Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:51

CharleyT schreef:
Destination schreef:
Maar die potloodjes mag je meenemen, toch? Ik heb althans nog nooit een bak o.i.d. gezien waar je ze weer in kan leveren :+

Serieus, ja je mag het potlood wat je nodig hebt meenemen, maar een handjevol is te triest voor woorden. er staat geen bordje bij met: graai hier uw potloden mee, zoveel als u kunt vast houden

En in uw tas passen :+

Anoniet

Destination schreef:
Maar die potloodjes mag je meenemen, toch? Ik heb althans nog nooit een bak o.i.d. gezien waar je ze weer in kan leveren :+

In Wilrijk zag ik die van de week wel :j
Aan het randje van de kassa hing dat.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 14-08-18 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Heb een tijd bij een manege gereden waar je dan niet je eigen fles drinken en eventueel een boterham of iets mocht nuttigen. Alleen daar gekochte spullen mocht je daar binnen opeten en drinken.

Dan ben ik wellicht maar gierig... heb er daardoor dus gewoon nooit iets gedronken of gegeten binnen. Uit principe :Y)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:57

Ineke2 schreef:
Heb een tijd bij een manege gereden waar je dan niet je eigen fles drinken en eventueel een boterham of iets mocht nuttigen. Alleen daar gekochte spullen mocht je daar binnen opeten en drinken.

Dan ben ik wellicht maar gierig... heb er daardoor dus gewoon nooit iets gedronken of gegeten binnen. Uit principe :Y)

Bij ons mag t tijdens evenementen waarbij de bar open is ook niet.

Dan wordt over een flesje water niet moeilijk gedaan maar een complete picknick is niet de bedoeling

Ineke2

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:00

Dit gold ook gewoon tijdens de wekelijkse les.
Met evenementen kan ik het wel begrijpen en doe ik ook niet moeilijk. Maar gewoon na de les even zitten en wat water drinken mocht dus al niet als je het niet daar kocht.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:29

Nee dat vind ik ook logisch. Ga dan even buiten op een bankje zitten met je eigen flesje water maar als hun een horeca gelegenheid hebben is het toch normaal dat je daar niet zelf drinken en eten mee naar toe neemt.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:34

Dat van die bierglazen snap ik echt niet, als je gaat eten in een restaurant neem je je bord en bestek toch ook niet mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:37

alice0cullen schreef:
Dat van die bierglazen snap ik echt niet, als je gaat eten in een restaurant neem je je bord en bestek toch ook niet mee.

Die bierglazen is echt een dingetje van ‘vroeger’. Ik heb ook de leeftijd ongeveer van die man eerder in het topic, en toen ik in de puberleeftijd zat deed iedereen dat :') Weet ook niet wat het was, maar het is een tijdje erg in de mode geweest om glazen te verzamelen.

Die man is denk ik in die periode blijven hangen :7 }:0

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:58

verootjoo schreef:
Die bierglazen is echt een dingetje van ‘vroeger’. Ik heb ook de leeftijd ongeveer van die man eerder in het topic, en toen ik in de puberleeftijd zat deed iedereen dat :') Weet ook niet wat het was, maar het is een tijdje erg in de mode geweest om glazen te verzamelen.

Die man is denk ik in die periode blijven hangen :7 }:0

Ik ben nog ooit eens in Parijs de trappen van de Montmartre op moeten sprinten omdat iemand in onze groep zo nodig een Kronenbourg glas moest jatten en de bareigenaar dat klaarblijkelijk echt niet wilde. We waren 17.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:17

Schuur_ schreef:
Nee dat vind ik ook logisch. Ga dan even buiten op een bankje zitten met je eigen flesje water maar als hun een horeca gelegenheid hebben is het toch normaal dat je daar niet zelf drinken en eten mee naar toe neemt.

Nou ik vind dat op een manege dus eigenlijk niet normaal :')
Daar ging mijn verhaal tenslotte om.

Ben dus uit principe ook nooit in de kantine gaan zitten na de les.
Er werd na een tijdje aan mij gevraagd zelfs waarom niet...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:21

Ineke2 schreef:
Schuur_ schreef:

Nou ik vind dat op een manege dus eigenlijk niet normaal :')
Daar ging mijn verhaal tenslotte om.

Ben dus uit principe ook nooit in de kantine gaan zitten na de les.
Er werd na een tijdje aan mij gevraagd zelfs waarom niet...

ik vind het ergens wel logisch dat je in de kantine geen eigen drank mag meenemen, dat is op de meeste locaties wel zo.
In de stallen is het een ander verhaal, Niemand die er iets van kan zeggen dat je in de stallen/piste een eigen drankje drinkt. Een kantine is in principe een "cafe" of soms zelfs een restaurant, dus dan dien je je aan hun regels te houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 14:21

Destination schreef:

Bij de kassa's staat een bak waar je ze kunt inleveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:22

Nou ja Duhelo, da je geen flesje water mee mag nemen (naar het sporten notabene!) vind ik toch wel wat te ver gaan...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:30

Ineke2 schreef:

Dat was bij ons in de manege ook, de bar was ook altijd open dus je mocht echt niets meenemen. De prijzen waren erg democratisch maar alsnog was dat voor mij destijds veel geld. Flesje water meenemen was toen nog niet zo gangbaar als nu. En toch begrijp ik dit wel hoor, flesje water buiten tot daar maar niet meer dan dat toch. Een pensionstal vind ik anders.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:35

Vreemd dan dat het op mijn huidige stal ( heb nu weer een eigen paard en die staat op een manege) wel gewoon mag.
Ik heb het inderdaad over een flesje water en soms een boterham.
Als er een evenement is op stal dan doe ik dat niet en drink of eet ik het wel buiten de kantine en anders koop ik wat.

