tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:47

Pff ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Zoveel verdriet.. Ook wel ongeloof.. Kan amper eten, ik probeer wel afleiding te zoeken maar ook dat vind ik moeilijk. Ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken. Ik heb zo'n rusteloos, naar gevoel in mijn buik. Bleh..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:31

Heel veel sterkte, Sem. Heb je therapie voor je jaloezie?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:34

Nee nog niet, maar ik zit er wel aan te denken om daar inderdaad hulp voor te zoeken, anders blijft het
altijd zo'n ding.. Dus daar wil ik nog achteraan gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:46

Als het echt jullie relatie zo heeft beinvloed dat het kapot is gegaan, zou ik dat zeker doen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:22

Stille meelezer hier ... heb wel een relatie maar ook problemen vanuit mijn kant met jaloezie ... :\
(toevallig gister nog een issue over gehad ... )

Alleen vraag ik mij af, hoever moet het gaan voordat jullie jaloers worden?
(Wanneer ben je nou jaloers? Die vraag vind ik erg lastig)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:14

Jaloers ben ik vrij snel, maar ik doe daar nooit echt wat mee eigenlijk. Een beetje jaloezie is toch ook wel een goed gevoel :P Maar ik vind het bv echt niet leuk als hij met een ander single meisje op vakantie gaat ofzo. Ik zou het hem niet verbieden, maar liever niet...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:42

Tsja misschien een beetje kort door de bocht vanuit hier, maar als je zo jaloers bent dat je relatie daardoor crasht dan is er toch iets niet helemaal goed. Dan is er iets dat jou onzeker maakt en heel vaak is het zo dat intuïtie vaak wel goed zit. Niet altijd. ik ben ook best wel een jaloers persoontje geweest, maar bij mijn man heb ik daar absoluut geen last van, ik vertrouw hem volledig en dus heeft het nu totaal geen invloed meer. Dus wellicht is dit gewoonweg niet de juiste partner voor je en heeft je intuïtie je beschermd voor meer pijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:43

In mijn geval was het zeker intuïtie. Nu ook totaal geen last meer van.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:37

Nee dat is het niet, ik vertrouw hem voor de volle 100% daar absoluut geen twijfel aan.
Ding is alleen dat ik die meisjes niet vertrouw en dat is mijn probleem :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:51

Heb je dan misschien eerder een relatie gehad die door vreemdgaan is stuk gelopen?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:09

Nee.
Maar 2 jaar geleden wel een ruziejaar gehad zowat.

Zat dus zo toen:
Middelbare school tijd, 5 havo.
Ik zat ik een andere klas dan hij, we hadden 2 lessen samen.
Hij zat in de klas met een meisje en hij had met haar al zn lessen samen.
Naja, prima ze worden vrienden...geen probleem. Maar naar mijn idee (en andere die het opmerkte, notabene vrienden van hem) waren ze wel heel close.
Ik dus erover praten met hem met dus de vraag of hij het toch ietsjes zou kunnen minderen...
Wat er dus gebeurde was het tegenovergestelde, hij werd nog closer alsof hij het expres deed.
Lessen/pauzes/samenwerkingsprojecten (alles was samen!) zelf bracht hij haar soms naar het station na school....
Ik werd dus toen er echt boos om en huilde zelfs (zo onzeker voelde ik mij erdoor) en hij ging gewoon door.
(heb heb honderde keren hem gevraagd te minderen met het contact....)
Hij ging door onder het argument 'ze vind mij toch niet leuk', prima maar je kan toch alsnog ietsjes minderen?
Nee dat kon niet dus ... dus ging het hele gezeik een heel jaar lang door. Ik was zo boos/verdrietig erom.
Heb het het 10x bijna uitgemaakt uit wanhoop dat jaar....

Ik vertrouwde hem toen ook gewoon 100% maar ik vertrouwde haar niet en werd ook ontzettend boos van het idee dat hij gewoon niet naar zijn vriendin luistert als die iets niet helemaal chill vindt.

