Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:55

Oops, ik dacht ook altijd dat het polshoogte nemen was.... En zo kwam ik er ook pas enkele jaren geleden achter dat het handvatten zijn en niet handvaten!

Oeehw, David de Kabouter, dat vond ik geweldig! Mijn oma had speciaal voor mij David de Kabouter poppen gemaakt, toen ik in het ziekenhuis lag en ik had zo'n kabouter huis op mijn kamer, met alle kabouters, de trollen, swift, etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:59

;( ;(

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:01

Kwanyin schreef:
:oo :oo Hogwarts...Zweinstijn.... aaaaaaaaah :oo :=

Zoooow daar ging voor mij ook een lampje branden :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:22

Fiffill schreef:
Anoli schreef:
Zo denk ik wel eens serieus na over het feit waarom je je ogen niet open kan houden als je niest... ik weet het antwoord nog steeds niet :')

Komt door het reflex, daardoor sluiten ook je ogen. Wss zitten die zenuwen dicht bij elkaar/staan ze in verbinding. Er gebeurt tijdens het niezen immers wel meer met je lichaam :)

Edit:
lovelanga schreef:
volgens mij komt dat door een reflex. als je niest ontstaat er teveel druk achter je ogen en als je je ogen open zou houden, zouden ze eruit springen(klinkt heel raar, maar volgens mij is het wel zo)

Dat is dus een fabeltje. :D

Durf jij het te testen? :P Ik niet :')

joyce2

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:24

whahaha ik heb wel eens geniest met mn ogen open hoor, het is heel moeilijk, maar het kan wel en je ogen ploppen er niet uit hoor!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:27

Ow hahahaha ik zag ook een filmpje voorbij komen :P dapper hoor hahahaha

Overigens ben ik er heel laat pas achter gekomen dat je van die waterreservoirs hebt bij boeren enzo, waar zo'n krokodil op het logo staat... Ik heb altijd gedacht dat daar serieus krokodillen in zaten en begreep maar niet waarom dat niet wat beter afgeschermd werd (want er kwam natuurlijk ook niet in me op wat die mensen met de krokodillen zouden moeten doen... maargoed...) :')

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:46

Ik heb heel lang gedacht dat het vriendje van Jommeke de naam Flibberke had... bleek toch echt wel Filiberke te zijn! (en toch blijf ik Flibberke leuker vinden :+ )

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:49

Ik kwam er afgelopen december overigens achter dat er ook een Nederlandse versie is van 'Swarte pyt gong út fytsen'. :')
Kende t liedje alleen in het Fries.. :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:53

Roxxie, vind je het nu nog steeds vreemd dat mensen denken dat friesland een apparte staat is? :')

Ik heb iets waar ik nog steeds niet achter ben... Deze meneer heeft een leuk liedje maar wat is honkey tonken ofzo nu? http://www.youtube.com/watch?v=Ooc-Qm_ID-E

:o?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:13

Het heeft bij mij zeker 27 jaar gekost om er achter te komen waarom die mop met die mummie zo ingewikkeld was. Ook snapte ik total-loss nooit kwam ik niet zo heel lang geleden achter....
De honkie tonk is toch een soort dans ofzo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:21

fanci_mike schreef:
Het heeft bij mij zeker 27 jaar gekost om er achter te komen waarom die mop met die mummie zo ingewikkeld was. Ook snapte ik total-loss nooit kwam ik niet zo heel lang geleden achter....
De honkie tonk is toch een soort dans ofzo?

Whahaha, de mop van de mummy, echt grappig dat het zo lang kan duren voor het kwartje valt!

