Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xCarpediem schreef:Hmm... Dan is de HBO-opleiding geen handige keuze. Is er niet een opleiding omtrent Taalwetenschap in het algemeen?
CastaMickey schreef:Ik zou stoppen en tussenjaar doen. Als je het nu al niks vindt en ook niet echt een duidelijk doel hebt ga je het denk ik niet nog leuker vinden. Zou een tussenjaar doen en heel veel meelopdagen doen.
) hierbij is dat mijn moeder behoorlijk tegen is en het geenszins ziet zitten als ik een tussenjaar neem, omdat ze bang is dat ik me ga vervelen. Maaikman schreef:xCarpediem schreef:Hmm... Dan is de HBO-opleiding geen handige keuze. Is er niet een opleiding omtrent Taalwetenschap in het algemeen?
Opleiding Taalwetenschap bestaat inderdaad wel, maar is ook niet iets wat me voldoende trekt om echt te gaan studeren, zeg maar. Dat is een van mijn probleempunten: ik vind veel leuk,maar maar voor even. Vervolgens ga ik me lopen vervelen.CastaMickey schreef:Ik zou stoppen en tussenjaar doen. Als je het nu al niks vindt en ook niet echt een duidelijk doel hebt ga je het denk ik niet nog leuker vinden. Zou een tussenjaar doen en heel veel meelopdagen doen.
Ja ik heb inderdaad al eerder een tussenjaar overwogen en ik denk dat ik dat nu weer serieus ga overwegen. Het 'probleem' (alles heeft problemen bij mij zo te zien) hierbij is dat mijn moeder behoorlijk tegen is en het geenszins ziet zitten als ik een tussenjaar neem, omdat ze bang is dat ik me ga vervelen.
), zorgt het wel voor heel veel twijfel en oprechte overwegingen om er nu mee te stoppen.
. Ik ben bang dat ik dan (voor mijn gevoel) geld zinloos heb besteed aan iets wat me niet aanstond, zeg maar.
Imke1998 schreef:Misschien dat je nog mee kunt lopen bij Scandinavië studies of via de universiteit in contact kan komen met iemand die het studeert die je misschien iets meer inzicht kan geven in wat je allemaal doet op de studie en hoeveel ak je daadwerkelijk krijgt.![]()
Ik zit ook nog een beetje in hetzelfde schuitje. Op de ene dag denk ik: "ja, deze studie past erg goed bij me" en op de andere dag denk ik: "wat als blijkt dat ik het niet leuk vind?" of "Ik had toch liever ... gedaan." Ik denk dat er veel mensen zijn die twijfelen, vooral nu we geen studiefinanciering meer krijgen, maar ik denk dat we volgend jaar allemaal wel iets leuks in onze studie vinden!
Het bepaalt zo veel (voor mijn gevoel, je kán natuurlijk altijd nog iets anders gaan doen inderdaad).
.

Jaloers