Juist door dit beleid ( geen verplichting) koop wel is wat te drinken of iets te eten.

De andere stal met verplichting kreeg geen cent extra behalve mijn rijles O:)
De drankjes daar waren ook echt 3 euro ofzo... nou dan loopt het meteen wel op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:36

Waarom heb je een potlood nodig bij Ikea :o?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:36

O als je er met eigen paard staat vind ik het ook wel lastig. Word wel duur dan.

als manegeklant vind ik het echt maar normaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:38

Britta31 schreef:
Waarom heb je een potlood nodig bij Ikea :o?

Zodat je op kan schrijven waar in het magazijn je je spullen moet pakken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:40

poes schreef:
O als je er met eigen paard staat vind ik het ook wel lastig. Word wel duur dan.

als manegeklant vind ik het echt maar normaal.

Ja pensionklanten daar mochten ook niks drinken van buitenaf en je betaalde al de hoofdprijs om er in pension te mogen staan hoor ( 385 euro p/m was het destijds 5 jaar geleden)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:44

Anoniem schreef:
Nou ja Duhelo, da je geen flesje water mee mag nemen (naar het sporten notabene!) vind ik toch wel wat te ver gaan...

lezen ;).
Ik geef aan dat ik het normaal vind dat je in de kantine geen eigen eten of drinken mag nuttigen. Ik vind het niet normaal als dit ook in de stallen niet toegelaten is. Daar zit imo wel nog wat verschil in ;).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:47

Het grappige ( of trieste %) ) daaraan is dat er in de kantine prullenbakken zijn en in de stallen niet.
Nou ben ik zelf zo’n muts die altijd haar zooi opruimt en in de prullenbak gooit of mee naar huis neemt. Máár helaas veel mensen doen dat niet.. gevolg kun je dan best raden... dus wat dan beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:49

Duhelo schreef:
Anoniem schreef:

lezen ;).
Ik geef aan dat ik het normaal vind dat je in de kantine geen eigen eten of drinken mag nuttigen. Ik vind het niet normaal als dit ook in de stallen niet toegelaten is. Daar zit imo wel nog wat verschil in ;).

Dat had ik gelezen en veranderd niks aan mijn mening ;) Ik vind het ook van de zotte dat je niet even in de kantine mag zitten met een flesje water. Doe even normaal, dat je geen hele picnik en flessen cola mee neemt lijkt mij meer dan logisch, maar na het sporten en zitten met ene flesje water niet toegestaan? Hou op hoor... Ik ken ook echt geen enkele manege waar dit zo gaat...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:54

Duhelo schreef:
Anoniem schreef:

lezen ;).

Hier hetzelfde hoor, als in de stallen, parking, bak verboden wordt om je eigen drinken of eten mee te nemen zou inderdaad er over zijn maar dat je niet gezellig in de kantine kan gaan zitten met je koelbox (bij wijze van spreken) vind ik echt niks raar aan hoor. Waarom wil je lekker in de kantine zitten? Je kan ook op je poetskist zitten of in je auto. Of is het omdat je gebruik wilt maken van de stoelen, verwarming, gezellige babbel? Dat kan maar die faciliteiten zitten dan toch echt in de prijs van je drankje. Het zou toch van de zotte zijn dat je een kantine open houdt zodat de vriendinnenclub met hun eigen water aan de verwarming kan zitten tetteren en jij er op mag kijken maar niks verdienen?

Toen we nog paarden hadden stonden deze ook op stalling met een bar. Daar werd het ook niet geapprecieerd dat lesklanten of pensionklanten eigen drinken mee naar binnen namen in de bar/kantine. Wat je buiten doet moest je zelf weten.

Enneuh, geen prullenbakken/tonnen bij de stallen of bak? Wat doe je dan met borstels die weggegooid moeten worden of ander afval? Lijkt me eerder een tekortkoming van de stal in het algemeen dan dat dit bewust is om mensen drinken te laten betalen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:05

Ik ben nog nooit in Ikea geweest.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:08

Aan de ene kant snap ik wel dat je in de kantine geen meegebracht eten en drinken wilt, maar aan de andere kant is het ook normaal om na het sporten een flesje water te drinken en vind ik dat manegehouders daarom dus niet al te moeilijk moeten doen. Daarbij is paardrijden gewoon al een dure sport, dan ook nog verplicht drinken moeten betalen maakt het niet toegankelijker.
Bij ons doen ze gelukkig niet zo moeilijk. Meeste pensionklanten hebben ook wel iets van drinken in hun kastje staan.

Wel was ik laatst bij een high tea erg gierig volgens mijn moeder. Als laatste ronde kregen we nog bonbons, maar we zaten zo vol dat die er echt niet meer in gingen. Ik heb ze in een servet gewikkeld en in mijn tas gestopt. Anders werden ze toch maar weggegooid, toch? :Y)