Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Ik ga het ook proberen!
Hier mocht ik achter 9 gratis dendermondse eenden van een jaar oud. Toen ik wou vertrekken kreeg ik ook nog 6 eendenkuikens mee en een schitterende mechelse koekoekhaanSuper blij met de haan want zocht nog onverwant bloed.
JudithO schreef:Djoena, als je die ingemaakte eieren afspoelt, smaken ze dan naar gewoon gekookte eieren?
Ik ga het denk ik ook wel proberen, klinkt interessant!
Hoe groot zijn de potten die je gebruikt?
De Molenhoek, gaaf dat je er een haan bij kreeg! Die hanen van de Mechelse zijn echt zo gaaf. Enorm imposant.
Hier loopt de handel met broedeieren en kuikens erg goed, scheelt dat ik in het noorden van het land eigenlijk de enige ben met dit ras.
DeMolenhoek schreef:Scheren sommigen van jullie ook zelf jullie schapen? Hier blijven wij maar wachten op meerdere scheerders, maar blijkbaar zijn 3 schapen niet interessant genoeg om te doen... Vanavond ga ik dus mijn eigen machine gaan aankopen en het zelf proberen na het zien van meerdere youtubefilmpjes
lizy29 schreef:Schapen scheren is smerig zwaar werk. Althans zolang je niet de perfecte techniek te pakken hebt en het dus echt moet hebben van kracht. Dit jaar weer een paar ‘nieuwe’ scheerders zien langskomen en het viel ze zwaar. Terwijl je bij de meer ervaren scheerders goed kan zien dat ze met hele kleine manipulaties het schaap in de juiste positie kunnen brengen.
Wij laten het dus lekker doen zolang het kan.
Schapen inderdaad wel even een dag of 3 binnen of in ieder geval onder een overkapping houden zodat ze weer wat bescherming op kunnen opbouwen.