen ze het nog vrij goed handelen ('op bepaalde dagen'). Als ik de verhalen hier lees, is het niet zo rooskleurig :x

Volgens mij mochten winkels met ophaalpunten vorig jaar toch ook openblijven? Staat me iets van bij dat ze daar zelfs nog een kleine extra vergoeding voor kregen, maar dat die niet voldeed en een deel toen besloot toch dicht te gaan

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:43

Hier lees je natuurlijk alleen wat mis gaat. Bij ons is de laatste tijd alles via postNL keurig op tijd bezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:47

Ik heb afgelopen week donderdag een pakket van PostNL gepost in België en dat is zaterdag netjes geleverd :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-21 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:03

MizzMontana schreef:
Hier lees je natuurlijk alleen wat mis gaat. Bij ons is de laatste tijd alles via postNL keurig op tijd bezorgd.

Dit wil ik graag ook beamen.
Alles wat ik de laatste weken heb besteld of zelf op de post heb gedaan, is allemaal keurig op tijd aangekomen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:09

Hier is alles bizar snel binnen.
Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het soms niet zo is .
Dpd is hier altijd een ramp
Gls ook zetten het gewoon buiten in de regen voor de voordeur neer terwijl er ook open garage in de tuin staat wat nog dichterbij is ook als de voordeur _O-
Heb ook altijd een briefje hangen dat het daar mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:18

Ik verwacht al sinds vrijdag een pakketje, vrijdagavond melding in de app dat pakket is bezorgd.. Geen briefje in de bus, niks bij de buren, niks in het schuurtje.. Vreemd.

Zaterdag stond er ineens weer dat het pakketje onderweg was, eind vd middag. Tijd was voorbij en app gaf aan dat het vertraagd was en tot 22 uur bezorgd kon worden. Geen pakketje gekomen en app gaf uiteindelijk aan dat het niet was gelukt.

Vandaag wederom zou het rond de middag bezorgd worden. Bel in de gang zodat ik hem zou horen, net melding in de app dat pakket is bezorgd om 13.03 uur.. Weer geen briefje, maar heb ook niemand gezien en was steeds in de keuken, dus kan ze niet gemist hebben.

Tijdens het typen van deze post weer een melding, pakket ligt op afhaalpunt :')

Ze hebben het druk :+