Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:44

Siers ik ben ook benieuwd maar het gaat nog even duren. Ook het huis heeft het nodige werk nodig dus we zullen even moeten sparen eerst.

Karuna een brievenbus maken is het probleem niet. Verzenden wel.
De droogrekken zijn ooit gebruikt om druiven te drogen.

Wat betreft branden zijn wij veilig op het moment. Vrijdag was spannend hitte, wind en droog gras kan spontaan branden. (Temp, zuurstof en brandbare stof) Gelukkig geen grote branden bij ons.
Op dit moment is er een waarschuwing voor rook in de hele staat. Vooral vrijdag met de wind werd de rook behoorlijk verplaatst en konden wij het ook ruiken. Ook is er een state wide fire ban. Je mag dan geen kampvuur maken om te koken of afval verbranden. Ik kan geen huidige state of emergency vinden maar er zijn locaties waar evacuatie nodig is en een paar waar dat te laat is en je dekking moet zoeken. Gelukkig zijn alle groter maakt zul branden verschillende uren bij ons vandaan dus op het moment geen probleem. Wel houd ik de vic emergency app in de gaten.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:34

Vanmorgen vroeg zijn we eerst naar mijn werk gereden om een eerste lading palen op te halen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kippen ren is af. Of nou ja al die zip ties moeten nog afgeknipt worden dan ziet het er netter uit. Maar hij staat en er is schaduw voor de honden. Met nog een tweede die ik er later aan doe. Voor nu kunnen Nala en Davy in ieder geval veilig spelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De afval hoop word steeds groter. Zo vonden we rondom de carport allerlei stukken metaal, regen goten en andere rommel. In Australie is het misschien vrij normaal dat je een hoop rommel op je erf hebt maar ik vind dat er niet uit zien. Dus dat gaat straks allemaal weg.
Ook vond ik veel bakstenen tussen en onder de droogrekken dus die ook opgeruimd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De carport zelf kan nog even geen autos houden dat is nu hout opslag.
Afbeelding

En dit was manlief zn project vandaag. We hebben een poort aan de straat. Ok we kunnen we nu gewoon omheen rijden maar dat komt goed straks.
Afbeelding

Ik ga vrijdag pas weer naar het huis met wat boodschappen en ga dan ook wat schoonmaken. Volgend weekend gaan we weer verder met de volgende klus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

Leuke update, Grappig hier in Frankrijk zie je ook bij ieder huis wel zo'n stapel zooi, en ook ik vind dat megastom staan. En handig hè paardenmens zijn, wat wij ook allemaal niet in de trailer vervoerd hebben ...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Die kippenren hebben wij ook!
Wij hebben inderdaad ook een hoop zooi op ons erf (Frankrijk). En ik vind het ook vreselijk, maar veel dingen kan ik niet alleen doen. En er is zo enorm veel wat we nog moeten doen.

En hier inderdaad ook de trailer overal voor gebruikt, haha.

Ik vermoed dat het bij jullie lastiger zal zijn om de palen in de grond te zetten als bij ons.
Waar gaan jullie ze mee in de grond zetten?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:32

Mooie updates weer na een paar dagen niet op bokt te zijn geweest. Lekker bezig. Het valt mij op dat de palen er niet heel best uitzien, afgebroken door rot lijkt het? Hoe ga je die gebruiken straks?

En wat een opluchting om te lezen dat jullie veilig zitten.