Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jackie82

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:23

Voor degene die kids in de luiers hebben, AH heeft luiers in de aanbieding 2-de pak voor de helft!
Billendoekjes haal ik of bij de Action of Jumbo en dan gewoon de goedkoopste die ze hebben, of de folder van de Etos in de gaten houden, die hebben regelmatig dozen met 6 pakjes in de aanbieding voor 4 euro.

Nou ons budget gaat ook goed, blijf toch elke week onder of rond de 50 euro aan boodschappen, voor deze week bijvoorbeeld nog maar 20 euro uitgeven (had via scoupy 4 euro terug kunnen krijgen maar was vergeten de kassabon mee te nemen) straks nog wat boodschappen doen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:31

Netjes Donna

Noah om jou aan te vullen, voor de mensen die graag pampers willen, die zijn aankomende week bij de Dirk 4 voor €20,-

Ik had afgelopen week echt behoorlijk lege kasten, dus ipv €70,- was ik €105,- kwijt. Moest echt behoorlijk inslaan. Aankomende dinsdag worden er weer boodschappen bezorgd, ben dan weer gewoon €70,- kwijt.

Helaas wel een flinke tegenvaller gehad. een of andere idioot heeft afgelopen maandag mijn volledige linker auto spiegel aan gort gereden. Zonder iets achter te laten, behalve heel veel schade. Kosten €170,-. Gelukkig komt maandag de kinderbijslag, maar baal er echt van.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:34

De kinderbijslag komt morgen :)
Wij halen Huggies billendoekjes bij de Action of in de aanbieding bij kruidvat. Luiers halen wij bij de jumbo, die zijn goedkoop en bevallen hier goed.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:35

C_arola schreef:
Wij halen Huggies billendoekjes bij de Action of in de aanbieding bij kruidvat. Luiers halen wij bij de jumbo, die zijn goedkoop en bevallen hier goed.

Op zaterdag word niet gestort, althans, bij mij de afgelopen 11 jaar niet :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:42

Plus heeft de pampers weer in de aanbieding 3 pakken voor 19 euro maar als goed is red ik het deze maand met de luiers die ik al heb
Ik haal de doekjes altijd in dozen bij de kruitvat.

Ik baal alleen van de verjaardagen deze maand
Heb er woensdag 1 gehad (die heb ik geld gedaan van het overgebleven boodschappen budget). Heb er morgen 1 en 15 april en 22 april ook 2
Allemaal naaste familie die allemaal wel geld vragen :roll:
Kan ik nog mijn verzamelde cadeautjes niet kwijt hahaha :x

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:48

Verjaardagen.. die komen altijd ongelegen :')

Hier 4 kinderen, netjes verspreid over elk kwartaal :') maar ja.. dus wel elk kwartaal een verjaardag organiseren. En meerdere vriendinnen met twee kinderen, dus daar ook veel verjaardagen, vooral in de zomer. Ach ja.. tis niet anders, is verder wel altijd gezellig :D

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:59

Mijn dochter is volgend weekend jarig, maar alleen opa en oma komen... dus voor dit jaar nog low budget.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:00

Oh jawel tis wel gezellig. Maar kost ook wat haha
En probeer juist te sparen voor mij man die 30 word dit jaar/ Wil graag een feest geven.
Gelukkig weinig familie of vrienden met kinderen nog. Al is een cadeau voor een kind vaak al leuk voor een paar euro

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:10

DebGizmo schreef:
C_arola schreef:

Op zaterdag word niet gestort, althans, bij mij de afgelopen 11 jaar niet :D

Hier wel, ligt misschien aan de bank.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:16

Dat zou heel goed kunnen Carola, hier ING, daar heb ik het in ieder geval nog nooit bij mee gemaakt

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:57

Ik heb ook nog nooit op zaterdag geld gehad.
Behalve als het vanaf dezelfde bank over gemaakt werd. Van mijn man naar mij bijvoorbeeld

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:28

Stond over KB dacht ik ook iets op de site dat je het 3 april zou krijgen

Maar goed weer terug te komen op het topic helaas vandaag budget overschreden... was 60 euro kwijt!

Ik had 2 voordeelpakken luiers mee, en bij de kassa bleken die niet in de aanbieding te zijn!
En dus alleen de kleinere verpakkingen, nou ja heb ik ieder geval weer een voorraad in de kast.

Op de site van de svb gekeken en we krijgen allemaal 3 april de kinderbijslag!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:37

Noah, waren de kleine pakken in de aanbieding dan niet goedkoper dan de voordeelpakken uiteindelijk? Anders had je ze toch om kunnen ruilen? :)

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:35

Ja die waren achteraf ook goedkoper, maar moet morgen toch nog heen, ben wat vergeten en dan ruil ik de voordeelpakken om voor de verpakking van de aanbieding (scheelt op 2 pakken 3 euro dacht ik)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:01

Ik ben de laatste paar weken een beetje laks geweest, dus ga nu de boel weer even aanscherpen.
Vanmiddag ga ik alvast de weekboodschappen doen van aankomende week en dan zal ik de loop vd week alleen nog een keer groente/fruit moeten halen. Ik ga straks dus ff kritisch een lijstje maken met dingen die ik moet hebben.
Mijn wasmiddel is op, dus het zal sowieso een duurder lijstje worden dan ik zou willen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:24

Nou ik ben ziek dus mijn bioscoopje vanavond gaat niet door := Wel lekker goedkoop

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:15

Ijssnuiver, hier ook wat lakser geweest, dat kroop er echt langzaam weer even in. Hier touwtjes ook weer even strakker!

