Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Anoli schreef:Zo denk ik wel eens serieus na over het feit waarom je je ogen niet open kan houden als je niest... ik weet het antwoord nog steeds niet
Komt door het reflex, daardoor sluiten ook je ogen. Wss zitten die zenuwen dicht bij elkaar/staan ze in verbinding. Er gebeurt tijdens het niezen immers wel meer met je lichaam
Edit:lovelanga schreef:volgens mij komt dat door een reflex. als je niest ontstaat er teveel druk achter je ogen en als je je ogen open zou houden, zouden ze eruit springen(klinkt heel raar, maar volgens mij is het wel zo)
Dat is dus een fabeltje.
fanci_mike schreef:Het heeft bij mij zeker 27 jaar gekost om er achter te komen waarom die mop met die mummie zo ingewikkeld was. Ook snapte ik total-loss nooit kwam ik niet zo heel lang geleden achter....
De honkie tonk is toch een soort dans ofzo?
djuulsie schreef:Heb tegenwoordig weer kindernet waar alle good old tekenfilms voorbij komen: Dommel, David de kabouter, Niels Holgersson etc...daar word ik nou vrolijk van
fanci_mike schreef:waarom die mop met die mummie zo ingewikkeld was
Chasey schreef:djuulsie schreef:Heb tegenwoordig weer kindernet waar alle good old tekenfilms voorbij komen: Dommel, David de kabouter, Niels Holgersson etc...daar word ik nou vrolijk van
Daar kijkt mijn zoontje van 1,5 jaar naar. En mamma kijkt stiekem mee hoor.Goede oude tijd.
Ik laat mijn zoontje niet naar die crap van tegenwoordig kijken!