Denk dat ik hierom wat snel jaloers ben. Bang om weer in de steek gelaten te worden voor een ander meisje voor een vriendschap....
Het idee 'als een meisje (heeel) erg goede vrienden met hem wordt en het hem geen ruk kan schelen als ik ergens commentaar op heb (die vriendschap dan he)'

Laatste 2 jaar (na het rampenjaar dus) hebben we er zoveel over gepraat, dat is dan wel fijn/goed.
Maar vergeven is niet vergeten...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:15

Als je hem echt 100 % had vertrouwd had je er geen seconde wakker van gelegen. Het feit dat hij het contact nog meer opschroefde maakte je nog meer onzeker. jij had het gevoel dat er geen rekening met je werd gehouden. Dat klinkt toch 100 % als een vertrouwenskwestie en een onderbuik gevoel. Want laten we eerlijk zijn, als je hem wel vertrouwde wat was dan het aller aller aller aller ergste wat er had kunnen gebeuren?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:31

@Mer1980, ik snap het ... alleen wist ik van hem dat er echt 100% niks zou gebeuren nogsteeds.
Ergste wat kon gebeuren is dat ze zou toegeven aan hem dat ze hem leuk zou vinden....(en dan had hij haar alsnog afgewezen)

Wat mij het meest boos maakte was het idee dat:
-Zij geen afstand hield terwijl ze overduidelijk merkte dat ik het niet heeeel chill vond...
(op het laatst had ik ht nog tegen dr verteld ook...mn struggles ermee)
-Hij geen rekening hield met wat ik ervan vond ...
-Hij nogmeer met haar om ging nadat ik er iets van zei ..

Ik ben/was gewoon ontzettend onzeker over mezelf, maar dat is toch geen goede rede om het contact op te schroeven voor hem?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:32

Dat ken ik dan weer wel van mannen. Ze willen zich niet laten dwingen :P

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:34

Sheran schreef:
Dat ken ik dan weer wel van mannen. Ze willen zich niet laten dwingen :P

Was niet dwingen, naja op het laatst wel dan ..
Maar in de eerste maanden gewoon vragen, had verder geen probleem gemaakt ervan, gewoon een simpele rustige vraag 'zou je ietsjes kunnen minderen in het contact met haar? want blabla..'
Gewoon rustig zoals je iets normaal vraagt aan iemand.

Pas doen hij er lak aan had en het erger werd werd ik wel echt boos ...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:37

Tsja dan heeft hij toch je vertrouwen beschadigd, het hoeft niet altijd te gaan om vreemdgaan of zoenen. Het kan ook gewoon om aandacht en geborgenheid gaan. Het is dan toch niet de man voor jou. Zodra je de ware treft die jou de aandacht en het vertrouwen geeft die jij nodig hebt zal het je een worst zijn of hij bij wijze van spreke naast Doutzen Kroes ligt te slapen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:42

@Mer1980, het is gelukkig alweer 2 jaar geleden. Nu gaat alles goed tussen ons en vorig jaar ook! :)
Die issue van gister was ook niet groot ofzo, in 5 min weer opgelost en lacht ik mezelf alweer uit door de stomme gedachte.
Ik kan er nu dus ook goed met hem over praten waardoor mijn jaloezie ook altijd wel snel verdwijnt, maar alsnog..
Voor mezelf vind ik het gewoon vervelend, ik wil niet jaloers zijn want ik vertrouw hem gewoon...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:43

Het is ook vervelend, maar het gevoel 'jaloezie' is niet voor niets in de wereld gekomen, hoe graag mensen er ook vanaf willen. Het is toch een vorm van intuïtie, pas als het vervelend wordt noemen mensen het jaloers.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:53

Daar ben ik het zeker met je eens, wel een eyeopener! Wil er graag aan werken, niet te negatief willen denken :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:20

