IMJ schreef:En hoe heet een man dan die zich man voelt?
Dat heet ook cis
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:purny schreef:Ik ben tegen het basisinkomen
Ik zie het basisinkomen niet meer dan een bijstandsuitkering. Je krijgt gratis geld van de overheid. En aangezien sommige inwoners van NL het wel lekker vind om hun handje op te houden zullen ze hierdoor geen stap harder lopen naar een baan.
En hoe willen ze dit financieren dan? Misschien kom ik later nog op meer punten.
Citaat:Ik vind het echt zulk overdreven gezeik allemaal... sorry....
Ierpier schreef:Citaat:Dan is het gros een Cis..
Was hetero of gewoon vrouw te makkelijk?
Hetero is iets anders dan cis. Hetero gaat over sexuale geaardheid en is het tegenovergestelde van homo. Cis gaat over hoe je je voelt/identificeert qua geslacht en staat tegenover trans.
Ik vind het echt zulk overdreven gezeik allemaal... sorry....
Ierpier schreef:Citaat:Ik vind het echt zulk overdreven gezeik allemaal... sorry....
Dat mensen transgender of homosexueel zijn? Is dat al gezeik, seriously? Of dat er die termen voor zijn? Dat is namelijk gewoon praktisch, die termen om dingen aan te duiden. Als er een term voor trans is, is het in conversaties erover gewoon handig om een term als cis te hebben. Ik snap best dat transgenders daarvoor liever een dergelijke term horen dan 'ik ben niet trans, ik ben gewoon/normaal'. Dikke prima toch.
Dat je identificaties als non-binary of genderfluid onzin vindt is tot daar aan toe (ook al zou ik zeggen laat mensen zich zo labelen als ze dat willen), maar homo/hetero en trans/cis is ook al onzin?
Ierpier schreef:Citaat:Ik vind het echt zulk overdreven gezeik allemaal... sorry....
Dat mensen transgender of homosexueel zijn? Is dat al gezeik, seriously? Of dat er die termen voor zijn? Dat is namelijk gewoon praktisch, die termen om dingen aan te duiden. Als er een term voor trans is, is het in conversaties erover gewoon handig om een term als cis te hebben. Ik snap best dat transgenders daarvoor liever een dergelijke term horen dan 'ik ben niet trans, ik ben gewoon/normaal'. Dikke prima toch.
Dat je identificaties als non-binary of genderfluid onzin vindt is tot daar aan toe (ook al zou ik zeggen laat mensen zich zo labelen als ze dat willen), maar homo/hetero en trans/cis is ook al onzin?
Citaat:Normaal is datgene wat door de meeste mensen geaccepteerd wordt of dat wat de meeste mensen doen. Het wijkt niet af van de gangbare praktijk, ofwel iets verloopt volgens de regel. Wat precies als normaal wordt gedefinieerd hangt dus af van de omstandigheden en is vaak cultuurgebonden.15 mei 2010
elnienjo schreef:Dit is de definitie van normaalCitaat:Normaal is datgene wat door de meeste mensen geaccepteerd wordt of dat wat de meeste mensen doen. Het wijkt niet af van de gangbare praktijk, ofwel iets verloopt volgens de regel. Wat precies als normaal wordt gedefinieerd hangt dus af van de omstandigheden en is vaak cultuurgebonden.15 mei 2010
Het is gewoon wat de meerderheid doet. Het is niet beledigend naar mensen die op wat voor gebied dan ook tot een minderheid behoren.
Ierpier schreef:Ik weet wat de definitie van normaal is. Ik weet ook wat de bijklank is van normaal. Je kunt niet op basis van een definitie uit een woordenboek bepalen wat de bijklank van een woord is, dat wordt bepaald door gebruik en de culturele context. Daarnaast kun je niet op grond van een woordenboekdefinitie bepalen of een woord wel of niet beledigend opgevat wordt. Als mensen aangeven dat ze het niet prettig vinden om als abnormaal aangemerkt te worden, is het dan zoveel moeite om dat gewoon niet te doen?
Whale schreef:Wordt jij er dagelijks mee aangeduid dan?
elnienjo schreef:Ierpier schreef:Ik weet wat de definitie van normaal is. Ik weet ook wat de bijklank is van normaal. Je kunt niet op basis van een definitie uit een woordenboek bepalen wat de bijklank van een woord is, dat wordt bepaald door gebruik en de culturele context. Daarnaast kun je niet op grond van een woordenboekdefinitie bepalen of een woord wel of niet beledigend opgevat wordt. Als mensen aangeven dat ze het niet prettig vinden om als abnormaal aangemerkt te worden, is het dan zoveel moeite om dat gewoon niet te doen?
Tja en ik wil niet aangeduid worden met een term die ik eerst moet googlen (cis) daarvoor vraagt ook niemand om toestemming.
elnienjo schreef:F_Orumster schreef:Het overkomt mij dus juist wel geregeld dat wanneer ik mijn wang aanbied een kind alsnog onhandig staat te hannesen om me een zoen op mn mond te geven. Inderdaad zoals hierboven gezegd, geen droge. Dan is de lading nog groter omdat de ouders zagen dat ik er onderuit probeerde te komen en het kind een beetje heeft moeten zoeken.
Als volwassene hoef je geen kus van een kind te accepteren natuurlijk, je bent groter dus blijf rechtop staan. Vieze onhygienische snottebellen en kwijl. Je zou van minder ziek worden.
elnienjo schreef:SusanH schreef:Elnienjo jij hield toch van hokjes? Dit is de keerzijde daarvan.
De meerderheid van iets heeft wat mij betreft geen hokje nodig.
Karma schreef:Wat is "cis"?
IMJ schreef:Avalanche81 schreef:
Dat je bijvoorbeeld geboren bent met vrouwelijke geslachtsorganen en je ook vrouw voelt![]()
Een cis vrouw is geboren met een vagina, baarmoeder enz. en wil daar ook niets aan veranderen.
Dan is het gros een Cis..
Was hetero of gewoon vrouw te makkelijk?