Magrathea beterschap

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:08

Voor iedereen met kinderen; het de op=op voordeelshop niet wat voor jullie. Ik heb nog nooit zulke goedkope (amerk) baby spullen enz zien liggen. En je kan tegenwoordig ook online shoppen bij deze winkel.

Verder heb ik eindelijk in gelegenheid om budget van 20 euro per week op te pompen naar 35 euro per week. Vanaf 17 april gaat dit in. Ik heb de afgelopen dagen veel boodschappen zonder budget gekocht omdat ik volledig door sommige voorraden was (denk aan lang houdbare melk, blikken en potten groenten en diverse (gedroogde) kruiden. De week van 10 april zal ook een dure week worden, want dan ben ik jarig en ik moet veel werken. Dus daarom begin budget 35 euro vanaf 17 april. Dan is er niks meer aan de hand en zou ik mezelf daar weer aan moeten houden. Daarnaast ga ik kleding, deo, schampoo enz een apart budget geven van 100 euro per maand. Wat ik van die 50 euro over hou gaat in mijn spaarvarken om uitjes van te kunnen betalen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:26

Op=Op is niet altijd goedkoper als iets ergens anders in de aanbieding is.
Ze hebben ook niet altijd dat wat ik nodig heb. Hah
Maar er zit hier wel een op=op dus hou het altijd wel in de gaten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:51

In ons winkelcentrum zit ook een op=op shop. Maar de ervaring leert dat de 1+1 acties die in datzelfde winkelcentrum bij de kruidvat en etos regelmatig lopen, goedkoper zijn. Ik hou die acties altijd goed in de gaten en mocht ik een product echt nodig hebben, maar het is niet in de aanbieding, loop ik de op=op shop binnen. Maar eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, omdat ik zorgvuldig insla en 1+1 acties regelmatig herhaalt worden.

Ik had nog een dag extra eten, dus heb het bezorgmoment van mijn boodschappen een dag verplaatst. Is vooral fijner vanwege de houdbaarheidsdatum. Zal rond de €70,- moeten afrekenen, dus voor mij mooi binnen budget.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 06:06

Ik had afgelopen maand mijn budget niet gered dus ik ben de 18e al begonnen met een nieuw budget voor deze maand. Ik heb nog veel vlees in de vriezer en ook veel brood. Voor nu heb ik nog 95 euro dus ik ga mijn best doen om het hier aankomende maand mee te doen. Afgelopen maand hadden we ook veel verjaardagen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:35

ik moet deze maand de vriezer leeg eten anders ligt dat vlees allemaal te lang
Dus als het goed is ga ik het redden deze maand...
Volgende maand wel meer uitgaven dan om de vriezer weer te vullen. haha Maar dat zien we dan wel weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:38

Vriezer leeg hier ook , heb mam en pap vlees toegeschoven wat ik niet op kreeg . (Krijg elke werkdag 2 stukjes vlees en op vrijdag voor het weekend ernaast ook een zakje shoarma )

Ik maak nu lijstjes elke week en lijk stuk beter rond te komen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:08

Wat goed Rebecca.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:53

Ik volg dit topic al een tijdje (stille meelezer en ik twijfel even of ik al eerder heb gereageerd) en ik kan ook steeds beter op budget :) jullie hebben zulke goede tips en wat knap dat ieder op zijn eigen manier het zo goed aanpakt!

Paar weken terug heb ik mijn begroting aangepast en eerst had ik mijn bestedingsruimte per maand berekend. Nu heb ik het omgerekend naar hoe de kosten en vaste lasten verdeeld zijn over een jaar en dat teruggerekend naar bestedingsruimte per week in plaats van per maand... Heb daarbij lasten die eens in de 3 maanden komen WEL meegerekend in de vaste lasten, maar bijvoorbeeld de kinderbijslag en vakantie geld enzo NIET, zodat ik meerdere keren per jaar sowieso meevallertjes/buffertjes heb. Ik vind dat heel fijn, omdat een week voor mij veel makkelijker te overbruggen is in mijn hoofd en ik merk dat ik dan veel meer zicht heb op de kosten en nog fanatieker ben met mijn budgetjes :) zit tussen m'n oren denk ik maar het werkt wel.

Het is bijna een sport aan het worden nu haha. Ik geef eerlijk toe, ik kom gewoon goed rond (gelukkig) dus het is geen noodzaak, maar ik vind het wel erg fijn om nog bewuster met m'n geld om te gaan.