Mer1980 schreef:
Tsja misschien een beetje kort door de bocht vanuit hier, maar als je zo jaloers bent dat je relatie daardoor crasht dan is er toch iets niet helemaal goed. Dan is er iets dat jou onzeker maakt en heel vaak is het zo dat intuïtie vaak wel goed zit. Niet altijd. ik ben ook best wel een jaloers persoontje geweest, maar bij mijn man heb ik daar absoluut geen last van, ik vertrouw hem volledig en dus heeft het nu totaal geen invloed meer. Dus wellicht is dit gewoonweg niet de juiste partner voor je en heeft je intuïtie je beschermd voor meer pijn....

Heb 2 jaar geleden in dit topic gepost en lees nog wel eens mee.
Hier precies hetzelfde in mijn vorige relatie had ik vaak een raar jaloers gevoel en dat bleek naderhand ook te kloppen.
Was ook bang dat dat in een nieuwe relatie weer een probleem zou worden maar heb nergens last van, zo'n goed gevoel geeft hij me dat ik er niet eens meer over nadenk. Lag dus niet (alleen) aan mij ;)

Sterkte voor de nieuwelingen, echt het wordt beter!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:32

Afbeelding

Daar vind ik dit toepasselijk bij. Als je echt onzeker wordt van je partner ligt dat inderdaad niet altijd aan jezelf. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:35

Ik lees al even mee, ben gelukkig al heel lang over mijn slechte break-up en intussen ook heel gelukkig met mijn vriend :) Maar wou nog even inpikken op de jaloezie omdat ik het erg herkenbaar vind.

Ik had hetzelfde in mijn vorige relatie. Mijn ex was heel flirterig, genoot (iets te veel) van aandacht en dat maakte me erg onzeker. Aan het einde van de relatie bracht hij ook veel meer tijd door met zijn vrienden en vriendinnen dan met mij, wat me ontzettend onzeker maakte. Op een bepaald moment zei hij zelfs dat hij liever bij een vriendin was dan bij mij "omdat ze mij iets geeft wat jij me niet geeft." Ik ben van mezelf best onzeker, maar zijn gedrag versterkte dat alleen maar en dat maakte me nog onzekerder en jaloers.

Maar nu ben ik enkele samen met mijn vriend en ik heb op nog geen enkel moment last gehad van jaloezie, terwijl hij veel vriendinnen heeft en goed contact heeft met zijn ex en regelmatig met haar afspreekt. Zoiets had ik bij mijn ex waarschijnlijk nooit kunnen verkroppen, terwijl ik er met mijn vriend geen enkel probleem mee heb. Net omdat mijn vriend mij een erg geliefd gevoel geeft en mijn onzekerheid wegneemt met hoe hij naar mij toe gedraagt. Hij geeft me zoveel bevestiging dat ik geen enkele reden heb om jaloers te zijn, omdat ik rotsvast overtuigd ben van onze relatie.

Onzekerheid en jaloezie kunnen imo zeker aan jezelf liggen, maar externe situaties (zoals je partner) kunnen er volgens mij wel een heel grote impact op hebben. Bij mij is het echt wel zo dat mijn jaloezie verdwenen is dankzij de juiste persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:13

XiiaaooNaa schreef:
Nee.
Maar 2 jaar geleden wel een ruziejaar gehad zowat.

