Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:51

Dan heb je een keus gemaakt, dat is toch goed?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:24

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:25

Dorus schreef:
Dan heb je een keus gemaakt, dat is toch goed?

Precies. Ik denk dat het belangrijkste is dat je dicht bij jezelf blijft en dat je daar ook bewust voor kiest. Niet het op een manier doen omdat anderen het ook zus en zo doen. Gewoon je eigen ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:02

Ik vind 2 talen op 1 blog gewoon verwarrend, maak inderdaad gewoon een keus waar jij je prettig bij voelt.

Vandaag is groen: Lucky Fairy

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:33

Twee talen op 1 blog is inderdaad verwarrend voor je bezoekers. En voor jezelf ook lijkt mij..

Leuke post Polivy! :)

Choas is my middle name.. Ik moest het even van me afschrijven, met een nieuwe post als resultaat: Ik Voel Vlinders - Heimwee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:37

Ooohhh... ik ken dat gevoel zo goed Sabini!
Ik heb regelmatig het gevoel dat ik zo graag nog meer van de wereld wil zien en ik zou graag nog een keer in het buitenland willen wonen.

Maar de landen waar ik graag naar toe zou willen, zijn niet zo makkelijk qua visa helaas.
En als ik nu zou gaan, dan zou ik echt voorgoed gaan.

Maar ja... heb hier mijn baan, man, familie, beesten... je bent niet zomaar vertrokken.
Toch denk ik dat ik niet in NL blijf de rest van mijn leven :D

Ik heb vandaag een lakje die totaal uit mijn comfortzone is...
Samoan Sand

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:48

My Blue Coat

Ik ken het Sabini! Ik word vooral heel onrustig van in Nederland zijn, omdat het voor mijn gevoel niet goed is denk ik? Heel raar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:54

Onwijs gave jas! Vind zo eentje in het knalrood ook altijd ontzettend gaaf.
Maar durf dat niet hoor :')

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:33

@Anc Ik vind je posts ontzettend leuk, maar ik vroeg me af of je dit nu elke morgen doet? Ik ben namelijk al trots op mezelf als ik de discipline heb 1 keer per maand iets aan mijn nagels te doen. :+ En draag je de wat extremere lakjes en mani's ook gewoon naar je werk?

@Yv_ Dankje :) Ik heb nu alleen een korte knalrode, maar ben inderdaad nog op zoek naar een langere jas in het rood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:38

Bedankt!
Nee, doe dit niet elke morgen hoor, dat zou me veel te veel tijd kosten ;)

Ik lak meestal 's avonds, voor ik naar bed ga en neem dan 's ochtends de foto's.
Vaak maak ik in het weekend als het licht goed is en ik tijd heb, wat meer swatches.

Dan lak ik dus mijn nagels, maak foto's, haal het lakje er af en lak weer een andere.

Ik draag echt alles naar mijn werk :j
Vinden ze hier vaak alleen maar leuk. Heb namelijk in mijn voorstelstukje genoemd dat ik nogal wat lakjes heb en nu komen er zelfs mensen langs om te gluren wat ik vandaag weer op mijn nagels heb _O-

Heb vandaag bijvoorbeeld ook niet Samoan Sand op, maar een lakje die over een paar dagen op mijn site komt ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:43

Komt de structuur van je lakens dan niet in je nagels te staan? Als ik een keer mijn nagels lak en dat een keer 's avonds doe voor ik naar bed ga heb ik steevast de structuur van mijn lakens in m'n nagels staan.

Ik heb nog steeds het idee dat ik achter de feiten aan loop. Ik ben nog steeds druk bezig met de grote kamerswitch zodat ik ruimte krijg om aan mijn projectjes te werken zodat ik daar weer over kan bloggen, maar ik lijk maar geen vorderingen te maken. Maandagavond weer de hele avond bezig geweest, vier dozen oud papier beneden staan, maar nog geen pen uit mijn bureaula verhuisd naar het nieuwe bureau.

Ondertussen wel half/half aan twee projectjes begonnen. Op de eettafel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:50

Dat kan inderdaad heel goed, maar ik gebruik altijd een sneldrogende topcoat waardoor ik daar geen last van heb ;)

Wil ik weten wat jij voor "projectje" op je eettafel doet?
:=

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:57

Ik lak mijn nagels de laatste tijd ook steeds vaker een keer, maar merk dat de nagel van mijn duimen daar na verloop van tijd van af gaan bladeren. Heb je daar toevallig ook tips voor? Want het duurt bij mij een eeuwigheid voordat het uitgegroeid is, omdat ik er aan blijf peuteren en het telkens verder afschilfert.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:00

Topcoats heb ik ook ooit eens geprobeerd, maar nagels lakken is gewoon niet mijn ding :+

Momenteel voornamelijk patroontekenen en uitknippen. Heb al nagedacht over de stofjes, maar nog geen definitieve beslissing genomen over welke stofjes ik ga gebruiken.

