Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:01

Ik zou het ook niet erg vinden.
Laatst nog naar Duitsland verzonden.

Vanavond komt een bokker spullen halen ben benieuwd. :)
En vanavond komt mijn pakketje met spulletjes binnen.

:D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:02

ik ook en vind het dan soms best frustrerend dat anderen dat niet willen doen..
ik verzend namelijk altijd met dhl omdat dat gewoon veel geld scheelt maar veel verkopende partijen die willen dat niet omdat het meer moeite kost en ik dus 6,75 euro verzendkosten moet betalen :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:03

Nou is België of Duitsland natuurlijk ook niet bepaald schokkend, dat is peanuts en van een hele andere orde dan iets als Australië :+ of de USA, of zelfs nog maar Portugal ofzo.... dat kan gewoon echt weken duren en als je pech hebt wordt je dan steeds weer gecontacteerd door de koper, raakt het pakket zoek, blijft lang bij de douane staan, enz. enz.

België / DLD is er een paar dagen later en dan is de verkoop gewoon afgerond, dan ben je er vanaf. Maar naar Australië dan ben je weken later nog niet er vanaf -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:05

Dat scheelt ook maar 0,25 , Alja -O-

Had het toevallig van de week nog aan de hand ... ik dacht ook zoveel goedkoper uit te zijn, maar dan moet je het wel online betalen ( geen probleem ) en labelen ( wel probleem, want ik heb geen printer ) om het goedkoop van punt naar punt te verzenden.
Aanleveren bij DHL en het daar laten voorbereiden kost ook 6,50 :j

Heb het maar gewoon met TNT gedaan, had het meisje het de volgende dag gelijk thuis :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:06

Dat hoeft helemaal niet, hoor pmarena :(:)
Het gaat tegenwoordig niet meer met de boot :)

Ik heb wel pakjes gehad die sneller de wereldbol overgingen dan die hier een provincie verderop moesten zijn :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:07

Nogmaals, ik vraag me af of het voor een ieder gaat om te veel moeite!! Ik weet ook niet of ik het zou vertrouwen als iemand uit Australie iets bij mij zou willen kopen :P (uiteraard niet in dit geval om onze medebokker :D maar als ik contact via MP zou hebben)

Ik verzend ook niet via DHL. Heb er geen goede ervaring mee en bij ons in de buurt zit geen afgifte punt meer. Ik moet er echt een stuk verder voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:08

Ik heb ook echt wel wat voor een ander over, naar België of Duitsland versturen is geen enkel probleem :)

Maar verder weg daar ben ik gewoon niet heel happig op omdat het dan zo'n moeizaam gedoe wordt vaak.
Dan wacht ik liever op iemand anders en dan ben ik er waarschijnlijk nog sneller vanaf :P
Tenzij iemand dus direct heel duidelijk is dat het afgehandeld is zodra pakket op de post is, en pakketcode in de mail staat :)

Als iemand per-sé wil halen of per-sé met DHL verzonden wil hebben heb ik vaak ook zoiets dat ik dan liever op een ander wacht die het wel gewoon okee vindt om te versturen.

Lekker weinig gedoe, zeker als je het toch al voor een klein prijsje verkoopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:09

Lijkt me handiger om de spullen dan idd eerst naar iemand in NL. te laten sturen, heb je nietjes probleem dat mensen afhaken niet meer, en als je een verschillende pakketjes hebt is het vast ook nog goedkoper om dat tegelijk naar australie te verzende in 1 doos.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:09

Wij hebben een tijd terug iets verkocht en dat moest verzonden worden naar de canarische eilanden...... Is wéken onderweg geweest. We hadden al formulieren aangevraagd bij postnl, maar het is uiteindelijk toch aangekomen :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:10

Shirley schreef:
Dat scheelt ook maar 0,25 , Alja -O-

Had het toevallig van de week nog aan de hand ... ik dacht ook zoveel goedkoper uit te zijn, maar dan moet je het wel online betalen ( geen probleem ) en labelen ( wel probleem, want ik heb geen printer ) om het goedkoop van punt naar punt te verzenden.
Aanleveren bij DHL en het daar laten voorbereiden kost ook 6,50 :j

