model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:19

Zal zo even kijken.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:19

Het zegt mij niets!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:37

http://www.modelzone.nl/photovision
http://www.fotoverkoop.nl/fotograaf-1656/PHOTOVISION
http://www.baantjegezocht.nl/bedrijf/10 ... urope.html

Dit is het enigste wat ik krijg, terwijl er op de Modelzone van diegene staat dat ze al '30 jaar gespeciliceerd zijn in modelfotografie en casting'. Zou dan meer Google hits moeten geven. Ook 't profiel op Modelzone geeft bij mij wat alarmbelletjes. Ik zou 't niet doen. Ziet er niet professioneel uit en de weinige hits geeft vaak ook weinig goeds mee. Plus dat de foto's op die 2de link .... Niet heel sterk zijn :) Maar hey, je woont in omgeving Rotterdam? Daar kom ik ook redelijk vaak, we kunnen wel een keer wat regelen en dan kan je dat opsturen naar een modellenbureau joh ;) Via welke manier was je via dat bureau benaderd oid?

-Ik ben ondertussen werken, ben pas rond 11 uur vanavond terug :) -

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:52

Iedereen die model wil worden, hier naar toe gaan, je moet wel kaartjes kopen maar er zijn allerlei acties en workshops waarbij veel castingdirectors van gerenommeerde bureaus rondlopen.
http://www.dutchmodelevent.nl/

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:57

Hooi,

ze hebben me via modellenplein benaderd. Ik vertrouw het ook niet helemaal. Ze zeiden dat ze me graag als model wilden, maar ze wilden wel eerst een testshoot doen van 12,50 en daarna werd ik in hun 'modellenbestand' ,die ik nergens kan vinden , opgenomen. Terwijl ze op modelzonde aangeven dat een testshoot gratis is..

@courses het lijkt me erg leuk om wat te regelen! :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:18

Goede modellenbureaus laten mensen waar ze wat in zien nooit betalen voor foto's, als dat zo is dan moet je meteen afhaken. Testshoots waar je voor moet betalen is geldklopperij , er komen vaak zeer veel meisjes op af en die foto's worden in tien minuten gemaakt. Het kost drie keer niets om ze te printen dus houden ze van elk meisje tien euro in hun zak.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:58

Bedankt Bigone !

Ik heb ze vriendelijk bedankt voor de intresse en gezegd dat ik af zie van hun aanbod.

Ik vond het ook best verdacht, vandaar dat ik het hier even na heb gevraagd en gelukkig hebben jullie kunnen helpen, want ze zijn wel erg goed in je 'goed' laten voelen door te zeggen dat ik door een heel selectie ben gekomen etc.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:27

noooooooooooooooit betalen! Als je al een test moet doen dan trekken ze dat bedrag af van de opdrachten die je voor hun gaat doen............als je aangenomen wordt tenminste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:42

Precies, als je moet betalen om bij een modellenbureau te moeten horen gaan er bij mij al wat lichtjes branden, hoort niet helemaal.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 00:09

In de OP staat info Hasina, lees dat ook even door. Nooit betalen voor shoots bij 'castings' dat is meteen foute boel.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:31

Hasiinaaax schreef:
Hooi,

ze hebben me via modellenplein benaderd. Ik vertrouw het ook niet helemaal. Ze zeiden dat ze me graag als model wilden, maar ze wilden wel eerst een testshoot doen van 12,50 en daarna werd ik in hun 'modellenbestand' ,die ik nergens kan vinden , opgenomen. Terwijl ze op modelzonde aangeven dat een testshoot gratis is..

@courses het lijkt me erg leuk om wat te regelen! :)

Bekijk deze aflevering van RamBam eens, gaat over dit soort zogenaamde modellenbureau's.
http://www.rambam.nu/bekijk-hier-de-afl ... -25-maart/

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:18

Even een vraagje, van deze 2 foto's, welke vinden jullie dan "beter"? (of beide echt 10x niks? :+ ) Van de eerste is de kwaliteit trouwens wel minder maar dat komt hoe ik ze heb gekregen. Dus daar gaat t niet om.

Afbeelding

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:55

Als ik echt moet kiezen de 2de, maar vind ze allebei niet zo sterk :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:28

Ik ga voor de 1e, maar beiden zijn niet echt je van het. Het idee van de foto is wel echt leuk, maar het was imo een stuk mooier geweest als je blik wat feller (sprekender) was geweest. Als je goed oefent met expressies, bijv voor de spiegel kun je daar echt veel aan hebben denk ik :j

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:54

vind persoonlijk je mond niet zo mooi op deze foto's, je lippen lijken ook wat droog. Het eerste waar ik naar kijk is je mond, normaal trekken vooral de ogen de aandacht....tenzij je een lippenstift reclame doet natuurlijk :o
Probeer je mond minder gespannen open te houden als je er voor kiest je mond iets open te houden, het lijft geforceerd... je mond klopt niet helemaal mat je oogopslag imo

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:28

Ik zal voor de eerste gaan! Ben je ook echt model?

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:55

@charles het filmpje in je linkje doet het niet? Helaas leek me wel iets informatiefs

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:11

Even andere browser proberen Hasina, heb ook altijd gezeur daarmee :) Edit; Zie net dat 'ie nergens te vinden valt.
Heb RamBam even een berichtje gedaan :)
Laatst bijgewerkt door Courses op 04-06-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:21

Nee ik ben geen echt model. En mn lippen waren idd droog door het weer (was buiten). Dus daar idd volgende keer op letten

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:28

Ja inderdaad.. Maarja mocht het weer te zien zijn wil je het dan even laten weten ? :)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:59

Elizabeth Arden, 8 hour cream is TOP tegen droge lippen!!!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:40

Hasiinaaax schreef:
@charles het filmpje in je linkje doet het niet? Helaas leek me wel iets informatiefs

Courses schreef:
Even andere browser proberen Hasina, heb ook altijd gezeur daarmee :) Edit; Zie net dat 'ie nergens te vinden valt.
Heb RamBam even een berichtje gedaan :)

Wat stom dames! Het is inderdaad heel informatief en een goede les. Ik zie staan dat de aflevering niet meer mag worden vertoond. Ik ga ook eens vragen hoe dat kan.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:28

Ik heb even bijgelezen, maar niet zo veel toe te voegen omdat ik nog niet zo veel ervaring heb wat sterke expressies zijn enzo.

Maar ik ben eens nieuwsgierig, wie van jullie willen echt model voor hun beroep worden/zijn model voor hun beroep en voor wie is het meer een hobby?

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:29

Ik wil het nu nog even als 'hobby' , maar mocht ik de kans krijgen om er een beroep van te maken zal ik dat echt tof vinden!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:32

Gelijk heb je inderdaad. (:
Als kind was het ook mijn droom, maar ik denk dat ik als baan wil blijven doen wat ik nu doe voorlopig. Al weet ik natuurlijk niet wat er gebeurt als ik de kans krijg om echt modellenwerk te gaan doen.

Ik heb ook geen idee of het met mijn lichaam überhaupt zou kunnen.. Ik heb best stevige benen, alleen ik heb het grote voordeel van gezichtsbedrog. Het lijkt helemaal niet zo. Maar ik kan daardoor niet alle kleding hebben, dus dat zou het denk ik wel lastiger maken.