Ik ga iets maken voor een kraamkado voor een vriendin die afgelopen vrijdag is bevallen en wil een pennenbakje/speldenkussen maken voor op m'n naaikamertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:01

Hoe bedoel je afbladerd?
De toplaag van je nagel?

Vaak gebeurd dat als je nagels wat droog en broos zijn.
Veel water drinken helpt en de nagel goed verzorgen met creme of olie. Ik zou ze dan zelf wat korter houden, totdat ze weer gezond zijn.

Gebruik je wel een base coat om je nagels te beschermen?

Sneldrogende topcoat heeft ook nog eens als voordeel dat je binnen 5 minuten na het lakken gewoon weer kunt doen wat je wilt ipv dat je zit te wachten.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:03

Hanneke, je bent niet de enige hoor die dat heeft. Sneldrogende nagellak/topcoat of wat dan ook ten spijt, ik heb altijd een dekbed of wat dan ook voor afdruk in mijn nagels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:05

Ik lak ook altijd savonds, maar geen dekbednagels hier de volgende ochtend :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:07

Ik bestel wel altijd een echt goede topcoat, de meeste topcoats die je hier in de winkel kunt krijgen en waar sneldrogend op staat, zijn dat helemaal niet namelijk ;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:07

Zoiets: *klik* Alleen dan iets minder dramatisch.

Van mezelf heb ik al een heel droge huid, dus ik vermoed inderdaad dat mijn nagels daar ook onder te lijden hebben. Zeker onder een laag lak wil het wel uitdrogen. Ik vijl mijn nagels sowieso al frequent bij, lang zijn ze zeker niet. Verder geef ik ze tussen de lakbeurten door ook altijd minimaal een dag rust en smeer ik ze na het ontlakken in met handcrème. Als basis gebruik ik wel altijd een blanke lak, zodat de kleur van de nagellak niet in mijn nagels trekt. Volgens mij is het de Etos Nail Whitener lak die ik daarvoor gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:13

Dat komt inderdaad doordat je nagels droog zijn.
Water drinken dus ;)
Maar helaas werkt dat niet altijd.

De nail whitener ken ik niet, maar kijk even naar de ingredienten.
Als er formaldahyde, Tolulene of euh... shoot... naam kwijt... in zit, absoluut niet meer gebruiken!
Dit ontrekt juist vocht aan je nagels.

Ik heb een balsam speciaal voor nagels, die erg goed bevalt en je nagels net even extra voed: Trind Nail Balsam.
Verder gaat de Nfu Oh Nail Trainer 2 door mijn hoofd, maar daar is Yv de expert in :')

Ik zou toch een echte base gaan gebruiken ipv blanke lak.
Die beschermt tegen lak, terwijk een blanke lak ook gewoon lak is natuurlijk, alleen heb je dan geen last van verkleuringen ;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:19

Stoppen ze formaldehyde in nagelproducten? Smeer ik gewoon sterk water op mijn nagels? Ik wist niet dat het überhaupt gebruikt mocht worden in beautyproducten! En tolueen bedoel je vast niet, want dat is ook niet bepaald een onschuldig goedje. Ik zal de ingrediëntenlijst er eens bij halen en op zoek gaan naar een goede base coat. Want water drinken helpt bij mij denk ik niet, aangezien ik er vanuit ga dat het met mijn toch al droge huid te maken heeft en water drinken daar ook niet tegen helpt.
Dank voor de tips in elk geval! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:30

Ja, dat bedoel ik dus wel!
Zit heel vaak in nagelverharders, daarom wordt dat sterk afgeraden om te gebruiken!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nail_polish
Kijk maar eens bij ingredients ;)

Meeste nagellakken zijn nu wel 3-free of zelfs 4-free en daar zit het dus niet meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:50

Nieuwe post, deze keer een kleurtje die wel echt bij mij past :D
Gwen-ever

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:03

Ook weer zo'n geweldige naam bij de nagellak. Ik zie echt regelmatig briljante namen voorbij komen. Hoe verzinnen ze het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:24

Ja, vaak vind ik een lakje zelfs nog leuker dan de naam _O-
Ik heb al een 18+ filmscript (nou ja, scene) geschreven met alleen namen van lakjes :=