Heb het maar gewoon met TNT gedaan, had het meisje het de volgende dag gelijk thuis :D

nee hoor, 4 euro van dhl servicepoint naar dhl servicepoint :)
wil het zelfs altijd wel zelf labelen en betalen zodat de verkopende partij alleen maar hoeft te printen en af te leveren.

ik woon in duitsland dus ik laat nooit wat naar me huis versturen dus daarom is het makkelijk dat het naar een servicepoint kan want dan kan ik het afhalen wanneer het mij uitkomt en zadel ik mijn ouders ook niet op met thuis zitten voor een pakje terwijl ze weg willen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:11

Shirley schreef:
Dat hoeft helemaal niet, hoor pmarena :(:)
Het gaat tegenwoordig niet meer met de boot :)

Ik heb wel pakjes gehad die sneller de wereldbol overgingen dan die hier een provincie verderop moesten zijn :))

Haha, ja dat heb je wel eens inderdaad :))

Maar vaak is het gewoon gedonder. Want men wil dan ook niet een express-zending betalen die gewoon linea recta er naartoe gevlogen wordt, maar de budget versie die op 1 of andere manier altijd ergens kwijtraakt bij 1 of ander habbie-babbie kantoortje omdat de koper ergens in de bergen of de bush-bush woont :P

Ik zag trouwens gisteren nog iets op de Australische Ebay dat ik graag wil kopen...maar heb er nu al geen zin in omdat de verzendkosten vast weer enorm hoog zullen zijn en het weer weken gaat duren natuurlijk :P

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:23

Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben om iets naar australie te verzenden, mits koper in goed Nederlands een mail stuurt en gewoon netjes per bank betaalt,

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:29

Ik ben een rasechte Hollander, gebrekkig Nederlands is bij mij niet aan de orde :D

Ik snap best dat mensen geen zin hebben om veel uit te zoeken aan verzendkosten (en zo heel veel importeer ik ook niet). Heb ook echt wel eens mee zitten zoeken op websites aan kosten, maar het scheelt gewoon heel erg hoe zwaar het pakketje is. Mijn moeder stuurt wel eens wat op, en dat hangt echt af van het gewicht!
Maar er mag gerust een bokker hier een zooi naartoe komen brengen hoor, heb nog een bed over :D
En geloof me (of niet) vanuit Nederland naar Australie halen is soms bijna goedkoper dan het in de winkel kopen. Simpele Roeckl handschoenen kosten hier al over de 90 dollar...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:33

Ik kreeg ook wel eens aanvragen uit Australië omdat de Barefoot-verkoopster daar ter plaatse ook een flink bedrag bovenop de normale prijzen deed vanwege de import-kosten, dan wilden mensen liever uit Europa bestellen omdat ze dan nog goedkoper uit verwachtten te zijn :P

Stuur je ook wel eens wat vanuit Australië naar Nederland? Ik heb al jaren niks meer daar vandaan laten komen maar dat was ook best aan de prijs :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:39

mijn nicht woont dus ook in australie en rijdt ook paard en is idd in nederland op zoek naar een kieffer omdat het daar niet te betalen is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:44

pmarena schreef:
Maar vaak is het gewoon gedonder. Want men wil dan ook niet een express-zending betalen die gewoon linea recta er naartoe gevlogen wordt, maar de budget versie die op 1 of andere manier altijd ergens kwijtraakt bij 1 of ander habbie-babbie kantoortje omdat de koper ergens in de bergen of de bush-bush woont :P

:') _/-\o_

casperrr schreef:
Simpele Roeckl handschoenen kosten hier al over de 90 dollar...

