Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:01

Ik kijk elk jaar op verschillende vergelijkingssites en die komen allemaal ongeveer op hetzelfde uit.

Als er bij staat dat je korting/welkomsbonus is verrekend in het maandbedrag dan ga je dus per maand meer betalen dan dat er staat en krijg je dat bedrag aan het einde van het jaar weer terug. Meestal is je maandbedrag zonder een hoge welkomsbonus dus lager.

liiza

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:50

Ik zit bij Eneco, mijn maandelijks bedrag is €43 :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:14

liiza schreef:
Ik zit bij Eneco, mijn maandelijks bedrag is €43 :)

€43 maar? Ben je niet bang dat je onwijs terug moet betalen? Ik heb een 3kamer appartement, totaal zo'n 54m2 en betaal €91 per maand. Zit te twijfelen om hem naar 110 of 120 te halen, dan kan ik er vrijwel niet overheen en alles wat ik eind vh jaar terug krijg is een leuk spaarpotje voor een vakantie oid. Ik zit overigens ook bij Eneco.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:14

wij hebben 100,- bij Eneco per maand.
maar wij gaan waarschijnlijk ook verhogen. wij betalen alleen energie omdat onze verwarming ook via stroom werkt (wij hebben vloerverwarming via een warmwaterpomp) dus geen gas.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:21

Nanno, ik moest echt lachen om jouw woonplaats :') Valt me nu pas op, ik bok eigenlijk altijd mobiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:26

Idd :') , nu je het zegt haha

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:37

hahaha dat staat er eigenlijk nog van voordat ik verhuisd was.. ik woon nu in een dorp :+

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:50

Dat is het bedrag dat ze bij mij geschat hebben, ik heb een klein appartement waar ik alleen woon. Overdag werk ik dus staat de verwarming niet aan. Misschien dat ik hem nog wat naar boven doe, ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:55

43 is heel laag.
Maar ik betaal niet veel meer hoor. Heb alleen voorschot hoger staab dus krijg altijd leuk bedragje terug.
Dan dat euro of 80 wel gemiddeld is voor eenpersoons appartement?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:22

Ik betaal 100 per maand voor 30m2, geen idee in hoeverre ik moet bijbetalen of iets terug krijg :') Merk het vanzelf haha

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:39

Ik heb net een nieuw contract afgesloten. Geloof dat ik iets van €100-120 pm ga betalen, kan het ff zo snel niet terug vinden. Is 65m2 in m'n eentje.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:46

liiza schreef:
Dat is het bedrag dat ze bij mij geschat hebben, ik heb een klein appartement waar ik alleen woon. Overdag werk ik dus staat de verwarming niet aan. Misschien dat ik hem nog wat naar boven doe, ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk.

Maar je hebt een 3kamer appartement toch? Mijn huisje is ook niet groot en verwarming gaat 5 dagen in de week uit onder werktijd,toch ben ik enorm bang dat ik moet bijbetalen.
Zelfs voor een studio zou ik €43(?) echt weinig vinden.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:56

Ik ga 'm inderdaad maar hoger zetten. Liever geld terug dan dat ik moet bijbetalen. Bedankt voor jullie hulp!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:13

Ughh, ik heb mijn gemeentelijke belastingen binnen.. Auw auw! |o

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:14

Wat houdt gemeentelijke belastingen in? Welke belastingen vallen hieronder als huurder zijnde?
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 26-02-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:18

Is nogal wat ribbbetjes :P , ik zal formulieren voor kwijtschelding even invullen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:22

Ja naar mijn weten doen gemeentelijke belastingen vaak veel au :Y)

Mijn reacties schieten al best op nu sta al voor 2 woningen 5e en voor 1 6e, de rest boven de 10 :)
Nog geen uitnodiging voor bezichtiging.
Trouwens even een vraagje, toen jullie in jullie woningen kwamen moesten jullie toen ook iets van een borg betalen? Bij sociale huur.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:24

Wij huren particulier maar hebben inderdaad een borg van 1 maand huur betaald :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:25

Ik huur bij de woningbouw , moest alleen de huur betalen van die maand dat ik erin kwam. Kwam gelukkig midden in de maand erin :P

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:15

Laurahh schreef:
Wat houdt gemeentelijke belastingen in? Welke belastingen vallen hieronder als huurder zijnde?

Je moet dan denken aan rioolheffing, afvalstoffenheffing, de kosten voor het afvoeren van je afval etc. Duur grapje helaas. :(

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:30

Rebecca schreef:
Ik huur bij de woningbouw , moest alleen de huur betalen van die maand dat ik erin kwam. Kwam gelukkig midden in de maand erin :P

Hopen dat ik dat ook heb :Y)

Ben me vast op van alles aan het voorbereiden zeker omdat ik steeds hoger kom te staan nu.
voor de mensne hier die geen groot budget hadden om hun huis in te richten. Hoe zijn jullie aan meubels gekomen?
Ik ben wel op marktplaats aan het struinen natuurlijk maar weet neit helemaal waar ik op moet letten zodat ik straks niet met andermans ellende kom te zitten.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:37

Ik heb hier ook geen borg hoeven te betalen (woningbouw). Inderdaad vanaf de dag dat je de sleutels kreeg betaal je de resterende maand. That's it.

Spulletjes, ik heb via een facebook groep eigenlijk zo goed als al mijn apparaten gekocht. Deels op de gok, deels wel getest. Moet zeggen dat het niet zo duur was in verhouding, dus ik de gok wel kon wagen. Mn koelkast, vriezer en wasmachine doen het prima. Het enige wat problemen geeft is mijn fornuis met oven. Oven werkt niet en één pit van mn fornuis doet het niet. Hij voldoet nu prima dus die komt op de planning om te vervangen.

Ik baal.. Er is iets fout gegaan met het uitbetalen van mn loon bij mn nieuwe werk.. Werd gister al gebeld erover en ze zouden een spoedbetaling doen zodat het vandaag op mijn rekening zou staan, maar helaas.. Heb nog niks. Zie ook geen loonstrookje online staan. Zo zuur dit!

Edit: ohja ik zit op 50 euro per maand. Ook een schatting. Hier een eengezinswoning.... Maar zoals ik het lees is dat dus erg weinig?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:54

Ik ga morgen na mn avonddienst nog even langs de keuken concurrent. Hebben weer zo'n 'hele keukens halve prijs' aanbieding

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:48

wij hebben ook de gemeentelijke belasting binnen.. t*ring 300,- euro.
Even proberen kwijt te schelden!

wij hebben geloof ik 1 of 2 maanden huur als borg moeten betalen, wij huren ook particulier.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:37

Ik meld mij ook, 19 jaartjes, woon nu nog thuis bij mijn ouders, en vertrek per 28 juli definitief naar Frankrijk.
Heb daar werk via stage gekregen, ga verblijven in een ruime caravan met goede kachel, hoef er niks voor te betalen en als er iets kapot is zijn de kosten ook niet voor mij :) luxe! En lekker op een boerderij! :j