Zo zeiden mijn ouders dit wel eens tegen mij toen ik nog vrij klein was: "Assiemagellismaggallis" en ik snapte nooit wat dat betekende. Mijn ouders keihard lachen en ik het na proberen te praten, maar het kwartje viel echt niet.... Ze zeiden altijd "als je oud genoeg bent, snap je het vanzelf". Sjonge, zo'n frustrerend antwoord! Op een gegeven moment was ik oud genoeg en hebben ze het zinnetje wat langzamer gezegd, wat bleek nou, ze zeiden: "Als ie maar geil is mag alles" maar dan heel snel achter elkaar! Ik vond dat zo stom, heb me jaren af lopen vragen wat het nou was en toen ik het eenmaal wist, viel het heel erg tegen. Vooral omdat ik toen ook nog niet wist, dat het echt waar was ;) :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:24

djuulsie schreef:
Heb tegenwoordig weer kindernet waar alle good old tekenfilms voorbij komen: Dommel, David de kabouter, Niels Holgersson etc... :') daar word ik nou vrolijk van

Daar kijkt mijn zoontje van 1,5 jaar naar. En mamma kijkt stiekem mee hoor. :') Goede oude tijd.
Ik laat mijn zoontje niet naar die crap van tegenwoordig kijken! :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:25

Volgens de wikipedia is Honky-Tonk een muziekstroming: http://nl.wikipedia.org/wiki/Honky-tonk
Zit trouwens een leuke link met Bassie en Adriaan aan. Zo blijkt alles toch weer in een cirkeltje te gaan. :D

fanci_mike schreef:
waarom die mop met die mummie zo ingewikkeld was

:')
Gek genoeg had ik die direct door. Meestal snap ik dat soort mopjes niet. Zoals die niet grappig mopjes. Niet grappig, een sluipschutter die tegen zijn vrouw zegt 'Ik heb je gemist'. Die hebben ze me wel drie keer moeten uitleggen voordat ik 'm door had. :o

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:29

Haha, ik heb je gemist!! (vind ik dus wel uiterst grappig, en heb ik gelijk door).
Ja echt die mummie, en ik maar denken en denken.....

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:29

Chasey schreef:
djuulsie schreef:
Heb tegenwoordig weer kindernet waar alle good old tekenfilms voorbij komen: Dommel, David de kabouter, Niels Holgersson etc... :') daar word ik nou vrolijk van

Daar kijkt mijn zoontje van 1,5 jaar naar. En mamma kijkt stiekem mee hoor. :') Goede oude tijd.
Ik laat mijn zoontje niet naar die crap van tegenwoordig kijken! :j

_/-\o_ helemaal mee eens !!!
Wij hebben de zender ook ontdekt, goed dat ik nu ook weet dat we David de Kabouter niet tot het laatste deel moeten volgen... :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 17:19

Ik ben er vandaag in m'n tussenuren achter gekomen dat de stem van Ash Katchum ingesproken wordt door een vrouw. En dat Katchum van Catch 'em komt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:20

Marit schreef:
Ik ben er vandaag in m'n tussenuren achter gekomen dat de stem van Ash Katchum ingesproken wordt door een vrouw. En dat Katchum van Catch 'em komt.

Nooooooooooooo :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:21

Ik dacht dat het ook de achternaam was catch'em maar dat is dus anders? :=

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:21

Net als de stem van Bart Simpson :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:24

Ik ben er vandaag achter gekomen dat er vroeger eten in bed werd gezet als het warm moest blijven :=

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:01

Mijn vader noemt Pocahontas altijd Pakmehandtas. Ik snapte vorig jaar de grap pas. :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:02

Dat ananassen uit een plant groeien en niet aan een boom ofzo

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:12

Zo kwam ik er een paar jaar geleden achter dat pinda's onder de grond groeien, omdat ik de Duitse tekst aan het lezen was, en dan zijn het 'erdnussen'...
Vorig jaar was dat een vraag bij lotto weekend miljonairs of zo, toen waren m'n ouders helemaal verbaast dat ik het wist; dat vond ik haast nog grappiger, ik had het eerder ontdekt dan m'n ouders :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:14

de mop met ik mis je en de sluipschutter snap ik niet :o

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:19

SteffiiY : "ik heb je gemist" -> iemand missen kan op 2 manieren worden opgevat. Ofwel "mis" je iemand, lang niet gezien etc, of je richt een pistool op ze, schiet en je schiet er per ongeluk naast. Ook dan heb je die persoon "gemist" ;)