8)7

Ik ga ook maar eens aan een MP/Kapaza avontuur beginnen. Heb 2 jaren '70 bijzettafeltjes van mams gehad, maar passen totaal niet bij ons landelijk interieur. Heel erg typische dingen, knaloranje blad in tegeltjes :r , misschien wat voor een retro fan of studentenhuis.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:12

jaren 70 spul is altijd wel verkoop baar, ondanks dat het spuug lelijk is, sommige mensen hebben hun huis nog helemaal zo ingericht

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:42

Ik heb wel eens moeten versturen naar Spanje, maar wat een drama om het daar te krijgen.
Pakket tot 2x aan toe retour gekregen.
1e keer omdat ze adres niet konden vinden.
KLacht ingediend bij post.nl Gaven toe dat het hun fout was en zouden de kosten vergoeden.
Nou nooit terug gekregen, dus daar ook weer een klacht over ingediend. Oei ze hadden wederom een fout gemaakt en zou terug gestort worden. Weet niet gekregen, dus er weer achteraan en dat loopt nu nog steeds en ondertussen zijn we al een half jaar! erover bezig

Maar goed omdat hun aangaven een fout gemaakt te hebben, het pakket opnieuw verzonden. ik kreeg het advies om het telefoonnummer van de ontvanger erop te zetten. Dus netjes gedaan.
Wederom kreeg ik het pakket terug na ruim 1 maand. Klant was niet thuis op het moment van afleveren, dus hadden ze het weer terug gestuurd.

Ik heb toen contact met de klant opgenomen erover, en complete radio stilte sindsdien.
Ik heb het bedrag ook niet terug gestort wat er overbleef na -2x verzenden. Ook daar nooit een reactie op gehad.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:11

@Casper,

Is het dan niet handiger om de spullen te laten verzenden naar je moeder en dan in 1 pakket te versturen naar jou?
Of begrijp ik verkeerd dat je moeder niet in nl woont??

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:33

Meningen en ervaringen gevraagd!

Is misschien geen marktplaats maar komt op hetzelfde neer.
Vriendlief bleek maar 1 kaartje te hebben voor het concert waar me met z'n tweetjes heen gaan. Helaas nu is het uitverkocht. Via de facebook van het evenement een oproep gedaan of iemand nog een kaartje had. Nu heeft er iemand een kaartje over en ik mag hem overnemen voor een eerlijke prijs.

Maar nu, het is een e-ticket. Die deze man mij via mijn e-mail wil versturen. Echter heb ik niet de garantie dat hij dit ticket al niet 100 keer verkocht heeft of dat hij zelf alsnog met dit kaartje naar binnen gaat. Wie het eerste scant heeft het kaartje zegmaar.

Mijn vriend vind dit best wel tricky, net als ikzelf. Maar aan de ene kant wil ik zoo graag naar dat bandje luisteren. Ik zou er voor moeten zorgen dat ik als eerste voor de deur sta.

Aan de ene kant komt deze man wel over als een eerlijk persoon, want hij vraagt de normale prijs. Maar tegelijkertijd ben ik wel voorzichtig.

Wie heeft er een tip voor mij? Hoe ik dit kan aanpakken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:38

NOOIT een e-ticket kopen via via!!

Dit schijnt een betrouwbare site te zijn voor tweedehands tickets. Weet niet of ie daar toevallig bij zit??
http://tickettrade.livenation.nl/

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:55

De man woont wel heel dichtbij, me vader wil het er op wagen omdat ik zijn facebook ook heb (waarmee hij vrij makkelijk vind baar is.)
Aan de ene kant wil ik desnoods afspreken dat ik voor de deur bij het optreden betaal en hij mij de kaartjes overhandigd. Maar ik weet niet of hij hiermee akkoord wil gaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:04

E-tickets zijn niet te vertrouwen voor mijn gevoel.
Altijd hardcopy tickets vragen of kopen bij bekenden!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:22

Kentaro schreef:
NOOIT een e-ticket kopen via via!!

Dit schijnt een betrouwbare site te zijn voor tweedehands tickets. Weet niet of ie daar toevallig bij zit??
http://tickettrade.livenation.nl/

Ik heb wel eens een NS ticket verkocht aan iemand via 't internet, ging om een code die je moest verzilveren op 't internet.
Als je een goede reden hebt en 't verder betrouwbaar over komt .. Tja.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:50

Ik heb gevraagd of hij akkoord wil gaan met voor de deur afspreken. Aangezien hij zei dat hij de kaartjes over had ga ik er vanuit dat hij zelf ook nog gaat. Bedoeling, samen scannen en betalen.
Mocht hij hier niet mee akkoord gaan zonder reden(zoals verkeerd getypt, blijft zelf toch niet meer te gaan) overweeg ik het. Als ik smoesjes krijg kap ik het af.