Zat dus zo toen:
Middelbare school tijd, 5 havo.
Ik zat ik een andere klas dan hij, we hadden 2 lessen samen.
Hij zat in de klas met een meisje en hij had met haar al zn lessen samen.
Naja, prima ze worden vrienden...geen probleem. Maar naar mijn idee (en andere die het opmerkte, notabene vrienden van hem) waren ze wel heel close.
Ik dus erover praten met hem met dus de vraag of hij het toch ietsjes zou kunnen minderen...
Wat er dus gebeurde was het tegenovergestelde, hij werd nog closer alsof hij het expres deed.
Lessen/pauzes/samenwerkingsprojecten (alles was samen!) zelf bracht hij haar soms naar het station na school....
Ik werd dus toen er echt boos om en huilde zelfs (zo onzeker voelde ik mij erdoor) en hij ging gewoon door.
(heb heb honderde keren hem gevraagd te minderen met het contact....)
Hij ging door onder het argument 'ze vind mij toch niet leuk', prima maar je kan toch alsnog ietsjes minderen?
Nee dat kon niet dus ... dus ging het hele gezeik een heel jaar lang door. Ik was zo boos/verdrietig erom.
Heb het het 10x bijna uitgemaakt uit wanhoop dat jaar....

Ik vertrouwde hem toen ook gewoon 100% maar ik vertrouwde haar niet en werd ook ontzettend boos van het idee dat hij gewoon niet naar zijn vriendin luistert als die iets niet helemaal chill vindt.

Denk dat ik hierom wat snel jaloers ben. Bang om weer in de steek gelaten te worden voor een ander meisje voor een vriendschap....
Het idee 'als een meisje (heeel) erg goede vrienden met hem wordt en het hem geen ruk kan schelen als ik ergens commentaar op heb (die vriendschap dan he)'

Laatste 2 jaar (na het rampenjaar dus) hebben we er zoveel over gepraat, dat is dan wel fijn/goed.
Maar vergeven is niet vergeten...

Dit is echt letterlijk preciés mijn verhaal.

Uiteindelijk is die relatie uitgegaan. Ik heb toen een paar jaar later weer een relatie gekregen en in het begin had ik door die vorige relatie heel veel moeite met vertrouwen. Uiteindelijk heeft hij naar me geluisterd, me geholpen, een soort van "getraind", en mijn vertrouwen was terug.

Het is afschuwelijk dat iemand je zo onzeker en jaloers kan maken. Dat ligt echt niet aan jou! Je hebt iemand nodig die je dat vertrouwen weer teruggeeft, dat is het enige wat helpt.

Als je een keer met me erover wil praten kan je me altijd pb'en, je verhaal is namelijk echt precies mijn verhaal. Ik begrijp je heel erg. :(:)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:13

Ik praat even mee!
Ik ben sinds 2,5 week echt vrijgezel.
Ik heb een hele zware tijd gehad, een gedwongen abortus en hij heeft me daarna enorm in de steek gelaten.
Ik probeer positief te blijven, mijn uitvlucht te vinden in vrienden en stort me volledig oo mijn geloof.
Mijn voordeel is wel dat ik in deze relatie erg beperkt werd en nu dingen kan gaan oppakken die ik toen niet mocht doen.
De eerste week na de break up hebben we nog enorm om elkaar heen gedraaid, nog 3 x elkaar gezien en het app contact was nog nooit zo goed als toen, het leek alsof we nog steeds samen waren en we elkaar opnieuw gevonden hadden.

Alle 3 de keren wilde hij eindigen met seks, en de laatste keer heb ik 'helaas na de daad', gezegd dat ik dit niet zo wilde omdat het voor mij meer betekende tussen ons. Vanaf dat moment liep ons contact af, werd slechter en hij was afstandelijk. Vorige week dinsdag laatste contact, moeizaam en kort.
Vanmorgen geappt omdat hij mijn telefoon nog heeft en een hotelbon die ik 3 weken terug had gekocht voor ons. Die wil ik terug, niet omdat ik hem dat hotel niet gun, maar omdat ik niet wil opdraaien voor kosten wanneer hij een ander loopt te naaien daar..
Vanavond ga ik die ophalen op zijn werk, voelde me de hele week wel redelijk met af en toe verdriet, nu toch wel weer veel spanning.

Dikke knuffel aan alle bokkers hier die ook last hebben van hun verdriet ❤️

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:43

Guess_nh, had jij niet toendertijd een topic geopend over je relatie en zwangerschap (dan al niet onder een schaduwaccount) ??